نمونه شکوایه توهین و فحاشی

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع نمونه شکوایه توهین و فحاشی بپردازیم. شکوایه در معنا تنظیم شکایت نامه از شخصی است که بر اساس آیین دادرسی مرتکب اشتباه یا درواقع جرم شده است. شکواییه نیز همچون دادخواست باید در دعوی کیفری تنظیم شود سپس برای رسیدگی به موضوع اقدامات مورد نظر صورت خواهد پذیرفت.

نمونه شکوایه توهین و فحاشی
نمونه شکوایه توهین و فحاشی

برای تهیه فرم مختص به شکایت نامه، قوه قضاییه وظیفه دارد تا آن را تنظیم کند. برای رسیدگی به دعوی کیفری لزوما نیازی به وجود فرم شکواییه نیست و شاکی می­تواند آن را در برگه معمولی تنظیم و ثبت نماید.

به یاد داشته باشید که بهتر است برای انجام و مشاوره حقوقی خود با هر عنوانی به یک دفتر وکالت معتبر مراجعه کنید. پیشنهاد ما گروه وکلای راهیان عدالت می باشد.

به موراد زیر باید پاسخ داده شود:

  1. توهین و فحاشی از منظر قانون
  2. توهین و فحاشی از منظر شرع
  3. مجازات توهین به افراد
  4. چند نمونه از شکایت نامه­های توهین و فحاشی

توهین و فحاشی از منظر قانون:

می­توان گفت که جرم توهین کاملا عمدی است و هیچ قانونی برای نشان دادن سهوی بودن این کار در حقوق جزای موجود در قانون اساسی وجود ندارد.

بر اساس قانون مجازات اسلامی اگر شخصی در جمع یا با استفاده از روزنامه و اوراق چاپی و یا هر روش دیگری صراحتا اقدام به توهین و فحاشی به فرد خاصی کند جرم انجام داده و اگر نتواند دلیل محکمه پسندی برای کار خویش در محضر دادگاه ارائه دهد محکوم شده و مقامات قضایی مجازات وی را یک ماه تا یک سال حبس و میزان 74 شلاق در نظر خواهند گرفت.

توهین و فحاشی از منظر قانون:
توهین و فحاشی از منظر قانون:

اگر فردی برای این که شخص خاصی را متهم به جرمی خاص کند و با استفاده از اشیایی که پیدا شدن آن توسط نیروی انتظامی جرم محسوب شود و وی را متهم جلوه دهد و آن را بدون اطلاع فرد در محیطی که متعلق به فرد است مخفی کند یا موضوع را طوری جلوه دهد که آلات و ادوات متعلق به این شخص است و باعث شود که فرد از طرف مقامات تعقیب شود، پس از روشن شدن حقایق و مشخص شدن دسیسه وی او را از شش ماه تا سه سال به همراه تحمل 74 ضربه شلاق محکوم می­کنند.

توهین و فحاشی از منظر شرع:

انجام چنین کاری چه در حالت عادی و چه زمانی که فرد محکوم باشد در کشور ایرانی اسلامی عملی بسیار ناشایست شناخته شده است. پیامبر اکرم در این باره می­فرماید: خداوند متعال در مورد کسانی که کم حیایی را پیشه کرده­اند و دست به عمل فحاشی زده­اند بهشت را حرام کرده است. قرآن کریم نیز در مورد بدگویی می­فرماید: خداوند دوست ندارد که هیچ کسی با توهین و فحاشی بدی­های افراد دیگر را به آنان بازگو کند، پرده دری کند، عیب مردم را عنوان کند و موجب از بین رفتن آبروی دیگران شود. خداوند متعال ستار العیوب است و چنین رفتاری مورد پسند او واقع نمی­شود.

توهین و فحاشی از منظر شرع:
توهین و فحاشی از منظر شرع:

انجام چنین اعمالی موجب می­شود که پیوندهای اجتماعی از هم گسسته شود و بین مردم همکاری صورت نپذیرد. این نیاز بین افراد جامعه کاملا ملموس است که جهات انسانی را رعایت کنند. به همین منظور است که افراد نباید هنگام عصبانیت اقدام به توهین کنند. شایان ذکر است که بدزبانی می­تواند موجب اثرات بسیار طولانی بر شخص شود.

مجازات توهین به افراد:

بر اساس قانون مجازات اسلامی و در ماده 608 این قانون جرم توهین و فحاشی و بازگوی الفاظ رکیک، به تحمل 74 ضربه شلاق و یا پرداخت جزای نقدی می­باشد.

بر اساس گفته­ های برخی از مقامات قضایی توهین و فحاشی به افرادی که فوت شده­اند هم باید بر طبق قانون مجازاتی را در پی داشته باشد و برخی دیگر اعتقاد دارند که منظور از کلمه افراد در قانون مجازات اسلامی در مورد انسان­ های زنده صدق می­کند و توهین به افرادی که فوت شده ­اند در صورتی جرم محسوب می­شود که به نوعی تمامی این توهین ­ها و فحاشی­ ها به بازماندگان فرد مذکور تلقی شود و هر کدام از ورثه می­توانند بر طبق قانون برای شکایت از شخص مورد نظر اقدام نمایند.

مجازات توهین به افراد:
مجازات توهین به افراد:

چند نمونه از شکایت نامه ­های توهین و فحاشی:

الف) اعلام مشخصات کامل شاکی اعم از: نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره شناسنامه، نام پدر، دین، مذهب، اعلام نشانی دقیق محل سکونت، ایمیل، کد پستی، شماره تلفن ثابت و همراه

ب)موضوع شکایت: توهین و فحاشی

ج) تاریخ دقیق و محلی که جرم در آن به وقوع پیوسته

د)اعلام مشخصات وکیل مدافع (در صورت وجود)

چ)اعلام مشخصات کامل و دقیق مضنون اعم از: نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی،نشانی دقیق محل سکونت و محل کار، تلفن همراه (در صورت وجود)

شکواییه توهین و فحاشی:

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهر … (اسم شهر یا شهرستانی که جرم مورد نظر در آن به وقوع پیوسته است)

شکواییه توهین و فحاشی:
شکواییه توهین و فحاشی:

باسلام و احترام

به استحضار می­رساند:

مضنون در اداره … با سمت متصدی امور دفتری مشغول به کار و فعالیت می­باشد. اینجانب در تاریخ … برای انجام امور خود و تشکیل پرونده به این اداره مراجعه کرده­ام. پس از دستور رئیس این اداره برای پیشگیری روند تکمیل و تشکیل پرونده به دبیرخانه­ای که مضنون در آن مشغول فعالیت است مراجعه نمودم.

وی با وجود این که از حضور بنده در دفتر خود خبر داشت اما به مدت … دقیقه با تلفن همراه خود مشغول به صحبت بود و با وجود این که من به دلیل مشکلات فراوان عجله داشتم و بارها به ایشان متذکر زمان شدم و از وی درخواست انجام امور مورد نظر را کردم اما ایشان هر بار با عصبانیتی دو چندان بنده را به بیرون از اتاق دعوت نمودند.

سپس بعد از گذشت این زمان و پس از اتمام صحبت­های وی با توهین و فحاشی و بکارگیری الفاظی بسیار رکیک اینجانب را از اتاق دبیرخانه بیرون انداختند.لذا با توجه به انجام چنین اعمال زشتی و بر اساس قانون آیین دادرسی از شما تعقیب و محکومیت ایشان را تقاضامندم.

شکواییه توهین و فحاشی:

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهر …

باسلام

احتراما به استحضار می­رساند:

اینجانب با مضنون به دلیل … طی مدت زمان … دچار مشکلات و اختلافاتی شدیم. ایشان در تاریخ … به محل سکونت بنده مراجعه و در ملع عام شروع به فحاشی و بکارگیری الفاظ رکیک شد و این عمل وی باعث بر هم خوردن آرامش اینجانب و همسایگان شده است. باتوجه به ارائه مدارک و شواهد و استشهادیه و بر اساس ماده 608 قانون مجازات اسلامی تعقیب و محکومیت متشکی عنه را از محضر شما استدعا دارم.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام