حقوق زن بعد از فوت همسر

حقوق زن بعد از فوت همسر

برخی بر این باور هستند که بعد از فوت همسر حقوق مالی زن از او سلب می شود. در ادامه مقاله به حقوق زن بعد از فوت همسر می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

حقوق زن بعد از فوت همسر

مهریه بعد از فوت همسر

اگر زنی بعد از سه سال از تاریخ فوت همسر بخواهد مهریه خود را مطالبه کند این امکان وجود دارد. در هر شرایطی مرد باید مهریه عندالمطالبه را پرداخت نماید.

قانون گذار تا 110 مرد را دارا فرض می کند و برای بیش از 110 سکه ضمانت اجرایی در نظر گرفته می شود. بعد از فوت همسر ابتدا باید دیون وی پرداخت شود این یکی از حقوق زن بعد از فوت همسر می باشد.

والدین شوهر از جمله افرادی هستند که بعد از فوت مرد از وی می توانند ارث ببرند اما پرداخت ترکه به عنوان ارث به مورثان شوهر بعد از پرداخت دیون و بدهی های فرد میسر می باشد و باید حقوق زن بعد از فوت همسر را پیگیری کنند.

زن تا هر زمانی که خودش اراده کند می تواند به دادگاه مراجعه کند و مهریه خود را بعد از فوت همسر را مطالبه کند و حقوق زن بعد از فوت همسر بررسی شود. هر زمانی که زن برای مطالبه مهریه به دادگاه مراجعه کند مقدار مهریه بر اساس زمان فوت همسر محاسبه خواهد شد.

حقوق زن بعد از فوت همسر

زوجه بعد از فوت همسر باید بتواند به راحتی زندگی خود را ادامه دهد و حقوقی که پیش از مرگ شوهر داشته است هم چنان در نبود وی را باید داشته باشد.

اجرت المثل حقوق زن بعد از فوت همسر می باشد. اگر زوجه کارهایی را که شرعا به عهده او نیست به دستور زوج و با عدم قصد تبرع انجام داده باشد و برای دادگاه ثابت شود.

دادگاه اجرت المثل کارهای انجام گرفته را محاسبه و به پرداخت آن حکم می کند. اگر متوفی چند زوجه دائم داشته باشد حقوق مالی زن وظیفه یا مستمری به تساوی بین آنان و سایر وراث تقسیم می شود.

حقوق زن بعد از فوت همسر یا مستمری زوجه دائم و فرزندان و سایر وراث قانونی کلیه کارکنان شاغل و بازنشسته قانون استخدام کشوری تقسیم و پرداخت خواهد شد.

حقوق زن بعد از فوت همسر

اجرت المثل

زن وظایف خاصی در زندگی زناشویی دارد که به آن اجرت المثل و توسط قانون شمرده می شود. این وظایف تمکین عام و تمکین خاص می باشد.

تمکین عام به معنی حضور زن در زندگی مشترک و انجام وظایفی است که شرع و قانون آن را تعیین کرده است. برای مثال زن نمی تواند بدون اجازه همسر از خانه خارج شود.

ادامه تحصیل و کار کردن زن در خارج از منزل باید به اذن شوهر باشد هر چند در حال حاضر بسیاری از زنان ابن حقوق را در عقدنامه دریافت می کنند.

تمکین خاص به معنای انجام وظایف زناشویی می باشد. اگر زن در طول زندگی مشترک و در خانه همسر کاری به جز این موارد را به دستور شوهر انجام دهد مستحق پاداش می باشد که به آن اجرت المثل می باشد.

در قانون حقوق زن بعد از فوت همسر تکلیف این پرداخت را مشخص کرده است که برابر آن زوجه می تواند در صورت مطالبه ، اجرت المثل ایام زندگی مشترک خود را از ما ترک زوج متوفی با جلب نظر کارشناس مطالبه کند.

یک وکیل حرفه ای و متخصص مانند یک پزشک به سبب ماهیت شغلی خود با واقعیت‌ ها و اسرار زیادی از سوی موکلین خود روبه رو است که باید اسرار مول خود را حفظ کند و تحت هیچ شرایطی آن ها را فاش نکند.

یکی از اموری که جهت موفقیت در پرونده های کیفری بسیار مهم و حیاتی است مشاوره کیفری با وکیل کیفری مناسب قبل از هر اقدامی می باشد.

در این مقاله با حقوق زن بعد از فوت همسر آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری برای امور حقوق زن بعد از فوت همسر خود می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام