وکیل دیوان عدالت اداری در اصفهان

در این مقاله قصد داریم وکیل دیوان عدالت اداری در اصفهان را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم:

وکیل دیوان عدالت اداری باید وکیل دادگستری باشد، وکیل دیوان عدالت اداری پس از اینکه از شما وکالت گرفت می تواند از جانب شما اقدامات لازم در خصوص طرح شکایت و … را انجام دهد.

وکیل دیوان عدالت اداری در اصفهان
وکیل دیوان عدالت اداری در اصفهان

و نکته مهمی که درباره وکیل دیوان عدالت اداری باید بدانید این است شما باید وکیلی را انتخاب نمایید که توانایی صحبت و سخنوری را در حضور قاضی دیوان عدالت اداری داشته باشد زیرا رسیدگی به پرونده در دیوان عدالت اداری به صورت غیرحضوری برای شما می باشد لذا وکیل شما باید این قدرت را داشته باشد که بتواند براساس لوایح به صورت کتبی ذهن قاضی را تسخیر و موضوع را روشن سازی نماید.

 

در این مقاله می خواهیم وکیل دیوان عدالت اداری و وظایفش را به صورت مفصل مورد بررسی قرار دهیم تا شما خواننده عزیز با خواندن مطالب این مقاله اطلاعات مفیدی را درباره وکلای دیوان عدالت اداری کسب کنید پس با ما همراه باشید:

در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ خواهیم داد:

  • وکیل دیوان عدالت اداری چگونه وکیلی است؟
  • در انتخاب وکیل دیوان عدالت اداری چه مواردی را باید مدنظر داشته باشیم؟
  • صلاحیت دیوان عدالت اداری به چند دسته تقسیم می شود؟
  • صلاحیت هایی که در دیوان عدالت اداری وجود دارد چه تفاوت هایی باهم دارد؟
  • تعهداتی که از سوی وکیل دیوان عدالت اداری به موکل داده می شود چگونه می باشد؟
  • چه نوع تعهداتی می بایست از جانب موکل به وکیل دیوان عدالت اداری داده شود؟
  • چرا باید از وکیل در دیوان عدالت اداری کمک گرفت؟
  • قبل از انتخاب وکیل دیوان عدالت اداری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • یک وکیل دیوان عدالت اداری از چه ویژگی هایی باید برخوردار باشد؟
  • هزینه وکیل دیوان عدالت اداری چقدر است؟
  • طرح شکایت در دیوان عدالت اداری چگونه است؟
  • چه دلایلی باعث می شود آیین نامه های مربوط به نظام های دولتی و غیردولتی در بخش های دیگر توسط وکیل دیوان عدالت اداری مورد ابطال دیوان قرار گیرد؟

 

  وکیل دیوان عدالت اداری چگونه وکیلی است؟

بهتر است بدانید امرزوه وکلا در قسمت های جداگانه از سطح کشور و در زمینه های مختلفی فعالیت دارند و به انواع گوناگونی از شکایات مردم رسیدگی خواهند کرد.

ولی با این وجود نوعی وکیل وجود دارد که با دیگر وکلا متفاوت می باشد و آن وکیل دیوان عدالت اداری می باشد. این نوع وکیل به مشکلات مردم در بخش های اداری رسیدگی می کند. وکیل دیوان عدالت اداری موظف است که مشکلاتی را که در ارگان های اداری از نظر تخلف و ظلم نسبت به مردم ایجاد شده بررسی و رسیدگی کرده و از موکل خود در دیوان عدالت اداری برای روشن سازی و حل مشکل به وجود آمده دفاع نماید .

به صورت کلی این گونه نیز می توان گفت که شخصی که عنوان وکیل اداری را دارند تنها مجاز خواهد بود که مشکلات اداری را بررسی و حل و فصل نماید و این اجازه را ندارد در وکالت های قضایی و مشاوره های حقوقی دخالت و یا فعالیتی داشته باشد.

وکیل دیوان عدالت اداری چگونه وکیلی است؟
وکیل دیوان عدالت اداری چگونه وکیلی است؟

برای این که مطالب را بهتر درک کنید بهتر است ابتدا بدانیم دیوان عدالت اداری چگونه مکانی می باشد و یا دیوان عدالت اداری چیست؟

مطابق ماده 173 قانون اساسی دیوان عدالت اداری جایگاهی می باشد که به همه مشکلات و بی عدالتی هایی که در دستگاه های اداری نسبت به مردم روا شده رسیدگی می شود . در دیوان عدالت اداری افراد زیادی مشغول به کار هستند ، همچنین بهتر است بدانید این دیوان زیر نظر رئیس قوه قضاییه فعالیت می کند.

اختیارات دیوان عدالت اداری:

همه فعالیت هایی که در تمام کشور و در قسمت های گوناگون انجام خواهد شد مطابق با اختیاراتی می باشد که به آنان داده شده و در قبال این اختیارات وظیفه دارند به نحو احسن انجام وظیفه کنند ، لذا مطابق ماده 10 قانون اساسی ، دیوان عدالت اداری نیز دارای اختیاراتی می باشد می بایست کارکنان آن تمام وظایف خود را مطابق محدوده ای که دراختیارشان گذاشته شده انجام دهند ، اختیاراتی که دیوان عدالت داری برعهده دارد شامل موارد ذیل می باشد:

  • به تمامی اعتراضات اشخاص حقیقی و حقوقی رسیدگی می شود ، اشخاص حقیقی شامل تمام افراد جامعه و اشخاص حقوقی را می توان شرکت ها را مثال زد.
  • دیوان عدالت اداری به اعتراضات و شکایت هایی که از جانب مردم و یا سازمان ها و ارگان ها نسبت به تصمیمات و رای هیات ها – شوراها – کمیسون ها- دادگاه های ادری – انتظامی و….. می شود رسیدگی کامل می نماید.
  • این دیوان به شکایات و اعتراضاتی که مربوط به قضات می شود و نیز به شکایات علیه اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و… رسیدگی می کند.
  • رسیدگی به شکایات افراد حقیقی و حقوقی نسبت به تصمیمات ماموران ارگان های دولتی و موسسات مطابق با بندهای قانونی از دیگر وظایف دیوان عدالت اداری می باشد.
  • بررسی و رسیدگی به شکایاتی که علیه دانشگاه ها می شود در رابطه با تصمیماتی که أن دانشگاه و یا مرکز آموزش عالی می گیرد نیز توسط دیوان عدالت اداری انجام می شود.

و …

 

اختیارات دیوان عدالت اداری:
اختیارات دیوان عدالت اداری:

در انتخاب وکیل دیوان عدالت اداری چه مواردی را باید مدنظر داشته باشیم؟

موضوع مهمی که بسیار حائز اهمیت می باشد دقت در انتخاب وکیل می باشد چه وکیل برای دیوان عدالت اداری و چه در زمینه دیگر . می بایست وکیلی را انتخاب نمایید که از همه نظر دارای تخصص و مهارت بالایی باشد ، در این بخش از مقاله نکاتی را در اختیار شما خواننده عزیز قرار می دهیم تا بتوانید از این طریق وکیل شایسته ای را انتخاب نمایید.

در انتخاب وکیل دیوان عدالت اداری چه مواردی را باید مدنظر داشته باشیم؟
در انتخاب وکیل دیوان عدالت اداری چه مواردی را باید مدنظر داشته باشیم؟

چه نوع نکاتی را باید در انتخاب وکیل باتجربه در دیوان عدالت اداری در نظر داشته باشیم؟

تعهد اخلاقی:

یکی از خصوصیات بارز وکیل خوب این است که دارای تعهد اخلاقی باشد، تعهد اخلاقی برای وکیل به این معنا است که علاوه بر اینکه رفتار درست و مناسبی داشته باشد می بایست در برابر قول و وعده هایی که به موکل خود می دهد متعهد باشد و هرگز نبایستی به موکل خود وعده های پوچ و بی اساس دهد ، زیرا اگر یک وکیل علاوه بر وظایفی که به وی محول می شود و بابت آن سوگند خورده عمل دیگری انجام دهد قطعا نسبت به وی بدبین شده و اشخاص ، دیگر برای امور خود به وی مراجعه نخواهند کرد.

چه نوع نکاتی را باید در انتخاب وکیل باتجربه در دیوان عدالت اداری در نظر داشته باشیم؟
چه نوع نکاتی را باید در انتخاب وکیل باتجربه در دیوان عدالت اداری در نظر داشته باشیم؟

امانت دار و محرم اسرار موکل :

از دیگر خصوصیاتی درخور توجه ای که می بایست یک وکیل خوب و شایسته در دیوان عدالت اداری داشته باشد این است که نسبت به اسرار موکل خود محرم و امانت دار باشد ، اشخاصی که شغل وکالت دیوان عدالت اداری را برای خود بر می گزینند و در آن مشغول به فعالیت می شوند به دلیل تعهد کاری که دارند نباید مشکلات و اسرار موکل خود را فاش نمایند بلکه می بایست تمامی مشکلات مربوط به پرونده موکل خود را پیش خود نگه دارند.

وکیل مناسب باید موکل خود را از انتخاب های بی راهه دور کند:

هنگامی وکیل وکالت شخصی را بر عهده می گیرد می بایست راه درست را به وی نشان دهد و چنانچه موکل به دلیل عدم آشنایی با قوانین و نیز مشکلاتی که دارد راه نادرست را انتخاب کرد وی را از این کار منع کند و در هر گونه شرایطی وکیل باید یا موکل روراست بوده و تمامی مسیرها و وقایعی که ممکن است در جریان پرونده موکل باشد را برای او بازگو کند.

اگر چنانچه موکل برای این که سریعا مشکلش حل شود به وکیل پیشنهاد رشوه دهد ، وکیلی که با تجربه و دارای مهارت و تعهد اخلاقی نسبت به شغل خود باشد هرگز نباید پیشنهاد رشوه را قبول کند بلکه بالعکس بایستی موکل را نیز از دادن این گونه پیشنهادات دور کرده و مشکل او را مطابق قانون و از راه قانونی حل و فصل نماید.

یک وکیل دیوان عدالت اداری باتجربه باید حتما در برابر قاضی محترم باشد :

از دیگر ویژگی های بارزی که می بایست یک وکیل در دیوان عدالت اداری داشته باشد احترام و رفتار او در برابر مقام قاضی می باشد. بسیار پیش می آید که نظرات قاضی و وکیل باهم متفاوت است ولی یک وکیل باتجربه و با مهارت بالا نبایستی هرگز در برابر قاضی بی احترامی کند و نسبت به مسئولیتی که بر عهده دارد کارشکنی نماید، چنانچه وکیل در برابر قاضی رفتار مناسبی نداشته باشد جایگاه خود را زیر سوال خواهد برد.

یک وکیل دیوان عدالت اداری باتجربه باید حتما در برابر قاضی محترم باشد :
یک وکیل دیوان عدالت اداری باتجربه باید حتما در برابر قاضی محترم باشد :

یک وکیل باتجربه در دیوان عدالت اداری باید از اطلاعات بالایی برخوردار باشد:

هنگامی که می خواهید وکیلی را برای حل مشکل خود در دیوان عدالت اداری انتخاب نمایید حتما این موضوع مهم را مدنظر قرار دهید که وکیلی که انتخاب می کنید در زمینه حقوقی دارای اطلاعات و دانش بالایی باشد و بتواند با استفاده از اطلاعات و مهارت خود از شما دفاع کند.

علاوه بر مواردی که در مطالب بالا به آن ها اشاره شد که می بایست برای انتخاب یک وکیل خوب در دیوان عدالت اداری مدنظر داشته باشید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که اغلب وکلایی که در این زمینه فعالیت دارند حق الزحمه بالایی را از موکل خود دریافت می کنند

لذا قبل از این که حق الزحمه را پرداخت نمایید حتما این اطمینان را کسب کنید که وکیل انتخابی شما دارای تجربه و مهارت بالایی بوده و می تواند با استفاده از دانش و اطلاعاتی که دارد مشکل پرونده شما را در دیوان عدالت اداری حل کند که اگر چنین نباشد با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد و هرگز روال پرونده شما به نتیجه دلخواهتان نخواهد رسید.

صلاحیت دیوان عدالت اداری به چند دسته تقسیم می شود؟

دیوان عدالت اداری دارای صلاحیت هایی می باشد که به سه دسته تقسیم می شود که در ادامه مقاله برای اینکه با حیطه کاری وکیل در دیوان عدالت اداری بیشتر آشنا شوید به بررسی هریک از این صلاحیت ها در دیوان عدالت اداری می پردازیم:

صلاحیت دیوان عدالت اداری به چند دسته تقسیم می شود؟
صلاحیت دیوان عدالت اداری به چند دسته تقسیم می شود؟
  • بررسی شکایت ها و اعتراض های اشخاص حقیقی و حقوقی :

این نوع شکایت ها ممکن است به دلیل عوامل ذیل صورت گیرد:

شکایت در مقابل تصمیمات اقدامات دستگاه های دولتی و وزارت خانه ها- سازمان ها- شرکت های عمومی و خصوصی و… انجام گیرد. در این گونه موارد که شکایت از طرف اشخاص صورت می گیرد دیوان عدالت اداری وظیفه دارد به همه مشکلات و اعتراضات مردم نسبت به چنین ادارات و ارگان هایی رسیدگی کامل داشته باشد در این نوع شکایات و اعتراض ها ارگان هایی که دولتی محسوب می شوند حق شکایت در دیوان را ندارند.

تصمیم ها و کارهای مربوط به ماموران در واحد ذکر شده درباره وظیفه هایی که دارند:

آن دسته از اشخاصی که تمایل دارند شکایت خود را به دیوان عدالت اداری ارائه نمایند این اختیار را نیز خواهند داشت که بتوانند نسبت به تصمیمات دیوان نیز شکایت کنند به غیر از این مورد این اختیار را دارند نسبت به اقدامات مامورین و کارمندان نیز اعتراض کنند ، در حالت کلی در هردو صورت گفته شده چنین امکانی برای آنان فراهم شده است.

  • صلاحیت مربوط به شعب دیوان عدالت اداری :

در این گونه شکایات و اعتراضات تصمیماتی که به صورت قاطعانه اعلام شدده اند از جانب گروهی از هیات ها مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد و از طریق کمیسیون هایی که برگزار می کنند آن ها را به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار می دهند تا از این طریق بتوانند تخلفاتی را که ایجاد شده شناسایی نمایند.

  • وظیفه دیوان عدالت اداری :

وظیفه دیوان عدالت اداری که صلاحیت سوم به شمار می آید به این قرار است که : دیوان موظف می باشد که به اعتراضات قاضی ها و مشمولان آن ها رسیدگی نماید  و در حالت کلی تر این گونه صلاحیت ها در خصوص دعواها و شکایات مربوط به امور استخدامی می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیوان عدالت اداری در اصفهان هستید

صلاحیت هایی که در دیوان عدالت اداری وجود دارد چه تفاوت هایی باهم دارد؟

همان گونه که در مطالب بالا نیز به آم اشاره کردیم صلاحیت های مختلفی در دیوان عدالت اداری وجود دارد که مطابق آن صلاحیت ها به همه اعتراضات و شکایت رسیدگی کامل شده ولی شاید این سوال برای شما خواننده عزیز پیش بیاید که آیا میان این نوع صلاحیت ها فرقی وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال چنین می توان گفت که تفاوت بین این صلاحیت ها بسیار جزیی و ریز می باشد.

به عنوان مثال در صلاحیت نوع سوم اشخاص به صورت کاملا مستقیم به دیوان عدالت اداری مراجعه می نمایند به این دلیل که امکان دارد اشخاص برای ادعایی که دارند ولو این که مربوط به گذشته نیز باشد به دیوان مراجعه نمایند، در واقع هدف از رجوع این اشخاص گرفئن حق و حقوقشان می باشد.

صلاحیت هایی که در دیوان عدالت اداری وجود دارد چه تفاوت هایی باهم دارد؟
صلاحیت هایی که در دیوان عدالت اداری وجود دارد چه تفاوت هایی باهم دارد؟

و در صلاحیت نوع دوم که در خصوص دعواها و اعتراض هایی می باشد که به هیات و شبه قضایی مربوط می شود . در این خصوص مدت زمانی بخصوصی را تعیین می کنند که به دیوان عدالت اداری رجوع کنند به طور معمول این مدت زمان حدودا سه ماه می باشد ، چنانچه در طول مدت تعیین شده به دیوان مراجعه نکرده و بعد از گذشت زمان مذکور به دیوان رجوع نمایند دیگر دعوی آنها قابل قبول و قابل طرح نخواهد بود.

و اما در صلاحیت نوع اول مطابق با اتخاذی که از جانب دستگاه ها صورت گرفته است اعتراض به آن می تواند امکان پذیر باشد در چنین مواقعی اگر شخص تمایل داشته باشد که در باب موضوع به دیوان رجوع کند باید ابتدا این اطمینان را کسب کند که آیا درخواست وی قابل قبول می باشد یا خیر؟

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیوان عدالت اداری در اصفهان هستید

تعهداتی که از سوی وکیل دیوان عدالت اداری به موکل داده می شود چگونه می باشد؟

کلیه وکلا می توانند به برای اینکه اعتماد موکلان را به خود جلب نمایند تعهداتی را به آنان دهند که این تعهدات عبارتند از:

  • اگر چنانچه وکیل در کار و وظیفه خود کوتاهی کند و یا این که بنا به هر دلیلی به موکل خود ضرر و زیانی وارد نماید می بایست تمامی مشکلات به وجود آمده را حل و فصل و برطرف نماید.
  • مهم ترین تعهدی که یک وکیل باید نسبت به موکل خود داشته باشد این است که در هر شرایطی مصلحت موکل را در الویت کار قرار دهد این گونه تعهد برای رسیدن به منافع موکل می باشد.
  • اگر در هر زمان و شرایطی مال و اموالی به دست وکیل برسد که متعلق به موکل باشد می بایست مطابق با تعهداتی که به موکل خود دارد کلیه اموال را به موکل خود تقدیم کند.
  • تسلیم صورت حساب مربوط به وکالت
تعهداتی که از سوی وکیل دیوان عدالت اداری به موکل داده می شود چگونه می باشد؟
تعهداتی که از سوی وکیل دیوان عدالت اداری به موکل داده می شود چگونه می باشد؟

چه نوع تعهداتی می بایست از جانب موکل به وکیل دیوان عدالت اداری داده شود؟

همانگونه که وکیل می بایست به موکل خود تعهداتی را دهد بالعکس آن نیز باید انجام گیرد یعنی موکل نیز می بایست به وکیل خود تعهداتی را دهد، که این تعهدات شامل موارد ذیل می باشد:

  • موکل باید در به التزام هایی که قابل انجام هستند دقت لازم را داشته باشد.
  • آنچه راکه به عنوان حق الزحمه با وکیل خود توافق کرده اند می بایست مطابق تعهدی که به وکیل داده به درستی انجام دهد.
  • پرداختی هایی مانند کرایه- عوارض و یا مالیات که مطابق تعهداتی که به وکیل داده اگر در جریان پرونده لازم باشد باید حتما پرداخت نماید.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیوان عدالت اداری در اصفهان هستید

چرا باید از وکیل در دیوان عدالت اداری کمک گرفت؟

مطابق مطالبی که در این مقاله پیشتر درباره آن صحبت کردیم در بسیاری از مواقع می توان از طریق وکیل های با تجربه و با مهارت در دیوان عدالت اداری مشکلات را حل نمود ، اگر بخواهیم نقش مهمی که وکیل در جریان پرونده و حل مشکلات اداری در دیوان دارد را مورد بررسی قرار دهیم می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نوشت اعتراضات و شکایات مطابق برخی لایحه ها که می بایست به دیوان عدالت اداری داشده از طریق یک وکیل اداری با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.
  • هنگامی نوشتن متن شکایت را به یک وکیل باتجربه دیوان عدالت اداری می سپاریم امکان ایجاد غلط بسیار کم می باشد.
  • وکیل دیوان عدالت اداری با تئجه به اطلاعات و مهارتی که در نوشتن متن شکایات دارد می تواند شکایات را متنی کوتاه و مفید در اختیار دیوان قرار دهد.
  • وکیل به تمامی امور در دیوان عدالت اداری آشنایی کامل دارد و می توانید از تجربه و دانش وکیل دیوان عدالت اداری بهره لازم را ببرید.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیوان عدالت اداری در اصفهان هستید

قبل از انتخاب وکیل دیوان عدالت اداری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از اینکه وکیل دیوان عدالت اداری را برای حل مشکل خود انتخاب نماییم می بایست چند نکته را مدنظر قرار دهیم که در ذیل به هریک از آن ها خواهیم پرداخت:

  • حتما باید این موضوع را بدانید که تخصص و مهارت وکیل در چه زمینه ای می باشد.
  • میزان حق الزحمه را که باید به وکیل دیوان عدات اداری پرداخت کنید حتما مدنظر قرار دهید.
  • این اطمینان را کسب کنید که وکیل می تواند پرونده شما را به آنچه که می خواهید می رساند.
  • مبنای انتخابتان از طریق تبلیغاتی که درباره برخی وکیل ها گفته می شود قرار ندهید زیرا در بسیاری از موارد پیش آمده که تبلیغ هیچ فایده ای نداشته و فقط برای معرفی و نامدار کردن وکیل بوده است لذا بر این اساس ممکن است با نتیجه ای که میل دارید روبرو نشوید.
  • در نظر گرفتن سن و جنسیت وکیل ملاک درستی برای انتخاب نمی باشد زیرا در بسیاری موراد پیش آمده که وکیلی با سن کم و هر جنسیتی با نجربه و دانشی که داشته توانه پرونده موکل خود به نحو احسن در مقایسه با وکلای که سن بالاتری داند به نتجیه دلخواه موکل برساند.
  • برای اینکه سابقه کاری وکیل انتخابی خود را بدانید می توانید از کانون وکلا در این زمینه کمک بگیرید و اطمینان کسب کنید که وکیل انتخابی کا از تجربه و مهارت بالایی برخوردار است.
قبل از انتخاب وکیل دیوان عدالت اداری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
قبل از انتخاب وکیل دیوان عدالت اداری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

یک وکیل دیوان عدالت اداری از چه ویژگی هایی باید برخوردار باشد؟

قطعا هنگامی می توانیم یک وکیل دیوان عدالت اداری را خوب و حرفه ای بدانیم که دارای ویژگی ذیل باشد:

تلاشگر باشد

برای بهتر پیش بردن پرونده از هیچگونه تلاشی دریغ نکند.

حقوق دان و متخصص باشد

به راحتی بتواند از حق موکل خود دفاع کرده و تسلط لازم را در کار خود داشته باشد دارای اخلاق خوب و نیز برخورد مناسبی باشد ( سعی نماید با موکل و دیگر افراد با خوش رویی برخورد نماید)

صبور باشد

اشخاصی که در زمینه وکالت مشغول به فعالیت می باشند می بایست نسبت به حرفه ای که در پیش گرفته اند صبور بوده زیرا ممکن است اشخاص مختلفی با پرونده های متفاوتی به آنان رجوع نمایند لذا می بایست با هرگونه مشکل و برخوردی که روبرو شدند صبوری نشان دهند.

در دسترس باشند

وکیل انتخابی شما می بایست تحت هرگونه شرایطی و در هر زمانی در دسترس باشد و شما بتوانید به راحتی با وی در ارتباط باشید و همچنین از روند پرونده شما را آگاه سازد.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیوان عدالت اداری در اصفهان هستید

جسور و شجاع باشد

انتخاب یک وکیل دیوان عدالت اداری که داری تجربه و مهارت بالایی باشد کار راحتی نمی باشد و می بایست حتما دقت و توجه لازم را در این زمینه به کار ببرید یک وکیل دیوان عدالت اداری هنگامی که پرونده شما را پیگیری می کند می بایست از هر نظر شجاع بوده و بدون هیچ گونه بیم و ترسی مطابق قانون کار پرونده را پیش ببرد تا از این طریق بتواند نتیجه مورد نظر را به موکل خود اعلام نماید . این روند موجب می شود که وکیل از این نظر در بین مردم نیز شناخته شود و افراد زیادی به وی مراجعه نمایند.

وکیل با تجربه و به روز باشد

یک وکیل علاوه بر این که باید دارای تجربه باشد می بایست اطلاعات حقوقی که دارد به روز باشد چرا که ممکن است اطلاعات و قوانین حقوقی روز به روز تغییر نماید لذا می بایست از آن آگاهی لازم را داشته باشد در این صورت است که می توانید به وکیل خود اطمینان کاملی داشته باشید و مطمئن باشید که به خوبی از شما دفاع خواهد کرد.

دارای ظاهری زیبا و آراسته باشد

علاوه بر مواردی که در بالا برای ویژگی های یک وکیل دیوان عدالت اداری گفته شد این موضوع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که یک وکیل دیوان عدالت اداری باید از نظر ظاهری مرتی و مناسب باشد زیرا داشتن ظاهری زیبا به شخصیت و جایگاهش امتیاز می بخشد.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیوان عدالت اداری در اصفهان هستید

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری چقدر است؟

یکی از موارد و نیز سوالاتی که اکثریت افرادی که در پی یک وکیل دیوان عدالت هستند این است که میزان حق الزحمه وکیل دیوان عدالت اداری چقدر است ؟ در جواب یه این سوال چنین می توان گفت که حق الزحمه وکیل دیوان عدالت اداری به عوامل متعددی بستگی دارد و اینکه می خواهد چه نوع پرونده ای با چه پروسه زمانی و نیز چه نوع مشکلی را به نتیجه برساند اینها مواردی هستند که در هزینه پرداختی به یک وکیل دیوان عدالت اداری تاثیر دارد .

حال آنچه که درباره وکیل دیوان عدالت اداری می بایست بدانید را تا این قسمت از مقاله به صورت مفصل برایتان بازگو کردیم در ادامه مقاله نوع شکایاتی که در دیوان عدالت اداری طرح می شود را به صورت مختصر برای شما خواننده عزیز شرح خواهیم داد زیرا آگاهی در اینگونه موارد درباره دیوان عدالت اداری می تواند در انتخاب وکیل مناسب به شما خواننده عزیز کمک کند.

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری چقدر است؟
هزینه وکیل دیوان عدالت اداری چقدر است؟

طرح شکایت در دیوان عدالت اداری چگونه است؟

در طرح شکایت و نیز متنی که در آن شکایت نوشته می شود دارای طرح خاصی می باشد که می بایست حتما مطابق با آن طرح شکایت تنظیم شود و به دیوان عدالت اداری ارائه گردد. طرح شکایت شامل موارد ذیل می باشد:

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیوان عدالت اداری در اصفهان هستید

  • طرح دادخواست

مطابق ماده 16 قانون تشکیلات دیوان عدالت اداری برای ارائه شکایت طرحی را ایجاد کرده اند که مطابق آن شخص می تواند شکایت خود را تنظیم نماید .می توانید این فرم های شکایت دیوان را از طریق دفاتر پستی ککه خود دیوان اعلام کرده تهیه نمایید و شپس با کمک وکیلی که انتخاب نموده اید فرم شکایت را تنظیم نمایید.

  • مشخصات شاکی

در قسمتی از متن که مشخص شده می بایست مشخصات خودتان را به عنوان شاکی بنویسید.

  • اشخاص حقیقی

اشخاص حقیقی فرم مربوط به مشخصاتی همچون: نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، شغل، کد ملی، محل سکونت و تابعیت است که باید آن را تکمیل کنید.

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیوان عدالت اداری در اصفهان هستید

  • اشخاص حقوقی

در این قسمت باید مشخصاتی همانند: نام، محل سکونت، شماره ثبت و شماره تماس تکمیل شود.

  • مشخصات وکیل دادگستری

هنگامی که دادخواست توسط وکیل رسمی شما انجام می شود می بایست حتما مشخصات وکیل که شامل: نام، نام خانوادگی، محل سکونت وکیل می شود را تکمیل نموده و ثبت کند.

  • مشخصات طرف شکایت

در این بخش نیز می بایست تمامی مشخصاتی که مربوط به طرف مقابل که از وی شکایت شده را به صورت کامل تکمیل نمایید که این مشخصات شامل : نام، نام خانوادگی، نشانی، آدرس دقیق، می باشد.

  • موضوع شکایت و خواسته:

این بخش که در واقع مهمترین بخش فرم شکایت می باشد و بایستی به دقت بیشتری شود مربوط به موضوع شکایت می باشد، بهتر است این بخش را با کمک یک وکیل باتجربه بنویسید .

  • شرح شکایت

در این بخش به شرح شکایت پرداخته و سعی کنید مطالب را کوتاه و مختصر و در عین حال مفید بنویسید و همه منظور خود را واضح در آن بیان کنید. این قسمت نباید به هیچ عنوان دارای غلط املایی و خط خوردگی باشد .

شما در حال مطالعه مقاله وکیل دیوان عدالت اداری در اصفهان هستید

  • دلایل و مدارک مورد استناد

می بایست همه مدارک و دادخواست های که به طرف شکایت مربوط می شود به صورت کامل ضمیمه پرونده باشد.

  • هزینه دادرسی:

در زمان تنظیم داخواست می بایست هزینه بابت تمبر دادگستری که در صفحه اول دادخواست شکایت می باشد و همچنین میزان هزینه که برای تجدید نظر دادخواست لازم پرداخت شود.

  • زمان تقدیم دادخواست

مدت زمان 3 ماه برای افراد داخل کشور و 6 ماه برای کسانی که خارج از کشور هستند در نظر گرفته شده دادخواست خود را درباره آرا و تصمیماتی که مراجع به صورت قطعی اعلام نموده اند به دیوان تحویل دهد.

چه دلایلی باعث می شود آیین نامه های مربوط به نظام های دولتی و غیردولتی در بخش های دیگر توسط وکیل دیوان عدالت اداری مورد ابطال دیوان قرار گیرد؟

  • نآنمغایرت (مخالف) با شرع
  • مخالف بودن با قانون
  • نداشتن صلاحیت مرجع تصویب کننده
  • تجاوز از محدودیتی که برای آن ها در نظر گرفته و اختیار دارند
  • سوء استفاده از اختیارات
  • ایجاد تخلف در اجرای قوانین و مقررات مردم که موجب پایمال شدن حقوق آن ها می شود
  • و…
چه دلایلی باعث می شود آیین نامه های مربوط به نظام های دولتی و غیردولتی در بخش های دیگر توسط وکیل دیوان عدالت اداری مورد ابطال دیوان قرار گیرد؟
چه دلایلی باعث می شود آیین نامه های مربوط به نظام های دولتی و غیردولتی در بخش های دیگر توسط وکیل دیوان عدالت اداری مورد ابطال دیوان قرار گیرد؟

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام