اثبات مالکیت زمین بدون سند

یکی از دشوارترین مسائل حقوقی می‌تواند اثبات مالکیت زمین بدون سند باشد. در چنین شرایطی مالکین زمین باید حتماً اقدام به اثبات مالکیت خود از طرق دیگری بکنند اما مسئله همین جاست که چگونه می‌توان مالکیت یک زمینه بدون سند را به اثبات رساند؟

حقیقتاً اثبات این مسئله از نظر حقوقی بسیار دشوار است اما وکلای حرفه‌ای آشنایی کاملی با مراحل به ثبت رساندن این قضیه دارند. بنابراین پیش از هر کاری شما باید برای ثبت رسمی زمین بدون سند خود با یک وکیل حرفه‌ای همکاری کنید. در ادامه توضیحات کاملی در رابطه با نحوه اثبات مالکیت زمین بدون سند و همچنین شرایط این مسئله حقوقی ارائه کرده‌ایم.

نحوه اثبات مالکیت زمین بدون سند

بهترین راه حل اثبات مالکیت زمین بدون سند، داشتن مدارک قانونی است که این مسئله را ثابت کند. در واقع از لحاظ قانونی تنها مالکیتی معتبر است که طی آن مالک زمین دارای سند یا مدارک قانونی باشد.

نحوه اثبات مالکیت زمین بدون سند

از همین روی اگر شما به اندازه کافی اسناد و مدارک برای اثبات مالکیت خود ندارید؛ کارتان بسیار سخت خواهد شد. وکلا می‌تواند در صورت وجود مدارک کافی این مسئله را برای شما به اثبات برسانند. همچنین گاهی اوقات با وجود اینکه هیچ مدرکی از اثبات مالکیت زمین خود ندارید؛ یک وکیل ملکی حرفه‌ای با استناد به برخی از مواد قانونی مسئله را برای شما به اثبات خواهد رساند. اما اگر فکر می‌کنید با وجود مدارکی که دارید تنها یک جلسه مشاوره با وکلای فعال در زمینه حقوقی میتواند راهگشا باشد؛ بهتر است همین کار را انجام بدهید.

با این حال اغلب افراد تمایل دارند که خودشان شخصاً با کمترین هزینه ممکن این مسئله را در دادگاه ثابت کنند. در چنین شرایطی باید سعی کنید تا نظر قاضی را نسبت به شرایط مالکیت زمین و با استفاده از مدارکی که می‌توانند این مسئله را اثبات کنند جلب کنید.

به هر حال اگر مدارک و توضیحات شما در دادگاه کافی باشد یا اینکه شهادت شاهدان مورد قبول قاضی قرار بگیرد؛ قاضی اقدام به صدور رای اثبات مالکیت زمین و ثبت سند رسمی آن خواهد کرد.

شرایط اثبات مالکیت زمین بدون سند

شرط اثبات مالکیت زمین بدون سند چندان پیچیده نیست.یک اصل کلی برای اثبات این قضیه در دادگاه وجود دارد. در واقع شما باید در اولین فرصت ممکن مدارک لازم و دادخواست خود را به دادگاه ارائه کنید. قاضی با بررسی مدارک و شواهد در نهایت رای را صادر خواهد کرد اما چندین شرط کوچک در این بین وجود دارد که در ادامه به صورت کامل به آنها پرداخته‌ایم.

شرایط اثبات مالکیت زمین بدون سند

  • ملی نبودن زمین

یکی از مسائلی که باید برای اثبات مالکیت زمین به آن توجه کنید سابقه احیای زمین و ملی نبودن آن است. در واقع اگر زمین شما به دولت یا ملت تعلق داشته باشد؛ امکان بازپس‌گیری آن را نخواهید داشت. در چنین شرایطی باید کاملاً از این مسئله فاصله بگیرید و توجه کنید که امکان پیگیری آن در دادگاه وجود نخواهد داشت.

  • وجود مدارک کافی

یکی دیگر از مواردی که برای اثبات مالکیت زمین بدون سند اهمیت زیادی دارد وجود مدارک انتقال زمین و مبایعه نامه آن است. بنابراین شما نمی‌توانید بدون هیچگونه قرارداد یا مدرک موجهی مالکیت زمین را به اثبات برسانید.

  • شهادت شاهدان

در آخر شهادت شاهدان هم اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون نظر شاهدان امکان تغییر رای قاضی وجود نخواهد داشت اما اگر شاهدانی در دادگاه اقدام به شهادت و قسم کنند ممکن است قاضی نظر آنها را بپذیرد.

وکیل اثبات مالکیت زمین بدون سند

اگر در نهایت فکر می‌کنید که درخواست شما برای اثبات مالکیت زمین به جایی نخواهد رسید؛ بهتر است حتماً از یک وکیل حرفه‌ای برای ثابت کردن این قضیه کمک بگیرید. وکلا معمولاً به دنبال راهی هستند تا حقانیت موکل خود را در دادگاه ثابت کنند و به دلیل دانش حقوقی این افراد رای دادگاه در آخر به نفع شما صادر خواهد شد.

وکیل اثبات مالکیت زمین بدون سند

بنابراین این قضیه را جدی بگیرید و نظر چندین وکیل را درباره نحوه اثبات مالیاتی زمین بدون سند بپرسید. در آخر اگر وکیل در رابطه با پرونده شما نظر مثبت داشت؛ می‌توانید همکاری خود را آغاز کنید. همچنین امکان دریافت مشاوره حضوری آنلاین از وکلای راهیان عدالت وجود دارد. میتوانید پیش از استخدام وکیل مورد نظرتان طی چند جلسه با او مشاوره انجام بدهید.

دادخواست اثبات مالکیت زمین بدون سند

برای ارائه دادخواست اثبات مالکیت زمین بدون سند باید به دفاتر رسمی قوه قضاییه مراجعه کرده و به همین طریق درخواست خود را در سامانه رسمی ثبت کنید. پس از انجام این امر، دادخواست شما راهی دادسرای رسمی قوه قضائیه خواهد شد و مراحل پیگیری پرونده آغاز می‌شوند.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام