وکیل بیمه بیکاری

وکیل بیمه بیکاری

قانون بیمه بیکاری در سال 69 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده , طبق ماده ی 1 قانون بیمه ی بیکاری کلیه ی مشمولین قانون تامین اجتماعی که تابع قوانین کار و کشاورزی هستند مشمول مقررات این قانون می شوند .

افرادی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم مشمول قانون بیمه ی بیکاری می شوند ؛

باز نشسته گان و از کار افتاد گان کلی

صاحبان حرفه ها و مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری

و اتباع خارجی

می توان گفت تمامی کار گران مشمول قانون تامین اجتماعی تابع قانون کار تحت پوشش قانون بیمه ی بیکاری قرار دارند . باید در نظر داشت که کار گران تحت پوشش بیمه ی بیکاری فقط در صورتی می توانند از مزایا ی پیش بینی شده در قانون استفاده کنند که بیکاری بدون میل و اراده ی خودش باشد .

حق بیمه ی بیکاری 3 در صد مزد یا حقوق بیمه شده است و پرداخت آن به عهده ی کار فرما است و نسبت به این که مدت اشتغال او قبل از بیکاری چقدر باشد مدت پرداخت مقرری مربوط متفاوت و دارای سقف معینی است. برای آگاهی از همه ی این امور می توان از وکیل بیمه بیکاری کمک گرفت.

کارگر بیمه شده باید ظرف 6 روز از تاریخ بیکاری و با اعلام مراتب بیکاری به واحد ها ی کار امور اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال به کار اطلاع می دهند و همچنین طبق قانون پرداخت مقرری , بیمه ی بیکاری از روز اول بیکاری محاسبه می شود. میزان مقرری روزانه بیمه شده ی بیکار معادل 55 درصد مزد یا کار مزد بیمه شده می باشد . اگر کار گر متاهل بوده و یا افراد تحت تکفل داشته باشد برای هر فرد از افراد تحت تکفل تا 4 نفر 10 در صد از حد اقل دستمزد روزانه به در یافتی او اضافه می شود به شرطی که از 80 در صد متوسط مزد دریافتی او در زمان اشتغال بیشتر نباشد.

طبق ماده ی  7  قانون بیمه ی بیکاری بیمه ی بیکاری نباید از حد اقل دستمزد کار گر ساده کم تر باشد. در این امورات وکیل بیمه بیکاری می توان مشورت کرد .

چند نکته ی مهم

در صورتی که پس از پرداخت بیمه ی بیکاری به بیمه شده ای مشخص شود که بیکاری بیمه شده طبق اراده ی شخصی خودش بوده است بیمه شده باید وجوه دریافتی به عنوان مقرری بیمه ی بیکاری را به سازمان تامین اجتماعی باز پرداخت نماید .

بیمه شدگانی که با دریافت مزد ایام بیکاری خود به کار قبلی خود باز می گردد باید مبالغ دریافتی را به تامین اجتماعی بر گردانند.

کار گران فصلی در صورتی که صرفا در فصل خاصی اخراج شده است و بیکاری آن ها بی اراده تشخیص داده شده مشمول در یافت مقرری بیمه ی بیکاری خواهند بود .

بیکاران دارای قرار داد کار با مدت معین در صورتی که بر اساس رای مراجع حل اختلاف در اثنا ی مدت قرار داد اخراج گردیده باشند نیز مشمول قانون بیمه ی بیکاری خواهند بود. با مشاوره ی حقوقی و همچنین گرفتن وکیل بیمه بیکاریمی توانید به مسائل خود در زمینه ی بیمه ی بیکاری رسیدگی کنید.

شرایط وکیل بیمه بیکاری

وکیل بیمه بیکاری خوب باید دارای شرایط زیر باشد؛

حرف شما را با دقت گوش دهد

برای انجام پرونده نقشه ی دقیق و برنامه داشته باشد

بی جهت و الکی وقت خودش و شما را نگیرد و با ابررسی کلیات پرونده بگوید که چه قدر شانس موفقیت در پرونده ی خود دارید و این کار مستلزم این است که وکیل خبره و با تجربه باشد

بعد از تعیین هزینه در صورت عدم موفقیت در پرونده مبلغی از هزینه را به شما پس بدهد

بعد از توافقات کلی و قبل از عقد قرار داد همه ی مدارک موجود را دوباره و دقیق بررسی کند.

وکیل بیمه بیکاری
وکیل اداره کار باید به چه تعهداتی نسبت به دفاع از حقوق کارگران عمل نماید؟

وکیل کار

از نظر وکیل اداره کار اولین چیزی که برای استفاده از خدمات بیمه ی بیکاری لازم است ارائه ی نامه ای از کار فرما مبنی بر عدم نیاز به نیرو ی کار است. قبل از اقدام به بیمه ی بیکاری مشاوره با وکیل بیمه بیکاری توصیه می شود .

در صورت اشتغال مجدد بیمه ی بیکاری قطع می شود و صد البته این اشتغال مجدد باید همراه با قرار داد و ادامه ی پرداخت بیمه باشد و اگر شخص به شغلی مشغول شود که در آن قرار دادی وجو ندارد و بیمه ی خود را به واسطه ی کار فرما تمدید نمی کند می تواند در حد اکثر مدت زمان از بیمه ی بیکاری بهره مند شود.

وکیل بیمه بیکاری نقش بسزایی می تواند در این امور داشته باشد.

طبق تبصره ی 2 قانون بیمه بیکاری بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیر مترقبه از جماه سیل و زلزله و جنگ و … بیکار می شوند با معرفی واحد کار و امور اجتماعی محل از مقرری بیمه ی بیکاری استفاده خواهند کرد.

طبق ماده ی 3 بیمه ی بیکاری به عنوان یکی از حمایت های تامین اجتماعی است و سازمان تامین اجتماعی موظف است با در یافت حق بیمه ی مقرر به بیمه شوندگانی که طبق مقررات این قانون بیکار می شوند مقرری بیمه یی بیکاری پرداخت نمایند.

باید این نکته را مد نظر قرار داد که بیمه شده قبل از بیکار شدن حداقل 6 ماه سابقه ی پرداخت بیمه را باید داشته باشد .

برای آگاهی از قوانین مربوط به بیمه ی بیکاری می توانید با وکیل بیمه بیکاری صحبت نمایید.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام