روش تغییر کاربری ملک چگونه است؟

شاید از خودتات بپرسید که کاربری ساختمان چیست؟! در واقع کاربری ساختمان، مشخص کردن طرز استفاده از ساختمان طبق نظر شهرداری است. کاربری هر ساختمانی قبل از احداث آن در پروانه ساختمان به طور دقیق تعیین خواهد شد؛

سپس بعد از دریافت پایان کار ساختمان، این کاربری در سند آن ملک ثبت می شود. اما گاهی اوقات پیش می آید که بنا به دلایل مختلف از جمله کسب سود بیشتر به دنبال تغییر کاربری ملک‌ خود هستیم.

تغییر کاربری ملک روشی جدید است که امروزه به خصوص از ملک مسکونی به ملک تجاری یا مختلط زیاد به چشم می‌ خورد زیرا این املاک ارزش بیشتری داشته و سود ناشی از فروش، اجاره و رهن آن هم بیشتر است.

روش تغییر کاربری ملک

در حالت کلی برای تغییر کاربری مسکونی به تجاری ابتدا می بایست مراحلی را طی کنید که از پر کردن فرم درخواست در دفاتر نوسازی شروع می شود و به شرطی که ساختمان یا ملک شما از لحاظ محیطی و زیرساختی مشکلی نداشته باشد شروطی جهت تکمیل و فراهم شدن زیرساخت ‌های ملک تجاری تعیین خواهد شد.

روش تغییر کاربری ملک

اگر قابلیت تغییر از نظر سازمان نوسازی وجود نداشته باشد، تخریب کامل ساختمان قدیمی و نوسازی ملک مسکونی با توجه به قوانین دفاتر نوسازی باید انجام شود. اما اگر شرایط و موقعیت تبدیل شدن به ملک تجاری وجود داشته باشد بدون گذراندن این مراحل هم می‌ توانید مجوز مورد نیاز را دریافت کنید.

برای تغییر کاربری ملک در ابتدا باید مراحل ذیل را انجام داده و مدارک فوق را تکمیل کنبد، که شامل:

  • مدارک شناسایی مالک و یا نماینده قانونی به همراه وکالت ‌نامه
  • اصل سند ثبتی ملک
  • مشخصات کامل ملک شامل؛ کد پستی و کروکی
  • برگه تسویه حساب عوارض شهرداری
  • برگه تسویه حساب مالیات ملک
  • نقشه ملک جدید
  • مجوزهای لازم از سازمان‌ های مربوطه از طریق دفاتر خدمات نوسازی

ساده ترین روش تغییر کاربری ملک

در حالت کلی می توان گفت که تغییر کاربری فرآیندی زمان بر و وقت گیر است، و در حین انجام دادن این کار باید صد در صد با افرادی ماهر و خبره مانند وکیل ملکی یا وکیل حقوقی مشورت کنید. اما پیشنهاد ما به شما این است که صفر تا صد این فرآیند را به وکلای خبره بسپارید تا در کم ترین زمان ممکن نتیجه گیری خوبی داشته باشید.

وکیل تغییر کاربری ملک

همانطور که گفتیم اگر قصد تغییر کاربری ملک را دارید، در اولین قدم ابتدا باید با یک وکیل خبره مشورت کنید، تا راهنمایی های لازم را طبق ملک شما ارائه دهد. اگر به دنبال راهنمایی و مشاوره گرفتن از وکیل های پر قدرت هستید، ما به شما وکلای راهیان عدالت را پیشنهاد می کنیم.

وکیل تغییر کاربری ملک

روش تغییر کاربری ملک با وکلای راهیان عدالت

تمامی وکلای گروه راهیان عدالت با برخورداری از ۱۵ سال سابقه درخشان توانسته اند، همواره یکی از خوشنام ترین و معتبر ترین گروه وکلا در سراسر کشور ایران باشد. که به صورت تخصصی بر روی پرونده های مختلقی مانند تغییر کاربری ملک فعالیت می کند، همچنین این گروه با پیروزی در بیش از ۹۲ درصد پرونده ها می تواند مطمئن ترین گزینه برای تسریع در رسیدگی به پرونده شما باشد، شما می توانید با یک تماس با مشاوران ما در کمتر یک چند دقیقه یک مشاوره کامل را داشته باشید

هزینه تغییر کاربری ملک

اگر می خواهید از هزینه های دقیق تغییر کاربری ملک مطلع شوید، یا نحوه محاسبه تغییر کاربری ملک را بدانید، باید به شما بگوییم که این امر ممکن نیست.

هزینه تغییر کاربری ملک

زیرا عوامل متفاوتی در تعیین این هزینه ها تاثیر دارند. به طوری که حتی هزینه تغییر کاربری 2 ملک که در همسایگی هم قرار دارند، می تواند با یکدیگر کاملاً متفاوت باشد. این هزینه ها شامل:

  • عوارض و مالیات
  • هزینه تغییر کاربری
  • تهیه نقشه جدید ملک
  • تخریب و بازسازی

برای تغییر کاربری  ملک کجا برویم؟

برای انجام این کار ابتدا باید به دفتر خدمات نوسازی ناحیه ای که ملک در آن قرار دارد مراجعه کنید و روال کار اداری آن را به صورت الکتریکی انجام دهید. سپس ملک شما مورد بازرسی قرار می گیرد و دستور نقشه جدید  برای ملک صادر می شود. بعد از آماده شدن نقشه باید به دنبال اخذ مجوز های لازم باشید که می توانید از وکیل ملکی راهیان عدالت راهنمایی های لازم را بگیرید.

بعد از اتمام این مراحل نقشه شما آماده شده و نقشه توسط کارشناسان مربوطه برسی می شود و در صورت نداشتن ایرادی در نقشه، کارشناس مربوطه نقشه شما را تایید می کنند و مجوز های لازم را صادر می کنند.

آیا تغییر کاربری ملک برای همه وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال شما باید بگوییم که خیر؛ تغییر کاربری برای هر ملکی وجود ندارد و دارای قوانین و شرایط خاصی می باشد. حتماً به این نکته توجه داشته باشید که تغییر کاربری ملک فقط با دریافت مجوز امکان پذیر است در غیر این صورت جرم و قانون شکنی محسوب می شود.

شما می توانید برای دریافت مشاوره در مورد تغییر کاربری ملک با وکلای راهیان عدالت با شماره 09121304085 و 02122112230 تماس حاصل فرمائید.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام