وکیل آدم ربایی

وکیل آدم ربایی

مدت زمان انجام پرونده جرم آدم ربایی تا رسیدن به نتیجه مشخص نیست. با داشتن وکیل آدم ربایی می توانید زمان رسیدن به نتیجه مطلوب را به حد چشمگیری کاهش دهید. در ادامه به وکیل آدم ربایی می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل کیفری برای امور جرائم آدم ربایی هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

آدم ربایی

شروع به اعمال جرم آدم ربایی که عملیات اجرایی آن شروع شده اما هنوز به پایان نرسیده. لازمه شروع به جرم این است که جنبه کیفری داشته باشد ، شخص باید عملیات مجرمانه را شروع کرده باشد.

درصورتی که شخصی به اراده خود و با آگاهی از عملیات اجرایی جرم دست کشیده باشد و آن را نیمه ‌کاره رها کرده باشد و اعمالی که انجام داده است نیز جرم نباشد ، دیگر نمی ‌توان به عنوان شروع به جرم آن شخص را محکوم کرد.

شرایطی برای جرم آدم ربایی مطرح شده که ذکر می کنیم از جمله : سن فن قربانی و ربوده شده کم تر از ۱۵ سال تمام باشد.

ربایش فرد با وسیله نقلیه صورت گرفته باشد که اطلاق وسیله نقلیه در این مورد ، شامل وسایل نقلیه غیرموتوری مانند دوچرخه نیز می‌ شود.

ایجاد آسیب جسمی به فرد ربوده شده و یا قربانی می باشد. آسیب شامل آسیب ‌های روحی و روانی در فرد قربانی نیز می باشد.

آسیب حیثیتی به فرد قربانی نیز مجازات دارد. مثلا اگر فرد ربوده شده مؤنث یا پسربچه زیبا باشد. در غیر این صورت ، این موضوع باید از طرف فرد اثبات شود.

آدم ربایی1 1

انواع جرم آدم ربایی

جرم آدم ‌ربایی ساده : انسان زنده ای که حداقل ۱۵ سال داشته باشد و ممکن است مشمول آدم ‌ربایی مشدد یا دزدیدن طفل تازه متولد شده یا مخفی کردن اموات قرار بگیرد.

رفتار مجرمانه : انتقال جسم مجنی‌علیه از محلی به محل دیگر با زور و تهدید ؛ به‌ صورتی که مجنی‌ با میل خود این کار را نکرده باشد.

مرتکب و شکل ارتکاب : هر کسی و یا هر شخصی می ‌تواند باشد که به صورت مباشرت به طور غیرمستقیم قابل تحقق است که بحث مباشرت ، شرکت و معاونت در آن مطرح می ‌شود.

نتیجه مجرمانه : در ماده ۶۲۱ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی جرم آدم ‌ربایی از جرایم مقید بوده و نتیجه آن سلب آزادی از شخص ربوده ‌شده می باشد..

سوء‌ نیت عام : مرتکب جرم علاوه بر علم به موضوع جرم آن یعنی انسان زنده باید در انجام عمل عامل هم باشد و علم و آگاهی مجرم به عدم رضایت بزه دیده شرط نیست ، پس ربودن انسان زنده که در حال خواب یا بیهوشی باشد مشمول این حکم می ‌باشد.

انگیزه مجرم آدم ربایی : مقنن انگیزه را به عنوان یکی از عنصر روانی جرایم به ‌شمار نمی ‌آورد با این وجود انگیزه آدم ربایی یکی از اجزای عنصر معنوی جرم آدم ‌ربایی محسوب می ‌شود.

عنصر قانونی : در ماده ۶۲۱ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی بر اساس این ماده ، هرکس به قصد مطالبه مالی را به قصد انتقام به عنف یا تهدید و به هر نحو دیگر توسط دیگری شخصی را برباید ، به حبس از ۵ تا ۱۵ سال محکوم خواهد شد.

در صورتی که سن قربانی کم تر از ۱۵ سال تمام باشد یا ربودن توسط وسایل نقلیه صورت گرفته باشد یا به مجنی‌ علیه آسیب جسمی یا حیثیتی وارد شده باشد ، مجرم به حداکثر مجازات تعیین‌ شده محکوم می شود و در صورت ارتکاب جرم های دیگر به مجازات آن جرم نیز محکوم می‌ شود.

آدم ربایی3 1

وکیل آدم ربایی

در بسیاری از پرونده های کیفری آدم ربایی متهمین ادعا رابطه دوستی یا قصد شوخی با قربانی را داشتند و قصد مجرمانه خود را انکار می کنند و برای اثبات این ادعا باید از وکیل آدم ربایی متخصص کمک بگیرند تا به روند اثبات وقوع و انتساب جرم کمک نماید.

حجم پرونده ها در صلاحیت دادگاه کیفری کم تر و امکانات ایجاد محاکم نیز اندک است غالبا در هر استان فقط شعب محدودی به جرم آدم ربایی رسیدگی می کنند.

کمک گرفتن از وکیل آدم ربایی مزایای برای موکل و خانواده وی دارد :

مدت زمان اثبات جرم آدم ربایی کم تر می شود.

با وجود وکیل آدم ربایی دیگر نیازی به حضور شاکی در دادگاه نخواهد بود.

در صورت شناسایی ، وکیل آدم ربایی سریعا برای جلب آدم ربا اقدام می کند.

وکیل می تواند رضایت و یا عدم رضایت شاکی را اعلام کند و نیازی به حضور شاکی برای اعلام رضایت نمی باشد.

در صورت رضایت شاکی نیز برای آدم ربا مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

شما برای مشاوره در مورد جرم آدم ربایی و وکیل آدم ربایی برای آن می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره لازم را ببرید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری و وکیل آدم ربایی می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام