مجازات توهین پیامکی

مجازات توهین پیامکی

اگر پیامک‌ های دریافتی یک مزاحمت ساده است و توهین‌ آمیز، افترا و… نیست ؛ بهتر است از طریق شرکت مخابرات شکایت را پیگیری کنید. در ادامه مقاله به مجازات توهین پیامکی می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما به صورت رایگان در تماس باشید .

09121304085

توهین پیامکی2

جرایم پیامکی

براي اين كه عملي جرم محسوب شود بايد تحقق يك جرم اتفاق افتاده باشد در غير اين صورت نمي‌ توان آن عمل را حتي در صورت غيراخلاقي بودن جرم تلقي كرد.

هر جرمي از سه ركن «قانوني» ، «مادي» و «رواني» تشكيل شده است. عنصر قانونی این جرم ها ماده 641 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 بخش تعزیرات است.

طبق این ماده مزاحمت با تلفن یا دستگاه‌ هاي مخابراتي ديگر را جرم تلقي کرده  و براي آن ها مجازات تعيين كرده است. علاوه بر اين ، ماده واحده قانون اصلاح تبصره 2 ماده 14 قانون تاسيس شركت مخابرات ايران مصوب 1366 به جرم ‌انگاري اين عمل پرداخته است.

در مرحله بازپرسی اگر فرد مزاحم این مساله را بپذیرد که مزاحمتی ایجاد کرده است ، پرونده با صدور کیفرخواست برای صدور رای به دادگاه فرستاده می‌ شود.

البته ممکن است مزاحم در طول مراحل بازجویی عنوان کند که استعلام آن را قبول ندارد. در این مرحله تا زمان اقرار مجرم ، بازجویی ادامه پیدا می کند و در صورتی که دلایل کافی وجود داشته باشد ، با اخذ قرار مناسب ، پرونده مراحل بعدی خود را طی می ‌کند.

هر گاه کسی دیگر را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او کند ، به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد ، به مجازات توهین پیامکی شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

 

توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک ، چنان چه موجب حد قذف نباشد ، به مجازات  توهین پیامکی شلاق تا (۷۴) ضربه و یا پنجاه هزار‌ تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.

توهین های پیامکی

بسیاری از افراد جامعه بدون آگاهی و از روی عصبانیت الفاظی را در متن پیامک به دیگری حواله می دهند که عواقب نامطلوبی را در پی خواهد داشت و ناخواسته برای خویش پرونده کیفری و دعوای کیفری را طرح می کنند.

پس از طرح دعوای کیفری توسط شخص شاکی و از طریق وکیل توهین پیامکی که وکیل کیفری است ، باید  نزد محکمه به اثبات برسد و مجازات توهین پیامکی را متقبل شوند.

مجازات توهین پیامکی پس از اثبات آن ، مجازات شلاق تا ٧۴ ضربه یا پرداخت جزای نقدی از پنجاه هزار ریال تا یک میلیون ریال را در پی خواهد داشت.

مجازات توهین پیامکی

در هنگام نگارش این قانون مجازاتی ، این مبلغ به عنوان مجازات ، مبلغ قابل توجهی بوده است ولی در عصر حاضر موجب دلسردی شاکی از طرح این شکایت می باشد.

هر کس به وسیله تلفن یا دستگاه‌ های مخابراتی دیگر برای اشخاص یا شخصی ایجاد مزاحمت کند ، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات ، مرتکب به حبس از یک تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

نوع مجازات توهین پیامکی بسته به شخصیت متهم و یا مجرم ، دفعات و نوع مزاحمت او بستگی دارد. مزاحمت تلفنی و توهین پیامکی موضوعی است که علاوه بر امکان پیگیری از سوی شرکت مخابرات ، از طریق دادسرا و در قالب شکایت کیفری نیز قابل پیگیری است.

برای این کار کافی است به دادسرای محل سکونت و یا مکانی که مزاحمت در آن جا رخ داده مراجعه کنید. داشتن نامه ‌ای از مخابرات نیز می ‌تواند باعث سرعت در کار و شکایت شما شود.

شما  روی یک برگه کاغذ شکایت خود را مطرح می ‌کنید. عنوان مجرمانه این شکایت هم بر این اساس است «ایجاد مزاحمت تلفنی از طریق ارسال پیامک توهین آمیز.» اگر توهین شدیدی هم صورت گرفته باشد ، شاکی می ‌تواند تقاضای «اعاده حیثیت» را هم در شکایت خود مطرح کند.

وکیل مجازات توهین پیامکی

شما برای مشاوره در مورد پیامک های توهین آمیز و مجازات توهین پیامکی می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه نمائید و از خدمات این مجموعه بهره لازم را ببرید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل امور کیفری می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام