مشاوره کیفری

مشاوره کیفری

دعاوی کیفری مربوط به عملی است که برای مجرم و مرتکب آن دادگاه مجازات تعیین می کند. در ادامه مقاله به مشاوره کیفری می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

مشاوره کیفری

مشاوره حقوقی کیفری 

مشاوره حقوقی کیفری یعنی انجام دادن عملی که مجازات آن عمل در قوانین کیفری آمده باشد. در دعاوی کیفری مجازات برای مرتکب شونده عل کیفری توسط دادگاه تعیین می شود.

جعل ، قتل ، دیه ، تهدید ، مواد مخد ر، خیانت در امانت ، آدم ربایی ، کلاهبرداری ، سرقت ، جرایم پزشکی ، روابط نامشروع ، استراق سمع ، مزاحمت تلفنی ، جرایم رایانه ای و انتقال مال غیر جزو دعاوی های کیفی محسوب می شوند.

دعاوی و مشاوره کیفری درحقیقت شاخه ای ازحقوق جزا هستند که شامل جرایم ، مجازات ها و قوانین جزایی می باشند که در ارتباط با جرم ، مجرم و مسئولیت کیفری است.

منظور از جرم هر نوع رفتار اعم از فعل یا ترک فعلی است که در قوانین کشوری جرم انگاری شده و برای آن مجازات تعیین شده باشد.

هر شخصی (اعم از حقیقی و حقوقی) که ارتکاب عمل مجرمانه به او نسبت داده شده باشد و در محکمه صالح صحت این ارتکاب احراز شده باشد و در نهایت منظور از مسئولیت کیفری قابلیت انتساب عمل مجرمانه به متهم و به عبارت بهتر استحقاق مرتکب عمل مجرمانه به تحمل مجازات است.

جرائم در یک دسته بندی عمده به دو نوع قابل گذشت و غیرقابل گذشت تقسیم می شوند. جرائم قابل گذشت جرائمی است که قانون گذار به لحاظ رعایت مصالح اجتماعی یا خانوادگی جنبه خصوصی آن را بر جنبه عمومی شان برتری می دهد و تعقیب آن ها موکول به شکایت شاکی است.

حتی پس از اعلام شکایت نیز شاکی حق این را دارد که از تعقیب متهم صرف نظر کند. بنابراین با اعلام گذشت او، تعقیب متهم متوقف خواهد شد.

شکایت های کیفری مربوط به دعاوی کیفری می باشد که مقررات مربوط به آئین دادرسی کیفری بر آن حاکم است  ولی دادخواست های حقوقی مربوط به ثبت دعوای حقوقی می باشد که مقررات آئین دادرسی مدنی در آن اعمال و اجرا می ‌شود.

برای ثبت دعوای حقوقی باید دادخواستی (دادخواست حقوقی) را تنظیم کرد ولی برای اقامه دعوای کیفری فقط نیاز به تنظیم شکواییه می‌باشد.

 

 

مشاوره کیفری

مشاوره و دعاوی کیفری

یکی از اموری که جهت موفقیت در پرونده های کیفری بسیار مهم و حیاتی است مشاوره کیفری با وکیل کیفری مناسب قبل از هر اقدامی می باشد.

این مشاوره ، مشاوره کیفری نام دارد که در آن وکیل مشاوره کیفری باید به اصول کلی کیفری و قوانین و قواعد کیفری آشنایی داشته باشد و بتواند راهکارهای مناسب با موضوع مطرح شده را برای شما و دادگاه عنوان کند و با بهره گیری از تجارب خود به ارباب رجوع کمک کند.

مشاوره کیفری امری کاملاً تخصصی و ماهرانه است که عدم علم و آگاهی از ابعاد آن و ارائه مشاوره بدون آگاهی می تواند ضررهای جبران ناپذیری به مشاوره گیرنده وارد نماید.

گرفتن مشاوره کیفری با انتخاب یک وکیل متخصص و مشاوره کیفری در این مورد می تواند راهگشا باشد و به دستیابی به راهکارهای مناسب به شما کمک کند.

در محاکم ایران و طبق روالی که مرسوم است پرونده های حقوقی در مدت زمان کوتاهی به نتیجه می رسند. این در حالی است که پرونده های جزایی و کیفری مدت زمان بیش تری را شامل می شوند و فرایند طولانی تری را تا رسیدن به نتیجه نهایی طی می کنند.

وکیل کیفری در اموری که نیاز به اقامه دعاوی کیفری باشد مانند سرقت ، خیانت در امانت ، کلاهبرداری ، انتقال مال غیر، جعل ، استفاده از سند مجعول و … است به فعالیت می پردازد و به شما کمک خواهد کرد.

دعوای کیفری مربوط به عملی است که برای مرتکب و مجرم آن ، دادگاه مجازاتی را تعیین می کند ولی برای دعوای حقوقی دادگاه مجازاتی برای فرد درنظرنمی گیرد و فقط مرتکب عمل را به دادن حقوق قانونی دیگران یا انجام تکالیفش ملزم می سازد.

در این بین مجرم به مشاوره دعاوی کیفری ارجاع داده می شود تا برای تفهیم جرم خود و انجام تکلیف مورد نظر خود آشنا شده و آن را بپذیرد.

بعد عمومی و خصوصی نیز یکی دیگر از تفاوت های پرونده های حقوقی و یا کیفری است. غالب پرونده های حقوقی خصوصی بوده و ذی‌ نفع آن اشخاص جامعه هستند نه تمام جامعه.

وکیل مشاوره کیفری

وکیل و مشاوره دعاوی کیفری در دعاوی حقوقی ارتباط کامل با حقوق مدنی افراد دارد. در دعاوی حقوقی مجازاتی تعیین نشده است اما در دعاوی کیفری که ارتباط مستقیم با نظم جامعه دارد ، مجازاتی تعیین شده است.

در این مقاله با مشاوره کیفری و وکیل کیفری آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام