کشف حجاب در خودرو

کشف حجاب در خودرو

رعایت حجاب اسلامی در دین اسلام از مهم ترین اصول می باشد. در ادامه مقاله به کشف حجاب در خودرو می پردایم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی و وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما با شماره 09121304085 در تماس باشید .

کشف حجاب در خودرو

پیامک کشف حجاب در خودرو

وقتی کشف حجاب در خودرو توسط پلیس مشاهده شود ، ابتدا پیامکی  برای مالک آن خودرو ارسال می شود که به مالک تذکر داده می شود تا دیگر مرتکب این عمل نشود   :

سلام ، مالک خودرو به شماره پلاک … سرنشین / راننده خودرو شما مرتکب جرم کشف حجاب در خودرو شده است . لذا به منظور جلوگیری از تکرار جرم به شما تذکر داده می شود . پلیس امنیت اخلاقی .

این پیامک ،  اساسا نیازی به پیگیری مالک یا شخص راننده ندارد و تنها گوشزد و اخطاری می باشد که به مالک خودرو داده می شود  تا از تکرار دوباره کشف حجاب در خودرو ماشین جلوگیری کند اما در صورتی که آن جرم مجددا در همان خودرو دوباره  رویت شود ، پیامک بعدی با متن زیر خواهد برای او ارسال خواهد شد  :

مالک محترم خودرو به  شماره … در خودرو شما جرم کشف حجاب در خودرو صورت گرفته است . لذا ضمن اخطار مبنی بر عدم تکرار ان ، ابلاغ می گردد که حداکثر ظرف مدت 10 روز برای رسیدگی به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت خود یا کلانتری های تهران بزرگ مراجعه کنید.

 

بعد از دریافت این پیامک ، مالک خودرو باید به کلانتری محل سکونت خود مراجعه کند و تعهد کتبی بدهد که مجددا در این خودرو جرم کشف حجاب در خودرو صورت نخواهد گرفت .

البته در صورتی که پیامک  دارای کدهای 14 ، 15 ، 16 ، 17  ، 18 ، 33 و 35 باشد باید به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کرد . که هر کدام از این کدها مربوط به موضوع متفاوتی است.

کشف حجاب در خودرو

کشف حجاب در خودرو

موضوع کشف حجاب در خودرو در سال های اخیر توجهات زیادی به خود جلب کرده بود و قانون گذار وظیفه ی خود دانسته است تا به این معضل اجتماعی رسیدگی کند تا جلوی رشد آن را بگیرد و مانع از جریحه دار شدن وجدان عمومی شود .

از این رو مجلس شورای اسلامی ، در طرحی تحت عنوان طرح صیانت از عفاف و حجاب ، مسئله جرم کشف حجاب در خودرو را عنوان کرد .

با توجه به این طرح حد و حدود  اسلامی ، پوشش سر و گردن به جز گردی صورت است و عدم رعایت آن می تواند منجر به مجازات شود.

جریه کشف حجاب در خودرو علاوه بر مجازات که در پی دارد جرایم قانونی نیز دارد که می تواند شامل جرم بد حجابی باشد ، این جریمه شامل 100 هزار تومان و 10 نمره منفی نیز خواهد بود . باید در نظر داشت که این مجازات هم برای راننده و هم برای سرنشنیان خودرو تعیین می شود.

علت اصلی اهمیت رعایت حجاب اسلامی را می توان در حفظ نظم جامعه و رعایت نظم عمومی یافت که به موجب آن همه ملزم به تبعیت از یک سری قوانین دارند . از این رو بانوان محترم جامعه ملزم هستند تا از این قواعد پیروی کنند اگر نه با مجازات ها و جریمه های قانونی رو به رو خواهند شد .

توقیف خودرو یا عدم توقیف خودرو در موضوع تخلفات خودرویی و رانندگی بستگی به نوع تخلف و مقام اعلام کننده تخلف به پلیس امنیت اخلاقی دارد .

وکیل کیفری در دعاوی حقوقی و جرم عمومی ارتباط کامل با حقوق مدنی افراد دارد. در دعاوی حقوقی مجازاتی  تعیین نشده است اما در  دعاوی کیفری که ارتباط مستقیم با نظم جامعه دارد ، مجازاتی  تعیین شده است.

 

در این مقاله با جرم کشف حجاب در خودرو آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید و از مشاورین مجرب ان بهره مند شوید.

این سایت و موسسه با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری در امور جرم کشف حجاب در خودرو می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد.

این موسسه معتبر قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه و مشاوران مجرب آن در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام