ابلاغیه الکترونیکی

ابلاغیه الکترونیکی

در گذشته ابلاغیه به صورت دستی توسط مامورین ابلاغ که اکثرا سرباز وظیفه بودند به طرفین دعوا داده می شد. در ادامه این مقاله به ابلاغیه الکترونیکی می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

 

ابلاغیه الکترونیکی

مزایا ابلاغیه الکترونیکی

یکی از اهداف اجرایی این طرح برای خدمات رسانی آسان و بهتر به مردم و کاهش اطاله دادرسی می باشد. هم چنین احترام به حریم خصوصی افراد از مزایای مهم این ابلاغیه ها می باشد.

در گذشته مامور ابلاغ برای ارائه اوراق به منزل اشخاص مراجعه می ‌کرد و اگر شخص در منزل نبود ابلاغ را به همسایه می ‌داد که این امر مشکلاتی را نیز به همراه داشت.

اما امروزه بدون نیاز به مراجعه حضوری ، افراد می ‌توانند بر روی گوشی تلفن همراه اوراق و ابلاغیه خود را دریافت کنند.  کاهش هزینه یکی دیگر از مزایای اجرایی شدن طرح ابلاغیه الکترونیکی می باشد.

 

در این شرایط هم در هزینه دستگاه قضایی و هم طرف دعوی صرفه جویی خواهد شد و هم چنین از حواشی و لغزش های احتمالی در فرآیند ابلاغیه کاسته خواهد شد.

مراحل ثبت نام ابلاغیه الکترونیکی

ممکن است شما با مراجعه به سایت نتوانید اطلاعات اولیه خود را ثبت نام کنید و پیامی روی صفحه شما ایجاد شود که ( لطفا جهت ثبت نام به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید) در این صورت جای نگرانی نیست و با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی شما می توانید از همان ابتدا ثبت نام را در آن جا انجام دهید .

بر طبق قانون آیین دادرسی کیفری مراجعان قوه قضائیه موظف هستند که اطلاعات خود را از جمله کد پستی و شماره همراه خود با ثبت‌ نام در سامانه ثنا در اختیار دستگاه قضا قرار بدهند.

و بعد از آن برای احراز هویت کد ثبت ‌نامی خود را به دفا‌تر خدمات قضایی ارائه دهند و بعد از احراز هویت صاحب حساب کاربری و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود می ‌توانند به سامانه ابلاغیه الکترونیکی مراجعه کرده و ابلاغیه های خود را مشاهده کنند که مشاهده یا عدم مشاهده توسط فرد نیز توسط سامانه ثبت خواهد شد.

جهت ثبت نام می توانید به روش های زیر اقدام کنید : مراجعه مستقیم به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که در این روش به نزدیک ترین دفتر خدمات قضایی مراجعه کرده و با ارائه کارت ملی و اطلاعات شناسنامه ای و آدرس و شماره تلفن و کد پستی و اخذ امضای الکترونیکی توسط دفتر، در سامانه ثبت نام الکترونیک جهت ابلاغ اوراق قضایی ثبت نام انجام می شود و پس از آن می توان نسبت به طرح دعوا اقدام کنید.

پیش ثبت نام در سامانه ثنا : شما برای ورود به سامانه ثنا می توانید از منزل نیز اقدام کنید وارد سایت ثنا شوید و ثبت نام خود را تکمیل کنید و بعد از آن برای اخذ امضا و احراز هویت با به همراه داشتن کارت ملی و شماره موبایل به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید.

ابلاغیه الکترونیکی

 مشاهده ابلاغیه الکترونیکی

هنگامی که رمز شخصی خود را از یکی از دفاتر خدمات قضایی دریافت کرده اید می توانید به راحتی وارد سایت و صفحه شخصی خود بشوید و ابلاغیه الکترونیکی خود را مشاهده کنید .

برای این کار باید به  آدرس adliran.ir مراجعه کنید و گزینه مورد نظرتان را از لیست کنار صفحه انتخاب کنید و کد ملی و رمز خود را وارد کنید تا بتوانید ابلاغیه الکترونیکی مورد نظر خود را مشاهده نمایید.

اطلاعاتی که در این سایت وارد می کنید باید دقیقا همان اطلاعاتی باشد که در زمان ثبت نام اولیه در سامانه ثنا یا ابلاغیه الکترونیکی کردید و رمز شخصی خود را دریافت کرده اید.

در غیر این صورت کد جدیدی به شما ارائه نخواهد شد و برای رفع مشکل باید حضورا به دفاتر خدمات قضایی الکترونیکی مراجعه کنید .

در این مقاله با ابلاغیه الکترونیکی آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری خود می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام