تفاوت وکالت بلاعزل و تام

تفاوت وکالت بلاعزل و تام

امروزه به دلیل مشغله زیادی که وجود دارد برای انجام امور مختلف ما از وکالت استفاده می کنیم. در ادامه این مقاله به تفاوت وکالت بلاعزل و تام می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

تفاوت وکالت بلاعزل و تام

وکالت بلاعزل

سندی در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم می گردد که سندی رسمی و محضری می باشد که فردی به شخصی نمایندگی قراردادی می دهد.

وکالت نامه عقدی است بین موکل و وکیل که موکل طبق مفاد وکالت نامه اختیاراتی را به وکیل خود می دهد. در وکالت بلاعزل موکل حق عزل وکیل را از خود ساقط می کند.

اما اگر موضوع عقد وکالت که در آن اختیاراتی به وکیل داده است به نحوی از بین برود و دچار اشکالاتی شود موکل می تواند وکیل خود را عزل کند.

نمونه شایع و بارز این امر وکالت زنان در طلاق می باشد. اگر زن وکالت طلاق خود را در ضمن یک قرارداد لازم ، یعنی ازدواج و یا یکی از عقود لازم دیگر مثل عقد بیع به دست آورده باشد شوهرش نمی تواند او را عزل کند.

و یا مانند عقدی که این روزها در دفترخانه ها زیاد انجام می شود برای خرید و فروش ماشین و یا ملک وکالت بلاعزل نامیده می شود.

این موارد جزو تفاوت وکالت بلاعزل و تام نیز بررسی می شود.

تفاوت وکالت بلاعزل و تام

وکالت تام

به موجب قانون مدنی وکیل در حدود اختیاراتی که به او داده می شود که به موجب آن از سمت موکل به او داده شده است حق دارد برای انجام اموری که خارج از حدود اختیاراتش می باشد از موکل اجازه بگیرد.

وکیل برای هر اقدامی موظف است اجازه از موکل دریافت کند و مجددا قرارداد منعقد کند که این خود باعث کند شدن روند انجام کارها می شود و امور به کندی پیش خواهد رفت.

برای جلوگیری از بروز مشکلات موکل می تواند والت خود را به نحو مطلق اعطا نماید به این شکل که در انجام موارد وکالت ، اختیار و وکالت تام در کلیه امور مالی ، حقوقی و اداری مربوط به آن را داشته باشد.

یکی از انواع شایع در وکالت تام در خصوص طلاق می باشد که مرد در هنگام عقد و در عقد نامه به زن وکالت تام در مطلقه کردن خود می دهد.

در این زمان زن هر گاه بخواهد از این وکالت می تواند استفاده کند و خود را مطلقه کند و دارای اختیارات مربوط به امور اداری و حقوقی ی باشد و دیگر نیازی به اذن شوهر نمی باشد.

وکالت تام الختیار را به طور کلی میتوان به دو دسته تقسیم کرد که در ادامه به آن میپردازیم:

وکالت تام الختیار ساده:

وکالت تام الختیار ساده همانطور که از نام آن مشخص است موکل میتواند در هر زمانی که بخواهد وکیل خود را برکنار کند.

وکالت تام الختیار بلاعزل:

از این وکالت معمولا برای مسائلی مانند خرید و فروش ملک، خودرو و مواردی این چنینی استفاده میشود که در آن امکان عزل کردن وکیل وجود ندارد.

تفاوت وکالت بلاعزل و تام

تفاوت وکالت بلاعزل و تام در موارد اختیارات آن می باشد. برای مثال تفاوت وکالت بلاعزل و تام در این است که در وکالت تام الاختیار برای فروش ملک ، ماشین و … داده می شود.

در تفاوت وکالت بلاعزل و تام باید گفت که وکالت بلاعزل بیش تر اهداف طرفین قرارداد را تامین می کند و دارای محاسناتی نیز هست.

در دادن وکالت بلاعزل باید خیلی دقت داشت زیرا وکالتی است که ممکن است افراد با کلاهبرداری از شما تمام اختیارات و مال و اموال شما را از چنگتان در بیاورند.

و هم چنین این وکالت در موارد طلاق و ارث نیز کاربرد دارد و می تواندی از وکالت تام الاختیار استفاده کنید. اما در تفاوت وکالت بلاعزل و تام در وکالت بلاعزل در امور جزئی داده می شود نه کلی.

در وکالت بلاعزل اگر طرف مقابل فوت کند و یا جنون داشته باشد وکالت فسخ می شود. در این حالت خریدار دیگر مالی را که خریده را نمی تواند به نام خود سند بزند و باید وراث متوفی برای انتقال و امضای رسمی سند اقدام کند.

هم چنین در این نوع از وکالت مورد وکالت توسط طرفین باید به دقت مطالعه و بررسی شود که همان مورد مد نظر در آن قید شده باشد که مهم ترین تفاوت وکالت بلاعزل و تام می باشد.

در این مقاله با تفاوت وکالت بلاعزل و تام آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری برای امور کیفری خود می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام