وام خرید مسکن

وام خرید مسکن

وام نقدی چیست ؟

وام نقدی مجموعه وام هایی است که با شرایط متقاضی وام از جمله موقعیت شغلی و کار کرد حساب سپرده ها و یا حساب جاری و داشتن ضمانت مثل سند ملکی و جواز کسب و ضامن کارمند رسمی پیشنهاد می شود. این نوع وام می تواند هر کدام از تسهیلات بانکی باشد ولی در واقع شرایط متقاضی اصلس ترین شرط آن است.

وام ودیعه مسکن چیست ؟

وام ودیعه مسکن وامی است که دولت روحانی برای مستاجران با در آمد پایین در نظر گرفته است . وام ودیعه مسکن با باز پرداخت ماهی 21 در صد سود به مستاجران اعطا می شود مچنین وام ودیعه مسکن فقط می تواند کمک جزیی به مستاجران کند. به عبارت دیگر وام ودیعه مکسن و یا وام مستاجران به مستاجرانی تعلق می گیرد قرار داد شان بعد از یک تاریخ معین شده با توجه به شرایط باشد.

در نظر داشته باشید که وام ودیعه مسکن با وام خرید مسکن تفاوت دارد.

شرایط ضمانت وام ودیعه مسکن

کسانی که متقاضی وام ودیعه یا همان وام اجاره هستند برای تامین وثیقه و ضمانت سه راه پیش رو دارند.

گواهی کسر از حقوق

گواهی مستمری

گواهی سهام عدالت

در صورتی که شخصی شرایط تامین وثیقه از این سه راه را نداشته باشد بانک مرکزی از بانک ها خواسته است که چک و سفته هم بپذیرند.

وام خرید مسکن قبل از تغییر وضعیت اقتصادی در سال اخیر کمک بزرگی برای خرید خانه محسوب می شد و همچنین افراد می توانستند با در یافت این وام حدود 50 در صد از مبلغ خرید خانه را پوشش دهند. اما با افزایش قیمت مسکن این مبلغ به حدود 30 تا 40 در صد از مبلغ خانه را ممکن است پوشش دهد.

انواع وام خرید مسکن

وام خرید مسکن را به صورت تخصصی می توان از بانک مسکن دریافت نمود ولی بانک های دیگر هم توانایی ارائه ی این تسهیلات را دارند.

راهیان عدالت  این وام بانکی فوری را به دو صورت پرداخت می کند :  وام مسکن اولی و وام اوراق.

نوع اول یعنی وام مسکن اولی به کسانی تعلق می گیرد که برای نخستین بار از شرایط وام مسکن استفاده می کنند. در واقع شرایط وام خرید مسکن خانه اولی ها به این صورت است که متقاضیان باید پیش از هر چیز در بانک مسکن سپرده گذاری کنند.

نوع دوم که همان وام اوراقی است تسهیلاتی که می توانید از بانک مسکن در یافت کنید وام اوراق است متقاضیان این وام معمولا افرادی هستند که پس انداز کافی ندارند و یا خودشان نمی توانند حساب جدیدی را افتتاح کنند و مدت زمان طولانی را در صف انتظار بمانند .

شرایط در یافت وام خرید مسکن

برای در یافت وام مسکن باید 18 سال به بالا داشت و همچنین مبلغ در آمد خالص شما در فیش حقوقی باید به اندازه ای باشد که بانک اطمینان داشته باشد که توانایی باز پرداخت اقساط را دارید. یکی از شرایط دیگر در وام خرید مسکن این است که در حال حاضر فقط افرادی می توانند برای دریافت وام خرید مسکن با افتتاح حساب اقدام کنند که قبلا این کار را نکرده باشند. به عبارت دیگر افتتاح حساب سپرده مختص وام اولی ها ست و کسانی که می خواهند برای بار دوم یا چندم این وام را دریافت کنند حتما باید از طریق خرید اوراق از بانک برای وام خرید مسکن اقدام کنند.

یکی دیگر از شرایط دریافت وام خرید مسکن این است که باید از تاریخ جواز خانه ای که متقاضی برای خرید انتخاب کرده است کمتر از 15 سال گذشته باشد و ارزش ریالی ملک به اندازه ی 80 در صد از مبلغ وام باشد.

مدارک لازم برای در یافت وام خرید مسکن

مدارکی که برای دریافت وام خرید مسکن لازم است به شرح زیر است :

کارت حساب و یا اوراق

اصل و کپی مبایعه نامه به همراه کد رهگیری

اصل و کپی صفحات سند  ( با توجه به این که سند شما نباید در رهن بانک باشد)

اصل و کپی بنچاق ( اگر ملک نو ساز است ارائه ی تقسیم نامه ی جایگزین بنچاق الزامی است)

اصل و کپی صورت مجلس تفکیکی ( در صورتی که سند متعلق به آپارتمان باشد نیازی نیست)

اصل و کپی تمام پروانه ها ی ساخت ( اعم از تخریب و نو سازی و تغییر نقشه که همه ی آن را می توان از شهرداری در یافت کرد )

اصل و کپی ملک مورد خریداری و کد پستی ان

اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه ی خریدار و همچنین کارت ملی وی

اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی فروشنده

اصل و کپی وکالت نامه ی فروش به انضمام صفحات شناسنامه ی موکل و اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه ی وکیل ( این مورد در مواردی که وکیل کار را انجام می دهد صدق می کند)

گواهی اشتغال متقاضی تسهیلات

افتتاح حساب قرض الحسنه به نام خریدار

حضور فروشنده و خریدار در ساعت تشکیل پرونده الزامی است.

اوراق وام مسکن

اوراق وام مسکن به شما این فرصت را می دهد که اگر شما فرصتی برای سپردا گذاری برای در یافت وام خرید مسکن را ندارید و همین طور نیاز به نقدینگی فوری برای خرید مسکن دارید بتوانید وام خرید مسکن را زود تر در یافت کنید . اوراق حق تقدم برای گواهی خرید وام مسکن که به عنوان اوراق تسویه هم شناخته می شوند اوراقی هستند که با خرید آن ها در واقع شما حق تقدم در یافت تسهیلات مسکن ررا خریداری کرده و بدون نوبت می توانید وام خود را دریافت کنید .

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام