چه موقع به وکیل کلاهبرداری اینترنتی مراجعه کنیم؟

فعالیت در فضای مجازی بسیار گسترده شده است و تقریبا اکثر مردم با اینترنت سروکار دارند. در این شرایط عده ای با هدف کلاهبرداری و سوء استفاده، اقدام به کسب اطلاعات خصوصی افراد به شکل غیر قانونی می کنند.
وکیل جرایم رایانه ای به کسانی که قربانی فعالیت های غیر قانونی شده اند کمک می کند تا به حق خود برسند.

چه موقع به وکیل کلاهبرداری اینترنتی مراجعه کنیم؟

سالانه افراد بسیاری قربانی حملات سایبری و کلاهبرداری های اینترنتی می شوند و ناچارند برای احقاق حق خود، مراحل پیچیده و وقت گیر قضایی را طی کنند.
داشتن وکیل کلاهبرداری اینترنتی، برای این موضوع بسیار ضروری است. اما ابتدا بهتر است بدانیم کلاهبرداری اینترنتی به چه مواردی اطلاق می شود؟

وکیل کلاهبرداری اینترنتی

انواع کلاهبرداری اینترنتی

1. فیشینگ
2. فروشگاه اینترنتی تقلبی
3. سرقت اطلاعات با بدافزار ها
فیشینگ
فیشینگ به معنای استخراج اطلاعات محرمانه افراد، مانند: رمز عبور، نام کاربری و غیره، از طریق جعل وبگاه یا ایمیل های جعلی، می باشد. در زیر به برخی از روش های فیشینگ می پردازیم:

1. درگاه پرداخت اینترنتی جعلی

یکی از معمول ترین انواع کلاهبرداری، استفاده از درگاه پرداخت جعلی است. کلاهبرداران با ایجاد کردن درگاه پرداخت جعلی اقدام به کلاهبرداری از افرادی که قصد خرید اینترنتی یا انتقال وجه را دارند، می کند.
زمانی که برای پرداخت وجه وارد لینک درگاه پرداخت می شویم، در حالت استاندارد، اتصال ما با صفحه پرداخت، به طور کامل رمز گذاری شده است تا فرد دیگری اطلاعات محرمانه را رویت نکنند.
این رمزگذاری با حروف https در بخش آدرس سایت یا درگاه پرداخت قابل رویت است. همچنین علامت قفل سبز رنگ به معنای اتصال ایمن نیز در کنار آدرس سایت به چشم می خورد. اما کلاهبرداران اینترنتی، با ایجاد درگاه پرداخت تقلبی، اطلاعات محرمانه پرداخت را مشاهده کرده و اقدام به سرقت اموال افراد می کنند.

چطور درگاه پرداخت معتبر را بشناسیم؟

طبق توصیه پلیس فتا: از کلیک کردن بر روی لینک های ارسالی از طرف افراد ناشناس و موجود در کلیه تارنماها که افراد را به یک سری درگاه پرداخت بانکی هدایت می کنند جدا خودداری نمایید. علاوه بر توجه به پروتکل امن HTTPS در ابتدای آدرس سایت، حتما به نشانه صحیح آدرس سایت نیز توجه کنید.

2. ایمیل های جعلی

این ایمیل ها به بهانه های مختلف مانند کمک به خیریه، تخفیفات دوره ای و وارد شدن به اکانت گوگل، برای افراد فرستاده می شود که با کلیک کردن روی لینک آن، اطلاعات محرمانه از افراد خواسته می شود و سپس این اطلاعات، به سرقت می رود.

وکیل کلاهبرداری اینترنتی

فروشگاه اینترنتی تقلبی

داشتن فروشگاه اینترنتی، یکی از مشاغل محبوب و پر درآمد در ایران و بسیاری از کشور هاست. ضمن این که با آمدن ویروس کرونا تمایل به خرید اینترنتی هم افزایش پیدا کرده است. همین موضوع باعث شده تا عده زیادی از کلاهبرداران اینترنتی اقدام به ساخت سایت های جعلی فروشگاهی و کلاهبرداری از خریداران کنند.

چطور فروشگاه اینترنتی معتبر را بشناسیم؟

فروشگاه اینترنتی، باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوز دریافت کند. این مجوز به شکل نماد اعتماد الکترونیک که معمولا در پایین صفحه سایت قرار گرفته است نشان داده می شود.
برای تشخیص صحت نماد، حتما روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه ای شوید که مجوز، نام صاحب امتیاز، آدرس صفحه اصلی سایت و عکسی از آن، نمایش داده شده است.
اگر می خواهید از معتبر بودن سایت، مطمئن شوید به سایت www.enamad.ir مراجعه و فروشگاه اینترنتی را جستجو کنید.

وکیل کلاهبرداری اینترنتی
سرقت اطلاعات با بدافزار ها و ویروس ها

1. سرقت از طریق لینک ها

سارقان اینترنتی با ایجاد آیکون های جذاب و لینک های به ظاهر تبلیغی اقدام به وارد کردن ویروس به سیستم قربانیان می کنند. با کلیک کردن افراد روی این آیکون ها، ویروس وارد سیستم شان شده و اطلاعات، به خصوص رمز های بانکی ذخیره شده روی مرورگر را به سرقت می برد. این افراد با چنین رفتارهایی مجازات کلاهبرداری را در آینده خواهند داشت.

2. نرم افزار های نسخه بدلی

برخی از سایت ها با قرار دادن فایل های حاوی بدافزار (تروجان)، برای دانلود، به طور ناخواسته یا عمدی این بد افزار را وارد سیستم های میزبان می کنند که در نهایت این اطلاعات توسط هکر به سرقت می رود.
چطور سیستم خود را از بد افزار و ویروس ها در امان نگه داریم؟
• نرم افزار و هر گونه فایل را از سایت های معتبر دانلود کنید.
• هرگز بر روی لینک های ناآشنا و لینک های داخل pop up ها کلیک نکنید.
• آنتی ویروس سیستم خود را همیشه فعال نگه دارید.

اگر مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفتیم، چه کنیم؟

برای مقابله با کلاهبرداری اینترنتی، پلیس فتا، اطلاعات خوبی در اختیار شما می گذارد.
اما برای طرح مساله خود، شاید بهتر باشد از وکیل کلاهبرداری اینترنتیکمک بگیرید؛ زیرا این افراد احاطه کامل بر قوانین سایبری و پرونده های پلیس فتا داشته و برای مشاوره دادن به شما زمان می گذارند.
برای دریافت مشاوره از وکلای ما یا طرح مسئله خود با وکیل کلاهبرداری اینترنتی، با شماره تلفن زیر در تماس باشید:
موسسه حقوقی راهیان عدالت ۰۹۱۲۱۳۰۴۰۸۵

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام