کسب مشاوره حقوقی از مشاور حقوق بانکی

منظور از مشاور حقوق بانکی فارغ التحصیلان رشته حقوق و وکیل حقوقی است که نسبت به قوانین و مقررات قانونی بانک ها آشنایی کامل دارند و می توانند در راستای احقاق حق مدیران بانک ها تلاش خود را به کار گیرند و با تحلیل قوانین بهترین راهکار را به مدیران ارائه دهد تا آنها با آگاهی از مسئولیت های حقوقی، کیفری و قوانین مربوط به امور بانکداری تصمیم درستی را اتخاذ کنند.

کسب مشاوره حقوقی از مشاور حقوق بانکی

برخی اوقات عوام مشاور حقوق بانکی را با وکیل بانکی اشتباه می گیرند و به اشتباه ماموریت دادرسی و دادخواهی روند خود را به دست وکیل می سپارند، شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که این مشاور کیست؟ چه تفاوتی با وکیل بانکی دارد؟ آیا هر دو می توانند نسبت به احقاق حق موکل در دادگاه حضور یابند؟ هدف ما از نگارش این مقاله معرفی مشاور امور بانک ها و تفاوت وی با وکیل امور مالی می باشد تا شما با آگاهی کافی نسبت به انتخاب مشاور حقوق بانکی یا وکیل بانکی اتخاذ تصمیم نمایید.

1) مشاور حقوق بانکی کیست؟

امروزه با گسترش خدمات بانکی مسائل بانکداری و مدیریت آن بسیار پیچیده و مشکل شده است و همین وسعت خدمات رسانی باعث شده است که بانک ها از نقش اولیه شان یعنی حفظ و نگهداری پول و سایر سپرده های ارزی، ریالی، طلا و… فاصله بگیرند که این امر باعث بروز مشکلات حقوقی بسیار زیادی برای مدیران بانک ها شده است به همین علت مدیران بانک ها به فکر به کارگیری و کسب مشاوره حقوقی از مشاور حقوق بانکی شده اند تا بتواند با دانش کافی و اطلاعات به روز خود از قوانین و مقررات بانکی جهت حل مشکلات بانک ها کمک کند، منظور از مشاور حقوق بانکی فارغ التحصیلان رشته حقوقی است که به قوانین و مقررات قانونی بانک ها آشنایی کامل دارند و می توانند در راستای احقاق حق مدیران بانک ها تلاش خود را به کار گیرند.

در واقع مدیران بانک ها همیشه گمان می کنند که صرف تجربه، تسلط و مهارتشان در برخی امور پیش پا افتاده بانکی، می توانند از مشکلات پیچیده حقوقی بانک ها جلوگیری نمایند اما لازم به ذکر است بیان کنیم که این گمان فاقد اعتبار و نادرست می باشد و ممکن است عدم آگاهی آنان نسبت به نکات حقوقی و قانونی امور بانکی، خسارات زیادی برای آنان به بار آورد بنابراین حضور وکیل در بانک ها بسیار مثمر ثمر خواهد بود چرا که مشاور حقوقی بانک ها با تحلیل مقررات و تصمیمات قانونی بهترین راهکار را پیش روی مدیران قرار می دهد تا مدیران با آگاهی از مسئولیت های حقوقی، کیفری و قوانین مربوط به امور بانکداری تصمیم درستی را اتخاذ کنند.

2) وکیل بانکی کیست؟

وکیل بانکی به کسی گفته می شود که همچون مشاور حقوق بانکی فارغ التحصیل رشته حقوقی می باشد با این تفاوت که وکیل بانکی پروانه وکالت پایه یک دادگستری را اخذ نموده است اما مشاور حقوق بانکی پروانه وکالت اخذ نکرده و تنها صرف دانش خود میتواند مشاوره حقوقی ارائه دهد اما وکیل پایه یک دادگستری امور بانکی در تمام امورات قضایی و غیر قضایی در خصوص اشخاص حقیقی یا حقوقی که با امورات بانکی مرتبط هستن و با تسلط و مهارت کافی نسبت به احقاق حق موکل خویش در مراجع قضایی حاضر شود و به نحو احسنت از وی دفاع کند.

3) تفاوت وکیل بانکی و مشاور حقوق بانکی از نظر میزان اختیار چیست؟

وظیفه مشاورین حقوقی بانک ها ارائه راهنمایی ، شرکت در مناقصه و مزایده ها، انجام امور پژوهشی جهت حل مشکلات بانکی، ارائه استدلالات حقوقی در دعاوی کیفری یا مدنی بانک ها می باشد اما وظیفه وکیل بانکی گسترده تر و وسیع تر از وظایف مشاور حقوق بانکی می باشد در واقع وظیفه وکیل بانکی دفاع از حق و حقوق موکل خود در مراجع قضایی، حقوقی و انتظامی می باشد، وی به دور از هرگونه محدودیتی نسبت به دعاوی بانکی در محاکم قضایی یا غیر قضایی اقامه دعوا می کند، ضمنا مشاور حقوق بانکی نمی تواند در مراجع قضایی اقامه دعوا کند و از نظر میزان اختیار نسبت به اقامه دعوا در محاکم قضایی با وکیل بانکی تفاوت دارد.

4) دعاوی بانکی چه دعاوی هستند؟

دعاوی بانکی که علیه بانک مطرح می شوند عبارت هستند از:

_ فک رهن
_ الزام به ارائه مفاصای وام
_ ابطال شروط قرارداد
_ استرداد وثایق و اسناد ضمانتی
دعاوی بانکی که علیه مشتریان مطرح می شود عبارت هستند از:
_ الزام به انجام تعهدات اشخاص
_ الزام به تنظیم سند رسمی مورد وثیقه به نام بانک
_ دعوا ورود ثالث یا جلب ثالث و یا دعوا تقابل

شما جهت مشاوره و راهنمایی از وکلای حقوقی مجرب می توانید با موسسه حقوقی راهیان عدالت در ارتباط باشید.

در این زمینه نیازمند مشاوره هستید؟

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

    نام شما

    شماره تماس شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    • 09121304085
    • Afshinzima32501@gmail.com
    • فرشته،خیابان خیام،نبش قرنی،، خیابان سپهبد قرنی
    • روش های همکاری با ما
    • قوانین و مقررات
    • پرونده های جنجالی

    گروه وکلای راهیان عدالت آماده ارایه انواع خدمات مشاوره و قبول وکالت در تمامی حوزه ها می باشد. 

    ما با سابقه درخشان در این حوزه فعالیت میکنیم و معتقدیم حق گرفتنیست!

    مشاوره سریع حقوقی و وام