وکیل قاچاق مواد مخدر

جرایم مربوط به مواد مخدر

به طور کلی به جز مصرف شخصی مواد مخدر، تمامی حالت های دیگر مربوط به این نوع مواد از نظر قانون جرم محسوب می شود که موارد زیر را شامل میشود :

1_کشت مواد مخدر

2_ساخت مواد مخدر

3_نگهداری مواد مخدر

4_توزیع مواد مخدر

5_فروش مواد مخدر

6_حمل مواد مخدر

بر این اساس مصرف کننده مواد مخدر یا به عبارتی همان معتاد مجرم نیست. این مسئله ای است که قانونگذار، مجری قانون و وکیل مواد مخدر به خوبی می دانند، اما گاها دیده شده است که ماموران قانونی بدون توجه به این مسئله اقدام به دستگیری فردی به جرم مصرف مواد مخدر می کنند. در این حالت وکیل مواد مخدر می تواند به راحتی ثابت کند که بر اساس قانون مصرف مواد مخدر به تنهای جرم محسوب نمی شود.

حال اگر این فرد بر اثر مصرف مواد مخدر اقدام به آسیب مالی یا جانی به خود یا دیگران کند به عنوان مجرم شناخته می شود. در این حالت حوزه جرم این فرد خارج از حیطه مواد مخدر خواهد بود.

بنابراین می توان به صورت کلی گفت که حیطه کار وکیل مواد مخدر بیشتر دفاع از کسانی است که در یکی از زمینه های کشت، ساخت، توزیع یا حمل و نگهداری خارج از عرف مواد مخدر دخیل بوده اند. در برخی از موارد افراد ناخواسته درگیر یکی از این موارد می شوند و حتی ممکن است تا چوبه اعدام نیز بروند.

به طور مثال طی سال های گذشته سفر به خارج از کشور تبدیل به یک آرزو برای بسیاری از اقشار جامعه شده است. این مسئله باعث شد که وعده سفر ارزان یا رایگان به خارج از کشور تبدیل به یکی از اغوا کننده ترین پیشنهادها شود. در این جا تنها کاری که شما باید بکنید این است که یک ساک یا چمدان را با خود حمل کنید!

این اتفاقی است که برای بسیاری از هموطنان ما رخ داده است. این افراد به طمع سفر خارجی رایگان چمدان یا ساکی را حمل می کردند که در آن مواد مخدر جاسازی شده بود. بنابراین این افراد بدون آن که بدانند به عنوان حامل یا قاچاقچی مواد در حال ارتکاب جرم بودند. بنابراین عملا جرم و مجرم از نظر قانون مشخص و احراز شده است. در این داستان معمولا عاملان اصلی ردپایی از خود به جای نمی گذارند و افراد فریب خورده عملا قادر به اثبات حرف خود نخواهند بود. در این موقعیت افراد ممکن است به سبب حمل مقدار قابل توجهی مواد مخدر و اقدام به قاچاق محکوم به اعدام شوند. در این چنین موقعیت هایی است که وکیل مواد مخدر می تواند کارساز باشد و از طریق راه های قانونی سعی در اثبات بی گناهی یا تقلیل گناه موکل خود داشته باشد.

در دنیای امروز که معضل استعمال، تولید و توزیع در میان عوام علی الخصوص جوانان و نوجوانان گسترش یافته است قوانینی تحت عنوان مجازات قاچاق مواد مخدر تعیین شده است، در این مقاله ما برآنیم که چگونگی کاهش مجازات قاچاق مواد مخدر با کمک وکیل قاچاق مواد مخدر را تحت عنوان یک قاعده قانونی، مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم.

کاهش مجازات قاچاق مواد مخدر با کمک وکیل قاچاق مواد مخدر

در دنیای امروز که معضل استعمال، ترانزیت، کشت، تولید، توزیع، داد و ستد، ورود و صدور مواد مخدر یا روانگردان های صنعتی غیر دارویی در میان عوام علی الخصوص جوانان و نوجوانان گسترش یافته است قوانینی تحت عنوان مجازات قاچاق مواد مخدر تعیین شده است تا هرکس مبادرت به انجام چنین جرمی نماید مجازات شود، همچنین در این میان متهمان یا بزهکاران بر آنند تا با کمک وکیل بتوانند مجازات خود را کاهش دهند.

امروزه وکیل مواد مخدر پیگیر مسئله مهمی تحت عنوان کاهش مجازات قاچاق مواد مخدر در پرونده موکل خویش می باشند، در این مقاله نیز ما بر آنیم که چگونگی کاهش مجازات قاچاق مواد مخدر با کمک وکیل قاچاق مواد مخدر را تحت عنوان یک قاعده قانونی، مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم.

وکیل قاچاق مواد مخدر راهیان عدالت

1) قاچاق مواد مخدر چیست؟

قاچاق مواد مخدر یک بازار سیاه جهانی است که مشمول اعمالی چون ترانزیت، کشت، تولید، توزیع و داد و ستد مواد مخدر یا روانگردان های صنعتی غیر دارویی و اعتیاد آور، به صورت غیر قانونی و غیر مجاز می باشد، طبق مفاد قانون مبارزه با قاچاق مواد مخدر، هرکس مبادرت به هر یک از اعمال مزبور نماید مرتکب جرم شده است و به میزان جرمی که مرتکب شده است مجازات خواهد شد.

گاهی ممکن است این جرایم آنقدر سنگین باشند که قاضی کیفری دستور اعدام فرد خاطی را صادر می نماید برخی اوقات نیز ممکن است وکیل متهم درخواست عفو و بخشودگی نسبت به جرم ارتکابی موکل خویش را داشته باشد، احکام کاهش مجازات قاچاق مواد مخدر یا دیگر جرایم کیفری تابع آیین نامه کمیسیون عفو و تخفیف مجازات محکومین می باشند و قاضی نیز مطابق آن دستور عفو یا منع عفو را صادر می نماید.

2) مجازات قاچاق مواد مخدر چیست؟

به طور کلی جرم قاچاق مواد مخدر به هر میزان که باشد مشمول مجازات خواهد بود، لکن بیان میزان معین مجازات برای تمام زیرمجموعه های قاچاق مواد مخدر میسر نیست، چرا که قانونگذار به میزان و نوع هر جرم، مجازات خاصی را در نظر گرفته است اما اگر بخواهیم به طور کلی مجازات های چنین جرمی را بیان کنیم، مجازات قاچاق مواد مخدر مشمول مجازات هایی اعم از اعدام، حبس، شلاق، جزای نقدی، ضبط و مصادره اموال می باشد.

3) به چه دلیل ضرورت به کارگیری وکیل در کاهش مجازات قاچاق مواد مخدر توصیه شده است؟

به دلیل وسعت دامنه پرونده های قاچاق مواد مخدر ، به کارگیری وکیل قاچاق مواد مخدر نه یک نیاز بلکه یک ضرورت می باشد چرا که قوانین، مقررات و روند دادرسی پرونده مطروحه آنچنان مهم و پیچیده هستند که تنها یک وکیل پایه یک دادگستری قاچاق مواد مخدر می تواند با فنونی که به کار می گیرد نسبت به کاهش مجازات قاچاق مواد مخدر به نحو احسنت به پرونده رسیدگی کند تا موکل خویش را به نتیجه مطلوب و دلخواهش برساند.

وکیل قاچاق مواد مخدر متخصص

4) وکیل قاچاق مواد مخدر کیست؟

علی الاصول تمام دانشجویان حقوق باید یک سری مراحل را طی نمایند تا بتوانند پروانه وکالت پایه یک دادگستری را اخذ کنند و پس از اخذ پروانه وکالت پایه یک نسبت به یکی از زیر شاخه های رشته حقوق مانند جرایم قاچاق مواد مخدر به صورت تخصصی فعالیت کنند، بنابراین عنوان وکیل قاچاق مواد مخدر به کسی اطلاق می گردد که اولا فارغ التحصیل رشته حقوق باشد.

دوما پروانه وکالت پایه یک دادگستری را اخذ کرده باشد، سوما متخصص و با تجربه باشد، شایان ذکر است وکیلی که مجرب و کارآمد باشد به راحتی می تواند نسبت به کاهش مجازات قاچاق مواد مخدر اقدام و روند رسیدگی را به سمت و سوی موفقیت و پیروزی مبنی بر عفو و بخشودگی و یا کاهش مجازات قاچاق مواد مخدر سوق دهد.

نکته ای که در رابطه با وکیل قاچاق مواد مخدر حائز اهمیت است این است که قاچاق مواد مخدر چه از نظر اجتماعی و چه از نظر قانونی یک جرم جهانی و بین المللی به حساب می آید به عبارت دیگر در اکثر کشورهای دنیا این امر یعنی قاچاق کردن مواد مخدر جرم شناخته میشود.

نکته ی دیگر این است که قاچاق مواد مخدر از یک منطقه به منطقه ی دیگر و یا از یک کشور به کشور دیگر صورت میگیرد از همین رو در اینجا پای قوانین بین المللی و قوانین موجود در سایر کشورها به میان می آید به همین دلیل است که یک وکیل قاچاق مواد مخدر با تجربه باید بر قوانین بین المللی و قوانینی که در سایر کشورها در رابطه با مواد مخدر وجود دارد آگاهی و تسلط کامل داشته باشد.

مسئله ی دیگری که وجود دارد این است که به دلیل اهمیت بالای این جرم قوانین مربوط به آن معمولا در فواصل زمانی کوتاه به روزرسانی میشوند و وکیل قاچاق مواد مخدر باید اطلاعات خود را همیشه به روز نگه دارد.

5) کاهش مجازات قاچاق مخدر مشروط به چه شرایطی می باشد؟

به دلیل وسعت دامنه جرم قاچاق مواد مخدر این جرم، دارای زیر شاخه های فراوانی من جمله کشت، تولید، استعمال و ورود یا صدور درون مرزی یا برون مرزی کشور، می باشد و به دلیل متفاوت بودن موضوع آن، قانونگذار نیز مجازات های متفاوتی برای آنها در نظر گرفته است.

اما چون یکی از اهداف قانونگذار در مجازات فرد خاطی اصلاح وی می باشد، شرایطی را معین ساخته تا چنانچه متهم دارای شرایط مقرر شده بود مشمول کاهش مجازات یا عفو و بخشودگی شود.
چنانچه بزهکار دارای شرایط ذیل باشد وکیل یا قائم مقام قانونی وی می تواند نسبت به عفو و بخشودگی یا کاهش مجازات وی اقدام نماید، همچنین چنانچه برای دادگاه محرز گردد که فرد خاطی دارای شرایط مقرر می باشد نسبت به کاهش مجازات وی حکم را صادر می نماید

شرایط کاهش مجازات قاچاق موادهای مخدر به قرار ذیل است:

1_ دریافت گواهی عدم سوء پیشینه یا سابقه کیفری در مراجع قضایی
2_ وجود انگیزه شرافتمندانه
3_ همکاری با ضابطین یا مقامات قضایی

جهت مشاوره با وکیل متخصص کیفری می توانید از طریق موسسه حقوقی راهیان عدالت اقدام نمایید.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام