دفتر وکالت غرب تهران

امروز قصد داریم درباره ی موضوع دفتر وکالت غرب تهران صحبت کنیم.

شهر تهران به عنوان پایتخت به 22 منطقه تقسیم شده است که با توجه به شلوغی شهر تهران و مناطق مختلف آن امکان تردد از یک منطقه به مناطق دیگر با مشکلاتی همراه می باشد. به همین دلیل باید خدمات مورد نیاز مردم در هر منطقه از شهر تهران در آن منطقه موجود باشد.

یکی از خدمات مورد نیاز افراد مراجعه به دفاتر وکالت به منظور مشاوره با وکلا و یا گرفتن وکیل برای انجام امور حقوقی خود می باشد. از طرفی امروزه افراد به دلیل مشغله و یا عدم تخصص در امور حقوقی توانایی و وقت لازم را برای پیگیری مشکلات حقوقی ندارند. به همین دلیل با عقد قرارداد و دادن وکالت به وکیل می توانند با خیال راحت امور حقوقی خود را از طریق وکیل انجام دهند.

دفتر وکالت غرب تهران
دفتر وکالت غرب تهران

در این مقاله در ابتدا به منظور آشنایی شما عزیزان ضمن بیان ویژگی های یک دفتر وکالت، به بررسی دفاتر وکالت غرب تهران، نحوه دسترسی به دفاتر وکالت و خدماتی که ارائه می دهند می پردازیم و

در ادامه ی مقاله ضمن پرداختن به موضوع به سوالاتی که ممکن است در این مورد برای شما پیش بیاید پاسخ می دهیم.

۱- دفتر وکالت چیست؟

۲- تفاوت دفتر وکالت و مؤسسه ی حقوقی چیست؟

۳- هدف از تأسیس دفتر وکالت چه می باشد؟

۴- به غیر از وکیل دادگستری چه افرادی در دفاتر وکالت مشغول به کار هستند و باید دارای چه شرایطی باشند؟

۵- چه کسانی نمی توانند جواز دفتر وکالت را کسب کنند؟

۶- ویژگی های یک دفتر وکالت خوب چه می باشد و چگونه می توانیم یک وکیل خوب پیدا کنیم؟

۷- شرایط و قوانین تأسیس دفتر وکالت چه می باشد؟

۸- برای ثبت دفتر وکالت توسط وکیل دادگستری، ارائه ی چه مدارکی الزامی می باشد؟

۹- چه دفاتر وکالتی در غرب تهران مشغول به کار می باشند؟

۱۰- چگونه دفاتر وکالت معتبر در غرب تهران را شناسایی کنیم؟

۱۱- دفتر وکالت ارائه دهنده ی چه خدماتی به مراجعه کنندگان می باشد؟

۱۲- هزینه ی گرفتن وکیل با مراجعه به دفاتر وکالت چگونه می باشد؟

۱۳- مزایای دفاتر وکالت راهیان عدالت نسبت به مؤسسات حقوقی چه می باشد؟

 

۱- دفتر وکالت چیست؟

دفتر وکالت را می توان یکی از مجموعه ی حقوقی دانست که این دفتر در دسته ی شرکت های تجاری نمی باشد. یکی از اهداف دفاتر وکالت کمک به افراد به منظور سهولت در امور حقوقی و دسترسی بهتر به وکلا می باشد. این دفاتر توسط وکیل تأسیس می شوند.

وکیل شخصی است که از طرف شخص دیگر برای انجام امور حقوقی با اعطای وکالت انتخاب می شود. این انتخاب از طریق یک قرارداد رسمی که به آن وکالت نامه گفته می شود، صورت می گیرد. به فردی که برای انجام کار های حقوقی خود وکیل انتخاب کرده است، موکل گفته می شود.

۱- دفتر وکالت چیست؟
۱- دفتر وکالت چیست؟

وکیل در ازای انجام امور حقوقی موکل خود، حق الوکاله دریافت می کند.

در مقابل دریافت حق الوکاله، وکیل موظف است که کارهای حقوقی موکل خود را انجام دهد. حد دسترسی وکیل برای انجام کارها در وکالت نامه ذکر می شود و وکلا حق تجاوز از این حدود را بدون اجازه ی وکیل خود ندارند.

وکیل دادگستری به فردی گفته می شود که بعد از طی کردن دوره های آموزش و شرکت در امتحانات کانون وکلا مدرک وکالت خود را دریافت می کند. این فرد با عضویت در یکی از کانون های وکلا به کار وکالت مشغول می شود و از طرف خود موکل و یا در برخی موارد از طرف دادگاه برای دفاع از حقوق موکل خود و رسیدگی به امور حقوقی وی به عنوان وکیل انتخاب می شود.

دفاتر وکالت به هدف اجرای عدالت و نه صرفا سودجویی و کسب درآمد، توسط وکیل دادگستری نیز اداره می شود. این افراد می توانند با مراجعه به مراجع قضایی و کسب مجوز های لازم، اقدام به تاسیس دفتر وکالت نمایند. علاوه بر صدور جواز از طرف مراجع قضایی، لازم است دفتر وکالت در ادارات مربوطه به ثبت رسیده باشد. این ادارات شامل مراجع قضایی و مراجع ثبتی و اداری می باشند. یکی از ملزومات تأسیس دفتر وکالت توسط وکیل، داشتن پروانه وکالت می باشد.

۲- تفاوت دفتر وکالت و مؤسسه ی حقوقی چیست؟

با مراجعه به آیین نامه های مربوطه می توان به تفاوت دفاتر وکالت و شرکت های حقوقی پی برد.

بر طبق این آیین نامه، مؤسسه ی حقوقی مؤسسه ای است که توسط دو یا چند وکیل از وکلای دادگستری تأسیس و اداره می شود. تخصص و شرح وظایف هر کدام از این وکلا می تواند با یکدیگر متفاوت باشد. در این مؤسسات علاوه برای عقد قرارداد وکالت، مشاوره ی حقوقی نیز انجام می شود. قرارداد های حقوقی در این مؤسسه بر طبق قوانین و آیین نامه های مربوطه تنظیم و ثبت می شود.

برای نام گذاری این مؤسسات هیچ محدودیتی وجود ندارد اما قوانینی برای نام گذاری وجود دارد که این مؤسسات موظف به اجرای آن هستند و علاوه بر آن این مؤسسات تنها مجاز به فعالیت های حقوقی می باشند.

بر طبق آیین نامه ی تأسیس مؤسسات حقوقی تنها وکلای دادگستری می توانند دفتر حقوقی را دایر کنند، اما در سال 91 این آیین نامه تغییر کرد و سایر افراد نیز اجازه ی تأسیس موسسه حقوقی را پیدا کردند.

۲- تفاوت دفتر وکالت و مؤسسه ی حقوقی چیست؟
۲- تفاوت دفتر وکالت و مؤسسه ی حقوقی چیست؟

اعتراض وکلا

این قانون موجب اعتراض وکلا شد، چون با تصویب این قانون اجازه ی تأسیس موسسه ی حقوقی به افراد غیر متخصص داده شد و ممکن بود موجب سود جویی و سوء استفاده شود. ممکن است برخی از افراد که دارای تخصص نیستند این مؤسسات را دایر کنند و با استخدام وکلا به فعالیت بپردازند در حالی که هدف اصلی آن ها کسب سود می باشد.

اغلب مردم فکر می کنند که مؤسسات حقوقی تحت نظارت دادگستری فعالیت می کنند در حالی که در عمل چنین نمی باشد و با سوء استفاده ی وکیل ها ازاعتماد موکلین در واقع باور و اعتماد مردم به وکلا کمتر می شود. به همین دلیل بهتر است نسبت به صدور جواز تأسیس موسسه ی حقوقی توسط دادگستری، سخت گیری های بیشتری می شود.

اما دفاتر وکالت همانگونه که در بخش قبل توضیح داده شد، توسط وکیل دادگستری که دارای پروانه وکالت می باشد تأسیس و دایر می شود. موکلین می توانند با مراجعه به دفتر وکالت وکیل مدنظر خود، به منظور رسیدگی به امور حقوقی خود و با تنظیم وکالت نامه، وکیل خود را انتخاب کنند.

در این وکالت نامه باید ضمن تعیین حق الوکاله، حدود و اموری که وکیل اجازه دسترسی و انجام آن را دارد به درستی مشخص گردد. به عبارتی می توان گفت که دفاتر وکالت توسط وکیل دادگستری ثبت می شود، اما برای تأسیس موسسات حقوقی دو یا چند وکیل با هم اقدام می کنند.

۳- هدف از تأسیس دفتر وکالت چه می باشد؟

اولین هدف از تأسیس دفتر وکالت توسط وکیل، اجرای درست قانون برای رسیدن به برابری در یک مشکل حقوقی و کمک به موکل برای رسیدن به حق و حقوق وی می باشد. در رسیدگی به پرونده ها و دعواهای حقوقی رأی و نظر قاضی و وکیل های دو طرف منازعه به پرونده متفاوت می باشد.

گرچه هر دو طرف در راستای اجرای عدالت تلاش می کنند اما معمولا قاضی تمام تلاش خود را برای رسیدگی درست به پرونده با نگاهی بی طرف و عادلانه به کار می برد و در نهایت سعی در صدور بهترین رأی را می نماید.

حال آنکه وکیل مدافع تمام تلاش خود را برای رد یا اثبات دعوا به نفع موکل خود دارد. پس می توان به نوعی نتیجه گرفت که قاضی و وکیل دو نگاه متفاوت به یک پرونده ی مشترک دارند.

با تأسیس دفاتر وکالت، افراد می توانند از وکلای خبره و معتبر برای کمک در حل پرونده کمک بگیرند. وکلا وظایف بسیاری در مقابل موکل خود دارند اما معمولا دفاع از موکل در دادگاه ها یکی از مهم ترین وظایف او در مقابل موکل خود می باشد.

از نظر وکلا زمانی یک پرونده موفقیت آمیز است که به نفع موکل او تمام شده باشد، گرچه منافع موکلش مورد تایید همگان نباشد. پس می توان گفت تاثیر یک وکیل خوب و شایسته و برگزیدن او به عنوان وکیل توسط موکل، می تواند به موفقیت موکل در پرونده بسیار کمک کند.

به همین دلیل وکلا با تأسیس دفاتر وکالت امکان دسترسی افراد به وکلا را به سادگی فراهم می نمایند و با توجه به سابقه وکیل در حل پرونده های خود، شهرت و اعتبار او بیشتر می شود.

۳- هدف از تأسیس دفتر وکالت چه می باشد؟
۳- هدف از تأسیس دفتر وکالت چه می باشد؟

۴- به غیر از وکیل دادگستری چه افرادی در دفاتر وکالت مشغول به کار هستند و باید دارای چه شرایطی باشند؟

برای تأسیس دفتر وکالت نیاز به تأیید، از سوی ریاست پایگاه آمار و فناوری داده های قوه ی قضایه و انجمن رایزنی مجموعه دفاتر فعالیت های الکترونیکی در حوزه ی قضایی می باشد، تا وکیل دادگستری اجازه ی تأسیس این دفتر را داشته باشد.

۴- به غیر از وکیل دادگستری چه افرادی در دفاتر وکالت مشغول به کار هستند و باید دارای چه شرایطی باشند؟
۴- به غیر از وکیل دادگستری چه افرادی در دفاتر وکالت مشغول به کار هستند و باید دارای چه شرایطی باشند؟

در این دفاتر علاوه بر وکیل دادگستری که دفتر وکالت به نام او می باشد ( مدیر دفتر)، افراد دیگری نیز مشغول به کار می باشند که این افراد شامل کارشناس حقوقی، مدیر فناوری اطلاعات و حداقل دو کارمند دفتری می باشد. هر چه دفتر وکالت بزرگتر باشد، تعداد نیروی کار آن نیز بیشتر می شود.

هر یک از این افراد باید دارای شرایط عمومی و خاص خود باشند تا بتوانند در این دفاتر مشغول به کار باشند. ابتدا به ذکر شرایط عمومی این افراد می پردازیم:

  • تمامی افرادی که در دفتر وکالت مشغول به کار هستن باید تابع کشور جمهوری اسلامی ایران باشند.
  • تمامی کارکنان و مدیر دفتر وکالت باید تابع دین مبین اسلام باشند
  • لازم است که همگی افراد به قانون اساسی کشور و ولایت فقیه عمل کنند.
  • باید تمامی افراد دارای گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر باشند.
  • تمامی کارکنان دفتر وکالت باید دارای عدم سوء پیشینه کیفری باشند.
  • کارکنان دفاتر حقوقی باید دارای توانایی جسمی و روحی لازم برای انجام امور و کارها باشند.
  • لازم است داوطلبان مرد کارت پایان خدمت سربازی داشته باشند.

علاوه بر دارا بودن این شرایط برای تمامی کارکنان، لازم است هر کدام از افراد با توجه به وظیفه ی خود، دارای ویژگی های زیر باشند:

الف- شرایط اختصاصی مدیر دفتر:

بر طبق ماده 5 آیین نامه ی تأسیس دفاتر وکالت لازم است مدیر دفتر وکالت که وکیل دادگستری می باشد و دفتر وکالت به نام او ثبت می شود دارای شرایط زیر باشد:

  • مدیر دفتر وکالت باید دارای گواهی فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر در رشته های حقوقی، حداقل با مدرک لیسانس باشد یا حداقل دارای مدرکی با سطح و درجه ۲ از حوزه های علمیه باشد.
  • مدیر دفتر نباید کمتر از ۲۵ سال سن داشته باشد.
  • مدیر دفتر وکالت باید دارای 5 سال سابقه کار مرتبط باشد.
  • مدیران دفاتر وکالت باید دارای مهارت پایه ای کار با رایانه باشند.

با دارا بودن شرایط قراردادهای همگانی و اختصاصی ذکر شده، وکلای دادگستری می توانند مجوزهای لازم را برای تأسیس دفتر وکالت از مراجع مربوطه کسب کنند.

الف- شرایط اختصاصی مدیر دفتر:
الف- شرایط اختصاصی مدیر دفتر:

ب- شرایط اختصاصی و ویژه ی کارشناس در حوزه ی حقوقی:

بر طبق ماده 6 آیین نامه دفاتر وکالت است دارا بودن شرایط زیر برای کارشناس حقوقی دفاتر وکالت الزامی می باشد:

  • متقاضیانی که علاقه مند برای کار در این سمت هستند باید حداقل دارای مدرک لیسانس در رشته ها و گرایش حقوقی از دانشگاه های معتبر و مورد تایید قوه ی قضایه الزامی می باشد.
  • این افراد باید دارای سن حداقل 25 سال باشند.
  • داشتن توانایی های لازم و پایه برای کسب این سمت.

۵- چه کسانی نمی توانند جواز دفتر وکالت را کسب کنند؟

با توجه به اینکه دفاتر وکالت از طریق وکیل دادگستری تأسیس می شود لازم است که این فرد ضمن دارا بودن شرایط ذکر شده برای مدیریت دفتر وکالت شامل موارد زیر نباشد:

  • وکلا و مشاوران دادگستری که شامل موضوع ماده 178 قانون می شوند.
  • قضات و وکلای دادگستری که بنابر دلایلی حق وکالت و قضاوت را ندارند و این محکومیت برای آنها قطعی و دائمی می باشد.
  • کسانی که در امور تجارت مشغول به کار می باشند، حق تأسیس دفاتر وکالتی را ندارند.
  • کارمندانی که در ادارات دولتی مشغول به کار می باشند نیز شامل این قانون هستند. همچنین تمامی کارکنان و مستخدمان نهادها، ادارات و مؤسسات غیر دولتی نیز نمی توانند جواز دفتر وکالت را کسب کنند.

با توجه به موارد ذکر شده اداره کل مجموعه دفاتر فعالیت های الکترونیکی در حوزه ی قضایی و پایگاه آمار و فناوری داده های قوه قضایه وظیفه دارد که در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد داشته باشند. علاوه بر این مسئولیت نظارت بر پروانه های صادر شده برای دفاتر وکالت نیز بر عهده این نهاد می باشد. دفاتر معتبر وکالت در ادارات و دفاتر حقوقی و قضایی ثبت شده اند.

این نهادها با فراخوان و آگهی هایی برای صدور جواز دفتر وکالت، از متقاضیان و درخواست کنندگان ثبت نام به عمل می آورد و پس از بررسی پرونده ی وکلا و بررسی صحت پروانه وکالت آنها، مجوزهای لازم را برای تأسیس دفتر وکالت به وکیل می دهد.

۵- چه کسانی نمی توانند جواز دفتر وکالت را کسب کنند؟
۵- چه کسانی نمی توانند جواز دفتر وکالت را کسب کنند؟

پس از دریافت مجوزها توسط وکیل، دفتر وکالت به نام او در دفاتر قضایی ثبت می شود. این دفاتر زیر نظر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مشغول به کار هستند.

در هنگام مراجعه به دفاتر وکالت به منظور انجام امور حقوقی خود، حتما از صحت و اعتبار دفتر و وکیل خود مطمئن شوید. زیرا ممکن است برخی افراد با هدف سودجویی نه تنها به حل مشکل شما کمکی نکنند، بلکه موجب دردسر تازه ای برای شما شوند. معمولا وکلای پایه یک دارای شهرت و اعتبار هستند. همچنین شما می توانید با تحقیق درست به سراغ وکیلی خبره در زمینه ی مشکل خود بروید.

 

۶- ویژگی های یک دفتر وکالت خوب چه می باشد و چگونه می توانیم یک وکیل خوب پیدا کنیم؟

می توان گفت که تشخیص و پیدا کردن یک دفتر وکالت معتبر درواقع به معنی پیدا کردن یک وکیل خوب برای حل پرونده ی شما و  رفع مشکل به نحو احسن، می باشد.

همانگونه که افراد برای انجام کار خود به بهترین شیوه ممکن به سراغ متخصص مربوطه می روند، برای انجام کارهای حقوقی هم پیدا کردن یک وکیل خوب به حل درست و سریع پرونده کمک می کند. با توجه به گستردگی موضوعات پرونده های قضایی، می توان گفت که برخی از وکلا در یک زمینه دارای تبحر بیشتری هستند.

به عبارت بهتر از آنجا که پرونده های موجود در دادگستری در دسته های مختلفی از قبیل، پرونده های جنایی، قضایی، جزایی، مالیات، مشکلات خانوادگی و طلاق، تقسیم ارث و … دسته بندی می شوند، لذا هر کدام از دفاتر دادگستری در برخی از این پرونده ها دارای سابقه بهتر و تخصص بیشتری می باشند. پس می توان گفت که بهتر است با توجه به نوع پرونده خود، به سراغ وکلا و دفاتر وکالت بروید.

۶- ویژگی های یک دفتر وکالت خوب چه می باشد و چگونه می توانیم یک وکیل خوب پیدا کنیم؟
۶- ویژگی های یک دفتر وکالت خوب چه می باشد و چگونه می توانیم یک وکیل خوب پیدا کنیم؟

تجربه کافی

از طرفی علاوه بر تخصص لازم است که وکلا دارای تجربه کافی نیز باشد تا بتواند در روند حل پرونده به موکل خود کمک کند و در جهت منافع موکل خود تلاش کند. یک وکیل خوب باید دارای حسن سابقه، توانایی و تخصص لازم برای حل پرونده و حق الوکاله منصفانه باشد، تا بتواند به خوبی از عهده ی حل پرونده شما برآمده و شما آسوده خاطر کارهای خود را به او بسپارید.

همان گونه که پیشتر ذکر شد چون دفاتر وکالت به نام وکیل دایر هستند و امور آن به دست وکیل می باشد، وجود یک وکیل خوب و شایسته باعث اعتبار دفتر وکالت می باشد. وکلایی که دارای دفتر وکالت هستند، دارای پروانه وکالت نیز می باشند و شما می توانید جهت اطمینان از صحت و درستی پروانه وکالت وکیل و بررسی صحت جواز دفتر وکالت به کانون وکلا مراجعه کنید تا از انتخاب خود مطمئن شوید.

تجربه کافی
تجربه کافی

پس توجه داشته باشید که تنها به تبلیغات یک دفتر وکالت در اینترنت و یا سایر رسانه های اجتماعی اکتفا نکنید. یک دفتر وکالت معتبر باید دارای حسن سابقه در حل پرونده ها باشد، هم چنین جنسیت وکیل و یا سن نیز معیار مناسبی برای انتخاب نمی باشد. گاهی فردی جوان که دارای سابقه علمی می باشد و در کار خود ماهر است، بهتر از یک وکیل پیر ومی باشد. زن و یا مرد بودن وکیل نیز تفاوتی ندارد! مهم تجربه و توانایی وکیل می باشد.

۷- شرایط و قوانین تأسیس دفتر وکالت چه می باشد؟

برای ثبت دفتر حقوقی توسط وکیل دادگستری لازم است که مراجع مربوطه مجوزهای لازم صادر کنند. به منظور صدور این مجوزها بر طبق مقررات و اساسنامه های مرتبط لازم است وکیل دارای شرایط زیر باشد:

داشتن پروانه وکالت برای وکیل الزامی می باشد. این پروانه پس از گذراندن دوره های کارآموزی در باشگاه و کانون وکیل ها و شرکت در آزمون های دادگستری و اخذ نمرات لازم به وکیل داده می شود.

۷- شرایط و قوانین تأسیس دفتر وکالت چه می باشد؟
۷- شرایط و قوانین تأسیس دفتر وکالت چه می باشد؟

لازم است وکیلی که تقاضای ثبت دفتر وکالت را می دهد، دارای پیشینه ی جزایی و کیفری نباشد. همچنین دارای محکومیت درجه 4 و بالاتر نباشد. معمولا تخلفات درجه 4 تا 7 را تخلفات دسته دوم نام گذاری می کنند که در تخلفات درجه 4 به بالاتر مراجع قضایی می توانند کسر حقوق ماهانه وکیل به یک سوم حقوق را به عنوان مجازات برای وکیل در نظر بگیرند. مدت مجازات می تواند از سه ماه تا دو سال باشد. این مجازات با توجه به افزایش درجه تخلف می تواند تنزل پایه حقوقی وکیل باشد.

وکیل باید دارای حسن اخلاق باشد و قصد سوء استفاده و سودجویی از راه وکالت و ثبت دفتر وکالت نباشد. به منظور جلوگیری از این موارد تخلف مراجع قضایی بر فعالیت های دفاتر وکالت نظارت دارند.

وکیل نباید در هیچ یک از سازمان های حقوقی که فعالیتی مشابه دارند، مشغول به کار باشد. البته داشتن سابقه کار مرتبط از شرایط الزامی می باشد.

وکیل دادگستری برای ثبت دفتر وکالت، باید حداقل دو نفر از کارکنان دفتر خود را معرفی کند. زیرا دفتر وکالت به غیر از شخصی که در سمت مدیریت فعالیت دارد، نیازمند به نیروهای انسانی دیگر به منظور رسیدگی بهتر به پرونده ی مشتری و ارائه خدمات بهتر به موکل می باشد.

در نهایت لازم است که وکیلی که قصد ثبت دفتر وکالت را دارد، یک نسخه از آگهی انتشار ثبت دفتر وکالت را به کانون و باشگاه وکلا تحویل دهد. تا برای استعلام صحت این دفتر وکالت مشکلی وجود نداشته باشد.

در صورتی که وکیل متقاضی دفتر وکالت دارای یکی از موارد فوق نباشد، مراجع قانونی و مربوطه با تقاضای وکیل مخالفت می کنند. برای انتخاب نام دفتر وکالت نیز قوانینی وجود دارد که بر طبق این قانون بهتر است نام دفتر وکالت لاتین نباشد.

مطابق با قوانین و فرهنگ اسلامی کشور باشد. نام انتخاب شده برای دفتر وکالت باید دارای سه سیلاب باشد. اگر شما قصد ثبت دفتر وکالت را دارید لازم است تمامی این نکات را رعایت کنید تا روند ثبت شرکت شما به راحتی و بدون مشکل طی شود.

 

۸- برای ثبت دفتر وکالت توسط وکیل دادگستری، ارائه چه مدارکی الزامی می باشد؟

ثبت دفاتر وکالت در دادگستری ها و مراجع قضایی و ادارات ثبت، نیازمند ارائه ی مدارکی برای تشکیل پرونده و رسیدگی به درخواست وکیل برای ثبت دفتر می باشد. به منظور ثبت دفاتر وکالت توسط وکیل ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

۸- برای ثبت دفتر وکالت توسط وکیل دادگستری، ارائه چه مدارکی الزامی می باشد؟
۸- برای ثبت دفتر وکالت توسط وکیل دادگستری، ارائه چه مدارکی الزامی می باشد؟

لازم است وکیل متقاضی برای ثبت دفتر، درخواست ثبت و تأیید دفتر وکالت را که در 2 نسخه می باشد، تکمیل و به مراجع قضایی تحویل دهد.

در رابطه با دفاتر وکالت اساس نامه هایی وجود دارد که برای ثبت دفتر وکالت باید این اساس نامه در 2 نسخه توسط وکیل پذیرفته شود. به عبارت بهتر مدیر دفتر وکالت موظف به پذیرش این اساس نامه می باشد.

به منظور تکمیل پرونده و بررسی سوابق وکیل دادگستری ارائه کپی مدارک شناسایی الزامی می باشد. مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه می باشد.

ارائه کپی مدارک شناسایی سایر کارکنان دفاتر وکالت نیز الزامی می باشد.

ارائه کپی برابر با اصل مدرک تحصیلی مدیر و سایر کارکنان، به منظور بررسی صحت و صلاحیت آن الزامی است.

تمامی کارکنان دفتر وکالت و مدیر دفتر وکالت باید دارای حداقل مدرک کارشناسی باشند.

با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت که برای ثبت دفتر وکالت، لازم است تمامی کارکنان دفتر و علی الخصوص مدیر مجموعه ضمن دارا بودن شرایطی که در بخش های قبل ذکر شده است، باید مدارک لازم را به نهادهای مربوطه تحویل دهند. این نهادها بعد از بررسی صلاحیت، اقدام به صدور مجوز ثبت دفتر می نمایند و پس از تأسیس دفتر به نام وکیل دادگستری، این دفتر در ارائه خدمات حقوقی به مردم شروع به کار می کند.

۹- چه دفاتر وکالتی در غرب تهران مشغول به کار می باشند؟

غرب تهران یکی از ناحیه های پرتردد شهر تهران می باشد که در این منطقه از تهران هزینه های زندگی نسبت به سایر نقاط شهر تهران بالا می باشد. از جمله محله های غرب تهران می توان به صادقی، پونک، اشرفی و … اشاره کرد.

با توجه به مشکلات رفت و آمد و ترافیکی در شهر تهران، در هر یک از ناحیه های این شهر از جمله ناحیه ی غرب تهران خدمات مورد نیاز مردم در هر ناحیه ارائه می شود. یکی از این خدمات، دفاتر وکالت می باشد که با توجه به تنوع پرونده های قضایی، هرکدام از وکلای این دفاتر در زمینه خاصی دارای تبحر می باشند. در این بخش قصد داریم دفاتر وکالتی که در غرب تهران در حال فعالیت می باشند را معرفی کنیم:

۹- چه دفاتر وکالتی در غرب تهران مشغول به کار می باشند؟
۹- چه دفاتر وکالتی در غرب تهران مشغول به کار می باشند؟

الف- دفتر وکالت ملکی:

گاهی اوقات با بروز مشکلاتی که در روند خرید و فروش مسکن و معاملات ملکی بین فروشنده و خریدار پدید می آید که افراد برای حل آن ها باید به مراجع قضایی مراجعه کنند و یا در مواردی در بین مستأجر و مالک نیز مشکلاتی به وجود می آید که درصورت حل و فصل نشدن آن بین طرفین لازم است به دادگاه مراجعه شود. در این موارد افراد که آشنایی با قوانین ملکی ندارند لازم است با مراجعه به دفتر وکالت ملکی از وکیل خبره در این زمینه کمک بگیرند تا وکیل در روند حل پرونده از حقوق موکل خود دفاع کنند.

معمولا در جریان معاملات ملکی کلاه برداری هایی انجام می شود که اگر در انجام این معاملات از یک وکیل حاذق و با تجربه استفاده کنید، می توانید با آگاهی کامل از قوانین و خیالی راحت معامله را انجام دهید، زیرا با کمک گرفتن از وکیل درصد گرفتار شدن در دام این کلاه برداران کم می شود.

ب- دفتر وکالت کیفری:

یکی از مشخصه های توانایی لازم در زمینه حل پرونده های کیفری برای یک وکیل تعداد پرونده های موفقی می باشد که وکیل در جریان آن توانسته است با دلایلی که به دادگاه ارائه داده است، قاضی را قانع کند تا رأی پرونده را به نفع موکل او صادر نماید.

علاوه بر این موارد در دسترس بودن وکیل و پاسخگو بودن او نیز یکی دیگر از مشخصه های یک وکیل شایسته می باشد. در این حالت موکل می تواند با خیال راحت پرونده خود را در اختیار وکیل قرار دهد و انجام امور را به او بسپارد. در پرونده های کیفری توانایی وکیل در ارائه ی مدرک به منظور اینکه روند پرونده را به نفع موکل خود تغییر دهد بسیار مهم است، به همین دلیل بهتر است در این موارد به دفاتر وکلایی مراجعه کنید که در این زمینه تخصص و شهرت لازم را داشته باشند.

ج- دفتر وکالت خانواده:

مشکلات خانوادگی یکی از مواردی است که اکثر خانواده ها با یکی از این مشکلات سر و کار دارند، از جمله این مشکلات می توان به طلاق، تقسیم ارث، نفقه، مهریه، حضانت و نزاع های خانوادگی اشاره نمود. برای رفع این مشکلات معمولا به دادگستری ها مراجعه می شود.

برخی از افراد که در مواردی مانند تقسیم ارث وقت رفت و آمد به دادگستری را ندارند، می توانند با استخدام وکیل به جای خود و دادن وکالت نامه، کارهای خود را به او بسپارند تا انجام دهد. به همین دلیل لازم است افراد برای دفاع از حقوق خود از وکیلی با تجربه در این زمینه مراجعه کنند.

ج- دفتر وکالت خانواده:
ج- دفتر وکالت خانواده:

د- دفتر وکالت مالی:

با توجه به اینکه در دنیای امروز بسیاری از معاملات توسط چک انجام می شود، لازم است در صدور و یا دریافت چک بسیار دقت کرد چرا که افرادی هستند که از این چک ها سوء استفاده می کنند.

اگر در انجام معاملات شما از طریق چک و یا سفته به مشکل برخورد کردید، لازم است ضمن مراجعه به نهادهای قانونی برای گرفتن حق خود از وکیلی دارای تبحر در این زمینه که با قوانین معاملات آشنایی کاملا دارد نیز کمک بگیرید. مشکلات مالی علاوه بر ضرری که از لحاظ مالی به فرد وارد می شود، ممکن است موجب مشکلات کیفری برای فرد نیز شود. پس انتخاب وکیل در این زمینه بسیار مهم می باشد.

۱۰- چگونه دفاتر وکالت معتبر را شناسایی کنیم؟

همان طور که در بخش های قبل ذکر شد، جواز ثبت دفتر وکالت تنها به وکلای دادگستری تعلق می گیرد که علاوه بر داشتن پروانه ی وکالت معتبر، باید دارای شرایط خاصی که در بخش های قبل به آن ها اشاره کردیم باشند.

این وکلا با ارائه ی مدارک لازم اقدام به ثبت و تأیید دفتر وکالت می نمایند. این دفاتر در مراجع قضایی ثبت می شوند و بر عملکرد آن ها نظارت می شود. پس در زمان مراجعه به دفتر وکالت می توانید از طریق کانون وکلا از صحت و اعتبار دفتر وکالت و پروانه وکالت وکیل مطمئن شوید.

علاوه بر آن برخی از وکلا از نام نیک برخوردار هستند و در طول مدت زمان وکالت خود با موفقیت در حل مشکلات و پرونده های حقوقی موکلین خود، توانایی و تخصص خود را به اثبات رسانده اند و در این زمینه خوش نام هستند.

 

اگر چنان چه در منطقه خاصی از تهران مانند منطقه غرب به دنبال دفاتر وکالت معتبر هستید می توانید از طریق جستجو در اینترنت برخی از این دفاتر را پیدا کنید. البته مراقب باشید که گول تبلیغات دورغین را نخورید. زیرا برخی از دفاتر وکالت تنها با تبلیغات به شهرت دست پیدا کرده اند و هدفی جز به دست آوردن پرونده ی شما را ندارند، درحالی اصلا به نتیجه پرونده توجهی ندارند و یا توانایی لازم برای کمک به شما را ندارند.پس از مراجعه به این افراد نیز پرهیز کنید.

۱۱- دفتر وکالت ارائه دهنده ی چه خدماتی به مراجعه کنندگان می باشد؟

دفاتر وکالت ارائه دهنده ی خدمات حقوقی به مراجعه کنندگان می باشد. افرادی که دارای مشکلات قضایی و دادرسی می باشند و یا درگیر مشکلات مالی، کیفری و یا خانوادگی هستند می توانند با مراجعه به این دفتر ها و با عقد قرارداد وکالت کارهای خود را بر عهده وکیل بگذارند تا آن ها براساس قانون به امور حقوقی رسیدگی کنند.

بهتر است به دفاتری مراجعه کنید که وکیل دارای تجربه و توانایی لازم باشد و علاوه بر آن شما نیز باید تمامی جزییات پرونده را به وکیل خود بگویید تا در روند حل پرونده مشکلی پیش نیاید و وکیل با آگاهی کامل و درنظر گرفتن تمامی موارد به پرونده رسیدگی کند.

البته مؤسسات و سازمان های حقوقی نیز در غرب تهران می باشند که علاوه بر رسیدگی به پرونده، به موکلین خود مشاوره و راهنمایی در خصوص مسائل حقوقی نیز می دهند. مؤسسات حقوقی به دلیل اینکه به وسیله ی دو یا چند تن از وکلای دادگستری تأسیس و اداره می شوند، امکان دسترسی به وکلا با تخصص مختلف را برای موکل آسان می کند.

به دلیل اینکه برخی از پرونده ها، از پیچیدگی بسیاری برخوردار هستند و برای رسیدگی به آن نیاز به وکلای مختلف با تخصص در زمینه های گوناگون می باشند، مراجعه به این مؤسسات گزینه بهتری نسبت به مراجعه به چندین دفتر وکالت می باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده دانشجویان رشته های حقوقی برای اخذ پروانه وکالت خود نیاز به گذراندن دوره ی کارآموزی می باشند که عموما این دوره کارآموزی در کانون وکلا گذارنده می شود اما برخی از دفاتر وکالت دارای اعتبار زیادی هستند که دانشجویان می توانند با تأیید کانون وکلا دوره ی کارآموزی خود را در این دفاتر بگذرانند.

۱۲- هزینه ی گرفتن وکیل با مراجعه به دفاتر وکالت چگونه می باشد؟

در دفاتر وکالت غرب تهران نیز مانند سایر نقاط هزینه ی گرفتن وکیل ( حق الزحمه وکیل ) با توجه به پیچیدگی پرونده و طی قرارداد وکالت نامه در میان وکیل و موکل خود به صورت توافقی ثبت می شود.

برخی از دفاتر وکالت به منظور ارائه ی خدمات به موکلین خود، مشاوره حقوقی به صورت رایگان به موکل خود می دهند. البته باید مراقب باشید که هدف برخی از این وکلا تنها جلب رضایت شما برای سپردن پرونده به آن ها می باشد در حالی که ممکن توانایی لازم برای برد در پرونده را نداشته باشند. پس مراقب باشید که در هنگام انتخاب یک وکیل خوب، توانایی او برای حل مسئله حقوقی شما مهم است نه مشاوره های حقوقی رایگان و دریافت حق الوکاله کم!

۱۲- هزینه ی گرفتن وکیل با مراجعه به دفاتر وکالت چگونه می باشد؟
۱۲- هزینه ی گرفتن وکیل با مراجعه به دفاتر وکالت چگونه می باشد؟

مشاوره های حقوقی از طریق تلفن یا اینترنت

برخی از مؤسسات حقوقی برای توسعه ی کار خود، با استفاده از پیشرفت های تکنولوژی و امکانات، اقدام به مشاوره های حقوقی از طریق تلفن یا اینترنت و فضاهای مجازی به افرادی که مشکل حقوقی دارند، می نمایند و در ازای مشاوره حقوقی به صورت ساعتی هزینه مشاوره را دریافت می نمایند.

در این حالت اگر امکان رفت و آمد به دفاتر وکالت و یا موسسات حقوقی را ندارید، می توانید از این مشاوره های تلفنی و غیر حضوری بهره ببرید. شماره ی مؤسسات حقوقی و دفاتر وکالت در سایت این دفاتر و موسسات موجود می باشد. در استفاده از مشاوره های حقوقی نیز دقت داشته باشید و قبل از اقدام از صحت و درستی موسسه مطمئن شوید و در نهایت اقدام کنید تا به دام کلاهبرداران نیفتید و دچار مشکل جدیدی نشوید!

در نهایت می توان گفت که همواره در انجام هرکاری در ابتدا، تحقیق درست و پرس و جو از افراد قابل اعتماد موجب انتخاب مؤسسات و دفاتر مطمئن می شود و شما می توانید با خیال راحت کار های حقوقی خود را به وکیل خود بسپارید.

 

۱۳- مزایای دفاتر وکالت راهیان عدالت نسبت به موسسات حقوقی چه می باشد؟

اعتبار دفاتر وکالت معمولا بر اساس اعتبار وکیلی می باشد که آن دفتر را تاسیس و ثبت کرده است. این دفتر به دلیل خوش نامی مدیر دفتر که همان وکیل می باشد، دارای اعتبار و ارزش و شهرت در بین مردم می باشد.

۱۳- مزایای دفاتر وکالت راهیان عدالت نسبت به موسسات حقوقی چه می باشد؟
۱۳- مزایای دفاتر وکالت راهیان عدالت نسبت به موسسات حقوقی چه می باشد؟

این وکلا که هر مدام در زمینه ی خاص خود دارای تخصص می باشند و می توانند در حل پرونده های قضایی، کیفری و خانوادگی به موکل خود کمک کنند. حد اختیار وکیل نیز با توجه به نوع وکالتی که از سوی موکل به وکیل داده می شود و بر اساس پرونده می باشد.

مؤسسات حقوقی نیز از طریق وکلا و با نام آن ها تأسیس می شوند، اما پس از تصویب قانون که بر اساس آن تمامی افراد مجاز به دایر کردن مؤسسات حقوقی می باشند و بر اثر اینکه برخی از این مؤسسات تنها با هدف سودجویی و کسب درآمد دایر شده اند، تا حدودی اعتماد مردم به این مؤسسات کم شده است. اما وجود همزمان چند وکیل با تخصص های متفاوت برای رسیدگی به پرونده از امتیازات این مؤسسات می باشد.

به طور کلی می توان گفت تنها مزیت یک دفتر وکالت بر دفتری دیگر و یا موسسه ی حقوقی اعتبار وکیل آن می باشد که اگر این اعتبار و خوش نامی نباشد مزیتی هم وجود ندارد! پس برای اطمینان از اینکه کار خود را به فرد متخصص سپرده اید و نیازی به هزینه مجدد برای گرفتن وکیل نمی باشد، لازم است حتما با تحقیق درست و اصولی وکیل مناسب پرونده خود را انتحاب کنید.

با تشکر از زمانی که به مطالعه مقاله اختصاص داده اید، امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما کاربردی و راهبردی بوده باشد.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام