آتش سوزی عمدی خودرو

آتش سوزی عمدی خودرو

خودرو جزو اموال منقول هر فرد محسوب می شود. در ادامه این مقاله به آتش سوزی عمدی خودرو می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

آتش سوزی عمدی خودرو

مجازات جرم آتش سوزی عمدی خودرو

هر فعل (عمل) یا ترک فعل (انجام ندادن کاری) که در قانون جرم شناخته شده باشد و فرد مرتکب آن شود ، مستوجب مجازات می باشد.

بر همین اساس آتش سوزی عمدی خودرو خود و یا افراد دیگر نیز جرم محسوب می شود و قانون گذار در ماده 676 قانون مجازات اسلامی جرم فرد مرتکب را این گونه بیان کرده است که : هر کس سایر اشیاء منقول متعلق به دیگری را آتش بزند به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

قاضی باید حبس مرتکب را بیش از شش ماه و کم تر از سه سال تعیین کند که با توجه به شرایط کلی پرونده تعیین می شود. اعمالی که تعرض به اموال تلقی می شود مانند : تخریب و آتش زدن و یا اتلاف و . . . در صورتی که به قصد مقابله با حکومت اسلامی باشد ، مجازات محارب را در پی خواهد داشت.

هم چنین قانون گذار مجازات شروع به آتش سوزی عمدی خودرو را در این قانون شش ماه تا دو سال حبس تعیین کرده است که در واقع زمانی شروع به جرم موجب مجازات می باشد که شروع به جرم محقق شده باشد که فردی قصد ارتکاب جرمی را دارد و شروع به اجرا آن می کند ولی به دلیل خارجی از ارتکاب آن دست می کشد.

مالکیت

مالکیت یکی از مهم ترین حقوق هر فردی می باشد که در قوانین و مقررات ما از جمله قانون اساسی و مدنی و سایر قوانین و مقررات به رسمیت شناخته شده و به همین  دلیل قانون گذار همواره برای برقراری نظم و عدالت در جامعه کوشیده است.

بر همین اساس مالکیت یعنی مالک بودن یا صاحب چیزی بودن و هر فردی که مالک شی ای باشد دیگری حق دخل و تصرفی در آن را ندارد.

در واقع مفهوم مالکیت یعنی کسی که حق استفاده ، بهره برداری و انتقال مالی را دارد و تنها قانون می تواند این حق را برای او محدود کند و هیچ کس حق فروش و بهره برداری و آسیب به این اموال را نخواهد داشت.

این اموال اعم است از : اموال منقول و اموال غیر منقول که اموال غیر منقول یعنی اموالی که قابل نقل و انتقال و جابه جایی نمی باشند ، مانند ملک و زمین و … ولی اموال منقول که در اینجا مد نظر ما می باشد اموالی هستند مانند: خودرو و کشتی ، و یا هر

اگر شخصی به این اموال تعرض کند عمل خلاف قانون انجام داده است و مجرم می باشد از اموال منقول می توان خودرو را نام برد و ممکن است این مال توسط  دیگری صدمه ببیند.

ممکن است فردی با عمد و آگاهی خودرو دیگری را آتش بزند و مرتکب جرم آتش سوزی عمدی خودرو شود و موجب آسیب به اموال دیگری شده است و هم چنین به دلیل آتش زدن وسیله نقلیه بر طبق قانون مجازات اسلامی مجازات خواهد شد.

آتش سوزی عمدی خودرو

جرم آتش سوزی عمدی خودرو

این تعرض به اموال ممکن است به صورت احراق یا آتش زدن و یا اتلاف اموال و حیوانات باشد که در هر حالت جرم محسوب می شود.

که در خصوص جرم آتش سوزی عمدی خودرو هر مال منقول اعم از خودرو یا یخچال و هر مالی که قابل نقل و انتقال باشد و بتوان آن را جا به جا کرد ، باید گفت بر اساس ماده 676 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می شود.

هر کس عمدا اشیای منقول که متعلق به دیگری است را آتش بزند و یا مرتکب آتش سوزی عمدی خودرو فردی شود مجرم محسوب می شود و به مجازات تعیین شده در این ماده محکوم می شود.

بر همین اساس شاکی می تواند با تنظیم و ارائه شکواییه آتش سوزی عمدی خودرو به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه کند و شکایت خود را مطرح نماید.

مقام قضایی با بررسی شواهد و مدارک به تحقیق و بررسی پیرامون پرونده می پردازد و در صورتی که متهم را مجرم تلقی نماید ، پرونده را حسب مورد به یکی از دادگاه های کیفری ارسال می کند.

 

در این مقاله با آتش سوزی عمدی خودرو آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری برای آتش سوزی عمدی خودرو می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام