بدهی معوقه به بانک دی

بدهی معوقه به بانک دی

انواع مطالبات و معوقات بانکی که در زمان سر رسید خود ، پر داخت نگردند ، به آن ها بدهی معوقه به بانک دی می گویند .

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که بدهی معوقه به بانک دی داشته باشند ، از نظر نظام بانکی بانک دی ، به عنوان یک بدهکار شناخته شده و بانک دی در اسرع وقت با آن ها بر خورد قانونی نماید .

پس در صورتی که شما هم جزو افرادی هستید که بدهی معوقه به بانک دی دارید ، باید اقدامات لازم را جهت باز پر داخت آن انجام دهید . در غیر این صورت بانک دی از طریق قانون با شما بر خورد خواهد نمود .

بدهی معوقه به بانک دی به عنوان یکی از معضلاتی به شمار می آید که علاوه بر بانک دی ، سایر بانک ها را نیز با خود در گیر نموده است و تعویق در باز پر داخت آن می تواند آسیب های جدی به نظام پولی و مالی بانک دی و سایر بانک ها وارد نماید .

آیا می دانید برای باز پر داخت بدهی معوقه به بانک دی خود باید چه اقداماتی را انجام دهید ؟ آیا به دنبال راهی هستید تا با کم ترین ضرر و زیان مالی بدهی معوقه به بانک دی خود را پر داخت نمایید ؟ آیا به این آگاه نیستید که بانک دی به وسیله قانون می تواند چه بر خوردی با شخصی که بدهی معوقه به بانک دی دارد ، بکند ؟

آیا به این فکر کرده اید که آسان ترین راه برای بدهی معوقه به بانک دی چه می باشد ؟ ما به شما پیشنهاد می دهیم قبل از هر کاری ، حتما با مشاوران حقوقی موسسه راهیان عدالت مشورت نمایید .

شخص تسهیلات گیرنده که اکنون از نظر نظام بانکی بانک دی به عنوان یک بدهکار شمرده می شود ، باید هر چه سریع تر اقدامات لازم را جهت باز پر داخت اقساط خود انجام دهد . در صورتی که شما بدهی معوقه به بانک دی دارید ، باید هر چه زود تر جهت باز پر داخت آن اقدام نمایید .

شما می دانید که بانک دی از طریق قانون می تواند با شخص بدهکار که بدهی معوقه به بانک دی دارد ، چه بر خوردی داشته باشد ؟ آیا می دانید حتی در مواردی ضرر و زیان مالی شخص بدهکار خیلی بیش تر از زمانی می باشد که خود اقدام به پر داخت بدهی معوقه به بانک دی نماید ؟

بدهی معوقه به بانک دی

مطالبات و معوقات بانکی بانک دی چیست ؟

در زمانی پیش تر ، بانک دی اقدام به ارائه تسهیلات به اشخاص تسهیلات گیرنده که می توانند حقوقی و یا حقیقی باشند ، نموده است . اکنون این اشخاص تسهیلات گیرنده ، در باز پر داخت اقساط تسهیلات خود تعلل نموده و به عنوان یک بدهکار شناخته شده اند .

مطالبات و معوقات بانکی بانک دی به همان بدهی معوقه به بانک دی می گویند و در واقع بدهی معوقه به بانک دی نوعی از مطالبات و معوقات بانکی بانک دی به شمار می آید .

حال بانک دی در این صد است تا در زمان مشخصی ، بتواند بر طبق قوانین حاکم بر جامعه ، با اشخاص بدهکار بر خورد نموده و مطالبات و معوقات بانکی خود را باز پس گیری نماید .

کلیه مطالبات و معوقات بانکی ، آسیبی جدی به نظام پولی و مالی بانک دی و سایر بانک ها وارد می نمایند . به همین دلیل بانک دی در تلاش است تا با بدهکاران بر خوردی کاملا قانونی و جدی داشته باشد .

مطالبات و معوقات بانکی در چه زمانی به وجود می آیند ؟

انواع مطالبات و معوقات بانکی بانک دی ، در زمانی به وجود می آیند که تسهیلات گیرنده به علت رکود اقصادی و یا تحریم های بین المللی هم چنین عدم استفاده صحیح از تسهیلات در مکان مناسب ، دیگر توانایی باز پر داخت اقساط خود را نداشته و در این صورت مطالبات و معوقات بانکی به وجود می آیند .

البته نا گفته نماند که عدم بر خورد قاطع و جدی از سوی بانک دی نیز در این مسئله چندان بی تاثیز نمی باشد.

از دیگر مواردی که می توان برای به وجود آمدن مطالبات و معوقات بانکی ، به آن اشاره نمود ، بررسی نا درست طرح توجیحی و اعتبار سنجی نا درست مشتری می باشد .

بدهی معوقه به بانک دی

انواع مطالبات و معوقات بانکی بانک دی :

همان طور که پیش به آن اشاره نمودیم ، مطالبات و معوقات بانکی بانک دی و سایر بانک ها ، به چند دسته مختلف تقسیم می شوند . این دسته بندی کاملا بر اساس به تعویق انداختن اقساط تسهیلات توسط شخص تسهیلات گیرنده می باشد .

مطالبات و معوقات بانکی بانک دی به طور کلی به پنج دسته تقسیم می شوند :

  1. مطالبات و معوقات جاری
  2. مطالبات و معوقات غیر جاری
  3. مطالبات معوق
  4. مطالبات مشکوک الوصول
  5. مطالبات سوخت شده

در ادامه به توضیحی درباره انواع مطالبات و معوقات بانکی می پردازیم ، با ما همراه باشید :

  1. مطالبات و معوقات جاری : در این نوع از مطالبات و معوقات بانکی بانک دی ، تسهیلات گیرنده تا دو ماه اقدامی جهت باز پر داخت اقساط خود انجام نداده است .
  2. مطالبات و معوقات غیر جاری : زمانی مطالبات جاری به مطالبات و معوقات غیر جاری تبدیل می شوند که تسهیلات گیرنده تا شش ماه اقدامی جهت باز پرداخت اقساط تسهیلات خود انجام ندهد .
  3. مطالبات معوق : مطالبات معوق به نوعی از مطالبات و معوقات بانکی می گویند که تسهیلات گیرنده بیش از شش ماه و کم تر از هجده ماه ، اقساط تسهیلات خود را پر داخت نکرده باشد .
  4. مطالبات مشکوک الوصول : زمانی که شخص تسهیلات گیرنده در بازه زمانی بیش از هجده ماه اقساط خود را پر داخت ننماید ، به آن مطالبات مشکوک الوصول می گویند .
  5. مطالبات سوخت شده : شخص یا اشخاص تسهیلات گیرنده ، دیگر به علت فوت ، ور شکستگی و … امکان باز پر داخت اقساط تسهیلات خود را ندارند .

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام