جرایم اطفال

جرایم اطفال

گاهی در جامعه اتفاقی رخ می دهد که مرتکب آن افراد بزرگسال نمی باشند و کودکان یا نوجوانان مرتکب جرم می شوند. در ادامه مقاله به جرایم اطفال می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل کیفری هستید می توانید بامشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

جرایم اطفال

دادگاه اطفال و بزرگسالان

به دلیل جرم هایی که امروزه توسط کودکان انجام می شود دادگاه های خاصی برای آن ها به وجود آمده است که در واقع جهت تربیت و اصلاح آنان و بهبود برای برگشتن به جامعه می باشد.

تمامی مراحل رسیدگی تا تعقیب متهم و صدور حکم جرایم اطفال در دادگاه بزرگسالان متفاوت می باشد. در برخی موارد یک جرم توسط بزرگسال و با معاونت اطفال صورت می گیرد که نحوه رسیدگی در دادگاه اطفال صورت می گیرد.

صلاحیت دادگاه جرایم اطفال در جرایمی است که دادگاه اطفال صلاحیت رسیدگی به آن را دارد. منظور از طفل شخصی است که به بلوغ شرعی نرسیده باشد و به کلیه جرایم اشخاص کم تر از 18 سال نیز در دادگاه اطفال مورد بررسی قرار می گیرند.

اگر شخص نوجوان باشد یعنی کم تر از 18 سال سن داشته باشد در همین دادگاه جرایم اطفال به پرونده و جرم آن رسیدگی خواهد شد.

آرای دادگاه های کیفری قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور می باشند اما مرجع اعتراض به دادگاه اطفال و نوجوانان تنها دادگاه تجدید نظر استان می باشد.

اقدامات تامینی و تربیتی

این مورد از جمله تدابیری می باشد که قانون گذار به جهت ملاحظاتی ، در مسیر دادرسی کیفری می باشد که دادگاه به دنبال کیفر رساندن یا رفتار تلافی جویانه نیست.

آن چه مهم می باشد تامین امنیت و آرامش در جامعه در مقابل رفتار ناشی از جرایم چنین قشری می باشد. مهم ترین ویژگی های اقدامات تربیتی و تامینی نداشتن مجازات ، ارعاب و تحقیر ، اصلاح و باز پروری آن ها می باشد.

دادگاه جرایم اطفال می تواند با توجه به بررسی های پرونده و گزارش های رسیده از وضع طفل یا نوجوان و رفتار او در مانون اصلاح و تربیت در رای خود تجدید نظر کند و مدت نگه داری او را تا یک سوم تقلیق دهد.

تصمیم دادگاه بر اساس تجید نظر انجام می گیرد که آن طفل یا نوجوان حداقل یک پنجم از مدت نگه داری او در کانون را سپری کرده باشد و رای دادگاه در این موضوع قطعی می باشد.

جرایم اطفال

مشارکت اطفال یا بزرگسالان

مشارکت اطفال و بزرگسال به این معنی می باشد که گاهی برخی از جرایم را فقط یک نفر انجام نمی دهد و در ارتکاب جرم چند نفر شریک می باشند.

مسئله اساسی که وجود دارد این است که جرم اطفال و بزرگسالان در دادگاه اطفال رسیدگی می شود و جرم بزرگسالان ر دادگاه های کیفری رسیدگی می شوند.

هرگاه چند طفل یا نوجوان با مشارکت اشخاص بزرگسال مرتکب جرمی شوند فقط به جرایم اطفال و نوجوانان در دادگاه جرایم اطفال بررسی و رسیدگی می شود.

در جرایمی که تحقق آن مربوط به فعل دو یا چند نفر باشد در صورتی که رسیدگی به اتهام یکی از متهمین در صلاحیت دادگاه جرایم اطفال می باشد.

اصول رسیدگی به این جرایم که اشخاص بالاتر از هجده سال انجام میدهند تابع قواعد عمومی می باشد. اگر به جرایم اطفال در دادگاه رسیدگی شود محکومان بالای هجده سال در بخش نگه داری کانون اصلاح و تربیت فرستاده می شوند.

در برخی موارد دادگاه می تواند با توجه به وضع متهم و جرمی که مرتکب شده است ، به جای صدور حکم می تواند به اقامت در منزل ، نگه داری با جزای نقدی و یا نگه داری در کانون اصلا و تربیت در دو روز آخر هفته حکم دهد.

در این موادر با کمک و راهنمایی های یک وکیل ماهر و مجرب می توان محکومیت کم تری در صورت صلاحیت اخلاقی و رفتاری طفل یا نوجوان از دادگاه درخواست نمود.

ارتباط با وکیل جرایم اطفال

شما برای مشاوره در مورد جرایم اطفال و مجازات های تعیین شده برای آن می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره لازم را ببرید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل امور کیفری می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام