وکیل الزام به تنظیم سند

وکیل الزام به تنظیم سند

از متداول ترین دعاوی ملکی دعوای وکیل الزام به تنظیم سند رسمی است. در ادامه این مقاله به وکیل الزام به تنظیم سند می پردازیم.

اگر نیاز به مشاوره با وکیل ملکی دارید می توانید با مشاوران ما به صورت رایگان در تماس باشید .

09121304085

وکیل الزام به تنظیم سند

مزایای تنظیم سند

نیازی به حضور خریدار در دادگاه نیست.

مدت زمانی که سند رسمی به نام خریدار می شود کم تر می باشد .

اگر ملکی در رهن باشد وکیل الزام به تنظیم سند می تواند فک رهن آن را درخواست کند.

وکیل الزام به تنظیم سند می تواند خسارتی را که در قرارداد پیش بینی شده را سریعا از فروشنده مطالبه کند.

در صورتی که فروشنده حاضر به انتقال  سند نشد وکیل الزام به تنظیم سند می تواند با حضور مامور دادگاه برای تنظیم سند رسمی به نام خریدار در محضر اقدام کند.

در تقدیم دادخواست الزام به تنظیم سند  رسمی رعایت نکاتی مانند توجه به وضعیت پلاک ثبتی ، از حیث در رهن یا بازداشت بودن ، تفکیک یا افراز آن و…. ضروری است که رعایت این ها به وسیله وکیل الزام به تنظیم سند شما در صرفه جویی وقت و کاهش هزینه خواهان مؤثر است.

رسیدگی به الزام سند

اگر زمانی خریدار بخواهد پرونده را پیگیری نماید ، پس از تنظیم متن دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی باید با داشتن کارت ملی به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نماید و از مسئول مربوطه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی را مطابق با متن تنظیمی که آن را ا آماده نموده و به همراه دارد ، تنظیم نماید .

شما می توانید تمام مراحل این کار را به وکیل مجرب خود در مؤسسه حقوقی ملک پور بسپارید و اطمینان داشته باشید که خواسته شما در اسرع زمان و با نتیجه مثبت انجام خواهد شد.

تحقیقات لازم توسط دادگاه جهت وجود شرایط و صحت اطلاعات مندرج در دادخواست انجام می شود همانند احراز هویت طرفین ، احراز مالکیت فروشنده و وجود قرارداد و در توقیف نبودن ملک. هم چنین به درخواست خواهان یا وکیل ملکی او امکان صدور قرار دستور موقت جهت ممانعت از فروش ملک مورد نظر وجود دارد.

معمولاً در یک معامله خرید و فروش در صورت عدم پایبندی فروشنده به ایفای تعهد خود بر تنظیم سند رسمی به نام خریدار پیش می آید و اصولا دلیل آن بالا رفتن ارزش ملک در فاصله زمانی انجام معامله است و یا اینک ه خریدار توانایی پرداخت مابقی ثمن یا همان مبلغ مورد معامله را ندارد.

به همین خاطر  فروشنده ملکی را طی یک قولنامه عادی به خریدار فروخته و مقداری از ثمن معامله را در زمان انعقاد قرارداد دریافت کرده است و زمانی را جهت تنظیم سند رسمی به نام خریدار مشخص می کند و باقیمانده مبلغ ثمن در این زمان دریافت می شود اما فروشنده گاهی از تنظیم سند سرباز می زند و دعوای الزام به تنظیم سند رسمی مطرح می شود.

مستفاد از قانون ثبت ، ثبت کلیه ی معاملات و عقود راجع به عین یا منافع املاکی که سابقه ثبتی دارند ، اجباری است در غیر این صورت مالکیت شخص نزد دادگاه و ادارات دولتی معتبر نخواهد بود.

بنابراین اگر فروشنده ملکی برای انتقال مالکیت در دفتر اسناد رسمی حاضر نشود ، خریدار می تواند  به کمک و همراهی وکیل ملکی خود در دادگاه محل وقوع ملک دعوای الزام به تنظیم سند را مطرح کند.

وکیل الزام به تنظیم سند

وکیل الزام به تنظیم سند

در تمامی موارد رجوع به دادگستری مستکف از اجرای وظیفه قانونی لزوما به واسطه خلف وعده از روی طمع الزام نمی گردد بلکه پرونده های  زیادی مطرح می شوند که در آن ها علت عدم انجام تعهد فوت انتقال دهنده و موانع مربوطه از قبیل عدم شناسایی ورثه متوفی جهت درخواست به اجرای تعهد مورث ویا وجود وارث صغیر و محجور و عدم همکاری ادارات سرپرستی و یا دادستان مشکل اصلی بوده و نهایتا رجوع به دادگستری را غیرقابل اجتناب ساخته است.

شما برای مشاوره با وکیل الزام به تنظیم سند رسمی می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید. این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکلای امور ملکی و تنظیم سند می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام