وکیل در قرار داد ها

وکیل در قرار داد ها

وکیل یا نماینده فردی است که از سوی کسی دیگر خواه حقیقی یا حقوقی برای عقد وکالت به منظور انجام کاری منصوب می شود.

کلمه ی وکیل از دوره ی صفویه شکل گرفت و در دوره ی صفویان به نایب السلطنه , وکیل الرعایا میگفتند که از آن دوران کلمه ی وکیل در فرهنگ لغت فارسی به معنی جا نشین یا نماینده معنی گذاری شد.

انواع وکالت:

وکالت انواع مختلفی دارد که از جمله ی آن ها, وکیل حقوقی , وکیل کیفری , وکیل پایه یک داد گستری است.

به منظور تعلیق وکیل از وکالت به موجب ماده 17 لایحه ی قانونی استقلال کانون وکلا ی داد گستری هیچ وکیلی را نمی توان از وکالت معلق یا بر کنار کرد مگر به موجب حکم قطعی داد گاه انتظامی.

یکی از مهم ترین دلایلی که در وکیل در قرار داد ها وجود دارد تنظیم قرار داد است که به دلیل حساسیت و پیچیدگی ها ی بالایی که این موضوع دارد تنظیم قرار داد مهم شمرده می شود. در بسیاری از موارد به دلیل نا آشنا بودن با قانون و پیچیدگی هایی که در قانون وجود دارد مشورت با یک وکیل قرار داد بسیار مفید و کارساز خواهد بود و همین طور عدم مشورت با وکیل در قرار داد ها می تواند اثرات اثرات جبران نا پذیری به همراه داشته باشد که برای احقاق حق زمان زیادی را باید صرف کرد .

در یک مشاوره با وکیل در قرار داد ها برای تنظیم قرار داد , وکیل در قرار داد ها میتواند همه ی خواسته ها ی موکل خود را در قالب یک قرار داد قانونی بیاورد همین طور تضمین لازم را در قرار داد به صورت کتبی  بنماید .

قرار داد چیست ؟

واژه ی قرار داد در زبان فارسی به معنی عقد و بستن است. مطابق با ماده 183 قانون مدنی, عقد به معنای این که یک یا چند نفر در مقابل یک نفر یا تعدادی دیگر متعهد به انجام کاری می شود و آن دو نفر را به لحاظ  قانونی به یک دیگر مرتبط می سازد.

در خصوص قرار داد طبق ماده ی 10 قانون مدنی که بیان می دارد , قرار داد های خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد نافذ است.

عقد قرار داد بر دو نوع است؛ عقد لازم و عقد جایز. عقد لازم به عقدی گفته می شود که هیچ یک از طرفین عقد حق فسخ آن را جز در مواردی خاص که قانون تعیین کرده باشد ندارد . عقد لازم مطابق با ماده 184 قانون مدنی است.

طبق ماده ی 185 قانون مدنی عقد جایز عقدی است که هر یک از طرفین بتواند هر زمان که بخواهد آن را فسخ کند . این قوانین مختص به قانون در زمینه ی وکیل در قرار داد ها است.

یکی از بزرگ ترین معضلات عمومی جامعه عدم استفاده از قرار داد های رسمی و باز بینی شده توسط وکلای مختص آن حوزه است.

چرا تنظیم قرار داد از اهمیت بالایی برخوردار است؟

در باب اهمیت تنظیم قرار داد در روابط تجاری و کاری این است که در نتیجه ی فقدان یا عدم تنظیم غیر تخصصی قرار داد رسمی است که تاوان آن چیزی جز اتلاف وقت و پرداخت هزینه های کلان برای حل مشکل نیست . برای تنظیم قرار داد رسمی می توان از وکیل در قرار داد ها کمک گرفت.

لازم به توضیح است که تنظیم قرار داد آن نیست که مردم با اطلاعات شخصی و غیر تخصصی خود می نویسند بلکه منظور یک متن تخصصی است که حقوق دان یا وکیل در قرار داد ها که با توجه به اطلاعات تکمیل خود و آگاهی از روند امور قضایی و قصد و هدف طرفین قرار داد که در آن نکات حقوقی و موارد حقوقی رعایت شده است . مزیت چنین قرار دادی که با کمک وکیل در قرار داد ها تنظیم شده است , تضمین امنیت حقوقی برای طرفین قرار داد است.

برای درک و اطلاع بیشتر مطالب مربوط به وکیل در قرار داد ها میتوان به سایت راهیان عدالت مراجعه نمود.

قرار داد مربوط به کار ( وکیل در قرار داد  )

قرار داد کار و مسائل مربوط به آن از معدود مواردی است که همه باید از آن اطلاعات داشته باشند چه کارگر باشد و چه کارمند و یا صاحب یک کسب و کار باشید.

قرار داد کار مهم ترین عامل ایجاد اعتماد بین کارگر یا کار مند و کارفرما است و عدم استفاده از قرار داد کاری می تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد.

با وجود قرار داد کاری نیروی کار با انگیزه ی بیشتری در کار عمل میکند. در خصوص قرارداد کاری بسیاری تصور میکنند که از متن آن و در کل قرار داد کار اطلاعات کافی دارند در صورتی که این طور نیست.

 قرار داد کار

طبق ماده ی 7 قانون کار, قرار داد کار قرار دادی کتبی یا شفاهی است که به موجب آن کارگر در مقابل دریافت حق العمل, کاری را برای مدتی موقت یا دائم برای کار فرما انجام میدهد.  قرار داد های کاری دو طرفه هستند که یک طرف آن کار فرما و طرف دیگر آن انجام دهنده ی کار است.

در خصوص انجام قرار داد و تنظیم هر گونه قرار دادی می توان از وکیل در قرار داد ها مشورت و کمک گرفت.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام