وکالت بلاعزل

وکالت بلاعزل

وکالت به عقدی گفته می شود که یکی از طرفین ، طرف دیگر را برای انجام کاری نایب خود می کند. در ادامه این مقاله به وکالت بلاعزل می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی یا وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

وکالت بلاعزل

باطل کردن وکالت بلاعزل

وکالت شما اگر ساده باشد در دو صورت عزل وکیل و استعفای وکیل قابل فسخ می باشد. چون قرارداد وکالت ، قراردادی است که بر طبق قانون مدنی ماده 679 موکل می تواند هر وقت بخواهد وکیلش را عزل کند.

وکیل نیز حق دارد هر زمانی که بخواهد از سمت خود استعفا کند. موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند باعث فسخ عقد وکالت شود مانند : فوت وکیل ، جنون وکیل ، از بین رفتن مورد موضوع وکالت و پایان مدت وکالت.

وکالت بلاعزل

سندی در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم می گردد که سندی رسمی و محضری می باشد که فردی به شخصی نمایندگی قراردادی می دهد.

وکالت نامه عقدی است بین موکل و وکیل که موکل طبق مفاد وکالت نامه اختیاراتی را به وکیل خود می دهد. در وکالت بلاعزل موکل حق عزل وکیل را از خود ساقط می کند.

اما اگر موضوع عقد وکالت که در آن اختیاراتی به وکیل داده است به نحوی از بین برود و دچار اشکالاتی شود موکل می تواند وکیل خود را عزل کند.

نمونه شایع و بارز این امر وکالت زنان در طلاق می باشد. اگر زن وکالت طلاق خود را در ضمن یک قرارداد لازم ، یعنی ازدواج و یا یکی از عقود لازم دیگر مثل عقد بیع به دست آورده باشد شوهرش نمی تواند او را عزل کند.

و یا مانند عقدی که این روزها در دفترخانه ها زیاد انجام می شود برای خرید و فروش ماشین و یا ملک وکالت بلاعزل نامیده می شود.

وکالت بلاعزل

مشکلات وکالت بلاعزل

امروزه وکالت بلاعزل بین مردم رد و بدل می شود مخصوصا در خرید و فروش ماشین و ملک. یعنی فروشنده پول را کامل دریافت می کند و به خریدار می دهد و انتقال را انجام می دهد و به نام خودش سند می زند.

در وکالت بلاعزل اگر طرف مقابل فوت کند و یا جنون داشته باشد وکالت فسخ می شود. در این حالت خریدار دیگر مالی را که خریده را نمی تواند به نام خود سند بزند و باید وراث متوفی برای انتقال و امضای رسمی سند اقدام کند.

وکالت بلاعزل عقد بسیار خوبی است و محاسن زیادی دارد اما در بعضی مواقع دارای پیامد و مشکلاتی نیز می شود که ناخئاسته در این وکالت فرد دارایی و اموال خود را از دست می دهد.

در دادن وکالت بلاعزل به شخصی باید دقت لازم را داشته باشید و یا از وکیل مجرب و امینی کمک بگیرید. چرا که ممکن است از این طریق کلاهبرداری کنند.

در وکالت بلاعزل در امور جزیی داده می شود نه موارد کلی. متن قرارداد را باید به دقت بررسی کرده و بخوانید و مواردی که مد نظرتان است کامل در متن قرارداد ذکر شود.

 

 

یکی از اموری که جهت موفقیت در پرونده های کیفری بسیار مهم و حیاتی است مشاوره کیفری با وکیل کیفری مناسب قبل از هر اقدامی می باشد.

این مشاوره ، مشاوره کیفری نام دارد که در آن وکیل مشاوره کیفری باید به اصول کلی کیفری و قوانین و قواعد کیفری آشنایی داشته باشد و بتواند راهکارهای مناسب با موضوع مطرح شده را برای شما و دادگاه عنوان کند و با بهره گیری از تجارب خود به ارباب رجوع کمک کند.

وکیل کیفری در اموری که نیاز به اقامه دعاوی کیفری باشد  مانند سرقت ، خیانت در امانت ، کلاهبرداری ، انتقال مال غیر، جعل ، استفاده از سند مجعول و … است به فعالیت می پردازد و به شما کمک ویژه ای خواهد کرد و شما را از سردرگمی نجات خواهد داد.

در این مقاله با وکالت بلاعزل آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری برای امور کیفری خود می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام