بهترین وکیل قاچاق کالا

در این مقاله قصد داریم موضوع بهترین وکیل قاچاق کالا را بررسی کنیم.

با توجه به اینکه هر روزه قوانین کشور در حال تغییر در حوضه قاچاق کالا است می توانید برای مقابله با چالش های وارداتی روبرو نشید حتتما از یک وکیل قاچاق کالا مجرب یا از وکیل کیفری تهران کمک بگیرید .

وکیل قاچاق کالا آماده است تا شمارو برای رسیدن به اهداف و رفع شکایات ها همراهی کند ، می توانید برای ارتباط با وکیل قاچاق کالا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا مشاوران ما به شما راه حل های مناسب را به شما بدهند .

و همچنین شما می توانید با عقد قرار داد رسمی با وکیل قاچاق کالا تمام مراحل تسریع و پیگیری دعاوی کیفری خودتون رو به وکیل مجرب موسسه حقوقی راهیان عدالت بسپارید .

برای ارتباط وکیل کیفری تهران می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید .

02122112230

اگر مایل به مشاوره برای بهترین وکیل قاچاق کالا هستید، پیشنهاد می کنیم با مشاوران گروه راهیان عدالت تماس بگیرید

حتما اسم قاچاق کالا را شنیده اید و می دانید که کالاهای قاچاق به کالاهایی گفته می شود که اجازه ورود و خروج به کشور را ندارد. ممکن است اطلاعات کامل تر و باجزئیات بیشتر درباره قاچاق کالا نداشته باشید که در ادامه مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره ی قاچاق کالا و بهترین وکیل قاچاق کالا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بهترین وکیل قاچاق کالا
بهترین وکیل قاچاق کالا

سوالاتی که درباره ی بهترین وکیل قاچاق کالا ممکن است داشته باشید :

  • قاچاق کالا به چه چیزی گفته می شود؟
  • علت انجام قاچاق کالاها چه چیزی است؟
  • به چه علتی به قاچاق کالا، اقتصاد پنهان می گویند؟
  • کالاها چه انواعی دارند؟
  • در چه مواردی کالاهای قاچاق اجازه دارند در داخل کشور به فروش گذاشته شوند؟
  • قاچاق کالا چه تاثیری بر دولت می گذارد؟
  • قاچاق کالا دارای چه آثار مخربی است؟
  • چه راه هایی برای پیشگیری از قاچاق کالا وجود دارد؟
  • چه مرجعی مسئول پیگیری جرایم قاچاق کالا است؟
  • قاچاق کالا دارای چه مجازات هایی است؟
  • چه محرومیت هایی برای مرتکبان به قاچاق کالا ممکن است پیش آید؟
  • چه دستگاه هایی مسئول کشف قاچاق کالا هستند؟
  • وکیل می تواند به متهم یا متهمان قاچاق کالا کمک کند؟
  • وکیل خوب چگونه وکیلی است؟
  • بهترین وکیل قاچاق کالا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
  • هنگام انتخاب وکیل چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

قاچاق کالا به چه چیزی گفته می شود؟

قاچاق کالا به معامله ای گفته می شود که دولت آن را ممنوع کرده است و از نظر علم اقتصاد به هر چیزی که به طور مخفیانه از مرز کشور و بدون اجازه دولت عبور کند جز کالای قاچاق محسوب می شود.

در کتاب ترمینولوژی حقوق، قاچاق را این گونه معنی کرده است که زمانیکه کالا را از نقطه ای به نقطه دیگر جا به جا کنیم و اگر این حمل و نقل از داخل ایران باشد قاچاق داخلی و اگر حمل و نقل کالا در یک نقطه داخلی به نقطه خارجی فرستاده شود یا بر عکس قاچاق خارجی محسوب می شود.

قاچاقچی یا سوداگر به فرد یا افرادی گفته می شود که قاچاق کالا را انجام می دهند.

قاچاق کالا به چه چیزی گفته می شود؟
قاچاق کالا به چه چیزی گفته می شود؟

علت انجام قاچاق کالا چه چیزی است؟

زمانی که قیمت یک کالا در کشور با دستور مسئولین مربوطه کاهش پیدا می کند و ممکن است برخی از افراد برای اینکه سود بیشتری به دست آورند کالا قاچاق را به مشتری با قیمت بالاتری ارائه کنند و با سودی که به دست می آورند به قاچاق کالا تمایل پیدا می کنند.

این روش سودجویی به تولیدکنندگان داخلی و محصولات آن ها ضرر زیادی وارد می کند و نتایج ناخوشایندی به همراه دارد برای مثال امکان دارد یک شرکت داخلی به خاطر ضرر زیادی که به آن وارد شده است مجبور شود نیروهای زیادی در شرکت خود را برکنار کند و باعث نابسامانی در وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده ها و جامعه شود.

یکی دیگر از دلایل قاچاق کالا تقاضا خریداران داخلی است که تمایل دارند از کالاهای خارجی استفاده کنند و برعکس در برخی از انواع کالاها بازارهای خارجی تمایل دارند از کالاهای ایرانی استفاده کنند که این تقاضاها سبب شده است به صورت غیر قانونی و به اصطلاح قاچاقی کالا را در بازار عرضه کنند.

علت انجام قاچاق کالا چه چیزی است؟
علت انجام قاچاق کالا چه چیزی است؟

به چه علتی به قاچاق کالا، اقتصاد پنهان می گویند؟

بیشتر کارشناسان اقتصاد اعتقاد دارند که قاچاق کالا در واقع اقتصاد پنهان می باشد زیرا به صورت آشکار انجام نمی شود و قاچاقچیان با قیمت پایینی کالا را تهیه می کنند و معمولا سرمایه زیادی برای این کار در نظر نمی گیرند و با قیمت بسیار بالا محصول را در بازار عرضه می کنند.

کالاها چه انواعی دارند؟

  • کالا ممنوع : کالا ممنوع به کالاهایی گفته می شود که اجازه خرید و فروش آن ها در داخل کشور وجود ندارد و واردات و صادرات آن ها ممنوع می باشد و در صورتی که شخصی اینگونه کالاها را قاچاق کند برابر قانون مجازات خواهد شد.
  • کالا مجاز مشروط : برای خرید و فروش اینگونه کالاها شما باید تشریفات گمرکی را انجام دهید و مجوزهای لازم را از مراجع قانونی دریافت کنید.
  • کالا مجاز : لفظ کالای مجاز را برای کالاهایی به کار می برند که خرید و فروش آن ها فقط به تشریفات گمرکی و بانکی نیاز است و برای کالاهای مجاز مجوزی نیازی نیست که کسب کنید.

در چه مواردی کالاهای قاچاق اجازه دارند در داخل کشور به فروش گذاشته شوند؟

کالاهای قاچاق که نمونه داخلی ندارند و وجود آن ها برای کشور ضروری است بعد از کشف آن ها به فروش گذاشته خواهند شد، ضمن اینکه کالاهایی که جز کالاهای لوکس و تجملاتی به حساب می آیند جز این دسته از کالاها قرار نمی گیرند و باتوجه به موارد زیر کالاهای قاچاق قابل فروش در مزایده هستند :

  • با پیشنهاد وزارت خانه های بهداشت درمان و آموزش کشور، صنعت، جهاد کشاورزی، معدن و تجارت و همچنین تصویب هیئت وزیران، کالاهایی که به شدت در بازار داخلی به آن ها نیاز است و هیچگونه لطمه ای به تولیدات داخلی و همچنین تجارت خارجی وارد نکرده اند اجازه ی فروش را پیدا می کنند.
  • واریز ارزهای مکشوفه به حسابی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین کرده است.
  • تمام مسکوکات مربوط به طلا، نقره، شمش طلا و جواهرات کشف شده که همگی به سازمان تحویل داده خواهد شد.
  • کالاهایی که از نظر تاریخی و میراث فرهنگی ارزش بالایی دارند و ارزش کالاها را باید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعیین کند که پس از تایید ارزش اموال به سازمان مربوطه واگذار خواهد شد.
  • اگر کالای قاچاق مربوط به فرآورده های نفتی باشد مسئولانی که کالا را کشف کرده اند آن را به نزدیکترین شعبه مربوط به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منتقل خواهند کرد که این شرکت بعد از تعیین هویت کالا، آن را به فروش خواهد گذاشت و پولی که از فروش فرآورده نفتی به دست آورده است به حساب خزانه داری کل کشور منتقل خواهد کرد.
در چه مواردی کالاهای قاچاق اجازه دارند در داخل کشور به فروش گذاشته شوند؟
در چه مواردی کالاهای قاچاق اجازه دارند در داخل کشور به فروش گذاشته شوند؟

نیاز به وکیل تعزیرات دارید با ما تماس بگیرید .

قاچاق کالا چه تاثیری بر دولت می گذارد؟

قاچاق کالا که به تجارت زیرزمینی نیز معروف است باعث می شود به سیاست هایی که دولت در بخش اقتصادی و بازرگانی در نظر گرفته است ضرر وارد کرده و تاثیر منفی در اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

از آثار مخربی که قاچاق کالا بر دولت می گذارد می توان به تلف شدن منابع ارزی و اینکه دیگر درآمدهای دولت قابل پیش بینی نخواهد بود، شفافیت اقتصاد از بین خواهد رفت، تولید ناخالص داخلی کمتر خواهد شد و برای گردش پول تقاضا بیشتر می شود و بسیاری معایب دیگر که به وجود خواهد آمد اشاره کرد.

یکی از بدترین تاثیری که قاچاق کالا می گذارد کم شدن تولیدات داخلی است و باعث می شود تولیدکنندگان داخلی نتوانند با رقیبان خارجی و تولیدات آن ها رقابت کنند و سیاست گذاری ها در بخش تولید و اشتغالزایی با مشکل روبرو خواهد شد و متاسفانه احتمال ورشکستگی و آسیب های جدی برای تولیدکنندگان داخلی وجود دارد.

از آنجا که با قاچاق کالا مالیاتی به دولت پرداخت نخواهد شد دولت درآمدهایش کمتر شده و به اقتصاد کشور آسیب وارد می شود و زمانیکه از کالاهایی که یارانه دولتی استفاده می کنند به صورت غیرقانونی و بدون پرداخت هیچ مالیاتی از کشور خارج شوند آن زمان هزینه های دولت تاثیری نخواهد داشت و باتوجه به اینکه کالاهایی که قاچاق می شوند معمولا مالیات بیشتری در مقایسه با بقیه کالاها شامل آن ها می شود و به این ترتیب با عدم پرداخت مالیات دولت بسیار ضرر خواهد کرد.

قاچاق کالا چه تاثیری بر دولت می گذارد؟
قاچاق کالا چه تاثیری بر دولت می گذارد؟

قاچاق کالا دارای چه آثار مخربی است؟

زمانیکه قاچاقچی تمام هدف خود را مختص به سودجویی خودش می کند و همه ی اصول ملی، اخلاقی و مذهبی در خود را زیر سوال می برد و باعث می شود با قاچاق برخی کالاهایی که مستهجن و مبتذل هستند جوان های زیادی به بیراه رفته و به نوعی تهاجم فرهنگی اتفاق می افتد و افرادی که بیشترین آسیب را از این کالاهای قاچاق متحمل می شوند قشر جوان جامعه هستند.

در برخی کالاهای قاچاق مانند کالاهای پزشکی و بهداشتی و لوازم آرایشی که نسخه تقلبی آن ها وارد کشور می شود سبب انواع بیماری ها شده و بهداشت جامعه را به خطر می اندازد.

قاچاق کالا باعث کاهش امنیت ملی می شود به این صورت که با قاچاق کالا که بر تولیدات داخل تاثیر می گذارد و سبب کاهش تولید داخل شده و به خاطر سودآوری کم، کسی حاضر به سرمایه گذاری نمی شود و متاسفانه با نبود سرمایه گذاری، اشتغالی در کشور به وجود نخواهد آمد و ایران که با بحران بیکاری مخصوصا برای قشر تحصیلکرده مواجه است با قاچاق کالا بحران بیکاری بدتر نیز خواهد شد.

قاچاق کالا دارای چه آثار مخربی است؟
قاچاق کالا دارای چه آثار مخربی است؟

چه راه هایی برای پیشگیری از قاچاق کالا وجود دارد؟

یکی از بهترین تمهیدات در خصوص پیشگیری از قاچاق کالا داشتن گواهی نامه شناسه کالا و داشتن شناسه رهگیری کالا است که برای هر کالا یک شناسه وجود داشته باشد که منحصر به فرد باشد. با بکار بردن این روش به راحتی کالاهای اصل از کالاهای قاچاق تشخیص داده خواهد شد.

روش دیگر برای پیشگیری از قاچاق کالا بکار بردن سامانه هوشمند است که با استفاده از این سامانه هوشمند، نظارت درستی بر واردات و صادرات و همچنین حمل و نقل و نگهداری اتفاق خواهد افتاد.

چه راه هایی برای پیشگیری از قاچاق کالا وجود دارد؟
چه راه هایی برای پیشگیری از قاچاق کالا وجود دارد؟

دستگاه هایی که در تجارت خارجی کشور فعالیت دارند بهتر است از نیروهای کاربلد و باتجربه استفاده کنند و باید همکاری زیادی با دستگاه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشند.

روش دیگر برای پیشگیری از قاچاق کالا تقویت مجریان و مراجع و همچنین نهادهای نظارتی می باشد که می توانند با نظارت درست و ارزیابی های لازم از قاچاق کالا پیشگیری کنند.

چه راه هایی برای پیشگیری از قاچاق کالا وجود دارد؟
چه راه هایی برای پیشگیری از قاچاق کالا وجود دارد؟

چه مرجعی مسئول پیگیری جرایم قاچاق کالا است؟

اگر قاچاق کالا سازمان یافته و کاملا حرفه ای صورت گرفته باشد به پرونده آن ها در مراجع زیر رسیدگی خواهد شد.

زمانیکه قاچاق کالا به وسیله ی ماموران دولتی اتفاق بیفتد رسیدگی به پرونده آن ها در دادسرا و صلاحیت دادگاه انقلاب اتفاق خواهد افتاد ولی اگر قاچاق کالا توسط عموم مردم انجام شود در تعزیرات حکومتی پرونده آن ها بررسی خواهد شد.

تعزیرات حکومتی یک سازمان است که به تخلفات صنفی و اقتصادی کشور رسیدگی می کند. قاچاق کالا جز جرایم اقتصادی کشور به حساب می آید و باعث اختلال در نظام اقتصادی کشور می شود که توسط سازمان تعزیرات حکومتی کشور پرونده های متخلفان بررسی خواهد شد.

اگر پرونده ای دارای متهمان زیادی باشد و اگر اتهامی به یکی از متهم ها وارد باشد که باید توسط مرجع قضایی رسیدگی شود بقیه ی متهمان نیز در مرجع قضایی به آن ها رسیدگی خواهد شد.

چه مرجعی مسئول پیگیری جرایم قاچاق کالا است؟
چه مرجعی مسئول پیگیری جرایم قاچاق کالا است؟

قاچاق کالا دارای چه مجازات هایی است؟

قاچاق کالا دارای چه مجازات هایی است؟
قاچاق کالا دارای چه مجازات هایی است؟

ماده 22)

هر فردی که کالای قاچاق را که ممنوع است نگهداری کرده یا حمل کند یا به فروش بگذارد به جز ضبط کالای قاچاق طبق مواد 23 و 24 مجازات خواهد شد :

الف) اگر کالای قاچاق ارزش ده میلیون (000/000/10) ریال داشته باشد متهم محکوم به پرداخت جزای نقدی دو تا سه برابر ارزش کالای قاچاق می شود.

  • اگر کالای قاچاق ارزشی بین ده میلیون (000/000/10) ریال تا یکصد میلیون (000/000/100) ریال داشته باشد متهم محکوم به پرداخت جزای نقدی سه تا پنج برابر ارزش کالای قاچاق می شود.

پ) اگر کالای قاچاق ارزشی بین یکصد میلیون (000/000/100) ریال تا یک میلیارد (000/000/000/1) ریال داشته باشد متهم محکوم به پرداخت جزای نقدی پنج تا هفت برابر ارزش کالای قاچاق می شود و علاوه بر جزای نقدی به بیشتر از 6 ماه تا 2 سال حبس محکوم خواهد شد.

ت) اگر کالای قاچاق ارزشی بیشتر از یک میلیارد (000/000/000/1) ریال داشته باشد متهم محکوم به پرداخت جزای نقدی هفت تا ده برابر ارزش کالای قاچاق می شود و علاوه بر جزای نقدی به بیشتر از 2 تا 5 سال حبس محکوم خواهد شد.

ماده 22 دارای تبصره های زیر می باشد :

تبصره 1) ماده 702 در قانون مجازات اسلامی که در تاریخ 22 آبان 1387 به تصویب رسید فقط مختص مشروبات الکلی که در داخل کشور تولید می شوند می باشد.

تبصره 2) در قاچاق کالای ممنوعه وجوه حاصل از آن توقیف خواهد شد.

ماده 22 دارای تبصره های زیر می باشد :
ماده 22 دارای تبصره های زیر می باشد :

تبصره 3) هر گونه وسیله ای که برای تولید کالاهای قاچاقی که مورد استفاده قرار خواهند گرفت یا باعث راحت تر شدن قاچاق کالای ممنوع می شود ضبط خواهد شد. اگر استفاده کننده مالک آن نباشد و مالک به صورت عمدی وسیله را در اختیار متهم نگذاشته باشد این تبصره شامل او نخواهد شد.

تبصره 4) مصادیق کالاهای ممنوع شامل اموال تاریخی و فرهنگی، مشروبات الکلی، وسایل قمار و اثر سمعی و بصری مبتذل و وسایل دریافت از ماهواره به صورت غیرمجاز می باشد.

تبصره 5) اگر محلی که کالاهای قاچاق ممنوع در آن نگهداری می شود مالکش متهم باشد و اگر شامل ماده 24 قانون نباشد محل کالاهای قاچاق توقیف شده و پلمپ خواهد شد و اگر متهم بعد از گذشت دو ماه از تاریخی که حکم صادر شده است جریمه مالی را پرداخت نکند با فروش کالاها جریمه او پرداخت شده و بقیه پول را به مالک مسترد می دهند.

ماده 23)

اگر کالای قاچاق کشف شده شروط بندهای پ و ت از ماده 22 را داشته باشند و اگر وسیله نقلیه که قاچاق کالا را انجام داده است هر کدام از شرط های زیر را داشته باشد وسیله نقلیه ضبط خواهد شد :

  • مالک وسیله نقلیه ای که قاچاق کالا را انجام داده است خود فردی باشد که مرتکب قاچاق شده است.
  • با استفاده از سابقه ی مرتکب یا سابقه مالک وسیله نقلیه اتباث شود که مالک وسیله نقلیه را کاملا عمدی در اختیار مرتکب به قاچاق کالا سپرده است.

تبصره) در صورتی که هیچکدام از دو شرایط بالا ثابت نشود مالک وسیله نقلیه معادل ارزش کالای قاچاق جریمه خواهد شد و وسیله نقلیه را به مالک باز می گردانند.

ماده 24)

اگر محلی که کالای قاچاق را نگهداری می کنند برای خود مرتکب باشد یا مالک محل را عمدا در اختیار مرتکب گذاشته باشد و همچنین کالای قاچاق ارزشی بیشتر از یک میلیارد ریال داشته باشد مصادره خواهد شد

به شرطی که ارزش ملک نگهداری کالای قاچاق از ارزش کالای قاچاق 5 برابر بیشتر نبوده که اگر پنج برابر ارزش کالاهای قاچاق ممنوعه باشد مصادره می شود و اگر ملک ارزشش کمتر از پنج برابر باشد و کمتر از دو بار از آن برای قاچاق کالا استفاده کرده باشند و در دو مرتبه قبل نیز محکوم شده باشد در مرتبه سوم ملک را مصادره خواهند کرد.

اگر مرتکب بدون اینکه مالک محل نگهداری کالای قاچاق خبر داشته باشد از آن استفاده کرده باشد 3 تا 5 برابر ارزش کالاهای قاچاق نگهداری شده به جریمه نقدی او اضافه خواهد شد.

تبصره) قوه قضاییه آیین نامه اجرائی ماده 24 را تهیه می کند و حداکثر تا 3 ماه بعد از تاریخ لازم الاجرا قانون رییس قوه قضاییه آن را تایید خواهد کرد.

ماده 25)

اگر فردی بدون اینکه از سازمان حفاظت محیط زیست مجوز داشته باشد و به قوانین و مقررات درباره ی حیوانات وحشی که در معرض نابودی هستند توجه نکند و انواع موجودات آبزی و همچنین پرندگان شکاری و غیرشکاری را که بومی بوده یا مهاجر هستند را به صورت زنده یا غیر زنده اقدام به قاچاق آن ها کند و حتی اگر قصد خارج کردن آن را به خارج از کشور نداشته باشد ولی جز کالاهای قاچاق ممنوعه به حساب می آید و سازمان حفاظت محیط زیست مصادیق این نوع حیوانات را مشخص خواهد کرد.

ماده 26)

اگر فردی بدون داشتن مجوز از سازمان شیلات اقدام به صید، عمل آوری، فروش و حمل کردن و همچنین نگهداری خاویار و ماهیان خاویاری کند که بیشتر از میزان تعیین شده ی سازمان شیلات است با او برخورد قانونی خواهد شد.

ماده 27)

اگر فردی حقیقی یا حقوقی بدون اینکه تشریفات قانونی را انجام دهد اقدام به واردات و صادرات در حوزه ی دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات خوراکی، آشامیدنی، وسایل آرایش و بهداشتی کند جز کالاهای قاچاق محسوب شده و مانند موارد زیر با او برخورد خواهد شد :

مجازات ماده 27 منعی برای پرداخت کردن دیه و خسارت ندارد :

  • قاچاق کالاهایی مانند قاچاق مواد و محصولات دارویی، مکمل ها، تجهیزات پزشکی شامل مجازات قاچاق کالاهای ممنوعه ماده 22 قانون است.
  • کالای قاچاق ممنوعه مانند مواد و محصولات خوراکی و آشامیدنی و همچنین آرایشی و بهداشتی که کشف می شود، مرجعی که مسئول رسیدگی به آن است وظیفه دارد از مجوز مصرف انسانی کالاهای گفته شده استعلام بگیرد و وزارت بهداشت درمان و آموزش باید در مدت 10 روز به استعلام جواب بدهد.

اگر کالاهای کشف شده که نام بردیم توانست مجوزهای لازم بهداشتی و درمانی درمورد مصرف انسانی را دریافت کند جرم آن شامل مجازات های بند ب ماده 18 می شود و اگر مجوز گرفته نشود کالاهای کشف شده جز کالاهای تقلبی و فاسد و همچنین تاریخ مصرف گذشته و مضر برای سلامتی شناخته می شود و مرتکب به خاطر قاچاق کالاهای ممنوعه مجازات خواهد شد.

مجازات ماده 27 منعی برای پرداخت کردن دیه و خسارت ندارد :
مجازات ماده 27 منعی برای پرداخت کردن دیه و خسارت ندارد :

ماده 27 تبصره های زیر را دارد :

تبصره 1) مواردی مانند حمل، نگهداری، عرضه و فروش اینگونه محصولات نیز شامل مجازات های قانونی خواهد شد.

تبصره 2) با پیشنهاد وزارت خانه های بهداشت درمان و آموزش، صنعت، معدن و تجارت و همچنین ستاد، آیین نامه های اجرایی درباره چگونگی اجرا شدن و میزان کالا برای استعلام از مجور مصرف انسانی تهیه خواهد شد و باید هیئت وزیران حداکثر در مدت 3 ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن آن را تصویب کنند.

چه محرومیت هایی برای مرتکبان به قاچاق کالا ممکن است پیش آید؟

مرجعی که مسئول رسیدگی به پرونده متهم به قاچاق کالا است با در نظر گرفتن شرایطی مانند تعداد دفعاتی که قاچاق کالا انجام داده است، شرایط و نحوه قاچاق و شخصیت متهم و بر طبق ماده 69 علاوه بر مجازات های اصلی می تواند محرومیت های زیر را نیز برای متهم در نظر بگیرد :

الف) ابطال دائم یا تعلیق موقت :

  1. پروانه کسب، تاسیس و بهره برداری
  2. پروانه حمل و نقل
  3. گواهینامه رانندگی وسیله نقلیه، وسیله آبی و هوایی
  4. کارت بازرگانی
  5. کارت ملوانی
  6. کارت مربوط به مبادلات مرزی
  7. کارت پیله وری

ب) محل کسب و کار یا تجارت به طور دائم یا موقت تعطیل شود.

پ) در اشتغال به حرفه به مدت 1 تا 5 سال محروم شود.

ت) در تاسیس شرکت یا عضو بودن در هیئت مدیره یا مدیر عاملی به مدت 1 تا 5 سال محروم شود.

ث) به مدت 5 سال ممنوع الخروج شود.

چه دستگاه هایی مسئول کشف قاچاق کالا هستند؟

در حدود وظیفه خود دستگاه های زیر وظیفه دارند قاچاق کالا را کشف کنند و ضمن اینکه ضابطین نیز وظیفه دارند طبق ماده 36 نسبت به کشف کالا قاچاق اقدام کنند.

  • گمرک جمهوری اسلامی ایران در محدوده اماکن گمرکی
  • بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • وزارت جهاد کشاورزی
  • شرکت ملی پخش فرآورده های ایران
  • شرکت سهامی شیلات ایران
  • شرکت دخانیات ایران
  • سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
  • سازمان حفاظت محیط زیست
  • سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان
چه دستگاه هایی مسئول کشف قاچاق کالا هستند؟
چه دستگاه هایی مسئول کشف قاچاق کالا هستند؟

وکیل می تواند به متهم یا متهمان قاچاق کالا کمک کند؟

بله اگر متهم یا متهمان قاچاق کالا یک وکیل خوب را انتخاب کنند که در کار خود باتجربه و حرفه ای باشد و همچنین ویژگی های یک وکیل خوب را که در ادامه گفته شده است داشته باشد می تواند مشکل موکل خود را حل کرده و توجه داشته باشید که یک وکیل خوب می تواند در مشکل به وجود آمده به شما کمک کند.

وکیل خوب چگونه وکیلی است؟

اگر برای شما یکی از مشکلات قاچاق کالا پیش آمد مهم ترین نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که بهترین وکیل قاچاق کالا را انتخاب کنید و وکیل اگر وکیل خوب و حرفه ای باشد باید مشکل موکل خود را مانند مشکل خودش بداند و دغدغه موکل خود را داشته باشد.

وکیل وظیفه دارد کاملا از موکل خود دفاع کند و اینگونه فکر نکند که اگر به نتیجه نرسد مسئولیتی متوجه او نخواهد شد و درواقع او تضمینی نداده است که حتما به جواب برسد اما یک وکیل حرفه ای معمولا تضمین می کند که حتما نتیجه لازم به دست خواهد آمد و این موضوعی است که یک وکیل خوب را از وکیل معمولی متمایز می کند و مهم ترین اصول وکالت داشتن احساس مسئولیت و دقت بسیار بالا در کار است.

یکی دیگر از ویژگی هایی که وکیل خوب باید داشته باشد شرافت کاری است و اگر وکیل احساس مسئولیت نکند درواقع شرافت کاری خود را زیر سوال خواهد برد.

وکیل خوب باید دارای قدرت بیان بسیار بالایی باشد و توانایی گفتاری او به قدری بالا باشد که حتی قاضی را نیز به چالش کشیده و اوضاع را به نفع موکلش پیش ببرد و همچنین روابط اجتماعی بسیار بالا وکلا تاثیر بسیار زیادی در روند پرونده خواهد داشت.

از آنجا که علم حقوقی و قضایی ممکن است تغییر کند وکیل خوب باید خود را با آخرین قوانین کشور به روز کرده و دانش خود را تقویت کند و توجه داشته باشد هیچوقت نباید دست از مطالعه و تحقیق بردارد.

وکیل خوب باید مطمئن شود که موکلش به او راست می گوید و بعد از اینکه مطمئن شد موکلش حقیقت را به او گفته است سپس به حمایت از موکل خود اقدام کند.

آراستگی ظاهر

آراستگی ظاهر نیز مانند بسیاری از شغل ها در شغل وکالت بسیار مهم است و نوع لباس پوشیدن در هنگام دفاع از متهم بر حاضران تاثیر خواهد گذاشت. باید وکلا سعی کنند با توجه به شغل شریف خود آراستگی ظاهری و منظم بودن را رعایت کنند و درواقع ظاهر آراسته احترام به مقام قضایی می باشد و هرگز ظاهر نامناسب از وکیل قابل قبول نیست.

وکیل خوب باید موکل خود را فقط در مسیر اصلی پرونده قرار دهد و به خاطر اینکه حق الوکاله بیشتری دریافت کند موکلش را در پروسه هایی که درحاشیه هستند قرار ندهد و اگر این کار را انجام دهد اعتبارش را از دست خواهد داد.

وکیل خوب باید به دور از چاپلوسی با قاضی برخورد کند و به صورت خشمگین و تحقیر با قاضی برخورد نکند و باید تواضع و فروتن داشته باشد و رفتارهای زشت و زننده از خود بروز ندهد که نظر قاضی به خاطر رفتار بد وکیل تغییر کند.

نباید این تصور را داشته باشید که اگر وکیل مرد باشد یا وکیل خانم باشد نتیجه بهتری به دست خواهید آورد این تصور کاملا اشتباه است و شما باید به نکاتی که گفته شد و تحصیلات وکیل دقت داشته باشید و در نظر داشته باشید که وکلای مرد و زن بسیاری در ایران فعالیت می کنند که بسیار حرفه ای و کاربلد هستند و در زمینه انتخاب وکیل نباید به جنسیت وکیل اهمیت دهید.

بهترین وکیل قاچاق کالا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • باید وکیلی را انتخاب کنید که دارای دانش، آگاهی و مهارت های لازم باشد.
  • بهترین وکیل قاچاق کالا باید قابل اعتماد باشد.
  • باید احساس آرامش و اطمینان را به موکل خود منتقل کند و کاری کند موکلش به او اطمینان کند.
  • بهترین وکیل قاچاق کالا باید فردی پرتلاش و فعال باشد و به طور مداوم پرونده موکل خود را دنبال کند.
  • بهترین وکیل قاچاق کالا علاوه بر معلومات بالا باید اخلاق بسیار خوبی داشته باشد و سعی کنید از انتخاب وکیل سنگدل و بداخلاق پرهیز کنید که نه با شما همدردی می کند و نه برخورد مناسبی خواهد داشت.
  • بهترین وکیل قاچاق کالا باید فقط دنبال درست کردن و حل مشکل شما باشد، احتمال دارد شما احساس پشیمانی داشته باشید و انتخاب وکیلی که شما را ملامت می کند کار بسیار اشتباهی است.
  • بهترین وکیل قاچاق کالا دارای حوصله و صبر بالایی است و در تمام طول مراحل دادگاه شما را باحوصله در جریان تمام اتفاقات خواهد گذاشت و با شما همفکری لازم را خواهد داشت.
  • بهترین وکیل قاچاق کالا باید کاملا دردسترس بوده و موکل بتواند به راحتی با وکیل خود تعامل داشته باشد.
  • مهم ترین ویژگی که بهترین وکیل قاچاق کالا باید داشته باشد رازداری اوست، رازداری وکیل باعث می شود موکل با خیال راحت جزئیات پرونده را در اختیار وکیلش قرار دهد.
  • بهترین وکیل قاچاق کالا باید بسیار شجاع بوده و در کل شغل وکالت نیاز به جسارت بسیار بالایی است مخصوصا در پرونده هایی مانند قاچاق کالا که نیازمند شجاعت وکیل است و وکیل نباید اجازه دهد هیچکسی او را در دفاع از موکلش پشیمان کند.
  • بهترین وکیل قاچاق کالا باید خوش نام باشد و خیال موکل از دادن پرونده خود به وکیل آسوده باشد.

هنگام انتخاب وکیل چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

نکات زیر را در هنگام انتخاب وکیل در نظر داشته باشید تا رابطه شما با وکیل شفاف شده و گرفتار شیادان و سواستفاده کنندگان نشوید.

هنگام انتخاب وکیل چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟
هنگام انتخاب وکیل چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟
  1. وکیل تخصصی انتخاب کنید.

زمانیکه برای حل شدن مشکل خود مخصوصا اگر در زمینه ی قاچاق کالا باشد قصد دارید یک وکیل انتخاب کنید دقت داشته باشید وکیل تخصصی بهترین انتخاب برای شما محسوب می شود و بهتر است در زمینه ی قاچاق کالا که مسئله ی مهمی است وکیل عمومی انتخاب نکنید.

  1. نسخه ای از وکالت نامه و قرارداد مالی را پیش خود داشته باشید.

بعضی از وکلا برای اینکه در آینده مشکلی پیش نیاید یا موکل به هر دلیلی از آن ها شکایت نکند نسخه ای از وکالت نامه و قرارداد مالی را در اختیار موکل قرار نمی دهند. توجه داشته باشید که حق مسلم شما است که حتما نسخه ای از وکالت نامه نزد شما باشد و این نکته مهم را هنگامی که با وکیل خود قرارداد بستید فراموش نکنید.

  1. برای اسناد و مدارکی که در اختیار وکیل قرار می دهید رسید دریافت کنید.

هر سند یا مدرکی که در اختیار وکیل خود قرار می دهید درقبالش رسید دریافت کنید و اگر وکیل مدارک را گم کند اینگونه شما می توانید از او غرامت دریافت کنید یا اگر به استرداد مدارک نیاز بود و وکیل امتناع کند استرداد آن ها راحت تر خواهد بود.

  1. نباید هزینه تمبر مالیاتی وکیل را بپردازید.

تمبر مالیاتی که بر روی وکالت نامه قرار دارد طبق ماده 103 پرداختش برعهده ی وکلا است و نیازی نیست که شما هزینه تمبر مالیاتی را پرداخت کنید. بعضی از وکلا هزینه باطل شدن تمبر مالیاتی در وکالت نامه را برعهده موکل انداخته و در قرارداد ذکر می کنند که موکل باید آن را پرداخت کند که شما می توانید همچین تضمینی در قرارداد ندهید و از وکیل بخواهید خودش این هزینه را پرداخت کند. طبق ماده 103 از قانون مالیات های مستقیم هزینه باطل شدن تمبر مالیاتی وکالت نامه 5 درصد از حق الوکاله ذکر شده در وکالت نامه می باشد.

  1. به عزل یا استعفای وکیل در آینده فکر کنید.

نوع قرارداد وکالت جایز می باشد و به این معنی است که هر کدام از طرفین می توانند قرارداد را به صورت یکطرفه قطع کرده و به همکاری پایان دهند. در این مواقع اگر شرط خاصی در قرارداد بیان نشده باشد وکیل می تواند هزینه زحمات خود را تا آخرین زمان همکاری از موکل دریافت کند.

بعضی از وکلا شرایط خاصی در قرارداد در نظر می گیرند برای مثال در صورت قطع همکاری یا استعفای وکیل پول پرداخت شده توسط موکل قابل بازگشت نخواهد بود و وکیل همه پول را به عنوان حق الزحمه خواهد برد که بهتر است برای جلوگیری از به وجود آمدن این شرایط با وکیل خود پیش از بستن قرارداد صحبت های لازم را انجام دهید و به یک توافق درست برسید.

به عزل یا استعفای وکیل در آینده فکر کنید.
به عزل یا استعفای وکیل در آینده فکر کنید.
  1. مواظب وکیل نماها باشید.

وکلا برای وکالت کردن در حوزه دادگستری باید پروانه وکالت از نهاد های خصوصی را داشته باشند. موسسات حقوقی غیرمجاز در شبکه های اجتماعی به وجود آمده اند و افرادی که در آن موسسات غیرمجاز فعالیت می کنند پروانه وکالت ندارند و با معرفی خود به عنوان وکیل، از مردم پول دریافت می کنند. اینگونه افراد که پرونده وکالت نداشته و خود را به عنوان وکیل معرفی می کنند مرتکب جرم شده و مجازات آن ها حبس است.

طبق قانون 55 از قانون وکلا، وکلایی که معلق بوده یا وکلایی که ممنوع الوکاله هستند و هر فردی که پروانه وکالت ندارد اجازه ی هیچگونه فعالیت در زمینه وکالت را نخواهد داشت حتی اگر دارای عنوان تدلیس مانند مشاور حقوقی و … باشد یا از طریق شرکت ها و دیگر عقود یا عضو شدن در موسسه های دیگر خود را اصیل در دعوی بداند که در این صورت به 6 ماه حبس تادیبی مجازات خواهد شد.

بهترین روش برای انتخاب وکیل مراجعه به مراکز امور وکلا قوه قضاییه یا سایت های معتبر مربوط به کانون وکلا است و بعد از اینکه وکیل موردنظر خود را انتخاب کردید مطمئن شوید که دارای پروانه وکالت است.

  1. وکلای متخلف را انتخاب نکنید.

در نهادهای صادرکننده ی پروانه وکالت و در بررسی تخلفات وکلا و همچنین کارآموزان وکالت سازوکاری مشخص شده است و شما قبل از اینکه وکیل خود را انتخاب کنید بهتر است در سایت کانون های وکلا یا مرکز امور وکلا قوه قضاییه اطمینان حاصل کنید که وکیل شما از وکالت تعلیق نشده یا محکومیت انتظامی نداشته باشد.

  1. مواظب موسسات حقوقی کلاهبردار باشید.

موسسات حقوقی بسیار زیادی به وسیله ی اشخاصی که وکیل نیستند تاسیس شده است و معمولا در این موسسات از وکلایی که صلاحیت لازم را ندارند استفاده می کنند و پورسانت بسیار زیادی از وکیل دریافت می کنند که با این کار انگیزه کار را از وکیل می گیرند. سعی کنید از موسسات حقوقی استفاده کنید که معتبر هستند یا به طور مستقیم امکان قرارداد با وکیل وجود داشته باشد.

  1. از چند وکیل سوال کنید.

خدمات حقوقی دارای تعرفه تعیین شده ای نیست و درواقع مبلغ حق الوکاله یک توافق بین وکیل و موکل است و به تشخیص وکیل و قبول موکل بستگی دارد و نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که مشکل حقوقی معمولا بیش از یک راه حل دارد و وکلا پیشنهادها و راه حل های مختلفی در نظر می گیرند که معمولا وکلای باتجربه بهترین راه حل را دارند و اگر شما از چند وکیل درباره راه حل مناسب سوال کنید می توانید مناسب ترین راه حل را انتخاب کنید و حق الوکاله ای را انتخاب کنید که معقول تر است.

  1. بهتر است از وکلای شهر محل اقدام کمک بگیرید.

می توانید وکیل خود را از هر شهری در کشور انتخاب کنید و محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد اما اگر وکیلی انتخاب کنید که خارج از شهر محل اقدام است مشکلاتی برای شما به وجود خواهد آمد.

یکی از این مشکلات هزینه های بیشتری است که شما باید بابت هزینه سفر و اقامت وکیل بپردازید و اینکه احتمال دارد وکیل بابت فعالیت در شهر دیگر حق الوکاله بیشتری از شما تقاضا کند. مشکل دیگری که ممکن است پیش آید طولانی شدن مراحل رسیدگی به پرونده شما است زیرا معمولا پرونده ها نیاز به رسیدگی حضوری دارند و وکیل از شهر دور امکان اینکه مدام در شهر حضور داشته باشد و پرونده شما را بررسی کند ندارد.

ممنون از همراهی شما امیدواریم مطالب گفته شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    3 thoughts on “بهترین وکیل قاچاق کالا

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام