نمونه دادخواست ابطال سند رسمی ملک

در این مقاله سعی داریم در مورد موضوع نمونه دادخواست ابطال سند رسمی ملک صحبت کنیم و هم چنین به ارائه نمونه ای از این دادخواست بپردازیم .

به یاد داشته باشید که بهتر است برای انجام و مشاوره حقوقی خود با هر عنوانی به یک دفتر وکالت معتبر مراجعه کنید. پیشنهاد ما گروه وکلای راهیان عدالت می باشد.

در صورتی که سوالی در ارتباط با ملک و دعاوی ملکی داشتید میتوانید از وکیل ملکی ما کمک بگیرید.

 نمونه دادخواست ابطال سند رسمی ملک
نمونه دادخواست ابطال سند رسمی

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

باطل کردن سند رسمی ملک چه شرایطی دارد ؟

کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در خصوص  تشخیص عمران و احیاء و تعیین نوع زمین دایر و تمیز بایر از موات چه می گوید ؟

ابطال سند رسمی چه شرایطی دارد ؟

دلایل ابطال سند رسمی مالکیت کدام ها هستند ؟

نمونه دادخواست ابطال سند رسمی ملک به چه شکل می باشد ؟

آیا امکان نوشتن نمونه دادخواست ابطال سند رسمی ملک توسط شخص وجود دارد؟

برای پر کردن نمونه دادخواست ابطال سند رسمی به وکیل نیاز است؟

باطل کردن سند رسمی ملک چه شرایطی دارد ؟

همان طور که می دانید سند ملک یک سند رسمی به حساب می اید . ثبت این سند توسط سازمان ثبت اسناد و املاک صورت می پذرید ( برای املاکی که به صورت قانونی و همین طور رسمی ثبت می شوند ) . با توجه به این موضوع و توضیحات سند رسمی یک ملک از اعتبار قانونی برخودار می باشد . با این که این سند دارای اعتبار قانونی می باشد ولی شرایطی ممکن است اتفاق بیفتد که باعث ابطال این سند شود .

در خصوص کلیه ی اسناد رسمی چون سند مالکیت ، اسناد رهنی و شرطی ، سند اجرایی ، سند مالکیت معارض ، سند رسمی اجاره یا بیع و سایر اسناد در صورتی که موارد و موجباتی قانونی بر بی اعتباری ان ها وجود داشته باشد می توان نسبت به اقامه  دعوای ابطال و یا اعلام ابطال ان ها در دادگاه های مربوطه اقدام کرد .

باطل شدن یک سند رسمی ملک می تواند به درخواست دارنده سند ملک ( صاحب سند ملک ) یا انتقال مالکیت و یا حتی با حکم دادگاه اتفاق بیفتد . برای باطل کردن سند رسمی یک ملک باید شرایط و دلایلی وجود داشته باشد و همین طور توسط حکم قطعی دادگاه و مراجع صالح قضایی انجام شود .

فایل نمونه دادخواست ابطال سند رسمی ملک

تنظیم درخواست

اولین اقدام در طی روند ابطال سند رسمی یک ملک تنظیم یک درخواست یا دادخواست می باشد . این دادخواست پس از ان که در دادگاه مربوطه ثبت و مورد رسیدگی قرار گرفت برای اقدام به دفتر ثبت اسناد و املاک ارجاع داده خواهد شد .

پس از انجام بررسی های لازم و به همراه سایر ضمائم به بخش بایگاهی فرستاده می شود . در این بخش پرونده ابطال سند رسمی ملک تشکیل خواهد شد و بررسی های لازم انجام خواهد گرفت . و نهایتا اگر این سند مربوط به املاک باشد به دفتر املاک ارسال خواهد شد . سپس پیش نویس ابطال تهیه و تنظیم می گردد .

این پیش نویس دارای بخش هایی چون شماره نامه یا حکم یا سند انتقال اجرائی می باشد . پس از اجرای این مراحل یک پیش نوی سسند مالکیت رسمی جدید به فرد متقاضی داده خواه شد .

به عبارت دیگر دعاوی ابطال سند رسمی نوعی دعوی می باشد که می خواهد ب یاثر بودن یک و یا چند سند رسمی را نشان دهد و همین طور که گفتیم این ابطال تنها توسط دادگاه می تواند اتفاق بیفتد .

کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در خصوص تشخیص عمران و احیاء و تعیین نوع زمین دایر و تمیز بایر از موات چه می گوید ؟

کمیسیون ماده 12 در خصوص تشخیص عمران و احیاء و تعیین نوع زمین دایر و تمیز بایر از موات می گوید : « نحوه تشخیص نوع اراضی موضوع ماده 12 قانون زمین شهری به موجب دستورالعملی که وزارت مسکن و شهرسازی تهیه و به موقع اجرا می گذارد می باشد . »

ابطال سند رسمی چه شرایطی دارد ؟

در صورتی که فرد متقاضی خواهان ارائه دادخواست خود به دادگاه مربوطه باشد باید دارای شرایطی باشد که در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره خواهیم کرد :

  • بیان دقیق مشخصات کامل سند در در خواست متقاضی ( مشخصاتی چون طلاعات شخصی مالک فعلی سند رسمی و مالک جدید ، مشخصات ملک ( در صورت سند مالکیت ) ، شماره پرونده ثبتی ، نحوه ابطال سند مالکیت اولیه و شماره و تاریخ مستند ابطال )
  • ضمیمه پرونده ثبتی شدن سند رسمی در صورت ابطال ان  قبل از در خواست و همین طور ارسال درخواست متقاضی پس از انجام تشریفات فوق بخشنامه ای به دفاتر اسناد رسمی
  • ذکر مشخصات کامل ملک، مالک، تاریخ مستند ابطال سند، شماره سند، امضای مسئول مربوطه و … در بخشنامه ابطال سند رسمی
  • پرداخت وجوه تعیین شده توسط دادگاه ( بهاء دفترچه سند رسمی )
  • احراز هویت متقاضی
  • نگهداری پرونده ابطال سند رسمی در قسمت بایگانی و ارائه رسید به متقاضی

دلایل ابطال سند رسمی مالکیت کدام ها هستند ؟

همان طور که گفتیم سند رسمی مالکیت نوعی اوراق رسمی به حساب می اید . ممکن است در صورت پیش امد شرایط مختلف نظیر انتقال مالکیت و موارد دیگر ابطال رسند رسمی مالکیت درخواست شود . حال می خواهیم بدانیم چه دلایلی بریا ابطال سند رسمی مالکیت وجود دارد . در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد :

  • عدم تطابق سند با قوانین ثبت وقانون مدنی
  • صادرشدن سند مالکیت معارض
  • صدور اشتباهی سند مالکیت
  • ثبت املاک موقوفی و اراضی مربوط به فوت شدگان توسط افراد سود جو
  • و …
دلایل ابطال سند رسمی مالکیت کدام ها هستند ؟
دلایل ابطال سند رسمی مالکیت کدام ها هستند ؟

نمونه دادخواست ابطال سند رسمی به چه شکل می باشد ؟

نمونه داد خواست ابطال سند رسمی ملک به صورت زیر می باشد :

ریاست محترم دادگاه عمومی حقوقی

حتراماً به استحضار می‌ رساند :

۱٫ موکل مطابق سند مالکیت شماره ……مورخ ۱۳۴۷ مالکیت شش ‌دانگ یک قطعه زمین واقع در ……… را دارد .

۲٫ متأسفانه بعد از انقلاب و مهاجرت ایشان به خارج از کشور خواندگان از عدم حضور ایشان سوء استفاده نموده و با معرفی خود به عنوان صاحب ملک با ارائه مبایعه ‌نامه مجعول درخواست ثبت ملک و تنظیم سند مالکیت برای ملک نموده‌اند .

۳٫ نظر به این که مطابق دادنامه شماره…… مجعول بودن مبایعه‌ نامه ارائه شده احراز شده و اقدامات برای اظهار و ثبت ملک بر خلاف مقررات بوده از دادگاه محترم رسیدگی‌ کننده تقاضای ابطال سند و اعاده وضع به حال سابق به همراه پرداخت هزینه دادرسی و سایر خسارات قانونی مورد استدعا است.

محل امضاء – مهر – اثر انگشت

برای پر کردن نمونه دادخواست ابطال سند رسمی به وکیل نیاز است؟

بهتر است برای تکمیل نمونه دادخواست ابطال سند رسمی با وکیل ملکی در ارتباط باشید، یکی از بهترین موسسه های حقوقی که می تواند در تکمیل نمونه دادخواست ابطال سند رسمی شما را همراهی کند موسسه حقوقی راهیان عدالت است.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام