معوقه بانکی بانک تجارت

معوقه بانکی بانک تجارت

همه ما می دانیم که به دلایلی کاملا مشخص ، همه بانک ها با معوقات و مطالبات در گیر شده اند . بانک تجار نیز یکی از همین بانک ها می باشد که با این مسئله تحت عنوان معوقه بانکی بانک تجارت رو به رو است.

یک شخص حقیقی یا حقوقی می تواند از بانک تجارت تسهیلات در یافت کند اما باید در زمان تعیین شده اقساط آن پر داخت گردد. در صورتی که بین دو تا شش ماه در پر داخت آن تعلل صورت گیرد به آن معوقه بانکی بانک تجارت می گویند.

بانک تجارت نیز از جمله بانک هایی است که به تسهیلات گیرندگان ، تسهیلاتی داده است اما شخص تسهیلات گیرنده که می تواند حقیقی یا حقوقی باشد ، پر داخت آن را به تعویق انداخته اند و از زمان باز پرداخت آن دو تا شش ماه گذشته است .

با ما همراه باشید تا شما را بیش تر با معوقه بانکی بانک تجارت آشنا سازیم .

بانک تجارت نیز جزو بانک هایی است که در صدد است تا معوقات بانکی خود را از تسهیلات گیرندگان باز پس گیرد.

آیا شما هم جزو عده تسهیلات گیرندگانی هستید که معوقه بانکی بانک تجارت دارید؟ آیا شما هم نیزا می بینید تا در زمینه معوقه بانکی بانک تجارت با یک وکیل صحبت کنید؟ آیا می خواهید در بهترین زمان ممکن به پر داخت معوقه بانکی بانک تجارت بپردازید؟

ما پیشنهاد می دهیم که تا در انتهای این مطلب کنار ما باشید تا شما را بیش تر با پر داخت یا اخذ معوقه بانکی بانک تجارت آشنا شوید. همین طور می خواهیم شما را با مشاوران حقوقی زبر دست موسسه راهیان عدالت بیش تر آشنا کنیم.

معوقات بانکی چیست؟

بانک تجارت به تعدادی از افراد حقیقی یا حقوقی تسهیلاتی را اعطا نموده است که باید از نظر نظام بانکی در زمان مشخص پر داخت می شدند .اما متاسفانه تسهیلات گیرنده اقساط خود را در زمان مشخص شده پر داخت نکرده است و حالا به معوقه بانکی بانک تجارت تبدیل شده است.

ضمن این که به اقساطی که بانک تجارت از اشخاص تسهیلات گیرنده طلبکار می باشد ، معوقه بانکی بانک تجارت می گویند.

مطالبات و معوقاتی که بانک تجارت از تسهیلات گیرندگان طلبکار است ، به عنوان مطالبات غیر جاری نام نهاده شده اند. به همین دلیل کلیه مسئولین بانک ها بالخص بانک تجارت در صدد است تا با برنامه ریزی و هوشمندی ، ریسک اعتباری و مطالبات غیر جاری را به حداقل بر ساند .

مسئولین بانک تجارت در تلاشند تا به این وسیله از ور شکستگی و پیامد های منفی مالی مصون بمانند .

بانک تجارت که یکی از قدیمی ترین بانک های ایران می باشد ، به عنوان یک واسطه در جامعه به شمار می آید. به طوری که به وسیله جذب سپرده های مشتریان و اعطای تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی در نظام بانکی – اقتصادی جامعه فعالیت می کند .

از جمله عواملی که بر رشد مطالبات غیر جاری در جامعه تاثیر می گذارد ، کدام است؟

علل مختلفی بر رشد مطالبات غیر جاری وجود دارد. به طور مثال می توان به عدم بررسی و ارزیابی دقیق طرح های توجیهی اشاره نمود.

یا می توان از ورود افراد غیر متخصص در تولید نام برد. البته نا گفته نماند که تحریم های بین المللی و رکود اقتصادی نیز بر رشد مطالبات غیر جاری بی تاثیر نمی باشد.

از دیگر علل تاثیر گذار بر رشد مطالبات غیر جاری فساد اداری نیز می باشد. یا نیز امکان دارد که تسهیلات داده شده از سوی بانک ، توسط شخص تسهیلات گیرنده در محل مورد نظر استفاده نشده است.

نیز این امکان وجود دارد که بانک تجارت بر خوردی قاطع و محکم با تسهیلات گیرندگان ندارد. همین امر سبب می شود تا بدهکاران به خود اجازه دهند تا در موعد مشخص شده اقساط خود را پر داخت ننمایند .

انواع مطالبات معوقات بانکی از نظر نظام بانکی از نظر بانک تجارت

آیا شما به عنوان یک بدهکار یا طلبکار می دانید که معوقه بانکی بانک تجارت شما جزو کدام دسته می باشد؟ آیا می دانید که چگونه باید برای پر داخت یا در یافت آن اقدام نمایید؟ ما کلیه این موارد را با کمک مشاوران حقوقی موسسه راهیان عدالت به شما خواهیم گفت.

مطالبات و معوقات جاری :

مطالبات و معوقات جاری به مطالباتی گفته می شود که سر سرسید اقساط آن ها از دو ماه نگذشته  باشد.

مطالبات و معوقات غیر جاری :

 این نوع از مطالبات به عنوان مطالبات و معوقاتی در نظام بانکی شناخته می شوند که از سر رسید آن ها گذشته است . در این زمان از نظر بانک مشکوک الوصول هستند .

مطالبات معوق :

مطالبات معوق مطالباتی هستند که سر رسید اقساط آن ها از شش ماه گذشته است اما کم تر از هجده ماه می باشند .

مطالبات مشکوک الوصول :  

بانک تجارت و سایر بانک ها به افرادی که به عنوان تسهیلات گیرنده می باشند ، تسهیلاتی را اعطا نموده است که اکنون از سر رسید پر داخت آن ها ، هجده ماه گذشته است. در این زمان هیچ اقدامی جهت پر داخت آن صورت نگرفته است.

مطالبات سوخت شده :

شخص تسهیلات گیرنده ممکن است دچار مشکلاتی مانند ور شکستگی یا حتی فوت شود . البته این ها فقط یک سری از دلایل می باشد.

حال اخذ اقساط از تسهیلات گیرنده از سوی بانک سخت می باشد و بانک به این مطالبات ، مطالبات سوخت شده می گوید.

چرا برای در یافت یا پرداخت مطالبات و معوقات بانکی خود به سراغ موسسه راهیان عدالت برویم؟

آیا شما به عنوان یک بدهکار یا طلبکار از قوانین مربوط به در یافت یا پرداخت مطلع هستید؟ آیا می دانید باید از چه طریقی باید اقدامات لازم را انجام دهید؟

مشخصا این امر مربوط به شخصی کار بلد و ماهر در زمینه معوقات بانکی می باشد. موسسه راهیان عدالت نیز ، با داشتن قضات باز نشسته و وکلایی ماهر در زمینه معوقات بانکی ، می توانند راهنمای خوبی برای شما در این امر باشند .

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام