قرار ممنوعیت خروج از کشور

قرار ممنوعیت خروج از کشور

ممنوعیت خروج از کشور برای پرونده های کیفری مورد استفاده قرار می یگرد. در ادامه این مقاله به قرار ممنوعیت خروج از کشور می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی و وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما با شماره 09121304085 در تماس باشید .

قرار ممنوعیت خروج از کشور

قرار نظارت قضایی

در صورت نیاز از شاکی و متهم درخواست خواهد شد که در دادسرا حضور پیدا کنند و اگر مقام قضایی نیاز به صدور قرار را لازم بداند اقدام به صدور یکی از قرارهای تامین می کند.

در واقع در کنار صدور یکی از قرارهای تامین قانون گذار قرارهایی را با عنوان نضارت قضایی صادر می کند ، تصمیمی است که برای دسترسی به متهم و حضور به موقع او و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن او برای جبران ضرر و زیان وی بازپرس پس از تفهیم اتهام و تحقیق لازم در خصوص جرم یکی از قرار های مقتضی را صادر می کند  .

حکم ممنوع الخروجی

مدت اعتبار قرار ممنوعیت خروج از کشور ۶ ماه می باشد و چنان ‌چه دادگاه لازم بداند ، می ‌تواند هر ۶ ماه یک بار آن را تمدید کند.

این قرار پس از ابلاغ ، ظرف مدت ۲۰ روز قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان می باشد. قانونگذار این قرار را از جمله قرارهای تامین کیفری برشمرده و محدودیت‌هایی را برای صادرکننده قرار، در نظر گرفته است.

جرم باید دارای اهمیت باشد و نسبت به جرایم کم اهمیت نمی‌ توان شخصی را ممنوع‌ الخروج کرد. باید  دلایلی بر ارتکاب جرم توسط شخصی که ممنوع‌ الخروج می‌ کنیم وجود داشته باشد تا بتوان با آن دلایل ، تصمیم قضایی را گرفت. اگر دلیلی در پرونده وجود نداشته باشد نمی ‌توان قرار ممنوعیت خروج از کشور را صادر کرد.

قرار ممنوعیت خروج از کشور

قرار ممنوعیت خروج از کشور

قرار ممنوعیت خروج از کشور از جمله قرارهای نظارت قضایی می باشد که مقام قضایی می تواند در کنار یکی از قرار های تامین ، برای متهم قرار ممنوعیت خروج از کشور را صادر کند.

نحوه اعمال و اجرای این قرار براساس آیین نامه شیوه اجرای قرارهای نظارت به این شکل می باشد که در صورت صدور قرار ممنوعیت خروج از کشور ، قاضی صادرکننده  قرار مراتب را با قید مشخصات کامل متهم و شماره ملی و مدت زمان منع خروج از کشور ، در صورت فوریت از طریق وسایل مخابراتی و الکترونیکی و در غیر این صورت به طور مکتوب ، به دادستانی کل کشور اعلام تا به مراجع ذی ربط اعلام شود.

در صورت انقضاء مدت قانونی قرار ممنوعیت خرج از کشور و عدم تمدید آن ، دادستانی کل کشور باید مراتب رفع قرار ممنوعیت خروج از کشور را بلافاصله به مراجع ذی ربط اعلام نماید .

در صورتی که نیاز به صدور این قرار باشد و در خارج از اوقات اداری و یا ایام تعطیل امور فوق توسط دادستانی کل کشور از طریق تعیین قاضی کشیک به عمل می آید .

بر اساس قانون مدت اعتبار قرار ممنوعیت خروج از کشور شش ماه و قابل تمدید می باشد . در صورتی که مدت منقضی شود ، این دستور در صورت عدم تمدید خود به خود منتفی خواهد شد و مراجع مربوط نمی‌ توانند مانع خروج از فرد شوند .

در شکایت های کیفری ، اگر متهم و یا مجرم به احضاریه ای که برایش ارسا شده است توجه ای نکند و در وقتی که برایش تعیین شده است خود را به دادگاه و مراجع قضایی معرفی نکند ، او را جلب و به دادگستری می برند.

اما در شکایت های حقوقی اگر متهم و یا مجرم به موقع خود را به مراجع قضایی نرساند دادگاه منتظر او نمی ماند و حق او را به خواهان می دهند.

وکیل کیفری در دعاوی حقوقی ارتباط کامل با حقوق مدنی افراد دارد. در دعاوی حقوقی مجازاتی  تعیین نشده است اما در  دعاوی کیفری که ارتباط مستقیم با نظم جامعه دارد ، مجازاتی  تعیین شده است.

در این مقاله با قرار ممنوعیت خروج از کشور آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام