وکیل داد گستری مرکز

وکیل داد گستری مرکز

با توجه به تعریف وکیل , وکیل کسی است که برای عقد وکالت از جانب فردی دیگر برای انجام کاری منصوب می شود. همچنین وکالت به معنی واگذار نمودن است و وکالت امری است که یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام کاری نایب خود می کند.

اگر به دنبال وکیل پایه یک دادگستری هستید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

 

وکیل داد گستری

وکالت در داد گاه ها و داد سرا ها توسط وکیل داد گستری مرکز انجام می شود و وکیل داد گستری در همه ی مراحل پرونده ها ی حقوقی و کیفری می تواند در داد گاه حضور داشته باشد. هر کسی می تواند با مراجعه به وکیل داد گستری مرکز در هر یک از مراحل در شورای حل اختلاف و داد سرا و داد گاه حقوقی و یا کیفری و و یا داد گاه خانواده و همچنین داد .

گاه تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور به وکیل داد گستری مرکز وکالت بدهد که بتواند پیگیر امور شود. کسب اطلاعات از طریق مشاوره ی حقوقی و یا وکالت دادن به وکیل داد گستری مرکز برای پیگیری امور در اقامه ی دعوی و یا دفاع در قبال دعوی می تواند در حل مشکلات به وجود آمده مفید و موثر باشد. همچنین در مقابل داد سرا ها و داد گاه ها مظظف اند حق دفاع  متهمان را رعایت نموده و فرصت استفاده از وکیل داد گستری و یا وکیل داد گستری مرکز برای متهمان فراهم آورند و همین طور کلیه ی داد گاه ها و داد سرا ها موظف به پذیرش وکیل داد گستری و وکیل داد گستری مرکز هستند.

درجه بندی وکلا : وکیل دادگستری به دو بخش تقسیم می شوند ؛ وکیل پایه یک داد گستری و وکیل پایه دو . کار آموزان وکالت هم می توانند با توجه به مقررات کار آموزی و همچنین تحت نظر وکیل سر پرست در بعضی از پرونده ها وکالت نمایند.

وکلای داد گستری مرکزی

کانون وکلای داد گستری مرکزی یکی از اولین و مهم ترین کانون وکلا در ایران است که به عنوان قدیمی ترین نهاد مستقل مدنی و با تصویب قانون وکالت با شخصیت حقوقی مستقل به وجود آمده است.

مرکز وکلا دارای شخصیت حقوقی و مالی و اداری مستقل است که رییس آن را رییس قوه ی قضاییه انتخاب می کند تا مرکزوکلا را به ریاست معاون اول قوه ی قضاییه و با حضور برخی از اعضای شورای عالی قضایی اداره کند و این امر زیر نظر هییت های نظارتی صورت می گیرد.

اداره ی امور در رابطه با وکالت داد گستری و نظارت بر اعمال وکلا و رسیدگی به تخلفات و تعقیب انتظامی وکلای داد گستری مرکز و همچنین فراهم آوردن وسایل پیشرفت علمی و عملی وکلا از وظایف مهم کانون وکلای دادگستری مرکزی به شمار می رود.

اداره ی کانون وکلای داد گستری مرکز توسط هییت مدیره ای متشکل از دوازده عضو اصلی و شش عضو علی البدل که هر 2 سال یک بار با رای وکلای داد گستری مرکزی انتخاب می شوند صورت می پذیرد . طبق آیین نامه ی لایحه ی قانونی کانون وکلای داد گستری مرکزی , رییس کانون وکلای مرکز از حیث شئون و تشریفات رسمی در ردیف دادستان کل کشور است.

مهارت وکلا ی داد گستری مرکزی

داشتن فن بیان و سخن وری و همچنین تسلط کامل به ادبیات فارسی تا بتواند مطالب را به صورت روان به داد گاه منتقل کند .

داشتن جسارت یکی از مهم ترین توانایی وکلا ی داد گستری مرکزی به شمار می رود زیرا که یک وکیل داد گستری مرکز می تواند مطالبی را جمع آوری و عنوان کند که قاضی و وداد گاه را متقاعد کند که به نفع موکل خود رای دهند.

همین طور داشتن قدرت استدلال و خلاقیت ذهنی می تواند از دیگر خصوصیات وکلای دادگستری مرکز باشد.

برای موفقیت در هر پروندهه ای ابتدا باید بدانیم که پرونده ی کیفری باید تشکیل داده شود و یا بر حسب موضوع پرونده در دادگاه حقوقی طرح می شود و لازم است این موضوعات از هم تفکیک شوند چرا که در نتیجه ی پرونده و همین طور صرفه جویی در وقت و هزینه موثر است. وکالت می تواند در همه ی امور صورت بگیرد و علاوه بر دعاوی در داد گستری می تواند در سایر امور حقوقی هم وکالت را به وکیل داد گستری مرکز وا گذار کرد مانند وکالت دادن در خرید و فروش و موارد دیگر.

لازم به ذکر است که وکیل داد گستری مرکز تنها در حوزه ای که امور به او وکالت داده شده اجازه ی اعمال دارد و موکل باید حد و اختیارات وکیل را در اعمال و دخالت در پرونده مشخص کند. در نتیجه در صورتی که در مسئله ای به وکیل داد گستری مرکزی به صورت واضح و صریح اذنی داده نشده باشد نمی تواند اقدامی انجام دهد و ممکن است مواردی وجود داشته باشد که ظاهرا خارج از محدوده ی اجازه باشد اما طیق عرف حدود اجازه تلقی می شود که در این صورت حکم اذن صریح است و به همین دلیل این موارد باید به طور تمام و کمال به موکلین توضیح داده شود تا در حقوق موکلین تضییع نشود.

ادعای داد رسی شکل های مختلفی دارد ؛ اعاده ی داد رسی از طریق دیوان عالی کشور و اعاده ی داد رسی از طریق قوه ی قضاییه .

طبق ماده ی 666 قانون مدنی هر گاه از تقصیر وکیل خسارتی به موکل وی وارد شود که قانونا وکیل مسبب آن باشد آن وکیل مسئول خواهد بود.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام