حکم تخلیه مستاجر

حکم تخلیه مستاجر

قرار داد اجاره یی از رایج ترین قرارداد های می باشد. در ادامه مقاله به حکم تخلیه مستاجر می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

حکم تخلیه مستاجر

گرفتن حکم تخلیه

گرفتن حکم تخلیه مستاجر به این شکل است که موجر باید به شورای حل اختلاف مراجعه کند و تقاضای دستور تخلیه ملک را بدهد . زمانی که حکم تخلیه مستاجر صادر شود ، 20 روز مهلت تجدید نظرخواهی و اعتراض وجود دارد .

اگر این مهلت تجدید نظر تمام شود و حکم به نفع مالک صادر گردد ، مالک تقاضای صدور اجراییه می کند و پس از صدور اجراییه 10 روز مهلت اعتراض داده می شود .

اگر اعتراضی صورت نگیرد ، تخلیه ملک توسط نیروی اجرای احکام یا کلانتری محل صورت می گیرد . این پروسه برای قرارداد های اجاره غیر رسمی ( در دفترخانه اسناد رسمی نوشته نشده اند ) در صورتی امکان پذیر می باشد که دو نفر قرارداد اجاره را به عنوان شاهد امضا کرده باشند.

حکم تخلیه مستاجر

مالک می تواند ستور تخلیه ملک خود را که در تصرف مستاجر می باشد را از مراجع قضایی در صورت وجود شرایطی خواستار شود .

موارد حکم تخلیه مستاجر عبارتند از  : عقد اجاره که دارای مدت محدود می باشد با انقضای مدت اگر قرارداد تمدید نشود ، مستاجر موظف به تخلیه ملک می باشد.

اگر مستاجر ملک را تخلیه نکند مالک می تواند دستور حکم تخلیه مستاجر را بگیرد .اگر مستاجر به مدت 3 ماه اجاره بها را پرداخت نکند در صورتی که در قرارداد اجاره شرط عدم انتقال به غیر شده باشد و مستاجر ملک را به دیگری انتقال بدهد.

و یا مستاجر از ملک استفاده غیر مشروع کرده باشد .  در موارد فوق موجر می تواند به شورای حل اختلاف  مراجعه کرده و با همراه داشتن مدارک ، دادخواست حم تخله مستاجر را بگیرد .

حکم تخلیه مستاجر

حکم تخلیه مستاجر در دوران کرونا

ستاد مبارزه ملی با کرونا طی ماه‌ هایی که درگیر کرونا هستیم تاکنون چند مصوبه در حمایت از مستاجران ارائه کرده است که بر اساس این مصوبه‌ ها سقف افزایش اجاره ‌بها ۲۵٪ در تهران ، ۲۰٪ در کلان شهرها و ۱۵٪ در سایر بخش‌ های کشور اعلام شده است ، هم ‌چنین قرارداد ها تمدید شدند و شوراهای حل اختلاف به صدور حکم تخلیه نمی ‌پردازند.

در شرایط فعلی که سراسر دنیا با شرایط بحرانی روبرو شده است ، روز به روز با مصوبه‌ های جدید در خصوص بهبود شرایط هستیم ، بنابراین درصورتی که با مشکلی در این زمینه مواجه شدید ، حتما با یک وکیل پایه ۱ دادگستری در میان بگذارید و برای حل مشکل از وی راهنمایی بگیرید.

در اغلب موارد مستاجر از تخلیه ملک خودداری می‌ کند ، اما در برخی از موارد نیز مالک از تحویل ملک خود سر باز می ‌زند. از آن‌ جایی‌ که مستاجر به تعداد روزهایی که بعد از اتمام قرارداد اجاره در آن ملک زندگی کرده باشد باید هزینه آن  را  پرداخت کند ، بنابراین باید به دادگاه مراجعه کرده ، درخواست “تامین دلیل” کرده و کلید را به دادگاه تحویل می ‌دهد تا متحمل جریمه‌ نشود.

هم چنین اگر مستاجر در ابتدای تنظیم قرارداد مبلغی را به عنوان رهن به مالک پرداخت کرده باشد و اکنون مالک آن را پس نمی ‌دهد ، می ‌تواند درخواست خسارت تاخیر تادیه کند و حکم جلب یا توقیف اموال و املاک او را دریافت کند.

در شکایت های کیفری ، اگر متهم و یا مجرم به احضاریه ای که برایش ارسا شده است توجه ای نکند و در وقتی که برایش تعیین شده است خود را بهدادگاه و مراجع قضایی معرفی نکند ، او را جلب و به دادگستری می برند.

اما در شکایت های حقوقی اگر متهم و یا مجرم به موقع خود را به مراجع قضایی نرساند دادگاه منتظر او نمی ماند و حق او را به خواهان می دهند.

در این مقاله با انواع حکم تخلیه مستاجر آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری برای حکم تخلیه مستاجر می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام