گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه

این گوای ، گواه می دهد که فرد دارای سوء پیشینه نمی باشد. در ادامه این مقاله به  گواهی عدم سوء پیشینه می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی و وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما با شماره 09121304085 در تماس باشید .

 

 

گواهی عدم سوء پیشینه

 

جنبه کاربردی سوء پیشینه

در پرونده‌های کیفری یکی از مهم‌‌ ترین دستورهای قضات تحقیق (دادیار و بازپرس) اخذ سوابق کیفری متهمان می باشد. این دستور قضایی از جنبه‌های مختلفی کاربرد دارد. یکی این که در پرونده شخصیتی متهم درج می ‌شود و شناخت قاضی را از متهم راحت ‌تر می ‌کند.

هم چنین ممکن است این سوابق در کشف جرم و صدور قرار تامین کیفری خاص و در نهایت نوع و شدت مجازات تاثیر بگذارد؛ زیرا بر حسب ماده ۳۵ قانون آئین دادرسی کیفری ، هر گاه متهم حداقل یک فقره سابقه محکومیت قطعی یا دو فقره یا بیش ‌تر سابقه محکومیت غیرقطعی ، به علت ارتکاب هر یک از جرایم سرقت ، کلاهبرداری ، اختلاس ، ارتشا ، خیانت در امانت و جعل و استفاده از سند مجعول را داشته باشد ، طبق ماده ۳۲ همان قانون صدور قرار بازداشت موقت وی الزامی می باشد.

در ماده ۳ قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌ های عمومی و انقلاب “دادسراها” درج سابقه محکومیت کیفری در کیفرخواست از وظایف دادستان اعلام شده و طبیعی می باشد در رای صادر شده از سوی قاضی نیز از لحاظ شدت و ضعف مجازات و رعایت تاسیسات حقوقی در جهت اصل فردی کردن مجازات‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه برگه مخصوصی می باشد که در آن گواهی شده است که فرد دارای سابقه کیفری می باشد یا خیر و به عبارت دیگر فرد مرتکب جرمی در گذشته شده است یا خیر.

بنابراین اگر جرمی در گذشته انجام داده باشد در گواهی عدم سوء پیشینه ذکر خواهد شد و در غیر این صورت گواهی عدم سوء پیشینه  درج می گردد .

به طور مثال : اگر فردی علیه دیگری شکایت کند و فرد متهم در جلسات دادگاه حضور پیدا کند و از خود دفاع کند ولی به هر دلیل حکم محکومیت وی صادر نشود ، اگر چه جرم که مرتکب شده است و متهم به آن جرم است از جمله جرایمی باشد که در قانون به عنوان سوء پیشینه کیفری درج می گردد .

محكوميت قطعي در جرائم عمدی ، پس از اجراي حكم يا مشمول مرور زمان ، در مدت زمان مقرر در اين ماده محكوم را از حقوق اجتماعي به عنوان مجازات تبعي محروم مي كند .

در مورد جرائم قابل بازگشت  در صورتي كه پس از صدور حکم قطعی دادگاه  با گذشت شاكي يا مدعي خصوصي ، اجراي مجازات موقوف شود اثر تبعي آن نيز رفع می شود  .

در عفو و آزادي مشروط ، اثر تبعي محكوميت پس از گذشت مدتی از زمان عفو يا اتمام مدت آزادي مشروط رفع خواهد شد . محكوم در مدت زمان آزادي مشروط و هم چنين در زمان اجراي حكم نيز از حقوق اجتماعی محروم می شود .

گواهی عدم سوء پیشینه

صدور گواهی عدم سوء پیشینه

صدور گواهی عدم سوء پیشینه به این صورت می باشد که که افراد با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی خود و سایر مدارک مورد نیاز  به مراجع مربوطه مراجعه نمایند و درخواستگواهی عدم سوء پیشینه را نمایند .

در صورتی که جرم یا عمل خلاف قانونی انجام داده باشند که از انواع جرایمی می باشد که باید در پیشینه فرد ذکر شود در گواهی عدم سوء پیشینه درج خواهد شد.

و در غیر این صورت می توانند گواهی عدم سوء پیشینه  خود را دریافت نمایند .  گواهی سوء پیشینه گواهی سوء پیشینه در شهر های تهران ، اصفهان ، مشهد ، اهواز ، یزد ، کرمان ، کرمانشاه ، یزد ، کرج ، رشت، ارومیه ، قم در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی  صادر می گردد و به صورت اینترنتی  نمی توان آن را گرفت .

لازم به ذکر است که قانون گذار برای حفظ حقوق افراد و رعایت عدالت اجتماعی درج این جرایم در پیشینه افراد مدت دار تعیین کرده است.

در این مقاله با گواهی عدم سوء پیشینه آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام