وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری

ما در طراحی این مقاله قصد داریم شما مخاطبان محترم را با وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری آشنا کنیم، برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ی ما را دنبال کنید.

اگر مایل به مشاوره با وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری هستید، پیشنهاد می کنیم با مشاوران گروه راهیان عدالت تماس بگیرید

سوالاتی که قرار است در این مقاله به آن ها بپردازیم به شرح زیر می باشد:

  1. وکیل دیوان عدالت اداری چگونه وکیلی است؟
  2. دیوان عدالت اداری چیست؟
  3. دیوان عدالت اداری بر اساس ماده 10 قانون از چه نوع اختیاراتی برخوردار هستند؟
  4. چه نوع نکاتی را باید در انتخاب وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری در نظر داشته باشیم؟
  5. صلاحیت دیوان عدالت اداری به چند دسته تقسیم می شود؟
  6. صلاحیت هایی که در دیوان عدالت اداری وجود دارد از چه نوع تفاوتی هایی با یکدیگر برخوردار هستند؟
  7. تعهداتی که از سوی وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری به موکل داده می شود چگونه است؟
  8. چه نوع تعهداتی باید از سوی موکل به وکیل در دیوان عدالت اداری داده شود؟
  9. به چه علت باید از وکیل در دیوان عدالت اداری کمک گرفت؟
  10. طرح شکایت در دیوان عدالت اداری چگونه است؟
  11. هیئت عمومی در دیوان عدالت اداری چیست و از چه صلاحیت هایی برخوردار می باشند؟
  12. چه دلایلی باعث می شود آیین نامه های مربوط به نظام های دولتی و غیردولتی در بخش های دیگر توسط وکیل با تجربه مورد ابطال دیوان عدالت اداری قرار گیرد؟
  13. به چه نکاتی باید قبل از انتخاب وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری توجه کنیم؟
  14. یک وکیل باتجربه در دیوان عدالت اداری از چه ویژگی هایی باید برخوردار باشد؟
  15. هزینه وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری چقدر است؟
وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری
وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری چگونه وکیلی است؟

خوب است که بدانید امروزه وکیل های مختلفی در بخش های مجزا از سطح کشور در زمینه های گوناگونی مشغول به فعالیت هستند و در حال رسیدگی به انواع شکایت های مردم می باشند.

نوعی وکیل در مقایسه با دیگر وکلا وجود دارد که مربوط به وکیل دیوان عدالت اداری می شود، این نوع وکیل در خصوص مشکلات مردم در بخش های مختلف اداری در حال انجام وظایف می باشند، در ادامه گفته می شود وکیل دیوان عدالت اداری وظیفه دارد که به مشکلات موجود در دستگاه های اداری از لحاظ تخلف و تظلم که نسبت به مردم ایجاد کرده اند رسیدگی کنند و از موکل خود در دیوان عدالت برای حل و فسخ شدن مشکلش دفاع کند

بطور کلی می شود این گونه گفت که کسی به عنوان یک وکیل اداری شناخته می شود فقط این اجازه را دارد مشکلات اداری را حل کند و هرگز نمی تواند در وکالت های قضایی و مشاوره های حقوقی دخالتی داشته باشد.

وکیل دیوان عدالت اداری چگونه وکیلی است؟
وکیل دیوان عدالت اداری چگونه وکیلی است؟

دیوان عدالت اداری چیست؟

دیوان عدالت اداری را می توانیم جایگاهی به حساب آوریم که در آن طبق اصل ماده 173 قانون اساسی باید به تمامی مشکلات و شکایت های مردم نسبت به اعتراضاتی که در خصوص دستگاه های اداری اعلام شده است رسیدگی کنند، در دیوان عدالت تعداد افراد زیادی در حال فعالیت هستند. لازم بذکر است گفته شود دیوان عدالت اداری زیر نظر رئیس قوه قضاییه در حال انجام وظیفه می باشند.

دیوان عدالت اداری چیست؟
دیوان عدالت اداری چیست؟

دیوان عدالت اداری براساس ماده 10 قانون از چه نوع اختیاراتی برخوردار هستند؟

در پاسخ به این نوع سوال گفته می شود که تمامی فعالیت هایی که در سطح کشور و در بخش های مختلف انجام می شود طبق اختیاراتی که به آن ها داده می شود موظف هستند مشغول به فعالیت های خود باشند، بر اساس این جریان طبق ماده 10 قانون اساسی دیوان عدالت اداری دارای اختیاراتی هستند که باید افراد تمامی وظایف های خود را طبق محدودیت هایی که برای آن ها درنظر گرفته اند انجام دهند، در ادامه به هریک از اختیارات این دیوان می پردازیم:

  • رسیدگی به تمامی مشکلات و اعتراض هایی که موجب شکایت اشخاص حقیقی یا حقوقی می شود، اشخاص حقیقی را می توانیم همانند افراد و اشخاص حقوقی را همچون شرکت ها به حساب آوریم.
  • رسیدگی کردن نسبت به شکایت ها و اعتراض هایی که از سوی افراد حقیقی و حقوقی نسبت به تصمیماتی که توسط مراجع اختصاصی همچون هیات ها، شوراها، کمیسیون ها، داداگاه های اداری، انتظامی، کمیته های مختلف و … انجام می شود.
  • رسیدگی به تمامی اعتراضات و شکایت هایی که مربوط به قضات می شود همچنین بررسی شکایت هایی که نسبت به اعضای دانشگاه و افراد جزء هیات های علمی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، و… هستند انجام می گیرد.
  • رسیدگی کردن به شکایت ها و اعتراض هایی که مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی که نسبت به تصمیم های ماموران واحدها و موسسه های دولتی و عمومی براساس بندهای مختلفی صورت می گیرد، این نوع رسیدگی براساس بندهای مختلف انجام می شود.
  • رسیدگی به شکایت هایی که علیه دانشگاه ها انجام می گیرد و راجب تصمیماتی که برای آن درنظر گرفته شده است اعتراض دارن توسط این دیوان بررسی می شود.
  • بررسی شکایت هایی که توسط افراد حقیقی یا حقوقی نسبت به سازمان ها و ارگان های مختلف دولتی انجام می شود مورد رسیدگی قرار می گیرد.
  • و…..

چه نوع نکاتی را باید در انتخاب وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری درنظر داشته باشیم؟

یکی از بخش های بسیار مهمی که باید نسبت به آن توجه داشته باشید این است که حتما در زمان انتخاب وکیل خود چه در بخش اداری و چه در زمینه های دیگر باید حتما دقت داشته باشید  وکیلی را انتخاب کنید که از تمامی جوانب حرفه ای و بسیار باتجربه هستند. در ادامه برای شما مخاطبان محترم یکسری نکات مهم را شرح می دهیم که بتوانید از آن طریق وکیل خود را انتخاب کنید:

چه نوع نکاتی را باید در انتخاب وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری درنظر داشته باشیم؟
چه نوع نکاتی را باید در انتخاب وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری درنظر داشته باشیم؟

تعهد اخلاقی:

یکی از ویژگی های بسیار مهمی که باید یک وکیل داشته باشد مربوط به اخلاق او می شود، منظور از تعهد اخلاقی این است که بجز داشتن رفتاری مناسب باید نسبت به وعده هایی که به موکل خود می دهد پای بند باشد و از وعده های دروغ و تعهدات الکی کاملا بپرهیزد، چرا که اگر زمانی وکیلی به غیر از تعهداتی که به انجام آن ها سوگند خورده است عمل کند مسلما نسبت به او بدبین خواهند شد و افراد کمی به آن روی می آورند.

امانت دار و محرم اسرار موکل:

از دیگر ویژگی های برجسته ای که یک وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری باید داشته باشد امانت دار بودن و محرم اسرار موکل خود است. افرادی که در این نوع شغل مشغول فعالیت هستند به دلیل تعهد کاری که دارند باید تمامی مشکلات و رازهای موکل خود را پیش خود نگه دارد و به هیچ عنوان سعی بر اینکه بخواهد رازهای او را فاش کند نداشته باشد.

وکیل مناسب باید موکل خود را از انتخاب های بی راهه دور کند:

زمانی که شخصی به عنوان یک وکیل قصد دارد به مشکلات موکل خود رسیدگی کند باید حتما به این نکته توجه داشته باشد که به هیچ عنوان راه های غلطی که موکل او به دلیل داشتن مشکل انتخاب می کند دور کند و همیشه تحت هرشرایطی با موکل خود روراست باشد و تمامی وقایع را برای او بازگو کند.

متاسفانه امروزه بیشتر افرادی که می خواهند مشکلتشان سریعا حل شود سعی دارند با دادن رشوه وکیل خود را راضی نگه دارد و از طریق راه های غیرقانونی به نتیجه مثبتی برسند، در این حالت وکیلی که باتجربه است باید از چنین پیشنهادات هایی دوری کند و براساس قانون سعی کند مشکل موکل خود را حل و فسخ کند.

وکیل مناسب باید موکل خود را از انتخاب های بی راهه دور کند:
وکیل مناسب باید موکل خود را از انتخاب های بی راهه دور کند:

یک وکیل با تجربه باید حتما در مقابل قاضی محترم باشد:

از دیگر رفتارهای بسیار مناسب برای وکیل ها در دیوان عدالت اداری می توانیم به رفتار او با مقام و شان قاضی به حساب آوریم. درست است شاید در بعضی مواقع نظرات و پیشنهادات قاضی با وکیل یکی نباشد و اختلافاتی در آن وجود داشته باشد اما در عین حالت یک وکیل بسیار ماهر و باتجربه به هیچ عنوان نسبت به مسئولیتی که دارد کارشکنی نمی کند و باید حتما به قاضی احترام بگذارد، در غیر این صورت جایگاه خوبی را به خود اختصاص نمی دهد.

یک وکیل باتجربه در دیوان عدالت اداری باید از اطلاعات بالایی برخوردار باشد:

زمانی که قصد دارید وکیلی را برای حل مشکلات خود انتخاب کنید باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید که وکیل انتخابی شما از اطلاعات بسیار بالایی در زمینه حقوقی برخوردار باشد و بتواند از حق شما دفاع کند.

*علاوه بر اینکه شما باید همه ی عوامل را در نظر بگیرید تا بتوانید وکیل با تجربه ای را انتخاب کنید چرا که باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید بسیاری از وکیل هایی که در این راستا مشغول فعالیت هستند از هزینه بسیار بالایی برخوردار می باشند قبل از اینکه بخواهید هزینه ای را پرداخت ابتدا نسبت به اینکه در کار خود باتجربه است و می تواند با حرفه ی بالا مشکلات را برطرف کند اطمینان کاملی را داشته باشید در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد و به هیچ نتیجه مثبتی نخواهید رسید.

یک وکیل باتجربه در دیوان عدالت اداری باید از اطلاعات بالایی برخوردار باشد:
یک وکیل باتجربه در دیوان عدالت اداری باید از اطلاعات بالایی برخوردار باشد:

صلاحیت دیوان عدالت اداری به چند دسته تقسیم می شود؟

در دیوان عدالت اداری صلاحیت هایی در نظر گرفته شده است، این نوع صلاحیت ها بطور کلی به سه دسته تقسیم می شوند که در ادامه به هریک از آن ها می پردازیم:

صلاحیت دیوان عدالت اداری به چند دسته تقسیم می شود؟
صلاحیت دیوان عدالت اداری به چند دسته تقسیم می شود؟

 

  • بررسی شکایت ها و اعتراض های اشخاص حقیقی و حقوقی:

در این نوع شکایت ها احتمال دارد بر اثر عوامل زیر شکل گیرد؛

*شکایت نسبت به تصمیمات و اقدام های دولتی، وزارت خانه ها، سازمان ها، شرکت های عمومی و خصوصی، سازمان تامین اجتماعی، نهادهای مختلف و… انجام شود. در این حالت این نوع شکایت ها که سوی اشخاص شکل می گیرد دیوان عدالت اداری موظف است به تمامی مشکلات مردم نسبت به چنین سازمان ها و ارگان هایی رسیدگی کند در این نوع شکایت دستگاه هایی که دولتی به حساب می آیند این اجازه را ندارند که در دیوان شکایت کنند.

تصمیم ها و کارهای مربوط به ماموران در واحد ذکر شده درباره ی وظایف هایی که دارند:

آن دسته از افرادی که قصد دارند درخواست خود را به دیوان عدالت ارائه دهند این اختیار به آن ها داده شده است که بتوانند نسبت به تصمیمات و اقدامات دستگاه درصورت نیاز شکایت کنند علاوه بر این می توانند از اقدامات ماموران، کارمندان و.. به شکایت بپردازند به طور کلی در هر دو صورت این امکان برای شما فراهم است.

تصمیم ها و کارهای مربوط به ماموران در واحد ذکر شده درباره ی وظایف هایی که دارند:
تصمیم ها و کارهای مربوط به ماموران در واحد ذکر شده درباره ی وظایف هایی که دارند:
  • صلاحیت مربوط به شعب دیوان عدالت اداری:

در این نوع به اعتراض ها و شکایت های رای ها و تصیمیم هایی که قطعی هستند از سوی هیئت ها رسیدگی می شود و به کمک کمیسیون ها آن ها را بررسی می کنند تا بتوانند تخلفات های ایجاد شده را شناسایی کنند.

وظیفه دیوان عدالت اداری

  • در آخر که صلاحیت سوم به حساب می آید دیوان عدالت اداری این وظیفه را دارد که به شکایت ها و اعتراضات قاضی ها و مشمولان رسیدگی کنند، بطور کلی این صلاحیت مربوط به بررسی دعواها و شکایت هایی استخدامی می باشد.

 

صلاحیت هایی که در دیوان عدالت اداری وجود دارد از چه نوع تفاوتی هایی با یکدیگر برخوردار هستند؟

همانطور که تعاریف بالا گفته شده صلاحیت های مختلفی در دیوان عدالت اداری وجود دارد که براساس آن صلاحیت ها تمامی شکایت ها و اعتراضات رسیدگی می شود اما شاید این سوال برای شما مخاطبان پیش آمده باشد که آیا تفاوتی هایی میان این نوع صلاحیت ها وجود دارد؟! در پاسخ به این نوع سوال می توان گفت میان صلاحیت هایی که در دیوان عدالت اداری موجود است تفاوت های بسیار کوچکی دیده می شود.

برای مثال در صلاحیت سوم اشخاص بطور مستقیم به دیوان به مراجعه می کنند به این منظور که ممکن است افراد برای ادعای خود حتی اگر مربوط به گذشته باشد به دیوان رجوع می کنند، هدف اصلی مراجعه این نوع افراد طلب حقوق هایشان است.

اما صلاحیت دوم مربوط به دعواها و اعتراض هایی می شود که درباره ی هیئت ها و شبه قضایی شکل می گیرد، در این حالت مدت زمانی را در نظر می گیرند که به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند معمولا این مدت زمان به سه ماه می رسد، اگر زمانی در این طول زمان به دیوان مراجعه نکنند متاسفانه دیگر دعوی آن ها مورد قبول نیست و قابل طرح نخواهد بود.

در صلاحیت نوع اول بر اساس اتخاذی که از سوی دستگاه ها به وجود آمده است اعتراض می تواند نسبت به آن امکان پذیر باشد در این حالت اگر فرد بخواهد این موضوع را به دیوان اطلاع دهد ابتدا باید مطمن شود که آیا درخواستی که دارد قابل قبول است یا خیر!

صلاحیت هایی که در دیوان عدالت اداری وجود دارد از چه نوع تفاوتی هایی با یکدیگر برخوردار هستند؟
صلاحیت هایی که در دیوان عدالت اداری وجود دارد از چه نوع تفاوتی هایی با یکدیگر برخوردار هستند؟

تعهداتی که از سوی وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری به موکل داده می شود چگونه است؟

تمامی وکیل ها موظف هستند که به موکلان خود تعهداتی را دهند که بتوانند اعتماد آن ها را به خود جذب کنند. این نوع تعهدات شامل موارد زیر می شود:

  • اگر زمانی وکیلی نسبت به کار خود سهل انگار شود و یا اینکه براساس شرایط مختلف به موکل خود خسارت وارد کند موظف است تمامی این مشکلات را برطرف کند.
  • یکی از مهم ترین تعهدات وکیل به موکل خود رعایت مصلحت موکل است این نوع تعهد به منظور اقدام در راستای منافع موکل می باشد.
  • اگر زمانی اموالی بدست وکیل برسد که مربوط به موکل خود است باید حتما طبق تعهداتی که به موکل خود داده است تمامی اموال را به او بدهد.
  • تسلیم صورت حساب مربوط به وکالت
تعهداتی که از سوی وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری به موکل داده می شود چگونه است؟
تعهداتی که از سوی وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری به موکل داده می شود چگونه است؟

چه نوع تعهداتی باید از سوی موکل به وکیل در دیوان عدالت اداری داده شود؟

همانطور که وکیل باید به موکل خود تعهد دهد مسلما باید وکیل نسبت به موکل خود اطمینان داشته باشد در این صورت باید حتما موکل به وکیل خود تعهداتی را دهد، این نوع تعهدات عبارت اند از:

  • حتما موکل باید نسبت به التزام هایی که عملی هستند توجه داشته باشند
  • آنچه که باید به عنوان پرداختی به وکیل خود دهد (پرداخت اجرت) را طبق تعهداتی که داده است به خوبی به عمل رساند.
  • از دیگر پرداختی هایی همچون کرایه، عوارض و همچنین مالیات باید براساس تعهدات انجام شده پرداخت شود.
چه نوع تعهداتی باید از سوی موکل به وکیل در دیوان عدالت اداری داده شود؟
چه نوع تعهداتی باید از سوی موکل به وکیل در دیوان عدالت اداری داده شود؟

به چه علت باید از وکیل در دیوان عدالت اداری کمک گرفت؟

براساس مطالب گفته شده می توان گفت در بیشتر مواقع می توان از وکیل های باتجربه و حرفه ای جهت برطرف کردن مشکلات اداری در دیوان کمک گرفت، بطور کلی نقش مهمی که می تواند وکیل داشته باشد و به شما کمک کند به شرح زیر می باشد:

*در نوشتن شکایت و بعضی لایحه ها که باید به دیوان عدالت اداری داده شود به وسیله ی وکیل اداری با سرعت بالاتری انجام می شود.

*ایجاد غلط در متن شکایت ها توسط وکیل دیده نمی شود و کمتر پیش می آید.

*با استفاده از کمک وکیل می توانید شکایت مفید و کوتاه تری را در اختیار دیوان عدالت اداری قرار دهید.

*از تمامی خدماتی که وکیل در دیوان عدالت اداری صورت می گیرد می توانید بهره ببرید.

به چه علت باید از وکیل در دیوان عدالت اداری کمک گرفت؟
به چه علت باید از وکیل در دیوان عدالت اداری کمک گرفت؟

طرح شکایت در دیوان عدالت اداری چگونه است؟

در پاسخ به این سوال گفته می شود که شکایت و متنی که در آن نوشته می شود از طرح خاصی می باشد که باید حتما طبق آن طرح انجام گیرد و در دیوان عدالت اداری ارائه گردد، در ادامه برای آشنایی بیشتر با این موضوع به طرح شکایت می پردازیم:

  • طرح داد خواست:

براساس ماده 16 قانون تشکیلات دیوان برای ارائه شکایت طرحی را به وجود آورده اند که طبق آن طرح می توانید به شکایت خود اقدام کنید، برای دسترسی داشتن به فرم شکایت می توانید آن را از طریق دفاتر مربوط به پست یا پایگاه هایی که اطلاع رسانی هستند دریافت کنید و سپس به کمک وکیل های باتجربه فرم شکایت را انجام دهید.

  • مشخصات شاکی:

در قسمتی از فرم باید مشخصات خودتان را که شاکی هستید تکمیل کنید.

  • اشخاص حقیقی:

اشخاص حقیقی فرم مربوط به مشخصاتی همچون: نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، شغل، کد ملی، محل سکونت و تابعیت است که باید آن را تکمیل کنید.

  • اشخاص حقوقی:

در این قسمت باید مشخصاتی همانند: نام، محل سکونت، شماره ثبت و شماره تماس تکمیل شود.

  • مشخصات وکیل دادگستری:

زمانی که دادخواست شما توسط وکیل یا فرد شاکی همچنین نماینده رسمی انجام شده باشد باید حتما مشخصات وکیل را که شامل: نام، نام خانوادگی، محل سکونت وکیل می شوذ را تکمیل کنید و به ثبت برسانید.

قسمت دیگری از فرم که باید آن را تکمیل کنید مربوط به این است که فرد شاکی این اختیار را دارد که وکیل باتجربه دیوان عدالت اداری وکالت این را بدهد که به عنوان یک وکیل قانونی تمامی مراحل قانونی را طی کند همچنین اگر توضیحات دیگری برای این بخش لازم بود آن را به خوبی تکمیل کنید.

  • مشخصات طرف شکایت:

در این قسمت باید تمامی مشخصاتی که مربوط به طرف شکایت می شود را تکمیل کنید، این مشخصات شامل: نام، نام خانوادگی، نشانی، آدرس دقیق، می باشد که باید حتما آن را با دقت و بدرستی انجام دهید.

  • موضوع شکایت و خواسته:

در فرم شکایت قسمت بسیار مهمی که باید به آن دقت بیشتری شود مربوط به موضوع شکایت و خواسته می شود، در این قسمت باید سعی کنید توسط وکیل باتجربه و با استفاده از راهنمایی های او شکایت و خواسته خود را بنویسید چرا که انجام این قسمت به کمک وکیل بهتر انجام می گیرد و متن کاملا بی عیب و نقصی در دست قاضی دیوان عدالت اداری قرار می گیرد.

  • شرح شکایت:

در قسمت شرح شکایت شما باید سعی کنید از مطلب های طولانی دوری کنید و مطلب مفید و چکیده ای را بنویسید اما درعین حال پرمعنا باشد و تمامی منظور شما را برساند، در این بخش باید حتما دقت کنید که متن نوشته شده بدون غلط املایی و خط خوردگی باشد بعد از تکمیل این شرح باید اثر انگشت و امضا فرد شاکی، نماینده قانونی و یا اینکه وکیل دیوان عدالت اداری ثبت گردد.

  • دلایل و مدارک مورد استناد:

نسخه ای از تمامی مدارک و دادخواست های مربوط به طرف شکایت باید بطور کامل در پرونده قرار  گیرد، دقت کنید که طبق ماده 20 قانون تصویر باید کاملا واضح و خوانا باشد. اگر زمانی مدارک لازمه خارج از کشور باشد باید تصدیق آن توسط یکی از دفاترهای مربوط به سفارتخانه ها و یا از طریق نمایندگی جمهوری اسلامی انجام گیرد.

  • هزینه دادرسی:

میزان هزینه در نظر گرفته شده بابت تمبر دادگستری که مربوط به صفحه ی اول فرم می شود و میزان هزینه ی دیگری که مربوط به تجدید نظر دادخواست است باید حتما پرداخت شود.

  • زمان (مهلت) تقدیم دادخواست:

مدت زمانی را برای شما در نظرگرفته اند که بتوانید دادخواست خود را در خصوص آرا و تصمیماتی که که از مراجع اداری بصورت قطعی اعلام گردیده تقدیم کنید. این مدت زمان برای افرادی که خارج از کشور هستند 6 ماه و برای افراد داخل کشور 3 ماه در نظر گرفته اند.

هیئت عمومی در دیوان عدالت اداری چیست و از چه صلاحیت هایی برخوردار می باشند؟

در دیوان عدالت اداری بخش های مختلفی وجود دارد که مسئول رسیدگی به پرونده ها و شکایت ها می باشند، یکی از قسمت هایی که در دیوان عدالت می تواند از نقش مهمی برخوردار باشد مربوط به هیئت های عمومی می شود. خوب است که بدانید آنچه که به عنوان صلاحیت در اختیار دیوان عدالت ادرای قرار داده اند بخشی از آن را مختص هیئت عمومی می دانند.

براساس نتایج بدست آمده گفته شده است که طبق ماده 80 قانون مربوط به تشکیلات و آیین دادرسی دیوان اگر زمانی شخصی از نظام ها و مقررات دولتی شهرداری ها و موسساتی که غیر دولتی هستند شکایت داشته باشند می توانند برای رسیدگی شکایات خود به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند.

از دیگر وظایفی که هیئت عمومی به خود اختصاص داده است مربوط به بررسی و رسیدگی تعارض آرا صادر شده از شعبه های دیوان عدالت اداری می باشد همچنین لازم است که بدانید  صدور رای مرتبط با وحدت رویه از دیگر وظایف هیئت عمومی در دیوان عدالت اداری به حساب می آید.

هیئت عمومی در دیوان عدالت اداری چیست و از چه صلاحیت هایی برخوردار می باشند؟
هیئت عمومی در دیوان عدالت اداری چیست و از چه صلاحیت هایی برخوردار می باشند؟

چه دلایلی باعث می شود آیین نامه های مربوط به نظام های دولتی و غیردولتی در بخش های دیگر توسط وکیل با تجربه مورد ابطال دیوان عدالت اداری قرار گیرد؟

  • نآنمغایرت (مخالف) با شرع
  • مخالف بودن با قانون
  • نداشتن صلاحیت مرجع تصویب کننده
  • تجاوز از محدودیتی که برای آن ها در نظر گرفته و اختیار دارند
  • سوء استفاده از اختیارات
  • ایجاد تخلف در اجرای قوانین و مقررات مردم که موجب پایمال شدن حقوق آن ها می شود
  • و…

 

به چه نکاتی باید قبل از انتخاب وکیل باتجربه در دیوان عدالت اداری توجه کنیم؟

قبل از اینکه بخواهید وکیل خود را انتخاب کنید ابتدا باید قبل از آن به یکسری نکات مربوطه توجه داشته باشید، که در ادامه به هریک از آن ها می پردازیم:

*لازم است حتما از این موضوع آگاه شوید که در چه زمینه ای تخصص دارد

*میزان حق الوکاله ای که باید پرداخت کنید را حتما مدنظر داشته باشید

*مطمن شوید که آیا می تواند پرونده شما را به خوبی به تحقق برساند

*سعی کنید از تبیلغ های بیش از حد که درباره ی وکیل ها گفته می شود دوری کنید چرا که بیشتر مواقع بعضی از تبلیغ ها فایده ای ندارد و فقط برای معرفی بیش از حد وکیل است در نتیجه احتمال دارد با نتیجه ای مثبتی روبرو نشوید.

*سن و جنس وکیل ربطی به خوب بودن یا بد بودن آن نیست، چرا که این احتمال وجود دارد شخصی با سن بسیار کم با هر جنسیتی نسبت به اشخاص سن بالا در این زمینه فعالیت بهتری داشته باشد و موکل زیادی به آن ها مراجعه کنند.

*حتما از سابقه کاری وکیلی که قراراست انتخاب کنید از کانون وکلای دادگستری اطلاعاتی بدست آورید و مطمن شوید وکیل انتخابی باتجربه و از حرفه ی بالایی برخوردار می باشد.

به چه نکاتی باید قبل از انتخاب وکیل باتجربه در دیوان عدالت اداری توجه کنیم؟
به چه نکاتی باید قبل از انتخاب وکیل باتجربه در دیوان عدالت اداری توجه کنیم؟

یک وکیل باتجربه در دیوان عدالت اداری از چه ویژگی هایی باید برخوردار باشد؟

مسلما زمانی می توانیم یک وکیل را خوب و حرفه ای به حساب آوریم که از ویژگی های زیر بهره مند باشد:

تلاشگر باشد

( برای بهتر پیش بردن پرونده حتما تلاش کند)

حقوق دان و متخصص باشد

( به راحتی بتواند از حق شما دفاع کند و در کار خود تسلط داشته باشد)

*اخلاق حسنه و برخورد مناسبی داشته باشد ( سعی کند با موکل خود و دیگر افراد با خوش اخلاقی صحبت کند)

صبور باشد

( کسانی که در این حیطه مشغول فعالیت هستند باید حتما نسبت به کار خود صبور باشند چرا که ممکن است افراد مختلف با مشکلات متفاوتی به آن ها مراجعه کند به همین دلیل باید با هرنوع مشکل و برخوردی از خود صبر نشان دهد)

در دسترس باشد

(وکیلی که شما انتخاب می کنید باید تحت هر شرایطی در دسترس باشد تا شما بتوانید با او درارتباط باشید و از تمامی نتایج پرونده شما را با خبر کند)

از قدرت تکلم و بیان بسیار بالایی برخوردار باشد

( وکیل شما باید حتما بتواند بدرستی با شما صحبت کند و در زمان حضور در دیوان عدالت اداری برای دفاع از شما سعی کند قدرت تکلم بالایی داشته باشد و تمرکز کامل صحبت های خود را به درستی به مقام قاضی اطلاع دهد.)

جسور و شجاع باشد

( انتخاب یک وکیل باتجربه و ماهر کار ساده ای نیست و باید حتما با دقت انجام شود، یک وکیل زمانی که پرونده شما را دنبال می کند باید از همه نظر شجاع باشد و بدون هیچ ترسی طبق قانون پیش رود تا بتواند نتیجه مثبتی را به موکل خود اعلام کند. این روند موجب می شود افراد زیادی به چنین وکیل هایی مراجعه کنند.)

وکیل باتجربه و بروز باشد

( یک وکیل درست است که باید از همه جهت ها باتجربه باشد اما علاوه بر این موضوع باید سعی کند تمامی اطلاعاتی که دارد بروز باشد چرا که روز به روز همه چی تغییر می کند و باید نسبت به آن مطلع باشد در این حالت می توانید به وکیل خود اطمینان کاملی را داشته باشید و بدانید که می تواند به خوبی از حق شما دفاع کند.)

از ظاهری زیبا و آراسته برخوردار باشد

( یک وکیل علاوه بر اینکه باید از تمامی نکات گفته شده بهره مند باشد بلکه باید به این موضوع اهمیت دهد که داشتن ظاهری زیبا و مناسب می تواند به شخصیت و جایگاه او منزلت ببخشد.)

هزینه وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری چقدر است؟

یکی از سوالاتی که معمولا بیشتر افراد با آن مواجه شوند این است که اگر بخواهیم از یک وکیل باتجربه و ماهری در دیوان عدالت اداری بهره مند باشیم باید چه مقدار هزینه بابت این موضوع پرداخت کنیم!!؟

در پاسخ به چنین سوالی گفته می شود که هزینه وکیل بستگی به عوامل مختلفی دارد و اینکه قرار است چه نوع پرونده ای با چه مشکلی را طی کند و چه مدت زمان طول می کشد که مشکل موکلش حل شود می تواند برروی هزینه تاثیر داشته باشد پس در نهایت نمی توانیم هزینه ی دقیقی را بازگو کنیم.

هزینه وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری چقدر است؟
هزینه وکیل با تجربه در دیوان عدالت اداری چقدر است؟

(ما در طراحی این مقاله توانستیم فقط بخشی از مطالب مربوطه را برای شما مخاطبان محترم شرح دهیم، امیدواریم اطلاعات کافی و سودمندی را نسبت به این مقاله کسب کرده باشید.)

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام