نمونه اعتراض به قرار منع تعقیب تخریب

در این مقاله قصد داریم به نمونه اعتراض به قرار منع تعقیب تخریب بپردازیم. قرار منع تعقیب نیز یکی از حکم هایی می باشد که در مواردی برای متهمان صادر می گردد و دارای انواع گوناگونی می باشد یعنی دلایل فراوانی وجود دارد که این حکم صادر می گردد و در خصوص لغو این حکم شاکی در صورتی که شواهد و مدارک کافی در دسترس داشته باشد قادر خواهد بود بر حکم وارد شده اعتراض نماید که در ادامه مقاله این موارد را بیشتر شرح خواهیم داد.

نمونه اعتراض به قرار منع تعقیب تخریب
نمونه اعتراض به قرار منع تعقیب تخریب

به یاد داشته باشید که بهتر است برای انجام و مشاوره حقوقی خود با هر عنوانی به یک دفتر وکالت معتبر مراجعه کنید. پیشنهاد ما گروه وکلای راهیان عدالت می باشد.

در این مقاله مطالب زیر را فرا خواهید گرفت:

  1. قرار منع تعقیب به چه معنی است؟
  2. در چه صورت قرار منع تعقیب صادر می شود؟
  3. نمونه اعتراض به قرار منع تعقیب تخریب چگونه است؟
  4. نقض قرار منع تعقیب به متهم در چه مواردی صورت می گیرد؟
  5. آیا نتیجه اعتراض به قرار منع تعقیب به متهم ارسال می گردد؟
  6. آیا می شود به صورت غیابی به قرار منع تعقیب اعتراض کرد؟
  7. اثر حقوقی قرار منع تعقیب چیست؟

 

قرار منع تعقیب به چه معنی است؟

قرار منع تعقیب یکی از رای های پایانی می باشد که در مراحل تحقیق و بررسی اولیه که صورت می گیرد صادر می گردد. که معمولا مقامات دادگاه این رای را صادر می نمایند. به طور کلی و در معنی بهتر بازپرس بعد از به پایان رساندن تحقیقات و بررسی های به عمل آمده در رابطه با کارهای صورت گرفته و نتیجه به دست آمده به قضاوت می نشیند و با توجه به جرم صورت گرفته طبق قوانین آیین دادرسی دادگاه ها رای به تعقیب و یا قرار منع تعقیب را صادر می کند.

قرار منع تعقیب به چه معنی است؟
قرار منع تعقیب به چه معنی است؟

در چه صورت قرار منع تعقیب صادر می شود؟

در مواردی که قاضی متوجه شود که متهم هیچ جرمی را انجام نداده است و موارد و شواهد جهت اتهام به او قابل قبول و کافی نمی باشد، قرار منع تعقیب را صدور می نماید و همینطور زمانی که کاری که متهم انجام داده است انقدر کوچک و مهم نباشد قرار منع تعقیب را صدور می نماید.

موارد دیگری نیز می باشد و در مواقعی است که متهم فوت گردد، متهم مورد بخشش قرار گیرد، شاکی از شکایت خود صرف نظر کند، بی اعتبار شدن و حذف مجازات و گذشت زمان در صدور کردن قرار منع تعقیب تاثیر دارد و مجازات را راحت تر می نماید.

در چه صورت قرار منع تعقیب صادر می شود؟
در چه صورت قرار منع تعقیب صادر می شود؟

نمونه اعتراض به قرار منع تعقیب تخریب چگونه است؟

موضوع: اعتراض به قرار منع تعقیب تخریب

ریاست محترم دادگاه عمومی انقلاب کرمانشاه

احتراما در ارتباط به قرار منع تعقیب تخریب پرونده … مطرح شده در شعب 3 دادسرای منطقه 15 کرمانشاه اینجانب … وکیل شاکی… جهت شکایت از آقای …. جهت … در خصوص صدور قرار منع تعقیب که در تاریخ …. به موکل  بنده …. ارسال شده است در زمان مشخص شده قانونی بنا به دلایل و شواهد کافی اعتراض می نمایم و درخواست دارم که این پرونده را به دادگاه عمومی … برای بررسی به اعتراض وارد شده و نقض منع تعقیب با توجه به ماده و قانون … اعتراض به جا و صحیح می باشد و مورد اعا می باشد.

همانطور که در جریان می باشد اجرای عدالت لازمه ی درک و فهمیدن حقایق می باشد و در آئین دادرسی این موارد جهت فهمیدن حقایق بیان شده است. تا موجب رعایت قوانین برای شاکی گردد و تمامی این قوانین و فهمیدن حقایق زمانی صورت می گیرد که طرفین برای بررسی مجدد و شنیدن اعترافات آنها مجددا به دادگاه احظار گردند.

اکنون از رییس محترم دادگاه کیفری که وظیفه ی محقق کردن و برقرار ساختن عدالت فردی و اجتماعی می باشد و همینطور وظیفه در گسترش عدالت و همینطور آزادی های مشروع دارد در خواست می کنم که نسبت به اعتراض موکل اینجانب به قرار منع تعقیب که در شعبه … و اقدامات لازم و مناسب در خصوص حفظ ارزش های مردمی و رعایت نمودن ارزشها و حق و حقوق شهروندان که در دستان حکم و دستورات درست و قانونی مسئولان قضاوت است درخواست دارم که در برابر هر موردی از بی قانونی و ناعدالتی برخوردی صورت گیرد و حکم وارده شکوایه و نقض قرار را مورد بررسی دوباره قرار دهید.

نمونه اعتراض به قرار منع تعقیب تخریب چگونه است؟
نمونه اعتراض به قرار منع تعقیب تخریب چگونه است؟

نقض قرار منع تعقیب به متهم در چه مواردی صورت می گیرد؟

گاهی پیش می آید که دادگاه اعتراض فرد شاکی را مورد قبول می داند و به این دلیل که اتهام وارد شده بر اساس دلیلی که در پرونده وجود دارد متوجه متهم شود که دادگاه این موارد را در نظر نگرفته باشد، لذا حکم صادر می شود و مدارک در دادگاه برای انجام دادن دستورات به دادگاه دوباره ارسال می نماید.

در این موضوع دادگاه متهم را فرا خوانده و با توجه به نظر دادگاه و حکمی که دادگاه بیان کرده است حکم وارد شده را به صورتی که متهم کاملا متوجه شود که اتهامش چه بوده است را به او توضیح خواهند داد و در صورتی که متهم دفاعی داشته باشد در خصوص اتهام وارد شده به او گوش می دهند و در نتیجه پرونده همراه با رای صادر شده و حکم تقاضا نامه کتبی دادستان فرستاده می شود.

 

آیا نتیجه اعتراض به قرار منع تعقیب به متهم ارسال می گردد؟

برای این سوال که نتیجه اعتراض به قرار منع تعقیب به متهم نیز ابلاغ می گردد باید گفت که بله به طور معمول تمامی رای های صادر شده و تغییرات در پرونده جهت خبردار شدن و رسیدگی به اعتراض و حضور در دادگاه به متهم ابلاغ می گردد.

 

آیا می شود به صورت غیابی به قرار منع تعقیب اعتراض کرد؟

در جواب این سوال که امکان دارد که جهت اعتراض به قرار منع تعقیب به شکل غیابی اعتراض کرد یا خیر؟ باید گفت که خیر اعتراض های غیابی فقط در مواردی صورت می گیرد که رای نیز به صورت غیابی صادر شده باشد. در مواردی که به شکل حضوری و با وجود شاکی و متهم اجرا شده است درخواست جهت اعتراض به این رای به شکل غیابی امکان پذیر نمی باشد.

 

اثر حقوقی قرار منع تعقیب چیست؟

این رای سبب خارج شدن از شکایت و به پایان رسیدن مسیر رسیدگی پرونده می گردد، در اصل پیگیری حکم وارد شده به متهم به پایان می رسد. و با صادر کردن این قرار از رفتن پرونده به دادگاه جهت روند رسیدگی پیشگیری به عمل می آید. بعد از صادر کردن قرار منع تعقیب پرونده جهت بررسی و تایید برای دادستان فرستاده می شود.

دادستان رای خود را ارسال می کند و در نتیجه قرار منع تعقیب به هر دو شخص شاکی و متشاکی ارسال می گردد. در صورتی که قراری جهت جرم متهم داده شده باشد کنسل می گردد و همچنین در صورتی که متهم در بازداشت به سر ببرد باید سریعا آزاد گردد.

 

امیدوارم این مقاله پاسخگوی سوالات شما باشد.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام