مزاحمت نوامیس

مزاحمت نوامیس

هرگاه کسی در اماکن عمومی یا معابر متعرض و مزاحم زنان بشود مرتکب جرم مزاحمت نوامیس شده است. در ادامه مقاله به مزاحمت نوامیس می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی و وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما با شماره 09121304085 در تماس باشید .

مزاحمت نوامیس

محل ارتکاب جرم

برای این که دقیقا این عمل مصداق جرم تلقی شود محل وقوع آن باید در اماکن عمومی و یا معابر باشد. در همه اوقات شبانه روز این جرم انجام بگیرد.

در محل های رفت و آمد که برای عموم آزاد است مانند کوچه ، خیابان ، میدان ها و بزرگ راه های داخل یا خارج شهر این جرم به وقوع بپیوندد.

در این جرم مزاحمت نوامیس حضور داشتن یا نداشتن شهود برای اثبات این جرم در این معابر لازم و شرط نیست. بنابراین اگر این جرم در معابر و اماکن عومی نباشد از شمول این ماده خارج می باشد.

مجازات مزاحمت نوامیس

استفاده کردن از متلک و گفتار و برخوردهای به دور از شخصیت و به کارگیری ناسزا جزو اعمالی می باشد که موجب ایجاد تهدید برای امنیت بانوان در جامعه شود جزو مزاحمت نوامیس محسوب می شود.

بر اساس قانون ماده 619 افرادی که در مکان های عمومی برای بانوان و نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کنند و یا کلمات توهین آمیز و حرکاتی خارج از شئونات انجام دهند به حبس از 2 تا 6 ماه و 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

ایجاد مزاحمت برای نوامیس و بانوان جزو جرایم عمومی می باشند و غیر قابل گذشت می باشند و حتی با گذشت شاکی خصوصی هم حکم اجرا خواهد شد.

اشخاصی که مورد آزار و مزاحمت واقع شده اند می توانند با مراجعه به دستگاه های قضایی و اثبات کردن آن در رابطه با مزاحمت تنظیم کندن که با متخلفان برخورد شدیدی خواهد شد.

مکان مزاحمت برای بانوان دارای اهمیت می باشد و زمانی مورد قبول واقع می شود که این گونه مزاحمت ها در مکان های عمومی و یا معابر اتفاق افتاده باشد.

قانون گذار برای حمایت کردن از بانوان که در اکثر موارد به دلیل ترس از آبرو شکایتی نمی کنند قانونی را بر اساس ماده 41 قرار داده است که هویت و محل سکونت بانوان برای دادگستری آشکار نشود.

که در صورت عدم رعایت به 3 ماه تا 1 سال از خدمات دولت محکوم خواهند شد. بر اساس این قانون بانوان حمایت می شوند تا از طرف متهمین مورد آزار و اذیت واقع نشوند.

مزاحمت نوامیس

 وجود مزاحم

افراد می توانند به هنگام مشاهده کردن مزاحم در مکان های عمومی با پلیس تماس حاصل نمایند و طبق مشاهدات خود می توانند صورت جلسه کنند.

این صورت جلسه در دادگاه اعتبار دارد و برای دفاع نیز کافی می باشد و بر اساس قانون هیچ فردی حق ندارد برای فرد دیگری مزاحمت ایجاد کند.

بانوان می توانند در هنگام رو به رو شدن با مزاحم فریاد بزنند و از اطرافیان درخواست کمک بکنند ولی در اکثر اوقات بانوان نسیت به شکایت بی توجه هستند و ان عدم آگاهی بانوان به حقوق خود می باشد.

اگر مزاحمت به وجود آمده توسط افرادی که سوار بر وسیله نقلیه هستند رخ دهد بانوان می توانند شماره پلاک خودروی آن ها را یادداشت نموده و تحویل پلیس بدهند.

قانون زمینه های پیگری برای مزاحمت نوامیس را ایجاد کرده است که بانوان می توانند با رجوع کردن به دستگاه های قضایی شکواییه و دادخواستی را با عنوان مزاحمت نوامیس تنظیم کنند.

بانوان باید توجه داشته باشند که به راحتی از مزاحمت نوامیس نگذرند و آگاهی از حقوق داشته باشند تا مزاحمت این گونه افراد در جامعه کاهش پیدا کند.

نیروهای نظامی می توانند با این گوه افراد جدی برخورد کنند و مجازات آن ها را افزایش دهند و این باعث می شود تا بانوان آسیب دیده از شکایت خود صرف نظر نکنند.

شما برای مشاوره در مورد مزاحمت نوامیس و مجازات های تعیین شده برای آن می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره لازم را ببرید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل امور کیفری در مورد مزاحمت نوامیس می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    One thought on “مزاحمت نوامیس

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام