معوقه بانکی بانک ملی

معوقه بانکی بانک ملی

بانک ملی یکی از قدیمی ترین و از اولین بانک های تاسیس شده در ایران می باشد. معوقه بانکی بانک ملی امروزه یکی از مسائلی است که بانک ملی را با خود در گیر نموده است.

می خواهیم در این مطلب راجع به معوقه بانکی بانک ملی با شما صحبت کنیم . هم چنین از ضرر و زیانی که بر اثر معوقات بانکی ، بانک ملی را با خود در گیر می کند.

معوقه بانکی بانک ملی، به معنی مطالبات بانک از اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد. این اشخاص حقیقی و حقوقی تسهیلات خود را در بانک در یافت نموده اند اما در زمان مناسب و معین شده ، اقساط خود را پر داخت ننموده اند.

در صورتی که تسهیلات گیرنده اقساط خود را در حد فاصل دو تا شش ماه پر داخت ننماید یا اقدامی برای پرداخت انجام ندهد ، این مطالبات به عنوان معوقات بانکی به شمار می آید.

بانک ملی نیز جزو بانک هایی است که از تسهیلات گیرنده ، طلب مالی دارد. معوقه بانکی بانک ملی باید توسط تسهیلات گیرنده به بانک ملی پر داخت گردد .

در صورتی که در در یافت یا پر داخت معوقه بانکی بانک ملی ، به مشکل خورده اید ، می توانید با وکلای موسسه راهیان عدالت مشورت نمایید.

می خواهیم در ادامه در باره معوقات بانکی و انواع آن ها با شما سخن بگوییم.

معوقات بانکی

معوقات بانکی به معنی مطالبات بانک از اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد. به این صورت که شخصی تسهیلاتی را از بانک ملی در یافت نموده اما در زمان معین شده از سوی بانک جهت پر داخت اقساط آن اقدام ننموده است.

از دیدگاه نظام بانکی ، از فردی که تسهیات را در یافت نموده است ، اقساط مشخص شده را در مدت زمان دو تا شش ماه به بانک پر داخت ننماید یا اقدامات لازم را انجام ندهد ، این مطالبات به عنوان معوقات بانکی به شما می آید.

بانک ملی مانند سایر بانک ها به عنوان یک واسطه اقتصادی در جامعه در حال فعالیت می باشد ، اما به عمل کرد واقعی بانک ها به این صورت است که از طریق جذب سپرده های مشتریان و اعطای تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی ، به فعالیت خود ادامه می دهند .

معوقه بانکی بانک ملی در ادبیات بانک داری به عنوان مطالبات غیر جاری به حساب می آید. به همین دلیل کلیه مسئولین بانک ملی سعی بر این دارند تا ریسک اعتباری و مطالبات غیر جاری را به حداقل برسانند تا از ور شکستگی و پیامد های منفی آن به دور بمانند.

انواع مطالبات و معوقه بانکی بانک ملی

مطالبات و معوقات جاری:

مطالبات و معوقات جاری به مطالباتی گفته می شود که سر رسید آن ها از دو ماه نگذشته باشد .

مطالبات و معوقات غیر جاری:

به مطالبات و معوقات بانکی گفته می شود که سر رسید آن ها که مدت زمانی بین دو تا شش ماه می باشد، گذشته و مشکوک الوصول می باشند .

مطالبات معوق:

مطالبات معوق به مطالباتی گفته می شود که بیش تر از شش ماه و کم تر از هجده ماه از سر رسید آن ها گذشته است.

مطالبات مشکوک الوصول:

به مطالباتی که بیش تر از هجده ماه (یک سال و نیم) از سر رسید آن ها گذشته باشد ، مطالبات مشکوک الوصول گفته می شود .

مطالبات سوخت شده :

مطالبات سوخت شده به مطالباتی گفته می شود که چشم پوشی از تاریخ سر رسید آن ، به دلایلی گوناگونی ، مانند : فوت ، ور شکستگی بدهکار و یا دلایل دیگر قابل وصول نمی باشند و طبق ضوابط مربوط به مطالبات به عنوان مطالبات سوخت شده در نظر گرفته می شود .

در صورتی که می خواهید از سوخت شدن مطالبات جلو گیری نمایید ، می توانید تسهیلات را بیمه عمر نمایید ، بدین صورت از ریسک سوخت شدن مطالبات به طور جدی کاسته خواهد شد.

در صورت کسب اطلاعات بیش تر می توانید با موسسه راهیان عدالت مشورت نمایید.

چه عواملی بر رشد مطالبات غیر جاری تاثیر می گذارند؟

تحریم های بین مللی و رکود اقتصادی به عنوان یکی از تاثر گذار ترین عوامل بر رشد مطالبات غیر جاری در معوقه بانکی بانک ملی به شمار می آید.

هم چنین می توان از دیگر عوامل به ورود افراد غیر متخصص در تولید ، عدم بررسی دقیق طرح های توجیهی و فساد اداری نیز اشاره نمود .

از دیگر عواملی که بر رشد مطالبات غیر جاری در بانک ملی تاثیر گذار هستند می توان از ، عدم اعتبار سنجی صحیح مشتری ، عدم مصرف تسهیلات در محل مورد نظر ، عدم بر خورد قاطع و جدی با بدهکاران بانکی،  نام برد.

آیا می دانستید معوقات بانکی غیر جاری چه تاثیری بر اقتصاد و بانک ها دارد؟

  1. عدم تحقق در مد های پیش بینی شده بانک ها و ایجاد اخلال در مد های بانکی.
  2. در روند مدیریت نقدینگی اخلال به وجود می آید و ممکن است بانک ناچار به تامین مالی با سود های بالا گردد که مستقیما بر سود و زیان بانک تاثیر می گذارد .
  3. طبق اصول حسابداری بانکی ف بانک موظف می باشد برای مطالبات غیر جاری مبلغی به عنوان ذخیره مطالبات در حساب ها نگهرداری کند که این امر موجب عدم دسترسی سهام داران به مقداری از سودشان می شود .
  4. هر چه قدر مقدار مطالبات غیر جاری بیش تر باشد ، مطالبات سوخت شده نیز بیش تر می شود .

چرا برای معوقه بانکی بانک ملی موسسه راهیان عدالت را انتخاب کنیم؟

موسسه راهیان عدالت به عنوان یکی از موسسه های به نام و کار بلد در تهران شناخته شده است. موسسه راهیان عدالت یکی از موسسه هایی است که با داشتن وکلا و قضات باز نشسته کار بلد و ماهر ، در کلیه امور حقوقی و کیفری ، آماده خدمت گذاری به شما عزیزان می باشند .

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام