حکم اعسار

حکم اعسار

زمانی که یک نفر تمکن مالی نداشته باشد اعسار نام دارد. در ادامه این مقاله به حکم اعسار و معسر می پردازیم.

اگر به دنباله وکیل حقوقی هستید با مشاوران ما در تماس باشید.

09121304085

مزایا حکم اعسار

بر اساس قوانین در صورتی که حکم اعسار از سوی دادگاه صادر شود، فرد معسر از مزایایی برخوردار است :

کسی که مدعی حکم اعسار باشد و این ادعای خود را در دادگاه بثبت کند از معافیت موقت برای پرداخت تمام یا قسمتی از هزینه‌ های دادرسی خود  برخوردار است.

این فرد حتی می‌ تواند از حق داشتن وکیل معاضدتی و معافیت موقت از پرداخت حق ‌الوکاله‌  برخوردار شود. از مزایای دیگر حکم اعسار برای معسر در حقوق خانواده می باشد.

بر طبق قانون حمایت از خانواده ثبت طلاق موکول به پرداخت کلیه‌ حقوق مالی زوجه (زن) می باشد ولی اگر حکم قطعی بر اعسار زوج (شوهر) یا تقسیط محکوم‌ به (مثلا مهریه ، جهیزیه ، نفقه و سایر حقوق مالی زن) صادر شود ، طلاق بدون پرداخت کلیه‌ حقوق مالی ثبت خواهد شد اما شوهر باید مطابق حکم دادگاه بدهی‌ های خود را بر اساس زمان پیش‌بینی شده در حکم پرداخت کند.

حکم اعسار

مطابق قانون ، مرجع اجراکننده رأی باید به تقاضای محکوم‌ له قرار ممنوع‌ الخروج بودن محکوم‌ علیه را صادر کند اما اگر حکم اعسار و ناتوانی محکوم‌ علیه از دادگاه صادر شود ، این قید ممنوع ‌الخروج بودن برداشته خواهد شد.

حکم اعسار

اعسار به معنای سختی و نداشتن می باشد و زمانی که فرد تمکن مالی نداشته باشد و یا دارای اموالی است که امکان دسترسی به آن ها را ندارد ، این فرد دچار اعسار شده و قادر به پرداخت بدهی های خود نمی باشد.

بر طبق قانون ممکن است فرد برای احقاق حق خود قادر به پرداخت هزینه دادرسی خود نباشد و نتواند وکیلی را برای انجام کارهایش انتخاب کند و می تواند درخواست وکیل معاضدتی نماید.

بر طبق قانون مدنی ماده 652 در زمان مطالبه ی طلب حاکم می تواند وضع شخص بدهکار را در نظر بگیرد و مهلت یا اقساطی را برای وی در نظر بگیرد.

هرگاه کسی محکوم به پرداخت مالی به دیگری شود چه به صورت استرداد عين يا قيمت يا مثل آن يا ضرر و زيان ناشي از جرم و يا ديه و آن را پرداخت نكند ، دادگاه او را ملزم به پرداخت مي كند.

در ماده 3 قانون مدنی آمده است که هر گاه محکوم علیه مدعی حکم اعسار ضمن اجرای محکومیت حبس شود به ادعای او خارج از نوبت رسیدگی و در صورت اثبات اعسار از حبس آزاد خواهد شد.

حکم اعسار

حکم اعسار نسبت به محکوم به

اعسار از پرداخت محکوم به به این صورت است که حکم دادگاه محکوم به پرداخت مقدار مال مشخصی شده است ، ادعا کند که توانایی پرداخت آن را ندارد.

عدم تمکن مالی یا نسبت به کل محکوم به به ای نصورت می باشد که محکوم نمی تواند آن را به صورت یک جا پرداخت کند. در هر دو صورت می توان با اثبات وضعیت حکم اعسار از دادگاه تقاضای رسیدگی به اعسار را نمود.

یکی از اموری که جهت موفقیت در پرونده های کیفری بسیار مهم و حیاتی است مشاوره کیفری با وکیل کیفری مناسب قبل از هر اقدامی می باشد.

این مشاوره ، مشاوره کیفری نام دارد که در آن وکیل مشاوره کیفری باید به اصول کلی کیفری و قوانین و قواعد کیفری آشنایی داشته باشد و بتواند راهکارهای مناسب با موضوع مطرح شده را برای شما و دادگاه عنوان کند و با بهره گیری از تجارب خود به ارباب رجوع کمک کند.

یک وکیل حرفه ای و متخصص مانند یک پزشک به سبب ماهیت شغلی خود با واقعیت‌ ها و اسرار زیادی از سوی موکلین خود روبه رو است که باید اسرار مول خود را حفظ کند و تحت هیچ شرایطی آن ها را فاش نکند.

در این مقاله با حکم اعسار آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری خود می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام