وکالت بدهکاران بانکی

وکالت بدهکاران بانکی

قراردادهای بسته شده بین دو نفر همواره دارای شرایطی می باشد که باید به توافق طرفین رسیده باشد. در ادامه مقاله به وکالت بدهکاران بانکی می پردازیم.

قرارداد بانکی

قراردادهای که بین یک شخص عادی با بانک بسته می شود مطابق با همین قرارداد ها بین طرفین می باشد با این تفاوت که این نوع قرارداد سرسختانه تر از سایر قراردادها است.

چرا که فردی که از بانک تسهیلات خاصی را می گیرد تمام شرایط موجود در قرارداد را پذیرفته است . بنابراین امکان این که بدهکاران با بانک ها در خصوص بازپرداخت تسهیلات دچار مشکل شوند بسیار زیاد می باشد. در اینجا است که وکالت بدهکاران بانکی می تواند برای فرد بدهکار تسکین دهنده باشد.

بانک بدون ربا بانکی انتفاعی است که از طریق قراردادهای شرعی و سرمایه و سپرده ی خود مشتریان به منظور کسب سود ، اقدام به جمع آوری سپرده ها و دادن تسهیلات بانکی و ارائه خدمات بانکی به مشتریان خود می نماید وکالت بدهکاران بانکی می تواند راه گشای خوبی باشد.

وکالت بدهکاران بانکی

مهم ترین قواعد و اصول حاکم بر بانک

بانک های امروزی یا همان بانک های اسلامی باید اصول و قواعدی را رعایت نمایند تا درآمد اقتصادی در بین جامعه به صورت عادلانه توزیع شود و نظام بانکی هم چنان پایدار بماند . این قواعد عبارت اند از :

ممنوعیت از خوردن مال باطل : طبق این قواعد هر گونه تجاوز ، تقلب ، غش یا دزدی یا رشوه خواری و انجام اموراتی از این قبیل برای بانک باطل و حرام می باشد.

ممنوعیت از ضرر و ضرار : آن گروه از معاملات مورد قبول عرف و شرع اسلام می باشد که باعث ایجاد ضرر و زیان نشوند . از این رو بانک مرکزی و سایر شعب بانکی وظیفه دارند در وضع قوانین و تنظیم قراردادها و انجام فعالیت های بانکی به حقوق مشتریان به خصوص جامعه توجه نمایند.

ممنوعیت از فریبکاری مشتریان : براساس قانون آن دست از معاملات بانکی که در اثر خدعه (نیرنگ) غفلت و یا هر عامل فریب زننده دیگر انجام شود و این اقدام سبب از بین رفتن و هلاکت مال شود از دایره ی قراردادهای مجاز خارج و انجام این عمل حکم فساد بانکی را خواهد داشت.

ممنوعیت از عمل ربا : مطابق قوانین ، بانک مرکزی و سایر بانک های موظف هستند که در تمام معاملات بانکی به ویژه در بخش سپرده ها و تسهیلات بانکی از قراردادهای قرض به شرط زیاده اجتناب کنند وکالت بدهکاران بانکی می تواند کمک بسیاری بکند.

رابطه بانک و مشتری در سپرده گذاری

رابطه بین بانک و سپرده گذار را هم وکالت می دانند و هم شراکت . چون که بخشی از منابعی را که به طور مشاع به کار می برند مربوط به سرمایه خود بانک یا سپرده های جاری است که در مالکیت بانک می باشد.

از آن جا که بانک به عنوان وکیل سپرده گذاران شناخته می شود می تواند با پرداخت حق بیمه از مال خود یا از مال موکلان ، سپردهای گذاشته شده در بانک را بیمه نماید و وکالت بدهکاران بانکی می تواند به این افراد کمک کند.

در روابط سپرده گذاری بین مشتری و بانک، اگر قرار گذاشته شود که همه استفاده سود از سپرده را یکی از آنان ببرد معامله صحیح نخواهد بود اما اگر قرار گذاشته شود که تمام ضرر یا بخشی از ضرر را یکی از آنان بدهد، شراکت و قرارداد هر دو صحیح می باشد.

به مقتضای روابطی حقوقی وکالت و شراکت ، سود حاصله ابتدا بین مجموع سپرده گذاران و بانک به تناسب سرمایه هر یک تقسیم شده و سپس حق الوکاله بانک را از سهم سود مجموع سپرده گذاران کسر خواهد شد.

بانک های می تواند به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای استفاده در امور تولیدی و خدماتی ، مواد اولیه و لوازم یدکی یا اموال منقول دیگر را تهیه کرده و از طریق فروش اقساطی در اختیار متقاضیان قرار دهند که وکالت بانکی بدهکاران می تواند نقش به سزایی داشته باشد.

روش کار این بانک ها به این صورت است که مشتری تقاضای خود را برای کالای مشخصی به بانک می دهند و متعهد می شوند در صورت خرید مال توسط بانک آن را از بانک خریداری نمایند بانك نیز با بررسی تقاضا ، كالای مورد نظر را خریداری كرده ، با احتساب سود بانك متناسب با مدت بازپرداخت ، به صورت اقساطی به مشتری می ‏فروشد.

وکالت بدهکاران بانکی

 نقش وکالت بدهکاران بانکی

بانک این اختیار را دارد که در ازای معوقات بانکی بزرگی که مشتریان آن ها به بانک دارند اقدام به صدور حکم ممنوع الخروج بدهکار و یا توقیف مال و اموال منقول و غیر منقول وی نماید.

و هم چنین می تواند در صورت وجود وثیقه برای تسهیلات بانکی که بدهکار در ازای گرفتن تسهیلات گذاشته خواهان فروش و به مزایده گذاشتن آن از مراجع قضایی شود تا با فروش آن مال ، به حق خود برسد.

برای همین وکالت بدهکاران بانکی برای دفاع از بدهکار، برای فرد بدهکار می تواند ضروری و لازم باشد.

شما برای گرفتن وکالت بدهکاران بانکی و مشاوره رایگان می توانید به سایت راهیان عدالت مراجعه نمائید. این شرکت با داشتن وکیل های مجرب می تواند به شما در هر زمینه ای کمک کند.

برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیش تر می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

02122112230 – 09121304085

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام