وکیل ارث

وکیل ارث

وکیل ارث فردی است که با آگاهی کامل نسبت به امور ارثی و شرایط محرومیت از ارث  و ارث فرزند خوانده همچنین ارث زن از شوهر و نحوه ی تقسیم ارث مادر و امورات دیگر مربوط به ارث و کلیه ی مراحل ارث شامل نحوه ی محاسبه ی ارث و مهر و موم ترکه و رفع آن و همچنین سایر موارد دیگر به آن تسلط دارد.

اگر به دنبال وکیل حقوقی هستید می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید .

09121304085

برای آن که ارث توسط ورثه دریافت شود ابتدا باید وارث بودن آن ها تایید و سهم الارث آن ها مشخص شود . به همین منظور وکیل ارث می تواند کلیه ی امور مربوط به ارث از جمله انحصار وراثت و تقسیم ترکه و همین طور کار های مربوط به میراث و اموال متوفی را انجام دهد و یا پیگیری نماید.

در تقسیم ارث با انجام یک سری مراحل توسط وکیل ارث مسأله ی انحصار وراثت به داد گاه ارجاع داده می شود و دادگاه با صدور گواهی انحصار وراثت , سهم الارث هر فرد را مشخص می کند . و در صورت بروز هر گونه مشکل بین افراد می توان از وکیل ارث کمک گرفت.

ارث

ارث به معنی مال یا حقی است که پس از مرگ شخص به باز ماندگانش می رسد .

ترکه : منظور از ترکه دارایی به جا مانده از مورث است. این دارایی شامل دو بخش مثبت و منفی است . بخش مثبت آن اموال و مطالباتی است که به وراث می رسد و بخش منفی آن دین ها و تعهداتی است که در دارایی می ماند و باید از محل آن پرداخت شود.

نکته ی قابل توجه در باره ی ارث این است که ایرانیانی که خارج از ایران زندگی می کنند و اقامت کشور دیگری را دارند  قانون حاکم بر ارث آن ها قانون ایران است نه قانون کشوری که در اآن اقامت دارند . نکته ی دیگر در ارث این است که ارثیه بعد از فوت محقق می شود در حالی که بسیاری از افراد فکر می کنند که سهم الارث را می توان در زمان حیات شخص هم دریافت نمود که البت این تفکر صحت ندارد.

نکته ی دیگر این که قانون حاکم ارث برای ایرانیان غیر شیعه تابع مذهب آنان است.

موانع ارث

در مواردی ورثه می توانند از ارث محروم شوند که بدین شرح است :

قتل: هنگامی که شخص موروث فردی را به قتل برساند.

کفر : این مورد زمانی اتفاق می افتد که ورثه و موروث مذاهب متفاوتی داشته باشند که در این صورت به ورثه ارثی تعلق نمی گیرد و آن ارث به بیت المال متعلق است.

حصر وراثت

همان طور که در بالا گفته شد هر یک از وراث سهم الارث مشخصی دارند که برای تصرف آن باید انحصار وراثت صورت گیرد همچنین انحصار وراثت هم از طریق شورای حل اختلاف صورت می گیرد که معمولا شعبه ی محل سکونت متوفی است و شورای حل اختلاف با صدور گواهی وراثت این موضوع را اثبات می کند.

ورثه جا نشین متوفا در امور مالی وی هستند و از این جهت حق تصرف فوری در ترکه را دارند اما این تصرفات در ابتدا محدود به نگه داری ترکه و پرداخت دیون متوفی و انجام تکالیف قانونی دیگر است که بر عهده ی آنان قرار دارند . چنانچه اشخاصی از متوفی طلب کار باشند و یا متوفی نسبت به ترکه وصیتی کرده باشد تصرفات مالکانه ی ورثه در در ترکه از قبیل فروش و … نافذ نخواهد بود مگر با اجازه ی بستان کاران و پس از انجام مراحلی این اقدام صورت می گیرد.

وراث برای تقسیم ما ترک بین خودشان حتما باید گواهی انحصار وراثت دریافت کنند که همه ی این امور می تواند با کمک وکیل ارث صورت بگیرد.

آیا والدین می توانند فرزندان خود را از ارث محروم کنند ؟

طبق ماده ی 837 قانون مدنی اگر کسی به موجب وصیت یک یا چند نفر از ورثه ی خود را از ارث محروم کند وصیت مزبور نافذ نیست.

هر زمان دو وصیت نامه ی مخالف در یک روز تنظیم شده باشد و نتوان مقدم بودن یکی را احراز کرد در صورتی که تعارض ذاتی نباشد مانند واگذاری یک مال به دو نفر , باید هر دو وصیت را اجرا کرد زیرا تردید در اصل رجوع وجود دارد.

طبق ماده ی 841 قانون مدنی مال مورد وصیت باید ملک موصی باشد و وصیت به مال غیر , غیر از با اجازه ی مالک باطل است.

وصیت به مالی که متعلق به شخص دیگری است مانند وصیت به مالی که در رهن دیگری است نافذ است و پس از انجام مراحلی می تواند قابل اجرا باشد که برای انجام و پیگیری همه ی این امور می توان از وکیل ارث کمک و راهنمایی گرفت.

شروط ارث بردن

ارث بردن 6 شرط دارد که به آن ها اشاره می کنیم

مرگ موروث

زنده بودن وارث

موجبات تقسیم ارث مانند نسب و سبب

وجود ارث

پرداخت حق و دینی که بر عهده ی متوفا می باشد

موانع ارث وجود نداشته باشد

با نبودن هر یک از شروط ارث بردن , ارث بردن منتفی خواهد شد.

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام