بدهی معوقه به بانک مسکن

بدهی معوقه به بانک مسکن

بدهی معوقه به بانک مسکن ، مسئله ای است که کلیه اشخاص بدهکار و بانک مسکن را با خود درگیر نموده است. بدهی معوقه به بانک مسکن ، توسط شخص تسهیلا گیرنده باید هر چه سریع تر پر داخت گردد. در غیر این صورت بانک مسکن می تواند بر طبق قانون ، با وی مانند یک بدهکار بر خورد نماید .

زمانی که تسهیلات گیرنده ، تسهیلات خود را از بانک مسکن در یافت نموده است ، باید بر طبق ضوابط و قوانین بانکی بانک مسکن ، در زمان مقرر شده از سوی بانک ، اقدامات لازم را جهت باز پر داخت اقساط تسهیلات خود انجام دهد .در صورتی که اقدامات نام برده ، لحاظ نشود ، بدهی معوقه به بانک مسکن به وجود آمده و شخص خاطی به عنوان یک بدهکار شناخته می شود .

بدهی معوقه به بانک مسکن می تواند آسیب جدی به نظام پولی و مالی بانک مسکن و سایر بانک ها وارد نماید .

آیا شما هم بدهی معوقه به بانک مسکن دارید ؟ ایا می خواهید بدهی معوقه به بانک مسکن خود را با کم ترین ضرر و زیان مالی و پولی پر داخت نمایید ؟ آیا نمی دانید که بر خورد قانون با شما به چه صورت است ؟ آیا به این فکر کرده اید از چه روشی برای پر داخت بدهی معوقه به بانک مسکن خود اقدام نمایید ؟

آیا می دانید نیاز به چه اقداماتی دارید ؟ ایا می دانید بهترین راه برا پر داخت بدهی معوقه به بانک مسکن از طریق قانون چه می باشد ؟

ما می خواهیم در این مطلب به کلیه سوالات شما پاسخ دهیم . در صورتی که سوالات شما در یمان سوالات مطرح شده نبود ، می توانید با موسسه راهیان عدالت تماس حاصل نمایید .

بدهی معوقه به بانک مسکن چیست و در چه زمانی به وجود می آید ؟

بدهی معوقه به بانک مسکن در زمانی پدید می آید که شخص تسهیلات گیرنده که می تواند جزو اشخاص حقیقی و یا حقوقی جامعه باشد ، زمان باز پر داخت اقساط تسهیلات خود را به تعویق انداخته است و اکنون به عنوان یک بدهکار از منظر بانک مسکن شناخته می شود .

شخص بدهکار که بدهی معوقه به بانک مسکن دارد ، باید هر چه سریع تر جهت باز پرداخت اقساط تسهیلات در یافت شده خود از بانک مسکن ، اقدام نماید تا از بر خورد قانونی بانک مسکن جلو گیری شود . ضمن این که امکان دارد ، بیش از این متضرر شود و متحمل ضرر و زیان مالی و پولی بیش تری گردد .

مطالبات و معوقات جاری انواع مختلفی دارد . آیا شما می دانید بدهی معوقه به بانک مسکن از کدام دسته می باشد ؟ آیا می دانید نیاز دارید تا چه اقداماتی را انجام دهید ؟

به شما پیشنهاد می دهیم حتما در زمینه مطالبات و معوقات بانکی بانک مسکن خود با موسسه راهیان عدالت مشورت نمایید .

انواع مطالبات و معوقات بانکی و چگونگی به وجود آمدن آن ها

همان طور که پیش تر گفته شد ، مطالبات و معوقات بانکی بانک مسکن ، انواع مختلفی دارد که با توجه به مدت زمان به تعویق افتادن اقساط تسهیلات ، آن ها در دسته های مختلف قرار می گیرند . ما برای این که شما بتوانید بهترین راه را برای باز پر داخت تسهیلات خود انتخاب نمایید ، می خواهیم توضیحی در باره انواع مطالبات و معوقات بانکی بانک مسکن به شما بدهیم س.

شما نیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر با موسسه راهیان عدالت مشورت نمایید .

انواع مطالبات و معوقات بانکی

مطالبات و معوقات بانکی با توجه به مدت زمانی که تسهیلات گیرنده در زمان باز پر داخت اقساط تسهیلات خود ، تعلل نموده است ، به پنج دسته تقسیم می شود :

  1. مطالبات و معوقات جاری
  2. مطالبات و معوقات غیر جاری
  3. مطالبات معوق
  4. مطالبات مشکوک الوصول
  5. مطالبات سوخت شده

– مطالبات و معوقات جاری : تسهیلات گیرنده اقساط تسهیلات خود را به مدت دو ماه پر داخت نکرده است .

– مطالبات و معوقات غیر جاری : تسهیلات گیرنده اقساط تسهیلات خود را ، کم تر شش ماه پر داخت ننموده است .

– مطالبات معوق : تسهیلات گیرنده ، اقساط تسهیلات خود را بیش از شش ماه و کم تر از هجده ماه پر داخت ننموده است .

– مطالبات مشکوک الوصول : تسهیلات گیرنده ، اقساط تسهیلات خود را بیش از هجده ماه پر داخت نکرده است. – مطالبات سوخت شده : تسهیلات گیرنده به دلایل مشخصی مانند فوت ، ورشکستگی و … دیگر توانایی باز پر داخت اقساط تسهیلات خود را ندارد .

زمانی مطالبات و معوقات غیر جاری پدید می آیند که بانک بر خوردی جدی و قاطع با شخص بدهکار از خود نشان ندهد . البته رکود اقتصادی و تحریم های بین المللی نیز در این امر بی تاثیر نمی باشد .

اعتبار سنجی صحیح و بررسی دقیق طرح توجیهی نیز در این امر کاملا موثر بوده و باید با دقت لازم انجام پذیرد.

برای مطالبات و بدهی معوقه به بانک مسکن خود ، چرا موسسه راهیان عدالت را انتخاب کنیم ؟

موسسه راهیان عدالت با داشتن تیمی ماهر و با تجربه ، هم چنین مسلط به کلیه امور حقوقی – کیفری ، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد .

موسسه راهیان عدالت ، تشکیل شده از قضات باز نشسته و وکلای پایه یک داد گستری ، در همه زمان ، آمادگی ارائه مشاوره و رسیدگی به پرودنه شما را دارند .

شما در صورت نیاز می توانید از خدمات مشاوره رایگان این موسسه استفاده نمایید و به صورت تلفنی مشکل خود را مطرح نمایید و چاره جویی کنید .

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام