وکیل نفقه

وکیل نفقه

نقفه در قانون و اصلاح حقوقی به معنی تامین مایحتاج و هزینه ای همسر و فرزندان می باشد. در ادامه این مقاله به وکیل نفقه می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی برای وکیل نفقه هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

نفقه2

نفقه

خرجی و هزینه های زندگی نفقه گفته می شود. در قانون مدنی به تبعیت از احکام فقهی تامین نفقه زن و فرزند بر عهده مرد می باشد و زن در این مورد مسئولیتی ندارد حتی اگر شاغل باشد و درآمد کافی داشته باشد.

نفقه یکی از هم ترین حقوق مالی زن بعد از مهریه می باشد که باید ماهیانه توسط شوهر پرداخت شود. که شامل منزل مسکونی و تهیه لوازم زندگی و تهیه خوراک ، پوشاک ، درمان و …. طبق شان و طبقه زندگی زوجه می باشد.

زن برای بهره مند شدن از حق نفقه باید در برابر شوهر تمکین کند در صورت عدم تمکین از سوی زن ، مرد هیچ تکلیفی در جهت پرداخت نفقه به زن نخواهد داشت و زن می تواند با کمک وکیل نفقه آن را بگیرد.

در قانون مدنی ماده 1107 آمده است که پرداخت نفقه زن تنها منحصر به تمام نیاز های متعارف و متناسب با وضعیت زن باید پوشش داده شود که وکیل نفقه می تواند آن را برای مرد تفهیم کند.

برای تعیین میزان نفقه در صورتی که زن و مرد به توافق نرسند ی توانند به دادگاه مراجعه کنند. در این زمان دادگاه به تقاضای زوجین رسیدگی می کند و قرار کارشناسی می گذارد.

وقتی پرونده توسط وکیل نفقه به کارشناس نفقه ارجاع داده شد تا نفقه زن را محاسبه کند و مصادیق آن را تعیین کند که رای دادگاه برای هر دو طرف لازم الاجرا می باشد.

نفقه زن شامل همه نیازهای متناسب و متعارف زوجه از جمله پوشاک ، مسکن ، خوراک ، اثا و وسایل منزل و هزینه های درمانی و بهداشتی می باشد.

در صورتی که زن به وجود خادم احتیاج داشته باشد یا به داشتن آن خادم عادت داشته باشد شوهر موظف است برای همسرش خادم بگیرد.

برای گرفتن نفقه و راهنمایی ها و مشاوره های لازم در این خصوص می توان به وکیل نفقه مراجعه کرد تا بتوان نفقه را به سرعت گرفت.

نفقه1

ضمانت اجرای کیفری

اگر در عقد نکاح شرط شود که در صورت عدم مهر در مدت زمان معینی نکاح باطل خواهد شد نکاح و مهر طی شرط باطل می شود.

زن مستقیما می تواند در دارائی های خود تصرف کند. مهریه و جهیزیه نیز از دارائی های او می باشد. بنابراین می تواند تمام یا قسمتی از این دارائی را به خویشاوندان خود یا به شوهر واگذار نماید.

قانون مجازات اسلامی مقرر داشته است که هر کسی با داشتن استطاعت مالی نفقه همسر را در صورت تمکین مالی ندهد و یا از پرداخت آن سرباز زند دادگاه او را به سه ماه و یک روز تا 5 ماه حبس محکوم خواهد کرد.

تمکین زن به ادای وظایف زناشویی و خانوادگی که به موجب عرف و قانون می باشد مشخص شده است و اگر زنی وظایف زوجیه خود را انجام ندهد و امتناع بورزد حق نفقه او از بین خواهد رفت.

برای پرداخت نفقه و یا اثبات برای پرداخت نکردن آن نیازمند راهنمایی های بسیار خوب و مناسب از سمت وکیل نفقه می باشید تا بتواند راهکار های مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

نفقه اولاد

نفقه فرزند به عهده پدر می باشد و پس از فوت پدر یا عدم قدرت او بر عهده پدر بزرگ پدری می باشد. در صورت عدم جلسات پدر و اجداد پدری وی نفقه بر عهده مادر می باشد و اگر زمانی که مادر زنده نباشد به عهده پدر بزرگ مادری می باشد.

اگر هر زمان این اشخاص با وجود تمکن مالی از پرداخت نفقه فرزند سرباز زند شما می توانید با کمک وکیل نفقه و اخذ حکم از دادگاه آنان را به پرداخت نفقه ملزم کنید.

مشاوره وکیل نفقه

شما برای مشاوره در مورد نفقه و وکیل نفقه می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره لازم را ببرید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل نفقه می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام