وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری

  1. وظایفی که وکیل دیوان عدالت دارد و  می توان از صلاحیت و حدود اختیارات دیوان عدالت اداری به شرح زیر است :
    1. رسیدگی به تعنراضات و شکایات افراد حقوقی یا حقیقی .
    2. یکی از بخش هایی که در دیوان عدالت اداری به آن رسیدگی می شود رسیدگی به اعتراض های ، رای های قطعی از سازمان هایا موسسات و شرکت های دولتی می باشد .
    3. رسيدگي به شكايات قضات و مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری و ساير مستخدمان واحدها و مؤسسات مذكور در بند (1) و مستخدمان مؤسساتي كه شمول اين قانون نسبت به آنها محتاج ذكر نام است اعم از لشكري و كشوري از حيث تضييع حقوق استخدامي .

در خصوص اعتراض به رای های قطعی دادگاه اداری یا سازمان ها حتما باید از وکیل دیوان عدالت اداری مجرب کمک بگیرید تا در اعتراض و رسیدگی مجدد با مشکل یا از دست رفتن زمان روبرو نشوید .

وکیل دیوان عدالت اداری یکی از تخصصی ترین بخش ها در حضوه وکالت است ، اکر به درستی انتخا نشود باعث می شود در دادگاه دیوان عدالت اداری با مشکلات متعددی روربرو شوید ، همچنین انتخاب وکیل عدالت اداری با هزینه بالایی روبرو است و اگر این اتنخاب به درستی انجام نشود امکان دارد هم هزینه بسیار بالایی داشته باشد و هم باعث شود در دیوان عدالت اداری با مشکلات روبرو شوید .

موسسه حقوقی راهیان عدالت پیشنهاد می کند برای جلوگیری و مشکلات از وکیل های مجرب این موسسه مشاوره و کمک بگیرید .

می توانید برای دریافت مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید تا با مشاوران متخصص ما در ارتباط باشید .

09121304085

02122112230

امروز با بررسی موضوع وکیل دیوان عدالت اداری با شما دوستان عزیز همراهیم.

وکیل دیوان عدالت اداری دارای ویژگی های خاصی است و یافتن وکیل مناسب با این ویژگی ها به افراد کمک می کند که در انجام کارهای حقوقی خود موفق تر شوند و تنظیم شکایات به نحو بهتری صورت گیرد.

وکیل خوب دیوان عدالت اداری
وکیل دیوان عدالت اداری

در ادامه مقاله به سوالاتی که برای شما دوستان عزیز پیش می آید و ذهنتان را درگیر می کند پاسخ می دهیم.

دیوان عدالت اداری در چه مواردی اقدام به فعالیت می کند و مهم ترین دعاوی که دیوان عدالت صلاحیت رسیدگی به آنها را دارد کدامند؟

دیوان عدالت اداری در چه مواردی به شکایات مردم رسیدگی می کند؟

ویژگی هایی که یک وکیل دیوان عدالت اداری باید داشته باشد کدامند؟

انتخاب وکیل در دیوان عدالت اداری به چه صورتی انجام می شود؟

نکات مهم در انتخاب وکیل دیوان عدالت اداری کدامند؟

برای تنظیم یک شکایت در دیوان عدالت اداری چه مراحلی باید صورت گیرد؟

در دادخواستی که توسط افراد به دیوان عدالت اداری فرستاده می شود چه مواردی باید رعایت شود؟

آیا رأی دیوان عدالت اداری قابل تجدید می باشد؟

وکیل خوب دیوان عدالت اداری
وکیل دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری در چه مواردی اقدام به فعالیت می کند و مهم ترین دعاوی که دیوان عدالت صلاحیت رسیدگی به آنها را دارد کدامند؟

در راستای اجرا کردن اصل صد و هفتاد و سوم که در قانون اساسی به تصویب رسیده است، دیوان عدالت اداری در ارتباط با بررسی شکایت ها و اعتراضاتی فعالیت می کند که توسط مردم نسبت به ارگان های دولتی صورت می گیرد.

مردم می توانند اعتراضات و شکایات را از مأموران دولتی در حین انجام وظیفه یا به طور کلی از یک شرکت دولتی داشته باشند. این ارگان مستقیما فعالیت خود را تحت نظر رئیس محترم قوه قضائیه ادامه می دهد.

دیوان عدالت اداری را در قانون اساسی دیوان می گویند و این مرکز در تهران مستقر شده است و به نسبت رسیدگی به پرونده های مردم می تواند شعب مختلفی از آن در شهرستان ها ایجاد شود.

قاضی که در دیوان عدالت اداری فعالیت دارد سابقه کار بالا در کار قضاوت از شروط مهمی است که این فرد باید داشته باشد و در مورد قضاتی که مدارک علمی بالا چون دکترا دارند کسب کردن ده سال سابقه کار مرتبط ضرورت دارد.

8718041
دیوان عدالت اداری در چه مواردی اقدام به فعالیت می کند و مهم ترین دعاوی که دیوان عدالت صلاحیت رسیدگی به آنها را دارد کدامند؟

رئیس اصلی دیوان، توسط قوه قضائیه مشخص شده و مشاور و معاونان در دیوان عدالت اداری در این مورد به اندازه لازم توسط دئیس دیوان تعیین می شود.

در کل دیوان عدالت اداری در زمینه های مختلفی رسیدگی خود را به پرونده های مردم انجام می دهد، یکی از فعالیت های اصلی این دیوان به دعاوی مربوط می شود که افراد بر علیه ادارات دارند، همچنین هر گونه دعاوی که سازمان های عمومی را درگیرند توسط این دیوان بررسی می شود. از فعالیت های دیگر این دیوان به پرونده های ملکی مربوط است که تنها  بررسی آن در دیوان عدالت اداری باید صورت گیرد و به حق افراد که دعاوی مربوطه را دارند به این طریق رسیدگی می شود.

شکایات مردم می تواند از دادگاه های اداری یا از هیأت های بازرسی مردم باشد، همچنین مردم می توانند از کمیسیون های مختلفی چون شورای کارگاه ها، شهرداری ها یا مراکز مربوط به بهره برداری از جنگل ها نیز شکایت کنند.

دیوان عدالت اداری در مواردی که به ملک مربوط می باشد اهم دعاوی که بررسی می کند به چند مرکز بر می گردد، یکی از این موارد مربوط به شهرداری و حوزه اراضی است، همچنین شکایات مربوط به جهاد کشاورزی را دیوان عدالت اداری رسیدگی می کند.

دیوان عدالت اداری در چه مواردی به شکایات مردم رسیدگی می کند؟

همان طور که اشاره شد دیوان عدالت اداری در زمینه های مختلفی فعالیت داشته و به افراد در موارد زیادی کمک می کند. یکی از این موارد به بررسی شکایت های مختلفی مربوط می شود که از اشخاص حقیقی صورت می گیرد یا هر گونه اعتراضی که در ارتباط با اشخاص حقوقی انجام شده و توسط این دیوان به طور کامل رسیدگی می شود. این دیوان به راحتی این صلاحیت را دارد که در تصمیمات مرتبط به واحدهای دولتی چه وزارت خانه و چه شرکت های دولتی رسیدگی های لازم را بر عهده بگیرد و به مشکلات مردم در این مورد توجه خاصی می شود.

به طور کلی مرجع دادخواست های که از طرف مردم مطرح می شود تنها دیوان عدالت اداری بوده و دستگاه های مختلف در این زمینه حق شکایت و بررسی پرونده های مردم در ارتباط با شرکت های دولتی را ندارند.

5401541
دیوان عدالت اداری در چه مواردی به شکایات مردم رسیدگی می کند؟

افرادی که قصد ارائه درخواست خود به دیوان عدالت اداری هستند، لازم است که در این زمینه مشخص کنند که از دستگاه دولتی خاصی شکایت دارند یا یکی از کارمندانی که در این دستگاه فعالیت دارد در این زمینه مشکلی ایجاد کرده و حقوق فرد ضایع شده است.

قانون برای اینکه کار افراد راحت تر و در زمان کمتری صورت گیرد مراجعی را به عنوان شبه قضایی در نظر می گیرد که در این مراکز شکایات مردم بررسی شده و به دعاوی آنها رسیدگی می شود و در مواردی که افراد به این گونه رأی ها شکایت داشته باشند، صلاحیت این کار بر عهده دیوان عدالت اداری بوده و تنها این سازمان رسیدگی لازم را به این گونه شکایت ها  انجام می دهد.

خسارت وارده ای که از طرف موسسات به افراد وارد می شود، اگر دیوان این خسارت را تأیید کند و به بازگشت این حق به مردم رأی بدهد، تعیین میزان این خسارت توسط دادگاه عمومی مشخص می شود و در اسرع وقت باید حق به فرد بازگردانده شود.

اگر رأیی در مراکز مختلفی چون دیگر دادگستری ها یا دادگاه های انتظامی صادر شود به هیچ عنوان نمی تواند در دیوان عدالت اداری از این رأی و تصمیم این مراکز یا دیگر شرکت های زیر نظر نیروهای مسلح و.. شکایت کرد و این مسأله باید مد نظر افراد قرار بگیرد تا خود را درگیر این گونه شکایات نکنند.

در مواردی که دیوان عدالت اداری بررسی های لازم را انجام دهد و اقدامات افرادی در این شرکت ها سبب شود که حقوق افرادی در این مورد ضایع شده باشد، دیوان عدالت اداری می تواند این حکم را لغو کرده یا از شرکت دولتی یا کارمند خاصی بخواهد که این حقوق ضایع شده را به فرد برگرداند.

در مواقعی ممکن است یکی از طرفین بعد از اینکه رأی صادر می شود به هر صورتی بتواند مدارک جدیدی را بعد از صدور رأی به دست آورد، در این موارد اگر فرد به درستی آگاه است که این مدرک می تواند در رأیی که صادر شده، تأثیر بگذارد، شاکی می تواند به راحتی اعاده دادرسی را تقاضا کند و در این چنین مواردی شعبه مورد نظر باید به این پرونده خارج از نوبت رسیدگی لازم را داشته باشد.

اختیارات زیادی توسط هیأت عمومی دیوان صورت می گیرد که مهم ترین آن رسیدگی به شکایات متعدد مردم از مراکز دولتی بوده است، یکی دیگر از این اختیارات به صادر کردن رأی وحدت رویه مربوط می شود که شعبه های دیگر رأی هایی را صادر می کنند، در موارد متعددی ممکن است در مورد یک پرونده، قاضی های موجود در دادگاه های مختلف دو رأی متفاوت داشته باشند، در این موارد وظیفه دیوان عدالت اداری این است که رأی های صادره را بررسی کرده و رأی بهتری را صادر کند.

 

ویژگی هایی که یک وکیل دیوان عدالت اداری باید داشته باشد کدامند؟

انتخاب یک وکیل در دیوان عدالت اداری و به طور کلی برای پیگیری کارهای حقوقی افراد به دغدغه کلی برای آنها تبدیل شده است. یکی از مواردی که انتخاب یک وکیل خوب را تأیید می کند به این نکته بر می گردد که وکیل خوب باید قبل از اینکه هر پرونده ای را بپذیرد به طور کامل از فرد در مورد پرونده و شکایت مورد نظر اطلاعات لازم را پرسیده و از موضوع این مسأله آگاهی یافته و قبل از جلسه تشکیل شده در دیوان و … باید بررسی های لازم صورت گرفته تا بتواند تنظیم پرونده را انجام دهد.

یکی از ویژگی های وکیل خوب این است که پیگیر کار موکل خود شده و تنها به دنبال کمک به موکل خود باشند.

ویژگی هایی که یک وکیل دیوان عدالت اداری باید داشته باشد کدامند؟
ویژگی هایی که یک وکیل دیوان عدالت اداری باید داشته باشد کدامند؟

وکیل خوب باید در زمینه دعاوی موکل خود دارای تحصیلات مرتبط باشد

همچنین داشتن تخصص بالا در این مورد می تواند به فرد برای انتخاب خوب کمک کند، داشتن آگاهی در نمونه این دعاوی و ارائه دادن نمونه دادخواست می تواند به فرد کمک زیادی کند.

افراد برای اینکه در مورد یک وکیل و تخصص و مهارت بالا و دانش این فرد آگاهی یابند می توانند از کانون وکلای دادگستری پیگیری های لازم را انجام داده و به این طریق اقدامات مهم را انجام داده و یک وکیل خوب را بیابند یا در مورد مدارک وکیل و اعتبار آن دقت مناسب را کسب کنند.

وکیلان زیادی هستند که در شاخه های مختلفی فعالیت دارند اما برخی از وکیلان بیشتر در یک زمینه مانند تجارت ، خانواده، دعاوی املاک و… فعالیت دارند و یافتن همچین مواردی به فرد کمک می کند که با تخصص مربوط اقدام به انتخاب وکیل شود.

وکیل مناسب فردی است که در کار خود تخصص بالایی کسب داشته باشد و بر همه قوانینی که در ارتباط با دیوان عدالت اداری و کار در این زمینه است، اشراف پیدا کند و هر گونه پیچیدگی که در این مورد وجود دارد را آگاه باشد.

تبصره های زیادی در مورد قانون های مختلف وجود دارد و وکیل خوب نیاز است که تمامی این تبصره ها را شناخته و در مواقع ضروری برای رسیدگی بهتر از آن استفاده کند تا با این روش به موکل خود در تمامی زمینه های مشخص کمک کرده و رضایت بیشتری را کسب کند.

همچنین شما می توانید برای مشاوره با وکیل حقوقی تهران و وکیل کیفری تهران با در تماس باشید .

یکی دیگر از ویژگی های یک وکیل خوب به این مربوط است که در بهترین زمان ممکن کار را پیش ببرد و افراد با انتخاب این وکیل بتوانند نتیجه مورد نظر را زودتر دریافت کنند.

به کار افراد در اسرع وقت رسیدگی کند و هزینه مناسبی را برای قبول دعاوی خود در نظر بگیرد تا افراد مختلفی بتوانند این هزینه را پرداخت کنند و بیشتر موکلین به دلیل هزینه بالا از انتخاب این وکیل منصرف نشوند، یک وکیل خوب کمک به موکل خود را به عنوان یکی از موارد مهم در نظر گرفته و بیش از هر چیزی به این هدف فکر می کند.

یک وکیل مناسب باید در پرونده هایی که به عهده می گیرد موفقیت بالایی را به دست آورده باشد و کمترین شکست را در پرونده های خود داشته باشد، البته رأی صادره را دادگاه و قاضی تعیین می کند و در این زمینه وکیل دخالتی ندارد اما تسلط وکیل به مسائل حقوقی و قوانین اساسی می تواند در خیلی زمینه ها راهگشا شود.

وکیل خوب اگر شانس زیادی برای یک پرونده وجود داشته باشد باید از همان ابتدا به فرد  اطلاع دهد

اما چون رأی توسط قاضی موجود در دیوان عدالت اداری صادر می شود و وکیل در ارائه این رأی صادره دخالتی ندارد، نباید به موکل خود این اطمینان را به طور کامل و صد در صد اعلام کند که پرونده حتما موفق می شود.

وکیل خوب به موکلی که اطلاع لازم در مورد مسائل حقوقی را ندارد تمامی مواردی که می تواند به رأی صادره کمک کرده را بیان می کند و  به این طریق موکل را در فراهم کردن و به دست آوردن مدارک همراهی می کند تا به این طریق فرد بتواند مدارک لازم برای تحویل به دیوان را داشته باشد و با مستندات کامل اقدام کند.

وکیل باید پشتیبانی خود را به صورت حرفه ای و پی در پی از موکلین ادامه دهد و از راه های متفاوتی با آنها در تماس بوده و اقداماتی که در راستای پرونده های آنها انجام داده است را به آنها اطلاع رسانی کند. یک وکیل خوب نه تنها در روز مشاوره به موکل خود تمامی شرایط را توضیح می دهد بلکه هر کاری که در راستای این پرونده انجام می شود را به طور کامل به موکل خود اطلاع می دهد تا موکل در جریان تمامی مسائل قرار بگیرد.

وکیل خوب همچنین از طریق تلفنی یا با برگزاری جلسات مناسب برای وقت حضوری با موکل خود تمامی موارد مهم که در پرونده و در جریان دادگاه و دیوان عدالت اداری تعیین شده است را با موکل خود در میان می گذارد.

انتخاب وکیل خوب در دیوان عدالت اداری به چه صورتی انجام می شود؟

وکیلی که در دیوان عدالت اداری فعالیت دارد و به عنوان یک وکیل خبره و آگاه شناخته می شود در مرحله اول باید وکیل دادگستری بوده و شرایط لازم برای انتخاب شدن برای وکیل دیوان عدالت اداری را داشته باشد.

برای اینکه یک وکیل بتواند در دیوان عدالت اداری پرونده فرد را بر عهده بگیرد لازم است که فرد در بهترین زمانی که مد نظر دارد به وکیل مراجعه کرده و به صورت حضوری تمامی مشکل و اعتراض خود را بیان کرده و هر گونه مدارک لازم در این مورد را به وکیل نشان دهد، وکیل نیز بعد از بررسی کامل مدارک به تشخیص اینکه می تواند این پرونده را بپذیرد دقت کرده و تمامی مراحل و کارهایی که باید صورت بگیرد را با موکل خود تنظیم می کند.

وکیل دیوان عدالت اداری بعد از گرفتن پرونده فرد به راحتی قادر به بررسی کردن شکایات و مشخص شدن طرح های مختلف بوده و از طرف فرد می تواند شکایت را تنظیم کند.

انتخاب وکیل خوب در دیوان عدالت اداری به چه صورتی انجام می شود؟
انتخاب وکیل دیوان عدالت اداری به چه صورتی انجام می شود؟

انتخاب یک وکیل خوب باید به این صورت انجام شود که فرد توانایی را داشته باشد که در دیوان عدالت اداری فعالیت خود را اعلام کند و در مواقع مختلف صلاحیت این وکیل تأیید شود

همچنین لازم است که این وکیل توانایی برقراری ارتباط با قاضی در دیوان عدالت را در مواقع مختلف داشته باشد و به این طریق در مورد پرونده های مختلف همکاری خود را اعلام کند

برگزاری جلسه دیوان عدالت اداری برای بررسی شکایات مردم به صورت حضوری انجام نمی شود و در این مواقع وکیل مورد نظر در جلسات حضوری ندارد اما در خیلی موارد در ارتباط با یک پرونده، وکیل قادر است که در زمانی قبل از برگزاری رسیدگی به دعاوی با قاضی به صورت مستقیم جلسه ای داشته و در این مورد بتواند در مورد شکایت موکل خود توضیحات لازم و مدارک کامل را ارائه دهد.

در تنظیم وقتی که فرد با وکیل آگاه در دیوان عدالت اداری دارد لازم است که وکیل تمامی پرونده را بررسی کرده و ارزیابی کاملی را در این مورد داشته و به صورت همه جانبه و کامل جزئیات مختلف پرونده را در نظر گرفته و راه حل مناسب را برای این موردارائه دهد.

تصور خیلی از افراد این است که هر فردی که وکالت خوانده باشد بعدا می تواند در دیوان عدالت اداری پرونده هایی را بر عهده بگیرد و نیازی به کسب تخصص بالا در این زمینه نیست، اما لازم است گفته شود موضوعاتی که در دیوان عدالت اداری بررسی می شوند به صورت کاملا تخصصی بوده و اگر فردی در این زمینه تخصص و مهارت کافی را نداشته باشد مسلما رسیدگی پرونده توسط این وکیل با مشکل مواجه می شود.

نکات مهم در انتخاب وکیل دیوان عدالت اداری کدامند؟

نکات مهمی وجود دارد که باید در انتخاب وکیل مد نظر افراد قرار بگیرد تا انتخاب بهتری صورت گرفته و در این مورد شکایات کامل تر بررسی شود.

در این مورد نکته خیلی مهم این است که تنظیم شکایت باید به بهترین نحو صورت گیرد و نحوه تنظیم این برگه دعاوی مردم اهمیت زیادی دارد. در مرحله اول و قبل از هر اقدام، در صورتی یک کار به بهترین نحو انجام می شود که اصول حقوقی مختلف را بررسی کرده و شکایتی که توسط وکیل تنظیم و نوشته می شود به بهترین صورت باشد.

نکته مهم دیگر در این مورد به تخصص وکیل مربوط می شود که تنها وکیلی می تواند این کار  را انجام دهد که آگاهی لازم را داشته و به بهترین صورت شکایات را تنظیم کند.

نکات مهم در انتخاب وکیل خوب دیوان عدالت اداری کدامند؟
نکات مهم در انتخاب وکیل خوب دیوان عدالت اداری کدامند؟

وکیل در سابقه کار خود، لازم است قبول دعاوی مربوط به دیوان عدالت اداری را داشته باشد تا با تنظیم کردن شکایت موکل خود بتواند در شعبه مورد نظر حضور یافته و از مقامات در این مورد آگاهی لازم را کسب کند و در مورد پرونده ای که قبول کرده به صورت حضوری اطلاع رسانی لازم را بیان دارد.

برای اینکه یک پرونده در دیوان عدالت اداری بتواند ثبت شود قبل از هر کاری باید فرد مدارک لازم را برای ارائه داشته باشد و با توجه به مستندات محکم اقدام به دعاوی و شکایت مربوطه کند، همچنین بررسی اطلاعات لازم در مواردی که می تواند محکمه پسند تلقی شود نیاز است.

قبل از انتخاب کردن یک وکیل خوب که در دیوان عدالت اداری فعالیت دارد لازم است که فرد به نکاتی دقت کند تا این انتخاب بهتر صورت گیرد.

بررسی حیطه ای که وکیل در آن فعالیت می کند قبل از انتخاب وکیل مهم است و لازم است که فرد قبل از انتخاب وکیل توانای علمی و هر گونه سابقه کاری وکیل را بررسی کرده و موفقیت را در پرونده ها در نظر بگیرد.

پرسیدن از افرادی که از یک وکیل با تجربه اطلاع دارند یا به دست آوردن مواردی چون بررسی کانون وکلا می تواند به فرد کمک کند که انتخاب بهتری را انجام دهد.

یک وکیل خوب باید هر کاری را تنها بر اساس مصلحت موکل خود انجام دهد.

مشاوره کامل از وظایف یک وکیل است که باید آن را انجام دهد.

مشخص کردن هر موردی که می تواند به مواد قرارداد کمک کند می تواند توسط وکیل صورت گیرد و موضوع پرونده فرد را به طور کامل بررسی کند.

وظیفه یک وکیل این است که در اولین فرصت دادخواست فرد را بررسی کرده و پرونده را تنظیم کند تا دیوان عدالت اداری به این مسأله و شکایت فرد زودتر رسیدگی کند.

برای تنظیم یک شکایت در دیوان عدالت اداری چه مراحلی باید صورت گیرد؟

فردی که به هر صورتی از مراجع دولتی یا ادارات وابسته به دولت شکایت داشته باشد برای تنظیم شکایت می بایست مراحلی را در پیش بگیرد تا بتواند این دادخواست را ارائه دهد.

اولین مرحله این است که فرد با هدف خاصی دادخواست را ارائه دهد و تنها در صورتی اقدام به تنظیم شکایت کند که مدارک لازم داشته باشد و بعد اقدام به این دعاوی کند.

برای تنظیم یک شکایت در دیوان عدالت اداری چه مراحلی باید صورت گیرد؟
برای تنظیم یک شکایت در دیوان عدالت اداری چه مراحلی باید صورت گیرد؟

برای اینکه یک شکایت به درستی در دیوان عدالت ثبت شود باید مستندات لازم وجود داشته باشد.

مرحله بعدی این است که در فرم های مخصوصی که برای شکایت از دیوان عدالت اداری وجود دارد باید به صورت صحیح شکایت را تنظیم کرده و خواسته مورد نظر را به تناسب موضوعی که در نظر گرفته شده است به وسیله فرد قابل اعتمادی بنویسند.

این مرحله اهمیت زیادی دارد و تنها به شکایت هایی در این دیوان رسیدگی می شود که افراد از طریق وکیل آگاه شکایت را تنظیم کرده و طبق قانون تنظیمات آن انجام شود، به عبارتی دیگر اگر دعاوی فرد به طور کامل و به درستی نوشته نشود، به راحتی کار را برای فرد مشکل کرده و پرونده توسط دیوان رد خواهد شد.

در دادخواستی که توسط افراد به دیوان عدالت اداری فرستاده می شود چه مواردی باید رعایت شود؟

فرد شاکی که درخواست شکایت از شرکت دولتی یا کارمند موجود در یک ارگان به خصوصی را دارد و نیاز به رسیدگی به این پرونده از طریق دیوان عدالت اداری وجود دارد، در دادخواست ارائه شده باید موارد مهمی را قید کند تا دیوان دادخواست موجود را معتبر بداند و در زمان مشخص به این درخواست رسیدگی کند.

در دادخواستی که توسط افراد به دیوان عدالت اداری فرستاده می شود چه مواردی باید رعایت شود؟
در دادخواستی که توسط افراد به دیوان عدالت اداری فرستاده می شود چه مواردی باید رعایت شود؟

از جمله موارد مهم در این دادخواست به مشخصات کامل فرد شاکی مربوط است که نیاز می باشد با دقت و به طور کامل در دادخواست نوشته شود. نام و نام خانوادگی فرد شاکی، نام پدر و تاریخ تولد از موارد با اهمیت است که در ابتدای درخواست فرد باید ثبت شود

در دادخواستی که توسط افراد به دیوان عدالت اداری فرستاده می شود چه مواردی باید رعایت شود؟
در دادخواستی که توسط افراد به دیوان عدالت اداری فرستاده می شود چه مواردی باید رعایت شود؟

همچنین کد ملی و شماره شناسنامه فرد، نوع تابعیت و شغل فرد و… نیز حائز اهمیت است، تمامی این موارد برای اطلاع از شرایط فرد شاکی و درخواست شکایت این فرد تعیین می شود.

در مورد اشخاص حقیقی لازم است به طور کامل آدرس محل زندگی و شماره تلفن منزل یا محل کار فرد و همچنین شماره موبایلی که به اسم خود فرد شاکی بوده وهمیشه در دسترس باشد، به درستی نوشته شود و اگر یک شرکت یا مرکز به خصوصی این شکایت را تنظیم می کنند آدرس دقیق این مرکز در دادخواست ثبت خواهد شد.

سپس مشخصات فرد یا شرکتی که از آن شکایت توسط موکل ثبت شده به طور کامل نوشته شود. در صورتی که از کارمند به خصوصی شکایت داشته باید نام و نام خانوادگی این کارمند موجود در اداره مشخص و سمتی که این فرد در اداره دارد به همراه نام اداره و آدرس دقیق این مرکز در دادخواست قید شود.

نام کامل دستگاه در صورتی که شکایت صورت گرفته از شرکت و ارگانی دولتی می باشد نیز باید به طور کامل تعیین شود.

در مواردی که افراد از طریق وکیل و برای بهتر انجام شدن کار خود از وکیل خوب و آگاه در دیوان عدالت اداری استفاده می کنند، لازم است که نام و نام خانوادگی وکیل به طور کامل و آدرس دفتر وکالت در دادخواست ارائه شده به دیوان عدالت اداری به طور دقیق ثبت شده  و توسط همین وکیل خبره به دیوان تقدیم شود.

در این دادخواست لازم است که موضوع اصلی در ارتباط با شکایت بیان شده و شرح کامل شکایت نوشته شود.

هر دلیل و مدرک قابل استنادی که برای این شکایت وجود دارد باید در اختیار وکیل قرار بگیرد و وکیل در این دادخواست ارائه داده اطلاعات کامل داشته باشد و با مدرک تمامی اقدامات لازم را انجام دهد.

فرد شاکی در انتهای دادخواست خود لازم است نام کامل و امضا و اثر انگشت خود را قرار دهد و در صورتی که یک شرکت این شکایت را تنظیم می کند مهر این شرکت به همراه نام کامل آن ضرورت دارد که در انتهای این برگه ثبت شود.

آیا رأی دیوان عدالت اداری قابل تجدید می باشد؟

در خیلی موارد ممکن است رأی صادره از دیوان عدالت اداری که در اولین مرحله داده می شود توسط افراد قابل قبول نباشد و خیلی از آنها درخواست تجدید نظر مجدد این رأی را دارند، خوشبختانه این کار امکانپذیر بوده و در شعب مختلف مربوط به دیوان، افراد می تواند این کار را انجام دهند.

آیا رأی دیوان عدالت اداری قابل تجدید می باشد؟
آیا رأی دیوان عدالت اداری قابل تجدید می باشد؟

در افرادی که در ایران اقامت دارند مهلتی که برای تجدید نظرخواهی تعیین شده و این افراد می تواند دادخواست را مجددا ارائه  دهند تنها بیست روز بوده و اگر افرادی خارج از کشور حضور داشته باشند از زمان ابلاغ حکم اولیه تنها دو ماه فرصت دارند این دادخواست جدید را صادر کنند تا توسط دیوان عدالت اداری مجددا این تجدید نظر بررسی شود.

تجدید نظر خواهی تنها در یک صورت می تواند انجام شود که وکیل دادخواست مربوطه را به یکی از دفاتر مربوط به دیوان عدالت اداری یا همان شعبه ای که رأی را صادر کرده است تحویل دهد.

دادخواست تجدید نظری که به یکی از شعب تقدیم می شود از طریق رئیس دیوان این مکان به شعبه هایی که کار تجدید نظر را انجام می دهند ارجاع داده می شود.

آیا رأی دیوان عدالت اداری قابل تجدید می باشد؟
آیا رأی دیوان عدالت اداری قابل تجدید می باشد؟

در ارتباط با دادخواست نیز مهم است که فرد دقت لازم را داشته باشد و این دادخواست همانند مرحله اول شکایت تنها در برگه های مخصوصی نوشته شود و در آن نکات مهمی قرار بگیرد.

مشخصات کامل فرد تجدید نظر خواه باید در این برگه قید شود، همچنین شماره رأیی که فرد درخواست تجدید نظر برای آن را دارد به همراه تاریخ صادر شدن رأی و همچنین شعبه ای که این رأی را صادر کرده است همگی باید در برگه قید شود.

مورد مهم دیگر در این برگه به تاریخ ابلاغی مربوط می شود که رأی مرحله اول صادر شده و فرد در حال حاضر درخواست تجدید نظر در این مورد را دارد.

در این مواقع لازم است که فرد به طور کامل دلایلی که درخواست تجدید نظر دارد را مشخص کرده تا دیوان بتواند به تجدید نظر دوباره این کار توجه کند.

در مورد این گونه رأی که فرد درخواست تجدید نظر آن را دارد باید دقت کافی داشته و به طور دقیق آدرس و مشخصات تجدیدنظرخواه را در این دادخواست قید کند

اگر مهلت تجدید نظر خواهی تمام شود و در این مورد مشخصات کاملی را فرد در برگه نداشته باشد دیوان عدالت اداری درخواست را رد می کند.

در مواقعی که بعد از زمان مقرر برای تنظیم دادخواست مجدد فرد اقدام نکند به این تجدید نظر خواهی رسیدگی نمی شود.

تمامی این موارد باید مد نظر افراد و وکیل قرار بگیرد تا این اقدام پروسه لازم را گذرانده و در این مورد اشکالی ایجاد نشود.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام