مشاوره حقوقی در غرب تهران

امروز قصد داریم مقاله ای را با عنوان مشاور حقوقی در غرب تهران برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم.

مشاوره حقوقی در غرب تهران
مشاوره حقوقی در غرب تهران

برای حل و فصل مشکلات یا اختلافاتی که وجود دارد باید از طریق قانون پیش رفت، فرقی ندارد که اختلافات بین چه کسانی به وجود آمده است، قوانین برای همه یکسان است. به منظور پیش برد هر چه بهتر کارها به لحاظ قانونی می توان از مشاور حقوقی کمک گرفت. در این مقاله می خواهیم بیشتر در خصوص مشاور حقوقی صحبت کنیم پس ما را همراهی کنید.

در ادامه این بحث به تعدادی از سوالاتی که در این باره پرسیده بودید پاسخ خواهیم داد:

  1. مشاور حقوقی به چه کسی گفته می شود؟
  2. داشتن مشاور حقوقی چه مزیت هایی می تواند داشته باشد؟
  3. مشاور حقوقی چه وظایف و مسئولیت هایی دارد؟
  4. یک مشاور حقوقی در زمینه ی کسب و کار چه کمکی می تواند داشته باشد؟
  5. قرارداد مشاور حقوقی چه کاربردی دارد؟
  6. یک مشاور حقوقی از چه مهارت هایی باید برخوردار باشد؟
  7. آیا وکیل و مشاور حقوقی با هم تفاوتی داند؟
  8. مشاوره حقوقی در چه زمینه هایی می تواند صورت بگیرد؟
  9. چرا داشتن یک مشاوره ی حقوقی ضرورت دارد؟
  10. برای اینکه بتوان به یک مشاور حقوقی کاردان تبدیل شد باید در چه رشته ای ادامه تحصیل داد؟
  11. آیا می دانید بعد از چه مدت می توان به یک مشاور حقوقی تبدیل شد؟
  12. آیا از مزیت ها و معایبی که حرفه ی مشاور حقوقی برای شخص دارد اطلاعی دارید؟
  13. حق الزحمه ای که برای وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی وجود دارد چه مقدار است؟

 

مشاور حقوقی به چه کسی گفته می شود؟

بسیاری از افراد از این که فارغ التحصیلان رشته حقوق می توانند به جای سردفتری، وکالت یا قضاوت حرفه ی مشاور حقوقی را برگزینند اطلاعی ندارند. اشخاصی که این شغل را انتخاب می کنند مجازند تا به عنوان یک مشاور حقوقی در سازمان ها و شرکت ها مشغول شوند یا حتی برای انجام اموری مانند قراردادها، امور دعاوی، پژوهشی و موارد این چنینی به مراجعه کنندگان راهنمایی های لازم را داشته باشند.

مشاور حقوقی به چه کسی گفته می شود؟
مشاور حقوقی به چه کسی گفته می شود؟

افراد به صورت حقیقی یا حقوقی قادرند تا جهت تنظیم قراردادها و امور مربوط به آن از مشاوران حقوقی راهنمایی بگیرند، با کمک گرفتن از این مشاوران در واقع رسیدگی به امور به آن ها سپرده می شود تا نکات مهم بررسی شوند. علاوه بر راهنمایی، مشاوران موظفند تا پیش نویس های قراردادها را تهیه و تنظیم کنند. در این میان شرکت هایی وجود دارند که تنها در صورت وجود امضای مشاور حقوقی قرارداد را به توافق می رسانند.

داشتن مشاور حقوقی چه مزیت هایی می تواند داشته باشد؟

مهم نیست که در کجا ساکن هستید یا اینکه به چه کاری مشغولید حتی حقیقی و حقوقی بودنتان نیز اهمیتی ندارد، بلکه تنها چیزی که اهمیت دارد این است که از مسائل حقوقی کشور خود اطلاعات جامعی داشته باشید.

انتظار می رود اشخاصی که شاغل هستند وقت زیادی برای یادگیری این قوانین نخواهند داشت از این رو نیاز به یک مشاور حقوقی دیده می شود تا در مواقع نیاز کمک های لازم را داشته باشد.

داشتن مشاور حقوقی چه مزیت هایی می تواند داشته باشد؟
داشتن مشاور حقوقی چه مزیت هایی می تواند داشته باشد؟

گاهی اوقات پیش آمده است که برای انجام کاری مجبور به امضای یک قرارداد شوید، چنانچه این قرارداد به درستی تنظیم نشود می تواند علاوه بر ضرر مالی به شغل شما نیز لطمه بزند، از این نظر که می بایست در جهت جبران خسارت های وارده مرتبا در دادگاه و دادگستری حضور پیدا کنید. اینجاست که داشتن یک مشاور حقوقی جز ملزومات می باشد.

از مزایای یک مشاور حقوقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از اطاله دادرسی

اصطلاحات و رویه هایی که در مراجع قضایی وجود دارد برای بیشتر افراد جامعه نا آشناست، به طور مثال تهیه و تنظیم قراردادهای ملکی چیزی است که تقریبا همه با آن سروکار داشته اند اما از مفادی که برای آن وجود دارد هیچ اطلاعی ندارند و تنها به مشخصاتی که طرفین در قرارداد آورنده اند یا در خصوص ملک چیزی گفته اند اکتفا می کنند. در حالی که اگر از اصطلاحات و کاربرد هر یک آگاهی داشته باشند یا از یک مشاور حقوقی مشورت بگیرند هرگز دچار دردسر نخواهند شد.

  • کارآمدی و صرفه جویی در وقت و هزینه

بهتر است بدانید اکثر دعاوی که در دادگستری ها مطرح می شوند پایه و اساسی ندارند به همین دلیل پذیرفته نمی شوند، مشکل این جاست که افراد این موضوع را نمی دانند به همین دلیل به دنبال آن زمان و هزینه ی زیادی صرف می کنند که قطعا به ضرر مراجعه کنندگان تمام خواهد شد. راه حل این مشکل داشتن یک مشاور حقوقی است تا زمام کارها را در دست بگیرد و به صورت درست به هر یک رسیدگی کند.

  • انجام امور دعاوی توسط مشاور

برای هر شرکتی ممکن است مسائل دعاوی رخ دهد که نقش آن ها در این دعاوی دو حالت است یا خوانده هستند و یا خواهان، زمانی که دعاوی صورت می گیرد باید با یک وکیل پایه یک دادگستری مشورت کرده و راهنمایی های لازم را بگیرید، لازم به ذکر است که این امر هزینه ی نسبتا زیادی را در بر می گیرد.

امروزه بسیاری از شرکت ها یک یا چند مشاور حقوقی داند تا لایحه های موجود را تهیه تنظیم کند، حتی برخی از آن ها پروانه ی وکالت دارند که در این صورت می توانند وکالت شرکت را به عهده بگیرند در نتیجه هم در زمان و هم در هزینه ها می توان صرفه جویی کرد.

  • مشاور حقوقی و امور تنظیم قراردادها

وظیفه ای که مشاور حقوقی در زمان عقد قرارداد به عهده دارد این است که باید تمامی موارد را از جمله خسارات، مسولیت ها و اختیارات فسخ، ضمانت نامه ها و همچنین شرایط عقد پیش بینی کند. علاوه بر آن می بایست امور مربوط به چک ها و سفته ها را تحت مدیریت قرار دهد.

یک مشاور حقوقی باید مراقب باشد که هنگام عقد قرارداد هیچ گونه شک و شبهه ای وجود داشته باشد یا اینکه قوانین موجود در کشور لحاظ نشود. زیرا از آن جایی که این قوانین در هر کاری مقدم هستند در نتیجه نادیده گرفتن آن می تواند هر قراردادی را لغو کند.

مشاور حقوقی چه وظایف و مسئولیت هایی دارد؟

مانند هر مسول دیگری که وایفی را نسبت به کار خود دارد مشاور حقوقی نیز وظایف مربوط به کار خود را دارد، مواردی از این وظایف در ادامه آورده شده است:

  • تهیه ی متن قرارداد شرکت یا سازمان همچنین نظارت بر چگونگی روند عقد آن ها
  • ارائه ی طلاعات لازمو انجام امور حقوقی مربوط به انواع مناقصه ها، مزایده ها و…
  • ارائه ی مشاوره حقوقی به مدیران و کارکنان
  • گردآوری، بررسی و تنظیم اطلاعات لازم برای تهیه ی قوانین، اساسنامه ها، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و…
  • انجام کلیه ی کارهای مربوط به ثبت، تغییرات در ساختار، انحلال شرکت ها (که معمولا در شرکت ها خصوصی صورت می گیرد) و…
  • گردآوری اطلاعات لازم و بهره بری از آن ها به منظور دفاع از سازمان یا شرکت مربوطه در مراجع قضایی
مشاور حقوقی چه وظایف و مسئولیت هایی دارد؟
مشاور حقوقی چه وظایف و مسئولیت هایی دارد؟

یک مشاور حقوقی در زمینه ی کسب و کار چه کمکی می تواند داشته باشد؟

مشاوران حقوقی، ذی نفعان و مدیران سازمان را راهنمایی می نماید تا بر اساس وظایف کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی تصمیم هایی که گرفته اند را به نتایج درست تر تبدیل کنند. علاوه بر آن هنگام مواجه با مسائل حقوقی به سازمان مربوطه کمک کنند تا مشکلاتشان حل و فصل گردد.

سازمان ها و شرکت های دولتی عموما از یک بخش حقوقی برخوردارند که از چندین کارشناس حقوقی تشکیل شده است مسولیتی که این کارشناسان به عهده دارند شامل مواردی همچون: عقد قرارداد های خرید و فروش، انعقاد قراداد ها و تفاهم نامه های بین سازمانی و موارد این چنین که مربوط به امور حقوقی است. یکی از مراحلی که نشان دهنده ی موفقیت در این امور است بررسی و اعلام نظر از جانب اداره ی حقوقی می باشد.

یک مشاور حقوقی در زمینه ی کسب و کار چه کمکی می تواند داشته باشد؟
یک مشاور حقوقی در زمینه ی کسب و کار چه کمکی می تواند داشته باشد؟

مشاورهای حقوقی که برای شرکت های خصوصی کار می کنند قادرند به صورت همزمان مشاوره چند سازمان را به عهده داشته باشند یا اینکه تنها در اختیار یک شرکت باشند، این در حالی است که شرایط برای شرکت های خصوصی بزرگ متفاوت است به نحوی که مدیران شرکت جهت دریافت مشاوره های حقوقی از یک تیم حقوقی مجزا راهنمایی می گیرند.

قرارداد مشاور حقوقی چه کاربردی دارد؟

بر اساس ماده 2 بند 5 آیین نامه خرید خدمات مشاوره، به منظور دریافت مشاوره در خصوص هر یک از حرفه های مدیریتی، کارشناسی، مشاوره ای، مهندسی و موارد این چنینی هم به تخصص و هم به صلاحیت نیاز است.

قرارداد مشاور حقوقی نوعی قرارداد است که کارفرما طبق آن مجاز است تا فرد یا افرادی را در اختیار خود به صورت ساعتی البته با توجه به تعهد مشاور به کار گیرد. قطعا اگر زمانی مشاور خواستار حضور به صورت ساعتی باشد حتما باید در قرارداد ذکر شود.

یک مشاور حقوقی از چه مهارت هایی باید برخوردار باشد؟

مشاورهای حقوقی باید از مهارت های خاصی برخوردار باشند تا بتوانند کارها را به درستی پیش ببرند. از جمله مهرات هایی که یک مشاور حقوقی باید دارا باشد می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • یک مشاور حقوقی ماهر و کاردان، مشاوری است که به تمام قوانین مربوطه آگاهی کامل داشته باشد و علاوه بر آن به هر یک از آن ها مسلط باشد.
  • در شرایط خاص و حساس بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.
  • از یک مشاور حقوقی خوب انتظار می رود که توانایی مناظره و مصاحبه داشته باشد تا بتواند در متقاعد کردن افراد نقش بسزایی داشته باشد.
  • مشاور حقوق خوب می بایست در حظ و نگهداری اسنادی که به وی سپرده شده است کوشا باشد، زیرا مهم ترین و با ارزش ترین بخش یک شرکت یا سازمان استاد و مدارک آن است.
  • یک مشاور حقوقی خوب باید صداقت و متعهد نسبت به کارش داشته باشد.
  • علاوه بر دانش حقوقی که باشد داشته باشد لازم است تا از تخصص نیز برخوردار باشد به دلیل اینکه بتواند مشکلات موجود را سامان دهد.
  • باید قدرت تجزیه و تحلیل را در شرایط مختلف داشته باشد.
  • کشف کرن نقات مثبت و منفی هر سازمان یا شرکتی می تواند قابل توجه رقیبان آن ها قرار بگیرد در نتیجه یک مشاور حقوقی می بایست رازدار خوبی باشد و از آشکار کردن اسرار شرکت یا سازمان مربوطه پرهیز کند.
یک مشاور حقوقی از چه مهارت هایی باید برخوردار باشد؟
یک مشاور حقوقی از چه مهارت هایی باید برخوردار باشد؟

آیا وکیل و مشاور حقوقی با هم تفاوتی داند؟

بله! کاری که وکیل و مشاور حقوقی انجام می دهند با هم متفاوت هایی دارند. با هم به بررسی این تفاوت ها می پردازیم:

وکیل به منظور انجام دادن یک یا تمام کارهای یک شخص انتخاب می شود که در بین او و موکلش قراردادی تنظیم خواهد شد در این قرارداد تمامی وظایف و مسولیت های هر شخص به صورت واضح ذکر شده است. میزان مسولیتی که یک وکیل به عهده می گیرد از جانب موکل مشخص می شود، حقیقی یا حقوقی بودن شخص اهمیتی ندارد، اما در صورت حقوقی بودن لازم است تا کسی به عنوان نایب انتخاب شود دلیل این امر پیش بردن کارهاست.

وکلای پایه یک این امکان را دارند تا تمامی امور را به عهده بگیرند، علاوه بر آن وکالت دعاوی حقوقی و کیفری را نیز می توانند انجام دهند.

نقطه ی مقابل این موضوع برای اشخاصی است که مدرک پروانه خود را از کانون وکلای دادگستری تحویل می گیرند، که در واقع وکیل پایه 2 دادگستری به حساب می آیند، به منظور ارتقای پروانه خود به وکیل پایه یک لازم است تا مدت دو سال را در کنار یک وکیل پایه یک مشغول باشد، به نحوی می توان گفت که کارآموز است.

اما مشاورین حقوقی همان گونه که از تسمیه ی شغلی آن ها پیداست تنها مجاز به ارائه مشاوره و راهنمایی در بسیاری از امور حقوقی هستند به همین منظور پس از اینکه راه کارهای مدنظر ارائه داده شد، امور متناسب با نیاز های کارفرما صورت خواهد گرفت.

یک وکیل می تواند در جلسات دادرسی به عنوان جانشین از جانب موکل خود صحبت کند و مذاکرات را پیش ببرد، مشاور حقوقی هم این اجازه را دارد تا به عنوان یک نایب در دادرسی ها حضور داشته باشد. بدین منظور می بایست پیش از شروع جلسه از مشتری تمامی مدارک مورد نیاز را دریافت کرده و در مواقع ضروری آن ها را جهت اثبات به مرجع قضایی تحویل دهد.

مهم ترین و اصلی ترین وظیفه ای که مشاوران حقوقی به عهده دارند ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم به مراجعه کنندگان است، این مشاوره حتما به یک شخص نیست گاه می تواند به یک سازمان نیز باشد. مشاورات می تواند در زمینه ی هر نوع قرارداد تجاری و مذاکرات مربوط به آن باشد، از همین رو افراد بهتر و با آگاهی کامل تر جنبه های قانونی و حقوقی را بررسی کرده و تصمیم می گیرند.

زمانی یک وکیل به راهنمایی و مشاوره می پردازد که جرم یا مشکلی به وجود آمده باشد، و مشتری نیز به منظور دریافت راهنمایی از جنبه ی کیفری یا حقوقی به یک وکیل مراجعه می کند.

اگر از وجهی دیگر به این موضوع بنگریم شاید بهتر باشد که کارها به کلی به وکیل واگذار شود زیرا کارهای قانونی ظرافت و دقت خاصی نیاز دارند.

تحقیقات مربوط به یک پرونده بر عهده ی وکیل است اما گاها پیش می آید که مشاور حقوقی نیز به این امور رسیدگی کند، مشاوران حقوقی در برخی موارد طبق درخواست مشتری به بررسی سوالاتی که دارد رسیدگی می کنند، که در این صورت می توانند جنبه های حقوقی را مد نظر قرار داده و سپس به امر مشاوره بپردازند، این گونه موارد عموما به جنبه ها تجاری و حقوقی یک سازمان، شرکت، موسسه یا فرد مربوط است.

بازر ترین وظیفه ای که یک وکیل به عهده دارد تحقیقات از لحاظ قانونی است، این تحقیقات شامل بررسی اطلاعات پرونده و قوانین مربوط به آن می باشد، برخی از وکلای کاردان به منظور پیشرفت در امور پرونده های پیشین را نیز مورد مطالعه و بررسی قرار می دهند تا از این طریق موارد مهم و مرتبط را کشف کنند.

هرگونه فعالیت یا قرارداد های تجاری که صورت می گیرد باید یک پیش نویس از آن ارائه شود که این کار به عهده ی مشاور است، علاوه بر آن ارسال نامه ها را نیز می توانند انجام دهند، توافق نامه هایی که افراد و شرکت ها با هم دارند توسط مشاور حقوقی بررسی می شود تا بتوان به بهترین نتیجه وسود هم برای شرکت و هم برای طرف مقابل رسید.

مشاوره حقوقی در چه زمینه هایی می تواند صورت بگیرد؟

مشاوره حقوقی می تواند در زمینه های مختلفی به مشتریان و مراجعه کنندگان ارائه شود من جمله این مشاورات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مشاوره حقوقی طلاقی
  • مشاوره حقوقی طلاق توافقی
  • وکیل مشاوره حقوقی
  • مشاوره حقوقی وکیل کیفری
  • مشاوره حقوقی شرکت ها
  • مشاوره حقوقی رایگان قوه قضائیه
مشاوره حقوقی در چه زمینه هایی می تواند صورت بگیرد؟
مشاوره حقوقی در چه زمینه هایی می تواند صورت بگیرد؟

در ادامه به توضیح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت تا هر یک را بهتر درک کنید:

  • مشاوره حقوقی طلاق

مهم ترین رخدادی که امکان دارد در زندگی هر شخصی پیش آید و روند زندگی را به کلی تغییر دهد ازدواج است که امری خوشایند طلقی می شود، اما نقطه ی مقابل آن طلاق است که ازدواج را به صورت قانونی خاتمه می دهد به بیان دیگر خطبه ی عقد را ابطال می کند.

عموما طلاق زمانی رخ می هد که روابط زناشویی کمرنگ می شوند یا اختلافات بالا می گیرد. در دین اسلام طلاق مکروه است علاوه بر آن غضب خداوند را بر می انگیزد. در حقوق خانواده طلاق، به مشاوره ارتباط دارد.

  • مشاوره حقوقی طلاق توافقی

برخی از طلاق ها به صورت توافقی صورت می گیرد، همانگونه که از نام آن پیداست دو طرف باید بر سر یکسری از مسائل مثل: نفقه، مهریه، جهیزیه، حضانت فرزندان و حتی دیدار با او به توافق می رسند. لازم به ذکر است که هنگام طلاق توافقی باید تمامی مدارک شناسایی از جمله کارت ملی، شناسنامه و همچنین عقدنامه در محضر دادگاه حضور یابند.

  • وکیل مشاوره حقوقی

افراد پیش از آن که هر اقدامی در خصوص طلاق، معاملات، تجارت و… انجام دهند که در آن تخصصی ندارند به وکیل حقوقی یا مشاوره حقوقی روی می آورند هدف از این کار جلوگیری از کلاهبرداری یا مشکلات این چنینی است. در صورتی که این مشاوره در زمان مناسب صورت گیرد می تواند از وقوع مسائل و مشکلات مربوطه جلوگیری کند یا در صورت وجود به سرعت حل شوند.

  • مشاوره حقوقی وکیل کیفری

این که انسان همیشه و در هر حالی به فکر پیشرفت و ترقی است و برای رسیدن به آن راه های مختلفی را امتحان می کند غیر قابل کتمان است، ذات کمال طلب آدمی گاهی افراد را وادار می کند تا به کم قانع نشوند، اگر از راه درست به هدف ختم نشود گاهی به بیراهه کشیده می شود، از این رو ممکن است که حق الناس رعایت نشود و همین امر سبب وقوع هر نوع جرمی شود.

  • مشاوره حقوقی شرکت ها

تمامی شرکت هایی که در این ایران وجود دارند و مرکز آن ها در کشور است ایرانی محسوب می شوند. اما امروزه استثنائاتی نیز پدید آمده اند به طور مثال ثبت شرکت های تجاری که شامل موارد زیر می باشد:

  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت با مسولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی( تعاونی تولید، تعاونی توزیع، تعاونی مصرف، تعاونی مسکن)

هر یک از این شرکت ها برای ثبت شدن باید مراحل قانونی مربوط به خود را پشت سر بگذراند. با پیدایش مشاوره های حقوقی تلفنی رایگان ثبت شرکت به صورت آنلاین نیز رواج پیدا کرد، مزیت این کار صرفه جویی در زمان، سهولت انجام کارها، پیشبرد اهداف و… است. علاوه بر آن سرعت تصمیم گیری مشتریان برای انتخاب وکیل بالا میرود همچنین تقاضای مشتریان به صورت حضوری نیز کاهش می یابد.

  • مشاوره حقوقی رایگان قوه قضائیه

هر مشکلی که به مراجع قضایی برسد مشخص نخواهد بود که چه زمانی حل خواهد شد. مشکلاتی که در این مدت گریبان گیر افراد است تنها به مشکلات حقوقی یا هزینه ها وارده ختم نمی شود بلکه از لحاظ روحی روانی نیز آسیب هایی می بینند که ممکن است هزینه هایی در بر داشته باشد.

هر چه این مشکلات بیشتر ادامه پیدا کنند هزینه های بیشتری را دربر خواهند داشت. با توجه به ریشه یابی هایی که در این مشکلات به عمل آمده است اکثر آن ها به سبب نداشتن آگاهی کافی نسبت به مسائل حقوقی به وجود می آیند.

یک فرد عادی هیچ گاه نمی تواند تمامی قوانین را بدانند به دلیل اینکه این قوانین حجم بسیار زیادی دارند از آن گذشته گاهی تغییر می کنند در نتیجه یک مشاور حقوقی راحت تر و بهتر می تواند این مسائل را حل و فصل کند یا آن ها را مورد بررسی قرار دهد.

چرا داشتن یک مشاوره ی حقوقی ضرورت دارد؟

از آن جایی که امروزه مشاوره های مختلف برای مسائل مختلف به همراه قوانین وجود دارند، این مشاوره به صورت تلفنی، اینترنتی یا حضوری به مراجعه کنندگان ارائه می شود. پیشنهاد می کنیم در صورتی که مشکل شما آن چنان اساسی نیست از مشاوره تلفنی بهره مند شوید، مشاوره های حضوری مختص به اموری است که برای حل آن ها نیاز به دیدار حضوری است یا اینکه باید مدارک خاصی ارائه شوند. لازم به ذکر است که با مشاوره تلفنی می توانید در زمان صرفه جویی کنید.

چرا داشتن یک مشاوره ی حقوقی ضرورت دارد؟
چرا داشتن یک مشاوره ی حقوقی ضرورت دارد؟

برای اینکه بتوان به یک مشاور حقوقی کاردان تبدیل شد باید در چه رشته ای ادامه تحصیل داد؟

از آن جایی که هر کشوری قوانین مربوط به خود را دارد و اشخاصی که می خواهند در ایران به حرفه ی مشاور حقوقی بپردازند پس لازم است تا در دانشگاه های ایران به تحصیل بپردازند تا قوانین مربوط به کشور ایران را یاد بگیرند.

رشته های که می توان از طریق آن به مشاور حقوقی بودن رسید شامل الهیات و حقوق اسلامی فقه( فقه و مبانی اسلامی، فقه و حقوق اسلامی) و همچنین حقوق است. البته ابتدا باید در آزمون کنکور شرکت کنند، در صورتی که با موفقیت آزمون را پشت سر گذاشتند باید یک دوره ی چهار ساله را در دانشگاه باشند پس از آن می توانند از امور مختلف به مراجعه کنندگان مشاوره داشته باشند.

اگر بخواهند به سمت مشاور حقوقی تخصصی در شرکت های دولتی دست یابند باید در یکی از رشته های حقوق خانواده، حقوق شرکت های تجاری، حقوق خصوصی، حقوق بین الملل، حقوق جزا و جرم شناسی و… در کنکور کارشناسی ارشد پذیرفته و به تحصیل بپردازند.

برای اینکه بتوان به یک مشاور حقوقی کاردان تبدیل شد باید در چه رشته ای ادامه تحصیل داد؟
برای اینکه بتوان به یک مشاور حقوقی کاردان تبدیل شد باید در چه رشته ای ادامه تحصیل داد؟

آیا می دانید بعد از چه مدت می توان به یک مشاور حقوقی تبدیل شد؟

افرادی که قصد دارند به یک مشاور حقوقی تبدیل شوند پیش از هر چیزی باید تمامی قوانین را به درستی یاد گیرند لازمه ی این امر تحصیل در دانشگاه و رشته ی مربوطه است. از همین رو می بایست برای تکمیل این فرآیند یک دوره ی چهار ساله در دانشگاه و در سه رشته ای ک قبلا درباره ی آن گفتیم تحصیل کنند. دلیل استمرار بر یادگیری در این سه رشته این است که با حقوق عمومی آشنایی کامل داشته باشند تا از این طریق بتوان برای هر پرونده تصمیم گیری کرد.

علاوه بر آن چنانچه بخواهند در سایر حیطه های حقوقی من جمله حقوق کیفری، خانواده، اداری، تجاری و… فعالیت کنند، لازم است تا به مدت دو سال در یکی از رشته های تخصصی حقوق که شامل حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق شرکت های تجاری و حقوق بین الملل می باشد ادامه تحصیل دهند.

پس از اینکه متقاضیان درس خود را تا مقطع کارشناسی ارشد حقوق ادامه دادند، در دوره های آموزشی که برای نوشتن قرارداد ها برگزار می شود شرکت کردند، با قوانین مربوطه آشنایی کامل پیدا کردند و گذشته از این ها تجربه کافی کسب کردند دیگر مجاز خواهند شد تا به عنوان یک مشاور حقوقی به کسب در آمد بپردازند.

آیا می دانید بعد از چه مدت می توان به یک مشاور حقوقی تبدیل شد؟
آیا می دانید بعد از چه مدت می توان به یک مشاور حقوقی تبدیل شد؟

آیا از مزیت ها و معایبی که حرفه ی مشاور حقوقی برای شخص دارد اطلاعی دارید؟

با توجه به مشکلات عدیده ای که در جامعه وجود دارد یکی از شغل هایی که هم متقاضیان زیادی دارد و هم اینکه موجب کسب درآمد می شود مشاور حقوقی است. این حرفه به گونه ای است که می تواند به تمامی افراد جامعه در جهت حل مشکلات کمک کند تا به جامعه ای آرام تر و سالم تر رسید. البته که این شغل هم مانند هر شغل دیگری می تواند برای مشاوران مزیت ها و معایبی را به دنبال داشته باشد، با هم این نقاث مثبت و منفی را بررسی کنیم.

آیا از مزیت ها و معایبی که حرفه ی مشاور حقوقی برای شخص دارد اطلاعی دارید؟
آیا از مزیت ها و معایبی که حرفه ی مشاور حقوقی برای شخص دارد اطلاعی دارید؟

مزیت ها:

  • نیازی به دفتر وکالت شخصی نخواهد بود.
  • لذت بردن از استقلال کاری و حرفه ای همراه با کسب درآمد عالی
  • نیازی نیست برای رسیدگی به پرونده ها سرمایه گذاری کلانی وجود داشته باشد.
  • شان و منزلت این شغل در مقایسه با سایر مشاغل بیشتر خواهد بود.
  • عدم نیاز به کار مداوم یا خسته کننده در یک سازمان

 

معایب:

  • وجود برخی از افراد به عنوان مشاور بدون داشتن صلاحیت
  • داشتن مسولیت کیفری و انتظامی برای انجام مشاوره ها
  • وجود استرس های مداوم به منظور یافتن یک راهکار بهتر
  • وجود باورهای غلط برای برخی از قوانین
  • طولانی شدن روند رسیدگی به برخی از پرونده ها
  • نبود امنیت شغلی در دراز مدت
  • مشخص نبودن ساعت کاری و ایجاد بی نظمی در کارها
  • متعهد نبودن برخی از موکلین برای پرداخت حق الزحمه در زمان مقرر

 

حق الزحمه ای که برای وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی وجود دارد چه مقدار است؟

به طور کلی مشاورین حقوقی از سازمان ها و شرکت هایی که در آن به کار مشغولند حق الزحمه های مشاوره ی خود را دریافت می نمایند، اما چنانچه موکلی خصوصی داشته باشند حق الزحمه ی آن ها توسط مرکز خدمات مشاوره تعیین می شود که موکلین موظف به پرداخت هستند. لازم به ذکر است که این هزینه ها بر اساس توافقاتی که صورت می گیرد گاهی کمتر و گاهی بیشتر می شود.

اما حق الزحمه ای که برای وکلای دادگستری در نظر گرفته شده است به تجربه، تحصیلات، حوزه ی قضایی محل کار و همچنین سوابق کاری بستگی دارد. این میزان حقوق برای اشخاصی که دارای مدرک کارشناسی هستند 5 درصد و دکترا 10 درصد می تواند افزایش پیدا کند. حق الزحمه ها معمولا در یک مرحله پرداخت نمی شوند حتی گاها دیده شده که این حقوق به علت عدم امانتداری مشاورها یا وکیل بازگردانده شود یا اینکه مقداری از آن کسر شود.

حق الزحمه ای که برای وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی وجود دارد چه مقدار است؟
حق الزحمه ای که برای وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی وجود دارد چه مقدار است؟

از اینکه مقاله ما توجه شما را جلب کرد خرسندیم. هدف از گردآوری این مطالب آشنایی هر چه بیشتر با موضوع مربوطه بود رضایت شما باعث افتخار ماست.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام