جرم عمومی

جرم عمومی

جنبه عمومی جرم عمومی صرفا مجازات و محکومیت کیفری نمی باشد. در ادامه این مقاله به جرم عمومی می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

جرم عمومی

جرایم عمومی

منظور از جرم هر نوع رفتار اعم از فعل یا ترک فعلی است که در قوانین کشوری جرم انگاری شده و برای آن مجازات تعیین شده باشد.

هر شخصی (اعم از حقیقی و حقوقی) که ارتکاب عمل مجرمانه به او نسبت داده شده باشد و در محکمه صالح صحت این ارتکاب احراز شده باشد و در نهایت منظور از مسئولیت کیفری قابلیت انتساب عمل مجرمانه به متهم و به عبارت بهتر استحقاق مرتکب عمل مجرمانه به تحمل مجازات

طرح شکایت و نوع شکایت و زمان طرح شکایت و این که اوراق مربوطه از جمله لایحه دفاعیه ، اظهارنامه ، شکواییه به چه نحوی باید تنظیم بشوند بسیار سرنوشت ساز می باشد.

در دعاوی کیفری با استفاده از وکیل کیفری می توانید دفاع موثری را در دادگاه انجام دهید که از عواقب کیفری ناشی از شکایت جلوگیری می شود زیرا غالباً عدم استفاده از حق دفاع به منزله قبول اتهام می باشد.

دعاوی و مشاوره کیفری در حقیقت شاخه ای ازحقوق جزا هستند که شامل جرایم ، مجازات ها و قوانین جزایی می باشند که در ارتباط با جرم ، مجرم و مسئولیت های کیفری می باشد.

جرائم در یک دسته بندی عمده به دو نوع قابل گذشت و غیرقابل گذشت تقسیم می شوند. جرائم قابل گذشت جرائمی می باشد که قانون گذار به لحاظ رعایت مصالح اجتماعی یا خانوادگی جنبه خصوصی آن را بر جنبه عمومی شان برتری می دهد و تعقیب آن ها موکول به شکایت شاکی می باشد.

حتی پس از اعلام شکایت نیز شاکی حق این را دارد که از تعقیب متهم صرف نظر کند. بنابراین با اعلام گذشت او ، تعقیب متهم متوقف خواهد شد.

جرم عمومی

جرم عمومی

جرم عمومی یعنی وقتی این جرم به وقع می پیوندد وجدان عمومی را جریحه دار کرده است.قانون گذار مجازات سختی را برای این جرائم در نظر گرفته است.

با گذشت شاکی تعقیب این جرائم متوقف نمی شود. از انواع جرم عمومی که غیر قابل گذشت هستند جرم قتل ، کلاهبرداری ، رابطه نامشروع ، جعل ، مواد مخدر و …. می باشد.

در صورتی که جرم عمومی شاکی خصوصی داشته باشد با شکایت او رسیدگی به جرم آغاز می شود اما با گذشت کردن او خاتمه نمی یابد.

اگر هم شاکی خصوصی نداشته باشد و توسط ظابطان دادگستری و ماموران انتظامی مورد شکایت واقع می شوند که پیگیری آن تا حصول نتیجه و صدور در دادگاه ادامه می یابد.

هدف از به راه انداختن جنبه عمومی جرم تنها مجازات و محکومیت کیفری نمی باشد بلکه هدف اصلی احترام به حقوق عمومی جامعه می باشد.

وقتی جرمی مثل قتل رخ می دهد اگر چنان چه شاکی از مجازات مجرم بگذرد باز هم خدشه ای که وقوع آن به وجدان و امنیت عمومی وارد کرده است جبران نمی شود و باید مجازات شود.

در شکایت های کیفری ، اگر متهم و یا مجرم به احضاریه ای که برایش ارسال شده است توجه ای نکند و در وقتی که برایش تعیین شده است خود را به دادگاه و مراجع قضایی معرفی نکند ، او را جلب و به دادگستری می برند.

اما در شکایت های حقوقی اگر متهم و یا مجرم به موقع خود را به مراجع قضایی نرساند دادگاه منتظر او نمی ماند و حق او را به خواهان می دهند.

وکیل کیفری در دعاوی حقوقی و جرم عمومی ارتباط کامل با حقوق مدنی افراد دارد. در دعاوی حقوقی مجازاتی  تعیین نشده است اما در  دعاوی کیفری که ارتباط مستقیم با نظم جامعه دارد ، مجازاتی  تعیین شده است.

 

در این مقاله با جرم عمومی آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید و از مشاورین مجرب ان بهره مند شوید.

این سایت و موسسه با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری در امور جرم عمومی می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد.

این موسسه معتبر قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه و مشاوران مجرب آن در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام