وکیل رشوه

وکیل رشوه

یکی از مهم ‌ترین انواع فسادهای مالی ، رشوه‌ خواری است. گاهی تشخیص دادن پاداش و رشوه از یک دیگر کار مشکلی است در ادامه به وکیل رشوه می پردازیم.

برای مشاوره با وکیل کیفری امور مجازات رشوه می توانید با وکلای راهیان اعتدالت در ارتباط باشید .

09121304085

وکیل رشوه

جرم رشوه

جرم رشوه و زیر میزی جنبه عمومی دارد یعنی برای پیگیری آن نیازی به شاکی خصوصی نیست . در قانون رشوه دهنده را (راشی ) و رشوه گیرنده را مرتشی می گویند.

ارتکاب جرم رشوه منوط به قبول کردن غیر مستقیم یا مستقیم  مال یا وجهی به صورت نقدی یا غیر نقدی (پرداخت وجه ، چک ، سفته و حواله ) می باشد.

انجام معاملات صوری با مبالغ غیر واقعی به نفع کارمندان  دولتی ، برای انجام دادن و یا ندادن کاری می باشد . چه آن کار جزء وظایف آن کارمند باشد یا نباشد.

قانون ، افرادی را که مرتکب ارتشا شوند مشخص کرده می کند که عبارتند از : به طور کلی قوای سه گانه و نیروهای مسلح ، شرکت‌ های دولتی ، سازمان ‌های دولتی وابسته به دولت و یا مامورین به خدمات عمومی خواه رسمی یا غیررسمی ، هر یک از کارکنان ، مستخدمین و مامورین دولتی اعم از قضایی ، اداری ، شوراها ، شهرداری ‌ها یا نهاد‌ های انقلابی.

علاوه بر رشوه دهنده و رشوه گیرنده ، هر کس آگاهانه جرم رشوه خواری را انجام دهد ، به عنوان مثال با طرفین مذاکره کند یا در پرداخت و گرفتن وجه به آن ‌ها کمک کند ، به مجازات رشوه‌ دهنده محکوم خواهد شد.

وکیل رشوه

وکیل رشوه

بر طبق قانون ، رشوه‌ دهنده مجرم بوده است  و مجازات می‌ شود ، مگر به کمک وکیل رشوه ثابت کند که از دادن رشوه ناگزیر بوده است و تحت شرایطی اضطراری ، رشوه را پرداخت کرده است.

برای اثبات جرم اضطرار مانند سایر جرایم ، باید ادله و مستندات قابل قبولی را در دست داشته باشد و آن ها را با وکیل رشوه در میان بگذارد.

بر خلاف بیش تر جرایم ، کشف جرم رشوه خواری و ارتشاء ، اکثراً توسط بازرسی و یا اطلاع یافتن مسئولین صورت می گیرد. اما گاهی افراد عادی در برخورد با کارمندان دولت قربانی این گونه جرم ها می ‌شوند.

اگر شخص مایل به طرح شکایت کیفری باشد ، باید مستندات و مدارک قابل قبولی را از جمله ، قبوض پرداخت پول به حساب مرتکب جرم یا تصویر سند منتقل ‌شده به او را برای اثبات ارتکاب جرم رشوه خواری به کمک وکیل رشوه ارائه دهد.

اثبات شرایط اضطراری ، امری فنی و حقوقی است که نیاز به کمک وکیل رشوه مجرب دارد ، برای داشتن روند موفقیت آمیز در پرونده رشوه خواری از طرف راشی یا مرتشی حتما آن را به یکی از بهترین وکلای جرم رشوه  بسپارید.

مجازات رشوه

هر یک از کارکنان قضایی یا غیر قضایی دولت که برای انجام امری که از وظایف آن ها است وجه یا مالی را قبول کند انجام‌ آن امر جرم بوده و مجازات آن انفصال دائمی از خدمت دولت و تأدیه غرامت است معادل دو برابر آن چه که گرفته‌ باشد.

اگر میزان وجهی که اخذ کرده‌ باشد بیش از یکصد تومان باشد مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی و تأدیه غرامت‌ است معادل سه برابر آن چه که گرفته‌ باشد و اگر میزان وجهی که اخذ کرده‌ است بیش از پانصد تومان باشد علاوه بر مجازات فوق مرتکب‌ به دو ماه الی یک سال حبس تأدیبی نیز محکوم خواهد شد.

جرم ارتشا از جمله جرائم غیر قابل گذشت می باشد و گیرنده وجه باید با سو نیت این عمل را انجام دهد و از جرم بودن آن آگاهی کامل داشته باشد.

اگر گیرنده رشوه ، وجه را به عنوان هبه یا قرض دریافت کرده باشد و بعدا متوجه این موضوع بشوند که برای انجام یک کار خاص آن را اخذ کرده است به جهت عدم وجود سو نیت جرم ارتشا صورت نگرفته است.

اگر یکی از اشخاص مورد نظر در مقابل اخذ مالی از انجام امری که وظیفه اش بوده است امتناع بورزد مرتشی محسوب شده و به مجازات های‌ فوق محکوم خواهند شد .

شما برای مشاوره در مورد رشوه و مجازات های تعیین شده برای آن می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره لازم را ببرید.

مشاوره برای وکیل رشوه

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل رشوه می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام