مشاوره قضایی

اگر چه با گسترش امکانات فضای مجازی و در دسترس بودن بانک اطلاعات آنلاین، پی بردن به مسائل حقوقی ساده‌تر شده است. اما همچنان تشخیص دقیق مسائل حقوقی برای بسیاری از افراد دشوار است. در واقع مطابق اصول قوه قضائیه، همه اتباع یک کشور باید نسبت به قوانین و مجازات‌های برقرار در آن کشور آگاهی کامل داشته باشند.

اما با این حال همچنان بسیاری از افراد نیاز به دریافت مشاوره قضایی یا حقوقی برای انجام دفاعیات خود در دادگاه دارند. مشاوره قضایی در واقع همان راهنمایی فرد جهت آشنایی با حقوق خود و همچنین قوانین تعریف شده در کشور است. این مشاوره توسط یک کارشناس مسائل حقوقی آگاه انجام می‌شود.

بهترین مشاوره قضایی

اگر بخواهیم ویژگی‌های بهترین مشاوره قضایی را نام ببریم؛ مسلما نمی‌توانیم به ارائه یک یا دو مورد از این ویژگی‌ها بسنده کنیم. در واقع برای تعریف دقیق بهترین مشاوره قضایی، باید به وظایف یک مشاور قضایی خوب و همچنین میزان اطلاعاتی که او به شما می‌دهد اشاره کنیم.

بهترین مشاوره قضایی

یک مشاور قضایی موظف است کاملا شرایط پیش آمده را در ابتدا برای شما روشن کند؛ سپس به شرح حقوق شما به عنوان شاکی یا متهم بپردازد و پس از آن مجازات یا کیفر پیش روی شما، در صورت اثبات جرم را تفهیم کند. در همه این مراحل مشاور موظف است با توجه به هر فرضیه‌ای که در دادگاه عنوان خواهد شد یا ادعاهای طرف مقابل، دفاعیات موکل را به او ارائه کند.

شماره  مشاوره قضایی

برای تهیه شماره تلفن مشاوره قضایی و همچنین تماس با یک مشاور با تجربه، می‌توانید به مراکز آنلاین مراجعه حقوقی مراجعه کنید. اکثر مراکز آنلاین آماده ارائه خدمات حقوقی به مراجعین خود هستند و به سادگی می‌توانید با آنها ارتباط بگیرید. همچنین توجه کنید که مرکزی که به آن مراجعه میکنید؛ حتما تاییدیه‌های معتبری داشته باشد.

شماره  مشاوره قضایی

مرکز حقوقی راهیان عدالت، دارای تاییدیه‌های معتبر حقوقی است و می‌توانید با مراجعه به سایت درخواست خود را ثبت کنید.

هزینه  مشاوره قضایی

هزینه مشاوره قضایی معمولا بر اساس ساعات مشاوره یا جلسات آن تعیین می‌شود. همچنین گاهی اوقات برخی از مشاورین حقوقی قراردادهای متفاوتی دارند که در آن قرارداد مقدار دستمزد ذکر شده است. البته در مجموع، هزینه مشاوره قضایی با توجه به نرخ ثابت سازمان قوه قضائیه تعیین می‌شود.

مزایا  مشاوره قضایی

زمانی که مشاوره قضایی دریافت کنید؛ نسبت به مسائل حقوقی آگاهی بیشتری پیدا میکنید و در با دید بازتری در جلسات دفاعیه خود حضور پیدا خواهید کرد. البته این مسئله که مشاوره قضایی چه مزایایی دارد؛ تقریبا مشخص است.

مشاوره قضایی باعث می‌شود هر دو طرف یک پرونده حقوقی یا کیفری در جای درست خود قرار بگیرند و با تمام توان و اطلاعات لازم از حقوق اولیه خود دفاع کنند. البته موارد دیگری نیز می‌توان به این مبحث اضافه کرد؛ از جمله:

ارائه دفاعیات شفاف‌تر: در صورتی که به یک جلسه مشاوره قضایی بروید؛ به صورت حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تری می‌توانید از حق و حقوق خود دفاع کنید. همچنین با مراجعه به یک مرکز حقوقی، اطمینان ذهنی بیشتری پیدا خواهید کرد.

بررسی تخصصی پرونده توسط وکیل: کارشناس قضایی به خوبی می‌تواند پرونده شما را باز کند و تمام موارد آن را با دانش حقوقی خود بررسی کند. همین مسئله در نهایت به شما کمک می‌کند تا با تسلط بیشتری در جلسه دادگاه حاضر شوید.

پیچیدگی قانون: موارد و اصول قانونی بسیار پیچیده هستند و به همین خاطر حتما باید یک کارشناس امور قضایی آنها را برای شما تفهیم کند. البته اگر فکر می‌کنید خودتان آشنایی کامل با این قوانین را دارید؛ دیگر نیازی به شرکت در جلسات مشاوره نیست.

وظایف  مشاوره قضایی

علاوه بر ویژگی‌های یک وکیل پایه یک دادگستری یا کارشناس امور حقوقی خوب، باید به وظایف آنها هم اشاره کنیم. از جمله وظایف افرادی که مشاوره حقوقی میدهند؛ داشتن اطلاعات کافی و لازم درباره چنین اموری است. در واقع اگر یک کارشناس حقوقی بتواند به خوبی به شما مشاوره بدهد تا دادگاه را به نفع خودتان برگردانید؛ حتما وظایف خود را به شکل صحیح انجام داده است.

وظایف  مشاوره قضایی

تعریف دقیق وظایف مشاور حقوقی هم همین مورد است؛ارائه دفاعیات به حق از متهم یا شاکی و تفهیم حقوقی کامل آنها تا زمان مراجعه به جلسه دادگاه. از جمله وظایف دیگری که یک کارشناس حقوقی موظف است انجام بدهد؛ بررسی پرونده مراجعه کننده به صورت کامل است. باید به گونه‌ای پرونده را بررسی کند که به روند حقوقی دادگاه خدشه‌ای وارد نشود. از جمله دیگر وظایف مشاور قضایی که باید در اینجا به آنها اشاره کنیم؛ می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم.

– ارائه دفاعیات و توضیح حقوق مراجعه کننده حتی در صورت به حق نبودن
– عدم تداخل تراوشات ذهنی با اتفاقات پرونده
– تفهیم کامل قانون و مجازات‌های آن به مراجعه کننده
– رازداری و مخفی نگه داشتن آنچه در جلسات مشاوره عنوان شده است.
– بررسی دقیق پرونده مراجعه کننده تا زمان حضور او در جلسه مشاوره
– پیگیری هر چه بهتر روند دادگاه مراجعه کننده
– داشتن تخصص و اطلاعات کافی در زمینه مشاوره و همچنین مسائل حقوقی
– عدم تداخل مسائل شخصی با  مسائل کاری

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام