سند اجاره ای برای زندانی

سند اجاره ای برای زندانی چه کارکردی دارد؟

سند اجاره ای برای زندانی را می شناسید؟ ایا تاکنون با اصطلاح سند اجاره ای برای زندانی آشنا شده اید؟ سند اجاره ای برای زندانی یکی از رایج ترین کلید واژه هایی است که امروز در مسیرهای قانونی شنیده می شود. قبل از ای که بخواهیم این نوع از تامین وثیقه فوری را درک کنیم بهتر است کمی از مفاهیمی مانند سند و وثیقه صحبت کنیم.

3

سند از مهمترین مدارک در دستگاه قضایی محسوب می شود که بر اساس آن می توان نسبت به مالکیت یک فرد اذعان کرد. در قانون ایران اسناد به دو دسته رسمی و غیر رسمی تقسیم می شوند.

اسناد رسمی آن دسته از سند هایی است که توسط یک نماینده قانون مورد تایید قرار گرفته و در نهایت به ثبت رسیده باشد. سند تک برگ ملک، برگ سبز خودرو و … هر کدام یک سند رسمی محسوب می شوند. هر سندی که این ویژگی را نداشته باشد مانند قولنامه و … را یک سند غیر رسمی می گویند.

نکته مهم دیگری که باید در همین ابتدای کار بدانید این است که مسیر دادرسی شرایط خاصی دارد. در واقع قانون گذار این قدرت و اختیار را به مجری قانون داده است که در صورتی که مدارکی علیه متهم وجود داشته باشد بدون برگزاری دادگاه و تا اتمام دادرسی او را بازداشت کند تا از فرار احتمالی او جلوگیری شود. همچنین در مواردی نیز دادگاه آزاد بودن فرد مجرم را بلامانع می داند به شرطی که بتواند آسیب های مادی وارد شده را جبران کند. از این رو باید دادگاه تضمینی در قبال این جبران در اختیار داشته باشد تا در صورت عدم جبران بتواند با آن تضمین ضرر مال باخته را جبران کند. این ها همه ما را به مفهومی به نام وثیقه می رساند.

در واقع وثیقه ضمانتی است که از سمت متهم به دادگاه یا دادسرا داده می شود تا بر اساس آن امکان آزادی فرد فراهم شود. میزان وثیقه و نوع آن را معمولا خود دادگاه یا دادسرا مشخص می کند. معمولا پول، اشیا گرانبها و ملک مهمترین وثیقه های مورد وصول دادگاه ها و دادسرا ها محسوب می شود. اما با توجه به این که تامین مادی این وثیقه اصولا کار سختی محسوب می شود و از عهده همه بر نمی آید استفاده از سند ملکی رایج ترین و سریع ترین روش محسوب می شود.

1

مشاوره سند اجاره ای برای زندانی

بنابراین تا به این جا دانستیم که در مسیر قضایی می توان از سند به عنوان وثیقه برای آزادی زندانی یا به عنوان یک مانع برای جلوگیری از زندانی شدن یک فرد حتی به صورت موقت استفاده کرد که در اصطلاح به ان سند اجاره ای برای زندانی میگویند. یادتان باشد این که فرد حتی یک شب در بازداشت نباشد اهمیت بسیاری دارد. زیرا یک شب بازداشت می تواند به عنوان سوء سابقه در پرونده آن فرد ذکر شود و آینده وی را خراب کند.

از این رو بسیاری در همان لحظات ابتدایی به دنبال تهیه سند برای آزاد کردن فرد هستند. اما مسلما نمی توان انتظار داشت که او یا خانواده و دوستان وی سند ملکی جهت ضمانت دادگاه معادل با میزان وثیقه مقرر شده در اختیار داشته باشند.

در واقع حتی اگر فردی خود ملک داشته باشد باید این ملک به اندازه وثیقه تعیین شده ارزش داشته باشد. در غیر این صورت این سند قابل قبول نیست. بنابراین علاوه بر این که سند باید از نوع رسمی – تک برگ – باشد حتما باید ارزشی برابر یا بیشتر از ارزش وثیقه داشته باشد تا توسط دادگاه یا دادسرا قابل قبول باشد. از این رو تامین این سند برای بسیاری از افراد مشکل است.

نکته مهم دیگر مسئله زمان است.

در واقع شما تمام روز را وقت ندارید تا بتوانید یک سند به دادگاه یا دادسرا ارائه کنید. این سند ابتدا باید توسط اداره ثبت اسناد تایید و آماده سازی شود و سپس در وقت اداری به دادسرا ارائه شود تا  نسبت به آزادی فرد متهم یا مجرم اقدام شود.

این دو شرایط نسبتا نامناسب باعث شده است که مفهوم مهمی به نام سند اجاره ای برای زندانی ایجاد شود. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم بر اساس مفهوم سند اجاره ای برای زندانی یا سند اجاره ای برای آزادی زندانی افرادی با دریافت هزینه ای تحت عنوان اجاره سند، سند مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهند. این اجاره تحت یک قرارداد بین طرفین انجام می شود تا هیچ مشکلی برای صاحب سند و طرف اجاره کننده ایجاد نشود.

2

 

دریافت سند اجاره ای برای زندانی

یکی از مهمترین سوالاتی که باید به آن پاسخ داد این است که قانون چه نظری در باب سند اجاره ای برای زندانی و تامین وثیقه فوری دارد؟

قانون گذار در این باره سکوت کرده و صراحتا صحبتی در این باره نکرده است. از این رو می توان با استناد به اصل قانون که در صورت سکوت قانون در برابر انجام یا ترک یک فعل نمی توان انجام یا ترک آن فعل را غیرقانونی دانست.

بر این اساس با خیال راحت از عنصر و ابزار سند اجاره ای برای زندانی استفاده کنید. یادتان باشد این موضوع جایی اهمیت خودش را نشان می دهد که شما زمان کافی یا امکان کافی برای تهیه سند ندارید.

این سند اگر به موقع تامین شود می تواند یک فرد را از زندانی شدن نجات دهد و یا باعث شود یک زندانی آزاد شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نیاز بالا به سند اجاره ای در سطح جامعه باعث شده است که کلاهبرداران و جاعلان در این حوزه فعال شوند و با دریافت هزینه های هنگفت مشکل بزرگ تری را برای متقاضی این اسناد ایجاد کند.

از این رو پیشنهاد ما این است که از سایت ها و مراجع معتبر در این زمینه استفاده کنید. سایت هایی مانند گروه راهیان عدالت می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این گروه سال ها در این حوزه فعالیت داشته و دارد. بنابراین علاوه بر تامین سند اجاره ای برای زندانی می تواند مشاوره های حقوقی خوبی در اختیار شما قرار دهد.

از این رو شما به خوبی می توانید بر اساس نیاز خودتان بدانید که به چه سندی با چه میزان ارزشی نیاز دارید و برای ارائه آن به دادگاه یا دادسرا از چه مسیرهایی باید عبور کنید. گروه راهیان عدالت می تواند در سریع ترین زمان نیاز شما  مانند سند اجاره ای در تهران را تامین کند.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    One thought on “سند اجاره ای برای زندانی

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام